بازدید 4808

نگرانی آیت‌الله‌مکارم از نبود روحانی در روستاها

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید طلاب و روحانیونی که از قم به مناطق مختلف کشور هجرت می‌کنند و یا کسانی که در طرح هجرت هستند، حمایت شوند تا دیگران نیز برای هجرت از قم ترغیب شوند.
کد خبر: ۵۶۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱ 25 January 2016
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید طلاب و روحانیونی که از قم به مناطق مختلف کشور هجرت می‌کنند و یا کسانی که در طرح هجرت هستند، حمایت شوند تا دیگران نیز برای هجرت از قم ترغیب شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله‌ مکارم شیرازی در دیدار با رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن تقدیر از فعالیت‌های این مرکز بیان کرد: کارهای شما در مرکز خدمات مفید و مؤثر بوده و موجب پیشرفت حوزه شده‌ است.


وی خواستار اطلاع‌رسانی خدمات مرکز شد و افزود: نیاز است که سالانه گزارش مکتوبی به صورت خلاصه از خدمات مرکز تهیه شود تا مسئولین از خدماتی که این مرکز انجام می‌دهد اطلاع داشته باشند.


این مرجع تقلید تمرکز طلاب در شهر قم را نامناسب عنوان کرد و گفت: شهرهای مختلف کشور از کمبود روحانی رنج می‌برند و باید راهکارهایی اندیشیده شود تا طلاب و روحانیون به موطن خود بازگردند.


وی با بیان این که نباید کاری کنیم که طلاب و روحانیون در قم ماندگار شوند تصریح کرد: باید طلاب و روحانیونی که از قم به مناطق مختلف کشور هجرت می‌کنند و یا کسانی که در طرح هجرت هستند حمایت شوند تا طلاب دیگر نیز برای هجرت از قم ترغیب شوند.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی به طرح جامع مسکن مرکز خدمات اشاره کرد و ادامه داد: درست نیست که مسکن وسیله‌ای شود که طلاب در شهر قم ماندگار شوند، بلکه باید مسکن را به صورت موقتی در اختیار طلاب قرار دهیم تا پس از پایان درس به موطن خود بازگردند.

 

وی با اشاره به اینکه نبود روحانی در بسیاری از روستاها بسیار ناراحت کننده است تصریح کرد: مسئولین و بزرگان حوزه باید مشکلات حوزه را در نظر بگیرند و برای حل آنها چاره اندیشی کنند.


فعالیت های مرکز خدمات هدفمند برای تمرکز زدایی طلاب از قم است

حجت الاسلام ربانی رئیس مرکز خدمات با اشاره به سفرهای استانی رئیس و مسئولین مرکز خدمات به استان‌های مختلف کشور گفت: در این طرح مسئولین مرکز خدمات از کلیه مدارس علمیه استان بازدید می‌کنند و از نزدیک با مشکلات طلاب و روحانیون مدارس آشنا می‌شوند.


وی بیان کرد: این سفرها علاوه بر آشنایی با مشکلات طلاب و اطلاع‌رسانی خدمات مرکز به طلاب و روحانیون سراسر کشور، موجب دلگرمی مدیران، اساتید و طلاب نیز می‌شود و آثار مثبت بسیاری دارد.


رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه آخرین سفر استانی به استان خراسان جنوبی انجام شده است گفت: تمامی روحانیون و علمای استان خراسان جنوبی از کمبود روحانی در این استان گله‌مند بودند و درخواست داشتند که نسبت به این مسئله چاره‌اندیشی شود.


وی با اشاره به اینکه بسیاری از روحانیونی که از استان خراسان جنوبی به شهرهای قم و مشهد برای ادامه تحصیل عزیمت می‌کنند متأسفانه به منطقه خود باز‌نمی‌گردند افزود: در این استان روستاهای بسیاری داریم که جمعیت زیادی دارند ولی فاقد روحانی هستند و مردم در این مناطق از حضور یک روحانی مبلغ محروم هستند.

حجت الاسلام ربانی بیان کرد: مدیر و اساتید مدارس علمیه استان خراسان جنوبی از کمبود اساتید خوب در این استان اظهار ناراحتی می کردند و خواستار حضور اساتید خوب و موفق در این استان شدند.


وی در ادامه به فعالیت‌های مرکز خدمات و طرح جامع مسکن اشاره کرد و گفت: این طرح دارای محورهای مختلفی است و تلاش می‌کند که از تمرکز طلاب در یک منطقه جلوگیری کند.


رئیس مرکز خدمات، عدم تمرکز طلاب در یک منطقه و فراهم کردن زمینه هجرت برای طلاب را از محورهای مهم طرح جامع مسکن مرکز خدمات عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس این طرح تنها برای اساتید و طلاب ممتاز در قم مسکن ساخته می‌شود و برای طلاب و روحانیون تنها در همان استان محل تولد اقدام به ساخت مسکن می‌کنیم.
وی بیان کرد: اولویت مرکز خدمات در این طرح، طلاب ممتاز، اساتید و طلاب و روحانیون مناطق محروم هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی