بازدید 4662

لیست «صدای ملت» منتسب به جبهه اصلاحات نیست

سخنگوی صدای ملت می‌گوید: جبهه اصلاحات از چند وقت پیش مواضع و راهبردش را مشخص کرد و سخنگو و رییسش هم در این مورد  صحبت کردند و گفتند که در رقابت انتخاباتی شرکت نمی‌کنند، پس درست نیست که ما بخواهیم لیست صدای ملت را به جبهه اصلاحات منتسب کنیم.
کد خبر: ۱۲۲۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ 26 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، «صدای ملت» لیستی که با سرلیستی علی مطهری در انتخابات اعلام موجودیت کرد و کاندیداهای حاضر در این لیست از یک سو به آن را به اصلاح طلبان نزدیک می کند و از سوی دیگر به اصولگرایان. اعتدال گرایان حاضر در لیست هم پرشمار هستند.

علی مطهری و ۲۹ عضو دیگر این لیست، اما تاکید دارد که این لیست نه منتسب به جبهه اصلاحات است نه منتسب به اصولگرایان یا اعتدال گرایان. بی نظیر جلالی چهره اصلاح طلب حاضر در این لیست که سخنگوی صدای ملت را نیز عهده دار است به خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید؛ «صدای ملت طیفی متکثر از افراد با گرایشات سیاسی مختلف است، یک لیست عقلانی و معتدل» او تاکید دارد؛ «اگر قرار بر رأی اعتراضی باشد، لیست صدای ملت انتخاب مقبول و معقولی است»

صدای ملت؛ عقلانی ترین و معتدل ترین لیست انتخاباتی در شرایط فعلی است

بی‌نظیر جلالی، سخنگوی لیست صدای ملت درباره تعلق لیست صدای ملت به جناح‌ها گفت: معتقد نیستیم که لیست صدای ملت منتسب به اصلاح‌طلبان یا هر تفکر دیگری است چراکه این لیست متشکل از طیف متکثری از افراد با گرایشات سیاسی متفاوت است، البته فکر نمی‌کنم که لیست صدای ملت تراز اول نخبگانی و بهترین‌های کشور است، اما در شرایط موجود به نظر می‌رسد این لیست عقلانی‌ترین و معتدل‌ترین لیستی است که می‌تواند نماینده مطالبات اجتماعی، معیشتی و فرهنگی مردم باشد.

این چهره سیاسی گفت: امروز قهر یا سردی مردم به علت این است که آن‌ها از عملکرد فعلی مسئولین در بسیاری از جنبه‌ها راضی نیستند و مجلس فعلی قوانین و مقرراتی مثل مالیات و یا موارد مرتبطی با حجاب و غیره دارد که نتوانسته مطالبات واقعی و نیازهای همه اقشار مردم را دربرگیرد و حتی در مواردی مثل مالیات مردم را متضرر هم کرده است.

در خانه ماندن و یا به خیابان آمدن کمکی به تغییر شرایط نمی‌کند

وی افزود: اگر بخواهیم تغییری ایجاد کنیم باید از طریق صندوق رای این اتفاق صورت بگیرد و مسالمت‌آمیزترین راه‌حل در شرایط فعلی همین است، وگرنه در خانه ماندن و یا به خیابان آمدن کمکی به ما نمی‌کند.

بی نظیر جلالی تاکید کرد: اگر بخواهم به عنوان سخنگوی صدای ملت در رابطه با مسائل و مشکلاتی که خصوصا در حوزه حجاب پیش آمده‌است، صحبت کنم باید بگویم که بحث حجاب موضوعی فرهنگی است و از قبل باید به آن توجه می‌شد، در حال حاضر نهادهای فرهنگی فراوانی وجود دارند که سالانه بودجه‌های زیادی می‌گیرند، اما از مردم طلبکار هستند در حالی‌که درحقیقت آن‌ها بدهکار مردم هستند، چون در این ۴۰ سال نتوانستند ارزش‌های اخلاقی، انسانی، ایرانی و اسلامی را در جامعه نهادینه کنند. در زمینه‌های فرهنگی دیگر هم دچار چنین معضلاتی هستیم به عنوان مثال نوع و سبک فرزندپروری ما ایرانیان ملغمه‌ای از همه چیز است؛ یعنی نه غربی، نه شرقی و نه ایرانی است.

جلالی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از ارزش‌ها از بین رفته اند و نهادها و سازمان‌هایی مثل صداوسیما هم نتوانسته رسالت خودش را انجام دهند و مخاطبین خود را از دست داده‌اند، در نتیجه مردم و خصوصا کودکان و نوجوانان نیازمندی‌هایشان را از جای دیگر تامین می‌کنند.

مقوله حجاب نه امنیتی است نه سیاسی

سخنگوی صدای ملت با اشاره به رویکرد این لیست نسبت به مقوله حجاب و مشخصا لایحه حجاب و عفاف اظهار کرد: دیدگاه صدای ملت نسبت به مقوله‌ حجاب اصلا و ابدا امنیتی و سیاستی نیست و کاملا فرهنگی است. اقتضای روز، زمان و شرایط ایجاب می‌کند که ما با نسل جوان و جدید ارتباط بیشتر و بهتری برقرار کنیم و نیازهایشان را بفهمیم. ما هر کاری بخواهیم انجام دهیم باید براساس نیازهای روز باشد و نباید در پذیرش فرهنگ ایرانی دافعه داشته باشیم.

اگر قرار بر رأی اعتراضی باشد، لیست صدای ملت انتخاب مقبول و معقولی است

جلالی همچنین ادامه داد: مسئله مهم برای من، این است که رأی دادن کمک به ادامه دادن راه‌های تمدنی کشور باشد. امروز در همه دنیا جنبش‌های سیاسی جواب نمی‌دهند و بیشتر مطالبات اجتماعی و جنبش‌ها مدنی ظهور و بروز دارند. لیست صدای ملت بسیار وزین بوده و مجموعه‌ای از پزشک، فرزند شهید، برادر شهید، بانوان و کسانی است که سابقه کنش‌گری اجتماعی دارند.

وی گفت: از این‌رو فکر می‌کنم اگر قرار باشد رای اعتراضی داده شود این لیست می‌تواند انتخاب مقبول و معقولی است. صحبت صادقانه بنده این است که ما باید براساس ظرفیت موجود عمل کنیم و واقع‌بینانه جلو برویم، چون نمی‌توانیم که سنگر به سنگر از همه چیز کوتاه بیاییم. تفاوتی که من به لحاظ کنش‌گری سیاسی با دوستان همفکرم داشتم این بود که من نمی‌خواهم عرصه را به افراد تندرو واگذار کنم و فکر می‌کنم اگر مجلس را از دست بدهیم و کنار بکشیم، در نهایت بعدها خیلی سخت می‌توانیم دوباره سنگرهایی را به دست آوریم که خیلی راحت به دست نیامده است.

لیست صدای ملت منتسب به جبهه اصلاحات نیست

سخنگوی صدای ملت درباره موضع جبهه اصلاحات در مورد این لیست ابراز کرد: جبهه اصلاحات از چند وقت پیش مواضع و راهبردش را مشخص کرد و سخنگو و رییسش هم در این مورد صحبت کردند و گفتند که در رقابت انتخاباتی شرکت نمی‌کنند، پس درست نیست که ما بخواهیم لیست صدای ملت را به جبهه اصلاحات منتسب کنیم. حرفشان هم منطقی است زمانی ما می‌توانیم بگوییم این لیست اصلاح‌طلبانه است که کاندیداهای مورد نظرشان تایید می‌شدند و لیست را آنان می‌دادند چون بر رفتار و گفتارشان تعهد دارند و این‌حق طبیعیشان است که خط جدایی می‌گذارند.

جلالی خاطرنشان کرد: لیست صدای ملت مجموعه‌ای از یک طیف متکثر سیاسی و افراد مختلف است، به این ترتیب که از آقای مطهری شروع می‌شود و تا من که اصلاح‌طلب هستم و سخن‌گویشان هستم، ادامه دارد. این نکته مهم و بسیار خوبی است ما کنار هم می‌نشینیم و درباره موضوعات مختلف حرف می‌زنیم. تلاش زیادی شده تا این افراد کنار هم جمع شوند، به این ترتیب که با ۱۲۰ نفر از کسانی‌که تایید شده‌اند و اشتراک فکری چندانی هم نداشتند، مصاحبه شده و در نهایت سعی شده بهترین‌ها و عقلانی‌ترین‌ها کنار هم قرار گیرند. همه تلاشمان این است که به شرایط موجود کمک کنیم. این که برخی دوستان مواضعی علیه صدای ملت می‌گیرند غیر قابل قبول است چراکه آقای مطهری و افراد لیست ما فکر متفاوتی دارند.

وی در پایان یادآورشد: من به‌عنوان کسی که فکر و گرایش اصللح‌طلبی دارم اما تعهد تشکیلاتی ندارم راحت‌تر توانستم وارد لیست صدای ملت شوم. این هویت برای من تازه به دست نیامده و ۲۰ سال است که برایش جنگیده‌ام آن‌ها حق دارند مرا نقد کنند و بپرسند چرا خلاف جریانی که به آن اعتقاد داشتم حرکت کردم که من در جواب می‌گویم نگاه و فکرم در این مقطع از زمان این‌طور بوده، و کنش‌گری ام با شما متفاوت است. اعتقاد دارم تفکر اصلاح‌طلبی به معنی واقعی کلمه در دل جامعه جاری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی