بازدید 31159
دویست و چهاردهمین روز از جنگ غزه

درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ تن رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل

جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و چهاردهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 
کد خبر: ۱۲۳۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱ 07 May 2024

درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و چهاردهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۴۵

منابع خبری بامداد چهارشنبه از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند.

رژیم صهیونیستی مناطق اطراف شهرک‌های «عیتا الشعب»، «مارون الرأس»، «عیترون»، «حولا»، «کفرکلا» و «الخیام» را هدف حمله موشکی قرار داده است.

از سوی دیگر حملات موشکی از لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیستی واقع در مرکز فلسطین اشغالی انجام و آژیر حمله موشکی در این شهرک‌ها به صدا درآمده است.

آلمان درباره آوارگی یک میلیون نفر در رفح هشدار داد
۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۰:۲۷

 وزیر خارجه آلمان در پیامی هشدار داد که یک میلیون نفر از آوارگان فلسطینی که در رفح پناه گرفته بودند، جایی برای رفتن ندارند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: آلمان به (رژیم) اسرائیل درباره حمله زمینی گسترده به شهر رفح در جنوب غزه هشدار داد.

آنالنا بائربوک در پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: درباره حمله گسترده به رفح هشدار می‌دهم. یک میلیون نفر از مردم نمی‌توانند در هوا ناپدید شوند. آنها به محافظت و تداوم فوری کمک‌های انسان دوستانه نیاز دارند.

این مقام آلمانی افزود: برای دستیابی به این هدف باید گذرگاه‌های مرزی رفح و کرم شالوم فورا باز شوند.

رسانه صهیونیستی: عملیات اسرائیل در رفح محدود است
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۲۲:۱۱

روزنامه عبری زبان هاآرتص سه‌شنبه شب مدعی شد که مقامات رژیم صهیونیستی به آمریکا متعهد شده‌اند که عملیات ارتش این رژیم در رفح محدود باشد.

 روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی مدعی شده است: هدف عملیات (رژیم) اسرائیل تنها جلوگیری از اداره حماس بر گذرگاهی است که غزه را به مصر متصل می‌کند و تمرکز عملیات بر سمت شرقی شهر خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید که رژیم صهیونیستی و آمریکا توافق کردند بعد از پایان عملیات، اداره این گذرگاه به یک شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی واگذار شود.

هاآرتص مدعی است که رژیم صهیونیستی قبل از آغاز حمله زمینی به رفح در مذاکرات روشن کرده بود که هدف از این عملیات اعمال فشار بر حماس در مذاکرات آتش بس و لطمه زدن به اعتبار این گذرگاه به عنوان یکی از نمادهای قدرت حماس است.

بنابر این گزارش، مصر به رژیم صهیونیستی به خاطر برافراشتن پرچم این رژیم در گذرگاه رفح اعتراض کرده است.

کانادا: عملیات نظامی اسرائیل در رفح کاملا غیرقابل قبول است
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۲۱:۴۲

 وزیر خارجه کانادا حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در نوار غزه را کاملا غیرقابل قبول دانست و گفت که امیدوار است مذاکرات صلح برگزار شود.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا،اوضاع در سرزمین‌های فلسطین فاجعه بار است و اکثریت مردم این شهر اکنون آواره شده‌اند و جایی برای رفتن ندارند.

مقامات رژیم اسرائیل روز دوشنبه اعلام کردند که عملیات نظامی به شهر مرزی رفح تائید شده است و نیروهای این رژیم حمله به اهدافی در این منطقه را آغاز کرده‌اند.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش حماس اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است اما رژیم صهیونیستی گفته است که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

رژیم صهیونیستی گذرگاه رفح بین غزه و مصر را تصرف کرده و انتقال کمک‌های بشردوستانه متوقف شده است.

احمد حسن وزیر توسعه بین المللی کانادا گفت که کشورش پیوسته درباره عملیات در رفح به (رژیم) اسرائیل توصیه‌هایی را ارائه داده و از این که این حمله رخ داده، ناامید شده است.

درخواست چین از تل‌آویو: حمله به رفح را متوقف کنید
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۸:۰۴

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه با جنگ و خشونت نمی‌توان مناقشات را حل کرد، از رژیم صهیونیستی خواست حمله به رفح را متوقف کند.

 «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح گفت: «چین با جدیت از اسرائیل می‌خواهد باتوجه‌به درخواست‌های بی‌شمار جامعه بین‌المللی، حمله به رفح را متوقف کرده و تمام توان خود را برای پیشگیری از یک فاجعه انسانی بزرگ‌تر در نوار غزه به کار گیرد.»

مصر عملیات نظامی در شهر رفح را محکوم کرد
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۸:۰۲

پارلمان مصر در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح را محکوم کرد و از جامعه بین‌المللی خواست از سکوت شرم آور خود خارج شده و اقداماتی را برای ممانعت از ارتکاب جنایت‌های بیشتر در حق ملت فلسطین اتخاذ کند.

حنفی جبالی، رئیس پارلمان مصر تاکید کرد: ما طی ۲۴ ساعت گذشته تحولات غزه را پیگیری کرده‌ایم. جنبش حماس آتش‌بس در نوار غزه را در راستای تلاش گسترده مصر و میانجی‌گری قاهره و دوحه برای پایان دادن به کابوس انسانی مردم غزه قبول کرد. با این حال دولت اسرائیل از ساکنان محله‌های شرقی شهر رفح خواست فورا این مناطق را ترک کرده و به سمت مناطقی در خان یونس و المواصی بروند. این یک اشاره زورگویانه به حمله زمینی علیه رفح است و به دنبال آن حملات هوایی شدیدی به شرق این شهر انجام شد. ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم به این مساله خوب توجه داشته باشند که ما با یک وضعیت بسیار پیچیده و حساس مواجه هستیم و هیچ طرفی بالاتر از دیگری نیست. باید از مذاکره و گفت‌وگو به عنوان وسیله‌ای برای حل اختلافات استفاده کرد و به جای صدای سلاح به صدای عقل گوش داد تا به توافقی برسیم که به رنج و مشکلات مردم فلسطین پایان دهد و به تبادل اسرا و آغاز روندی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین منجر شود.

طبق گزارش الجزیره، پارلمان مصر از جامعه بین‌المللی خواست از سکوت شرم آور خود خارج شده و اقداماتی را برای ممانعت از ارتکاب جنایت‌های بیشتر در حق ملت فلسطین اتخاذ کند و از اسرائیل بخواهد تا برای رسیدن به یک راهکار مسالمت آمیز و عادلانه راه صلح را در پیش بگیرد.

پارلمان مصر از نقش این کشور و تلاش‌های مقامات آن برای تحقق صلح در غزه قدردانی و حمایت خود را از اقدامات عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر برای حفظ حقوق مشروع ملت فلسطین اعلام کرد.

وزارت خارجه مصر نیز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح و اشغال بخش فلسطینی گذرگاه رفح را محکوم کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد: این تنش خطرناک زندگی بیش از یک میلیون فلسطینی را که اساسا به این گذرگاه وابسته هستند، تهدید می‌کند. چرا که این گذرگاه شریان اصلی زندگی در نوار غزه و گذرگاه امن برای خروج بیماران و مجروحان و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه است.

مصر از رژیم صهیونیستی خواست خویشتن داری کرده و از سیاستی که می‌تواند تهدیدی علیه تلاش‌های صورت گرفته برای آتش‌بس پایدار در نوار غزه باشد، خودداری کند.

مصر از تمام طرف‌های بین‌المللی تاثیرگذار خواست وارد مداخله شده و برای از بین بردن این بحران و دادن فرصت بیشتر برای تلاش‌های دیپلماتیک فشار بیاورند.

آنکارا: حمله به رفح برگ جدیدی از جنایات جنگی اسرائیل است
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۸:۰۱

معاون رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه حمله رژیم صهیونیستی به رفح یک جنایت جنگی جدید از سوی تل‌آویو است، گفت آنکارا می‌کوشد تا کابینه رژیم صهیونیستی را از مسیر قانونی مجازات کند.

«جودت ییلماز» معاون رئیس‌جمهور ترکیه گفت حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در نوار غزه جنایت جنگی تازه‌ای توسط این رژیم در حق ملت فلسطین است.

این مقام ترکیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «اسرائیل با انجام حمله زمینی به رفح، آن هم دقیقا یک روز پس از اینکه حماس توافق پیشنهادی آتش‌بس قطر و مصر را پذیرفت، جنایات جنگی دیگری است که اسرائیل به فهرست جنایات خود از 7 اکتبر تا امروز اضافه کرد.»

به گزارش رویترز، او همچنین تاکید کرد که دولت ترکیه همچنان به تلاش برای مجازات‌ کردن کابینه رژیم صهیونیستی از طریق مجاری قانونی ادامه خواهد داد.

بیانیه حماس درباره حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۷:۲۱

جنبش حماس از آمریکا و جامعه بین‌المللی خواست بر رژیم صهیونیستی برای توقف تجاوز علیه رفح فشار بیاورند.

 جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله ارتش اشغالگر به گذرگاه مرزی رفح یک تنش خطرناک علیه تأسیسات غیرنظامی حفاظت شده طبق قوانین بین‌المللی است. هدف از این حمله وخیم کردن وضعیت انسانی غزه از طریق بستن گذرگاه و ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه اضطراری از طریق آن است.

طبق گزارش سما، در این بیانیه آمده است:‌ این جنایت بعد از اعلام موافقت ما با پیشنهاد میانجی‌ها برای آتش‌بس رخ داد که نشان می‌دهد رژیم اشغالگر قصد ناکام گذاشتن تلاش‌های میانجی‌ها برای آتش‌بس و آزادی اسرا به خاطر منافع شخصی بنیامین نتانیاهو و دولت تندرو وی را دارد. ما از آمریکا و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم بر رژیم صهیونیستی برای توقف این تنش که زندگی صدها هزار غیرنظامی آواره در رفح و سرتاسر نوار غزه را تهدید می‌کند، فشار بیاورند.

ادعای سی‌ان‌ان: عملیات رفح با هدف فشار بر حماس است
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۵:۴۰

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع آگاه از برنامه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شد که «عملیات محدود (رژیم) اسرائیل در رفح با هدف حفظ فشار بر حماس برای موافقت در زمینه توافق آتش‌بس و آزادی اسرا است».

 این منبع آگاه در گفت و گو با سی ان ان ادعا دارد که (رژیم) اسرائیل، قبل از تماس تلفنی روز دوشنبه بین جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، واشنگتن را از طرح های خود برای تخلیه منطقه شرق رفح و آغاز عملیات مطلع کرده بود.

این منبع همچنین عملیات اخیر رژیم صهیونیستی در رفح را «بسیار محدود» توصیف کرد و مدعی شد که این حمله بزرگی نیست که رژیم اسرائیل درچند هفته گذشته به شکل علنی درباره آن پیام داده بود.

برزیل و ونزوئلا حمله اسرائیل به رفح را محکوم کردند
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۵:۳۹

به گزارش روزنامه ال پائیس، وزارت امور خارجه برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل با انتخاب این اقدام نظامی برای تشدید عمدی درگیری در منطقه‌ای که مشخص است در حال حاضر جمعیت غیرنظامی بسیاری از غزه در آن ساکن دارد، یک بار دیگر بی‌علاقگی خود را نسبت به رعایت اصول اولیه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه نشان می‌دهد.

بر اساس این یادداشت رسمی، «اسرائیل با آغاز عملیات نیروهای مسلح خود علیه شهر رفح، درخواست‌های جامعه بین‌المللی از جمله نزدیک‌ترین متحدان خود برای خودداری از حمله را نادیده گرفت».

وزارت امور خارجه برزیل می‌افزاید: چنین عملیاتی ممکن است تلاش‌های میانجی‌گری برای مذاکرات جاری را نیز به خطر بیندازد.

برزیل بار دیگر درخواست خود از سازمان‌های حاکمیتی جهانی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد که مسئول حفظ صلح هستند را برای غلبه بر بی تفاوتی و ناکارآمدی که به فاجعه انسانی در نوار غزه منجر شده است، تکرار کرد.

بر اساس این گزارش، دولت برزیل بر عزم خود برای «ترغیب همه طرف‌ها به توقف فوری خشونت، شرکت در گفت‌وگو برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) و همچنین بر تعهد خود به راهکار دو دولتی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷» تاکید کرد.

در پایان این بیانیه آمده است که این تنها راهی است که می‌تواند «صلح پایدار را برای مردم اسرائیل و فلسطین و همچنین برای منطقه خاورمیانه» ارائه کند.

وزارت امور خارجه ونزوئلا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ونزوئلا بمباران شهر رفح در جنوب نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می‌کند؛ اسرائیل به سیاست‌های جنایتکارانه و توسعه‌طلبانه خود در این شهر ادامه می‌دهد.

طبق اعلام دولت کاراکاس، این «اقدام غیرقانونی» ناقض قوانین بین‌المللی است و به افزایش تعداد قربانیان بی‌گناه و ایجاد بی‌ثباتی بیشتر در منطقه می‌انجامد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ونزوئلا با حمایت بی حد و حصر خود از آرمان فلسطین و ادعای عادلانه موجودیت و حاکمیت آن، همبستگی مطلق خود را با مردم و دولت فلسطین اعلام می‌کند.

دولت ونزوئلا از جامعه بین‌الملل خواست تا «تمام اقدام‌های سختگیرانه» لازم را برای «احیای مجدد قانونمندی و عدالت بین‌المللی در منطقه و اجتناب از تشدید درگیری ناشی از وحشیگری نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین» اعمال کند.

تاکید اردن و قطر بر لزوم ممانعت از حمله رژیم صهیونیستی به «رفح»
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۵:۳۸

 وزرای امور خارجه اردن و قطر امروز (سه شنبه) بر لزوم جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به رفح تاکید کردند.

به گزارش الجزیره، وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد که «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه این کشور در تماسی تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر نسبت به هر گونه حمله به رفح هشدار دادند.

دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم تکاپوی دیپلماتیک فعال و موثر جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از حمله احتمالی تاکید کردند.

همچنین وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح را به شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: از اسرائیل می‌خواهیم بیشترین حد خویشتنداری را به کار گیرد و از سیاست لبه پرتگاه دوری کند.

وزارت امور خارجه مصر تاکید کرد: تنش‌ (نظامی) خطرناک رژیم صهیونیستی در رفح زندگی بیش از یک میلیون فلسطینی را تهدید می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: عملیات اسرائیل شاهرگ حیاتی نوار غزه و گذرگاه امن این منطقه برای خروج مجروحان و بیماران را تهدید می‌کند.

حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۵:۳۷

منابع رسانه‌ای امروز (سه‌شنبه) از حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان با استفاده از چند موشک و پهپاد به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

 شبکه المیادین در این باره اعلام کرد که چند پهپاد تهاجمی از خاک لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

بر پایه این گزارش، سامانه‌های پدافندی در شمال فلسطین اشغالی فعال شده و چند موشک به سمت اهدافی در آسمتان منطقه شلیک کردند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که حزب‌الله لبنان عملیات ترکیبی را با پرتاب چند پهپاد و موشک در منطقه «اصبع الجلیل» شمال اراضی اشغالی را هدف قرار داده است.

رسانه‌های مذکور از شنیده شدن صدای چند انفجار در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

این منابع همچنین از اصابت چند پهپاد به یک هدف نظامی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

سازمان ملل: اسرائیل مانع از ورود ما به گذرگاه رفح شده است
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۵:۳۵

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد مقام‌های رژیم صهیونیستی مانع از ورود اعضای این سازمان به گذرگاه رفح شده‌اند.

 «ینس لایرکه» سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو اظهار کرد: ما در حال حاضر در گذرگاه رفح حضور نداریم چراکه دفتر «کوگات» (دفتر هماهنگی امور کابینه اسرائیل در اراضی فلسطینی) به ما اجازه ورود به این منطقه را که گذرگاه اصلی کمک‌های بشردوستانه است، نداد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، این مقام سازمان ملل در ادامه گفت: حجم ذخایر سوخت در نوار غزه تنها برای مدتی کافی است و طولانی شدن مدت ممنوعیت انتقال سوخت به غزه، عملیات امدادرسانی انسانی را مختل می‌کند.

مصر: حمله به رفح تهدید شاهرگ حیاتی نوار غزه است
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۵:۳۳

وزارت خارجه مصر امروز سه شنبه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه را محکوم کرد و آن را تهدیدی برای شاهرگ حیاتی این منطقه دانست.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح را به شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: از اسرائیل می‌خواهیم بیشترین حد خویشتنداری را به کار بگیرد و از سیاست لبه پرتگاه دوری کند.

وزارت خارجه مصر تاکید کرد: تنش‌ (نظامی) خطرناک رژیم صهیونیستی در رفح زندگی بیش از یک میلیون فلسطینی را تهدید می‌کند.

در بخش دیگری آمده است: عملیات اسرائیل شاهرگ حیاتی نوار غزه و گذرگاه امن این منطقه برای خروج مجروحان و بیماران را تهدید می‌کند.

پیش از این صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد و اعلام کرد که ۶۰۰ هزار کودک در این شهر مکان امنی برای پناه بردن ندارند.

کاهش ارزش پول رژیم صهیونیستی با آغاز حمله به رفح
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۵:۳۲

 ارزش پول رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه کاهش یافت.

به گزارش پایگاه «عربی۲۱»، همزمان با آغاز حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شرق شهر رفح، ارزش (شیکل) پول این رژیم در مقابل دلار آمریکا ۱.۳ درصد کاهش یافت و به ۳.۷۵ شکل مقابل هر دلار رسید.

این درحالی است که در پایان هفته گذشته با افزایش احتمال دستیابی این رژیم و مقاومت فلسطین به توافق آتش بس در نوار غزه، نرخ برابری شیکل مقابل دلار رو به بهبود بود.

با انتشار اخبار مثبت درباره احتمال برقراری آتش بس، در روزهای پایانی هفته گذشته ارزش شِکِل مقابل دلار به ۳.۷ شیکل مقابل هر دلار آمریکا رسیده بود.

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۵:۳۱

 وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز سه شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته با شش مورد جنایت، ۵۴ شهروند فلسطینی را شهید و ۹۶ نفر دیگر را زخمی کرد.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر و شمار زخمی ها به ۷۸ هزار و ۲۰۴ نفر رسید.

ترکیه: اسرائیل فورا از رفح عقب‌نشینی کند
۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۱

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه سه‌شنبه شب از رژیم صهیونیستی خواست تا فورا از شهر رفح واقع در جنوب غزه عقب نشینی کند.

 اونجو کِچَلی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت: (رژیم) اسرائیل باید فورا از بخشی که در گذرگاه رفح به کنترل خود در آورده است، عقب نشینی کند.

وی با بیان اینکه هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح بر تمام جهان تاثیر خواهد گذاشت، افزود: حمله (رژیم) اسرائیل به رفح تنها یک روز پس از موافقت حماس با پیشنهاد آتش‌بس، نشان دهنده آن است که تل‌آویو نیت صادقانه‌ای ندارد.

درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح

منابع رسانه‌ای امروز (سه‌شنبه) از حملات راکتی مقاومت فلسطین به پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی و خودروهایشان در محور گذرگاه‌های ‌«کرم ابوسالم» و رفح خبر دادند.

 گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: تانک مرکاوای اشغالگران را با راکت «یاسین ۱۰۵» هدف قرار دادیم و در شعله‌های آتش سوخت.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما با سربازانی که در داخل ساختمانی نزدیک تانک در محله «الشوکه» در شرق شهر رفح سنگر گرفته بودند، درگیر شدیم.

شبکه الجزیره پیشتر گزارش داد که گردان‌های شهید عزالدین القسام همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی در پایگاه کرم ابوسالم را با راکت‌های «رجوم» هدف قرار داد.

گردان‌های القسام نیز اعلام کرد: نیروهای نفوذ کرده دشمن در شرق گذرگاه «رفح» را با راکت و خمپاره سنگین هدف قرار دادیم.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز اعلام کرد: آژیرهای خطر در منطقه کرم ابوسالم در جنوب نوار غزه به صدا درآمده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: چند گلوله خمپاره به کرم ابوسالم شلیک شد و تاکنون گزارشی از تلفات جانی دریافت نشده است.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت: شش گلوله خمپاره از نوار غزه به سمت منطقه کرم ابوسالم شلیک شد که تلفاتی نداشت.

ارتش رژیم صهیونیستی شهر رفح در جنوب نوار غزه از جمله اطراف گذرگاه زمینی با مصر را در بحبوحه هشدارهای بین‌المللی درباره تهاجم به شهر و تضعیف فرصت دستیابی به توافق آتش‌بس به شدت بمباران کرد، در حالی که مقاومت نیز به پاسخ‌گویی پرداخته است.

گردان‌های عزالدین القسام پیشتر نیز عملیات منحصر به فردی را در نزدیکی گذرگاه رفح انجام داده و شماری از نظامیان رژیم صهیونیستی را با یک حمله راکتی به هلاکت رسانده بود.

چین و فرانسه: حمله اسرائیل به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگ تر منجر می‌شود

شی جینپینگ و امانوئل مکرون، روسای جمهوری چین و فرانسه هشدار دادند که حمله رژیم صهیونیستی به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگ تر منجر می‌شود.

 شی و مکرون دوشنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که با کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطینی مخالف هستند.

این بیانیه در جریان سفر شی به فرانسه صادر شد. روسای جمهوری چین و فرانسه در دیدار خود در پاریس درباره مناسبات دوجانبه و تحولات خاورمیانه گفت‌وگو کردند.

رژیم صهیونیستی از اشغال بخش فلسطینی گذرگاه رفح خبر داد

صبح امروز سه شنبه، ارتش رژیم صهیونیستی از اشغال بخش فلسطینی گذرگاه رفح در مرز جنوب نوار غزه با مصر خبر داد.

 سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بخش فلسطینی گذرگاه رفح به اشغال ارتش این رژیم درآمده است.

این سخنگو افزود که نظامیان تیپ ۴۰۱ ارتش رژیم صهیونیستی بخش فلسطینی گذرگاه رفح را تصرف کردند.

سخنگوی هیات گذرگاه های نوار غزه نیز اعلام کرد که این گذرگاه به علت حضور تانک های ارتش رژیم صهیونیستی در داخل آن بسته شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۹
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹۸
ایران باید فورا دخالت کنه اسرائیل مثل سگ از ایران میترسه ایران تهدید به جنگ کنه این ها چون کتک نخوردن ترسی از جنگ نداشتن ایران باید بهشون بفهمونه جنگ چیز خوبی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
ما هم باید به شما بفهمونیم که جنگ چیز خوبی نیست. پس دست از تحریک بردارید
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
فعلا توداوطلبانه برو به جنگ بقیه هم خواهند امد
علی
| Canada |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
مگه دفعه قبل نگفتین که زدین با خاک یکسان کردید اسرائیل رو؟!
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
السنوار منتظر کمک خودته فقط مگر ثبت نام نکردی چرا نرفتی کمکش؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
خودت چرا اینجا نشستی و فقط دستور میدی؟ خجالت نمیکشی که رزمندگان مقاومت رو تنها گذاشتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
مثل حریفت منم؟ و نمایندگان مجلس داوطلب؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
????
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
????
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
انگار حالت خوش نیس اسراییل را دست کم نگیر بچه جان اونا مسلمان نیسن یه بارگی چنتا بمب اتم میاندازن و....برو بخواب دادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
پاشو برو غزه پسرم اینجوری فایده نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
هنوز که هنوز دارید میگید اسرائیل زدیم با خاک یکسان کردیم که مراکز نظامی مهم اسرائیل نابود کردیم پی چی شدش؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اینکه جنگ چیز خوبی نیست را باید حماس در هفت اکتبر می فهمیدو چنین جنگی را شروع نمی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
هیچ راهی برای ورود نظامی به غزه نیست مگر از طریق مصر و مصر هم همانند بسیاری از کشورهای عربی در زیر بار خفت و تحقیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
یک بار امتحان کردید بی سروصدا جواب داد بار دوم
. تلافی صدا دار می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
۰۹:۵۸
توجیه ممنوع
مگر نمیگی غزه محاصره است؟ خب از پشت به اسرائیل حمله کنید و محاصره رو بشکنید؟
مگر میخواید برید غزه تفریح کنید؟ هدف وردو به غزه است یا جنگ با اسرائیل؟
ادعای الکی نکنید و الکی نگید راه ورود نیست؟ اگر مرد جنگ بودین برای شکستن محاصره از خارج غزه اقدام میکردین
یکی از سربازای نتانیاهو بره ازش بپرسه که این انتقامی که می‌خواست فردای حمله موشکی، از ایران بگیره چی شد؟ ترسیده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
آسیاب به نوبت !!!!!!!!!!وقتش هنوز نرسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
اسراییل ضعیف کشه
علی
| Canada |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
انتقام چی رو بگیره دقیقاً؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
چشم اگر بینا بود هرروز روز محشر است

حمله به اصفهان حمله نبود پس چی بود چهارشنبه سوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
بگو ماهواره خیام تصاویر هوایی اصفهان و اسرائیل رو بده میفهمی
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
شما خواب بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
گرفت و اونی که باید می فهمید فهمید ، شما بخواب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
اونی که باید میفهمیده فهمیده کی چی تو چنته داره شما جوش نزن
غربچرا
در حسرت چرا در غرب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
در حسرت چرا در مراتع سرسبز غرب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
قرآن سخن خداست
لقمان سوره قرآن است
ادب سفارش لقمان به فرزندش
چقدر عمل می کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
شرق زده
در حسرت چرا در غرب
ناشناس
| Romania |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
آخی چقدر دلم برات می سوزه چون بچه های کسانی که سنگشونو به سینه می زنی در غربند و تو تا شاه عبدالعظیم هم نرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
تابناک ازت متشکرم که نظرات حاوی توهین و... را منتشر نمیکنی!!!!
فقط ببینید غربیهای مدعی حقوق بشر چه وحشیگری و جنایات عظیمی در غزه کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
بدتر از اونها غربچراهایی هستن که برای سفید کردن اونها حاضرن دری وری بگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
تا دیروز که میگفتید حماس پیروز شد ، چی شده که باز ناله رو آغاز کردین و ذکر مصیبت شروع شد؟
این کارای این افراد باعث نابودی اسرائیل میشه خودشون نمیفهمن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
پس واسه نابودی اسرائیل هم شده درخواست اتش بس نباید قبول بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
همینقدر که تو میفهمی، برای کل جهان کافیه
ناشناس
| Romania |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
خیلی باحالی
اسراییل باید رفح را با خاک یکسان بکند .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
خودت ی بچه فلسطینی بودی نظرت همین بود ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
شریک جنایتکار و ادم کش ... افتخار کن بعد چوبشو می خوری
ان شاالله وعده نابودی رژیم کودک کش در 25 سال داره تحقق پیدا می کنه و چه بسا باحماقت خودشون زودتر محقق بشه . کودک و زن و بچه کشی تاوان داره تو همین دنیا عاقبت نتانیاهو عین سگ خواهد سقط شد .
ای کاش مصر هم به وظیفه انسانی خودش عمل می کرد و اگر در جنگ با اسراییل هم شرکت نمی کرد حداقل سلاح های لازم را در اختیار مجاهدان فلسطینی قرار می داد تا از سرزمین خودشان دفاع کنند
و مرز خودش را با غزه برای حمایت از آنها باز می گذاشت

و یا لااقل مثل لبنان به کسانی که دنبال تشکیل گروهی به نام حزب الله مصر بودند کاری نداشت

عِبادًا لَنا أُولی بَأْسٍ شَدیدٍ

بندگانی سخت و نیرومند که در آینده فاتح قدس خواهند شد
تابناک = سانسورچی
مرگ بر امریکا و اسراییل ، دو تا رژیمی که جز دردسر برای دنیا هیچی نداشته اند .مصداق واقعی شیطان اینها هستند . سران هرزه عرب هم نشستن نگاه میکنند .
دم ارباب گرم
مقصر حماسسه
چرا اسرا نداد؟
اسرائیل در طول تاریخ نشان داده است که به هیچ تعهدی پایبند نیست این حمله را برای این انجام می دهد که نشان دهد پس از تبادل اسرا جنگ را از سر خواهد گرفت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
پس تاریخ رو خوب نخوندی
فکر کنم دستور رسیده فقط کامنتهای خودی را منتشر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
تازه فهمیدی؟
آیا صبر جهان با حمله به رفح لبریز خواهد شد؟
پاسخ ها
علی
| Canada |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
صبر جهان در مقابل حماس لبریز شده، این هم نتیجشه
نظر ارباب شرقگداها چیه؟؟
ارباب شون پوتین بره جلو اسراییل رو بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اربابشون زیر اوکراین زاییده، چه برسه به جنگ با اسراییل
مگه قرار نبود تلآویو و حیفا با خاک یکسان شه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
و تواصعو بالحق و تواصعو بالصبر
همون آدما و کانالها و رسانه هایی که خیلی سنگ فلسطین رو مثلا به سینه می زدند امروز در مطالب شان از بین خطوط می توان شعف و رضایت شان را دید.
پس این حوثی ها چیکار دارند میکنند؟ این بدرالدین کجاست؟
اسرائیل فقط حرف زور می‌فهمد و با این اقدام جامعه جهانی را به سخره گرفته و فرا تر از قانون عمل می کند و آمریکا از جنایت آنها حمایت می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
مطمئنی؟!!؟
امیدوارم جنگ های چندده ساله فلسطین تمام بشه...تنها راه تشکیل دولتی است که سازمان ملل آن را قبول داشته وهم در کرانه باختری و هم نوار غزه دست اون باشه وامنیت آن را تامین کنه...نه شرایط فعلی که هرکس ساز خودشو بزنه و اسراییل با این بهانه هرروز زن ها وبچه را به خاک و خون بکشه
با سلام چرا رزمندگان ایرانمون هیچکاری نمیکنن چرا مسولین ما کم کاری میکنن یادتون رفته اسراییل غاصب چقدردانشمندهای مارو سپاهیان ماروشهید کردبس شعاراسراییل ازنقشه محو بشه کجا رفت والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
از خودت شروع کن
تو چرا نمیری بجنگی ؟؟
علی
| Canada |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
رزمنده ها بتونند قیمت پیاز رو برسونند به ده هزار تومن واجب تره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
ما یادمون نرفته ولی شریعتمداری دست دست میکنه و تنگه هرمز رو نمی بنده
لعنت به اسرائیل وحامیانش
دوران بزن در رو تمام شده
پوتین پرست ها چیکار می کنن ؟؟ حاضر نیستن برن غزه و رژیم صهیونیستی رو نابود کنن ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
عمو ترامپت کجاست؟ چرا نمیری خارکیف؟
اسراییل خیلی قاطع و جدی رفتار کرد .‌کسی فکر نمیکرد با این همه فشار از همه دنیا دست به اینکار بزنه . میدونه اگر دست اورد جنگی داشته باشه ، همه قبول میکنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
پس قبول داری که تا الان هیچ دست آوردی نداشته آفرین ولی بدونکه بعد از این هم نخواهد داشت و مثل غریق در باتلاق است که دست و پا زدنش بیشتر باعث غرق شدنش خواهد شد
خدایا اگرجنگ اینها تمام بشه.باخیال راحت از دنیا میرم.?
باید ما ایرانیها ورادجنگ شویم تا مروم مظلوم فلسطین را نجات دهیم به اذن خداوند بزرگ روز عاشوراهم همین جوری بود که بعضیها مثل ما فقط تناشا کردن و شمر لعنتی هر کار ی دلش خواست کرد مرگ برا سراییل مرگ بر هرچی ترسو و دنیا پرست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
شما برو با رسايي به ما ربط نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
تو با پناهیان و رسایی و زاکانی و شریعتمداری هنر نرفتید ؟

بابا زودتر برید و اسرائیل را نابود کنید !!؟؟
اسرائیل از وقتی به وجود اومده مدام کشورگشایی کرده و این کارو با قدرت پول انجام داده نصف بیشتر پول جهان دست یهودی هاست .
حالا بعد از نوار غزه میره سراغ کجا معلوم نیست
چرا کشورهای اسلامی و در راس آن اعراب عملا به غزه کمک نمی کنند؟چرا سنگینی مبارزه با رژیم جنایتکار و کودک کش اسرائیل را فقط حزب الله لبنان و یمن باید تحمل کنند؟ ایران این وسط چرا کمک نمی کند؟
حالا که اسرائیل به رفح حمله کرده حماس باید آتش بست قبول نکنه ومقاومت همگی دست بکار سوند وشر اسرائیل را کم کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
باشه
جنگ نعمته،چرا بعضیا همش حرف از اتش بس میزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
همینو بگو
شرقگداها کشور رو به این وضع فاجعه بار اقتصادی کشوندن
حالا تیتر بزنید ارتش اسرائیل شکست را پذیرفت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
شکست خورده ولی نمی پذیرد حالا خواهی دید که چه جوری می پذیرونیمش
قشنگ معلومه که شرقگداها بعد از دیدن تیتر خبری، اولین کسانی هستند که فورا می آیند و کامنت می گذارند، و بحمدولله امتیازات منفی شایانی هم می گیرند
وقتی یک سگ هار به سمت کودکی حمله ور می شود بقیه سعی می کنند نظر سگ را به سمت خودشان جلب کنند تا کاری با کودک نداشته باشد
الان ارتش اسرائیل نقش سگ هار و آوارگان رفح نقش کودک را دارد و باید با مبارزه در جای دیگر نظر سگ هار را به خودشان جلب کنند تا آوارگان در امان بمانند
چرا اینقدر چرت و پرت میگید اسرائیل روی مغول سفید کرده در طول تاریخ عین اسرائیل زیاد بوده اسرائیل سگ هار زنجیر شده آمریکاست با این کارها میخواد حماس شکست بده ولی هیچ غلطی نمیتواند بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
از هنیه چه خبر؟
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
معلومه
رژیم صیونیستی در حال شخم زدن نوار غزه می باشد ونسل کشی ادامه دارد اما دست خدا بالای دست ها است خون بی گناهان (زن و بچه )بزودی آنها را نابود خواهد کرد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
همه مخلوقات خدا بنده اش هستند . قرار نیست طرف کسی رو بگیره . ناراحتی برو غزه
مطمئن باشید بعد از پاک سازی رفح و حذف حماس، نوبت به جنوب لبنان می رسد. اون هم که تکلیفش معلوم شد ( فکر می کنم یکسال طول بکشد) آنموقع ایران نقش جدید خود در منطقه را می پذیرد و اوضاع اقتصادی بهتر می شود و رشد دو رقمی برای ما رقم خواهد خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
شما فرزند اقای ظریف نیستی ؟
اونم همچین تزایی داشت
همین پریروز گفتی اسرائیل شکست خورد و رفت پی کارش
تکلیفمون رو روشن کن . شیرینی بخریم پخش کنیم یا نکنیم ؟
ای لعنت براکثرحکام جنایتکارودوستان اسراییل در منطقه وجهان اگر بی عرضگی شما نبود این جنایتکار ادم کش هیچ غلطی باامریکای جنایتکارودوستانش نمیکردند ان شااللخ به جهنم واصل خواهید شد.
دنیا
همون دنیای وحشی هاست.
شرم بر انسانهای کره خاکی
همه دنیا منتظر پایان جنگ در اوکراین و غزه هستند آن وقت یک عده معلوم الحال دنبال جنگ هستند آن هم نه اینکه خودشان بجنگ بروند دیگران را می فرستند .
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا
وب گردی