بازدید 15854
تبعات واردات قطره چکانی خودرو، تعلل وزارت صمت و بی خبری سازمان حمایت

تعیین قیمت خودروی وارداتی سلتوس در دست دلالان؛ ۲ برابر گران‌تر از نرخ مصوب

نکته قابل تامل در خصوص سلتوس، به فضای مجازی و جولان دلالان خودرو برمی گردد. جاییکه چند روزی است که قیمت این خودروی وارداتی به ارقام عجیبی همچون ۵ تا ۶ میلیارد تومان نیز رسیده است که بیان گر افزایش دو برابری نسبت به قیمت قطعی در سامانه یکپارچه است.
کد خبر: ۱۲۰۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 07 December 2023
تعیین قیمت خودروی وارداتی سلتوس در دست دلالان؛ ۲ برابر گران‌تر از نرخ مصوب

به گزارش تابناک اقتصادی؛ آشفتگی در بازار خودرو پایانی ندارد و این روز‌ها در سایه کم کاری و تعلل سازمان‌های مربوطه در زمینه واردات خودرو، شاهد عرضه قطره چکانی تعداد اندکی خودرو به داخل کشور و بازار هستیم. خودرو‌هایی که ابتدا نرخ علی الحساب داشتند و مدتی بعد نرخ قطعی آن‌ها نیز تقریبا مشخص شد. یکی از این خودرو، محصول کره‌ای کیا سلتوس است. خودرویی که در سقف قانونی یعنی محدوده ۲۰ هزار دلاری جای دارد و در زمان ورود به کشور، قیمت علی الحساب آن یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تعیین شد و چند هفته بعد دعوتنامه تسویه حساب برای مشتریانی که قبلا خودرو کیا سلتوس را در سامانه یکپارچه انتخاب کرده بودند صادر شده و قیمت نهایی این محصول مشخص شد.

تعیین قیمت خودروی وارداتی سلتوس در دست دلالان؛ ۲ برابر گران‌تر از نرخ مصوب/ سازمان حمایت خبر دارد؟

به گونه‌ای که در دعوتنامه بیان شده بود که مبلغ نقدی یک میلیارد و ۷۲۴ میلیون تومان جهت تکمیل وجه به حساب بانکی اعلام شده واریز شود؛ بنابراین با این دعوتنامه، پرونده قیمت قطعی خودروی وارداتی سلتوس با رسیدن به قیمت ۲.۶۲۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان بسته شد. رقمی قابل توجه که هیچ نشانی از یک خودروی اقتصادی برای مردم ندارد و تنها برای گروه خاصی است که توانانی پرداخت حدود سه میلیارد تومان را دارند.

اما نکته قابل تامل در خصوص این خودرو، به فضای مجازی و جولان دلالان خودرو برمی گردد. جاییکه چند روزی است که قیمت این خودرو به ارقام عجیبی همچون ۵ تا ۶ میلیارد تومان نیز رسیده است که بیان گر افزایش دو برابری نسبت به قیمت قطعی در سامانه یکپارچه است.

تعیین قیمت خودروی وارداتی سلتوس در دست دلالان؛ ۲ برابر گران‌تر از نرخ مصوب/ سازمان حمایت خبر دارد؟

آشفتگی قیمت برای این خودروی وارداتی کره‌ای نشان می‌دهد که در سکوت و شاید بی خبری سازمان حمایت و وزارت صمت، قیمت خودرو‌های وارداتی به دست دلالان افتاده است و ممکن است این رویه به سراغ سایر خودرو‌های وارداتی در هفته‌ها و ماه‌های آینده نیز برود. موضوعی که می‌تواند منجر به التهاب در بازار خودرو‌های خارجی منجر شود و اهداف قانون گذار از ابلاغ قانون واردات خودرو را به حاشیه ببرد؛ چراکه یکی از اهداف مهم واردات خودرو به کشور این بود که با واردات خودرو، قیمت‌ها در بازار خودرو به خصوص خودرو‌های خارجی تعدیل شود. اما حالا با افزایش دو برابری قیمت یک خودروی وارداتی به شش میلیارد تومان، این هدف رنگ خواهد باخت.  

آگهی‌های فروش خودرو‌های وادراتی در فضای مجازی در شرایطی روز به روز داغ‌تر می‌شود که اسفندماه سال گذشته، وزارت صمت در زمان شروع نام نویسی خودرو‌های وارداتی در اطلاعیه‌ای گفته بود: انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو، به اشخاص (حتی به صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع است. امکان صلح خودرو‌های وارداتی وجود ندارد. همچنین امکان انتقال سند خودرو به مدت یک سال از زمان خرید و نیز امکان ثبت‌نام و خرید برای اشخاص حقوقی وجود ندارد. حال باید منتظر ماند و دید که واکنش سازمان حمایت و وزارت صمت به آگهی فروش خودرو‌های وارداتی در فضای مجازی چیست و آیا برخوردی خواهد شد یا خیر؟

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۳۲
این پول هم میره تو جیب یکی مثل چای دبش
به گزارش تابناک اقتصادی؛ آشفتگی در بازار خودرو پایانی ندارد ?
آشفتگی در چه زمینه ای وجود ندارد که در بازار خودرو وجود نداشته باشد. اگر پت و مت هم سکان دار اقتصاد کشور بودند وضعیت بهتر از این بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
کلا بگو سکان دار کشور. نه فقط اقتصاد
مملکت رو باد هوا میچرخد.
ولی سیاستمداران خواهند گفت، مردم خودشون تقصیر کارند.
در ضمن من در ایرانم و وی پی ان نخریدم، دانلود کردم ...
در آخر دوستان ...در روی یه پاشنه میچرخه ولی آستانه صبر لبربز شد...
باند میرسلیم و شرکا پیروز شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
در ایران جای برای ملت نیست قدرت به دست مافیاست
قانون در راستای منافع مافیسات
یک ملت فدای مافیا
غیراز کره شمالی وکوبا کشوردیگری سراغ دارید که واردات خودرو را ممنوع کرده باشد؟میگن میخواهیم از تولیدداخلی حمایت کنیم.پس چرا آمریکای اولین تولیدکننده وژاپن دومین تولید کننده اینکاررا نکرده اند؟ حتی چین که ازلحاظ تیراژ3 برابرامریکا تیراژ دارد ممنوع نکرده است؟ ضمنا تعرفه واردات در امریکا صفر در ژاپن حداکثر20درصد ودرچین که اکثرخودروهایش تحت لیسانس است 30تا50درصداست.ولی اینجا با وجود وضع تعرفه 220 درصدی بازهم درواردات سنگ اندازی میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
بله سراغ داریم.کشوری درشرق عراق وغرب افغانستان وشمال خلیج فارس هست که واردات نه تنها خودرو که خیلی چیزها را ممنوع کرده است.
یعنی میخواد بگید ابر قدرت منطقه نمیتونه جلو دلال بگیره ؟
پاسخ ها
ودود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
دلال ها پشتشون به همون مدعیان ابرقدرتیست
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
اونم که نرفتن غزه
کشور داری نه بلد بودید نه یاد گرفتید ونه میخواهید یاد بگیرید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
چی میگی؟ محمود مدعی مدیریت کل جهان بود
وقتی قره چکانی وارد میشه و دست یک عده خاص همینطوره همون دلالها هم زیر مجموعه سازمان حمایت و دفتر تخصصی خودرو و بانک مرکزی هستند مثل چای دبش
وارد برنامه دیوار شوید و قیمت دلخواه خودتان را بزنید مثلا 8 .... چه مشکلی برای ثبت کننده پیش می آید؟؟ اصلا این فرد این ماشین را دارد؟؟ یا چند نفر با هم همزمان قیمت سازی می کنند؟؟؟ مهم این هست که قوه قضائیه چقدر حاشیه امن به دلال ها می دهد!!!
خود دولت عامل اصلی این مسائل هست. بیخود اسم مافیا و دلال و ... نیازین.
این اخبار را ول کن . ما فقط میخواهیم بدانیم پول 3/5 میلیارد دلار چای دبش را چه کسی بالا کشیده و چرا ما گرسنه ایم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
بالا کشنده معرفی شد تو از فرط گشنگی گوشهات نشنید.علت گشنیگی امثال تو هم نه مخلسان که خودتان هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
نه دیگه ناشناس ۱۶۲۰ نشد ها .شما و دار و دستتون باید مشخص کنید که چرا با اینکه قوه قضاییه به قول خودش فعالیت این باند رو در زمان روحانی به اصطلاح رصد کرده بود چطور در زمان سید محرومان هشتاد درصد کل رانت واگذاری اتفاق افتاده؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
یکی از رفقا .......گیر ندید دیگه
وقتی یه خودرو فقط به تعداد 1000 تا وارد شده مشخصه تقاضا زیاد داره و قیمتش نجومی میشه. اونم خودرو 2023 بعد از 5 سال ممنوعیت واردات.
بی عرضگی بی نهایت در تاریخ ایران
دلال کجا بود. دست خودتونه. چطور بلدین یکی تو‌بازار رشت برقصه سه سوت بگیرینش بلد نیستین دلال رو بگیرین؟ ما هم که گوش دراز و احمق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
داداش چی میگی؟اینا دارن به ریش ما و همه ملت میخندن
وقتی دولت علیل واردات را با سنگ اندازی بسته و یا محدود و انحصاری و زمینه رانت را فراهم میکنه از دلال جماعت نباید انتظاری بیش از این داشت از ماست که بر ماست
رشیدی کوچی کجایی ؟ دقیقا کجایی ؟
اقای رییس جمهور! ما یک سر اژدها را پیدا کردیم اسمش مافیای خودرو هست ببینم می تونی سرش رو ببری یا فقط شعار میدی
در حالی که ترکیه یکی از بهترین خودروهای جهان به توگ را تولید ملی اش نمود و هند با کارخانه سوزوکی همکاری دارد و عربستان تولید ملی هیوندا را کلید زد باند مافیای خودرو حتی خودروهای بی کیفیت داخلی را ده ها برابر قیمت به مردم تهی دست ارائه کرد .دست کم روزنامه نگاران و هنرمندان و اندیشمندان ی که واقعیات اقتصادی و اجتماعی را می نوشتند را با رأفت اسلامی آزاد کنید تا دل مردم شاد شود .
این واردات نیست ادای واردات است
دلال کیه بابا....خودتون رو گوول میزنید.........هی
مگه خود دولت همین خودروی ۹۰۰ میلیونی رو ۲/۵ میلیارد به مردم فالب نمیکنه ؟ چرا اونجا به دولت نمیگین جولان ر دلالی قیمت خودرو
وقتی از روشهای مسخره و من دراوردی مثل سامانه خرید خودرو استفاده میکنند و نمیزارند مثل قبل واردکننده خودرو رو بفروشه به هرکس که میخواد همین میشه و دلالی درست میشه دولت هم مه لذت میبره چون پول تو جیب آقازاده هاشون میره
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی