بازدید 4685

محسن هاشمی: با فهرست مطهری همکاری خواهیم داشت

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: در شایسته‌گزینی از دیدگاه احزاب باید نمایندگانی وارد مجلس شوند که آموزش‌های لازم را دیده، مشکلات کشور را رصد کرده و تخصص ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۲۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 25 February 2024

به گزارش «تابناک»، «محسن هاشمی» رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در گفت‌وگو با مهر، با توجه به اهمیت شایسته گزینی در مجلس دوازدهم اظهار کرد: در شایسته گزینی از دیدگاه احزاب باید نمایندگانی وارد مجلس شوند که در طول فعالیت حزبی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آموزش‌های لازم را دیده، مشکلات کشور را رصد کرده و تخصص ویژه داشته باشند.

وی افزود: باید نمایندگان با داشتن تخصص‌های لازم در کمیسیون‌ها حضور یابند و در مجلس به گونه‌ای مسؤولیت پذیر باشند که بتوانند در حل مشکلات کشور اثرگذاری لازم را داشته باشند؛ در نتیجه هر حزبی که مدعی فعالیت‌های انتخاباتی است باید این توانایی رو در خود ایجاد کند که نامزدهای شاخص و مسلط به امور کشور را به مجلس بفرستد، تا آنها در آنجا توانایی‌های خود را بروز دهند و بتوانند با قوانین کارآمد، مسائل و مشکلات معیشتی مردم را حل کرده و کشور را به سمت توسعه سوق دهند. همچنین روابط خارجی را تنظیم کرده و پیگیر مسائل و مشکلاتی باشد که عموماً کشور با آن درگیر است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بنده عضو حزب کارگزاران سازندگی هستم در پاسخ به اینکه چگونه به کاندیدای اصلح رأی می‌دهیم باید بگویم که بر اساس نگاه حزبی، ما کاندیداهای حزبی خود را مشخص کرده و از مردم می‌خواهیم که به آنها رأی بدهند، زیرا از نظر ما کاندید اصلح در شایستگی گزینی همانی است که در حزب، در خصوص آن بررسی‌های لازم صورت گرفته است.

هاشمی با انتقاد از نبودن کاندیدای شاخص و کافی حزبی در تهران، تصریح کرد: متأسفانه در تهران به اندازه کافی کاندیدا تأیید شده شاخص حزبی نداریم، لذا همانگونه که مطرح است، برای مشارکت و همکاری با فهرست حزب صدای ملت که توسط آقای علی مطهری برنامه‌ریزی می‌شود، همکاری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به نظر می‌آید زمانی که قانون جدید انتخابات اعلام و به فوریت تصویب شد به گونه‌ای که برای احزاب فرصتی پیش نیامد تا بتوانند در مرحله پیش ثبت نام حضور جدی داشته باشند؛ به صورتی که در این انتخابات احزاب به نوعی عقب‌گرد کردند. هرچند در حال حاضر شاهد کمیت زیادی از داوطلبان هستیم مثلاً در تهران بیش از سه هزار کاندیدا وجود دارد که قطعاً افراد شاخص خوبی میان آنها وجود دارد، اما مردم آنها را نمی‌شناسند با دو تیزر تلویزیونی شناخته شدن آنها بسیار سخت است.

هاشمی تاکید کرد: از سویی با روش جدیدی که برای انتخابات توسط دست‌اندرکاران وزارت کشور دیده شده است، در نتیجه در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است اکثراً احزاب معتدل و اصلاح طلب دچار بحران کاندیدای شاخص هستند و برای همین دور یکدیگر جمع شدند تا راهکاری در این خصوص اتخاذ کنند؛ هرچند هنوز فهرست نهایی انتخاباتی آنها اعلام نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی