بازدید 35906
خوانده می‌شوید:

سرچشمه معضل رانندگی در کشورمان از کجاست؟

این همه جان‌باخته تصادفات جاده‌ای از کجا می‌آید؟ زمانی که یکی از اقوام دور و نزدیکمان در تصادف جان به جان آفرین تسلیم می‌کند، در کنار ناراحتی‌هایی که بر بازماندگان تحمیل می‌شود، حتما این پرسش هم مطرح است که مرحوم چگونه فوت شد؟ خودرو یا موتور سیکلتش معیوب بود؛ قصور راننده این سانحه تلخ را رقم زد و یا نقص جاده، سبب‌ساز داغ دیدن چند خانواده شد؟ نظر شما چیست؟ این بحث با دیدگاه‌های شما تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵ 27 November 2012
همیشه روزهای پس از تعطیلات نسبتا طولانی در کشورمان، روزهای مرورِ اخبار تصادفات جاده‌ای است؛ گویی پیگیری شمار جان‌باختگان رخدادهای جاده‌ای برایمان طبیعی و حتی روزمره شده است! روزهای پایانی تعطیلات نوروز، اواخر تابستان و به پایان رسیدن تعطیلات طولانی مدت یا مواقعی که مناسبت‌های ملی یا مذهبی به پایان هفته گره خورده و مثلا تعطیلات تاسوعا و عاشورا که جاده‌های کشور را آکنده از مسافر می‌کند، موجی از اخبار تصادفات جاده‌ای نیز به خروجی رسانه‌ها تزریق می‌شود.

اما گفتن آمار دیگر تکرار مکررات است؛ کشوری که در رتبه نخست تلفات جاده‌ای است و سالانه 2 درصد جمعیت جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای را از آن خود می‌کند.

در این باره باید گفت که هر ۲۳ دقیقه، یک نفر، روزانه ۶۲ نفر، ماهانه ۱۸۶۰ نفر و سالانه بیش از ۲۲۶۰۰ نفر از هم‌وطنانمان در رخدادهای جاده‌ای از میان می‌روند و... آش به اندازه‌ای شور شده که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در مقام قیاس تصادفات و زلزله آذربایجان برآمده و با گفتن «هر پنج روز در جاده‌های کشور به اندازه زلزله مصیبت بار آذربایجان کشته می‌دهیم»، می‌کوشد عمق فاجعه را نشان دهد.

اما مشکل کجاست؟

تا به اینجای کار همه با آگاهی‌‌رسانی‌های گوناگون، دریافته‌ایم که مسافرت در جاده‌های کشورمان، بر خلاف برخی نقاط جهان ـ که بیشتر جنبه رفاهی دارد ـ جنبه ریسک یافته و از تهدیدات جانی قلمداد می‌شود.

هم‌اکنون می‌پرسیم:این تهدید از کجا می‌آید؟

ناگفته پیداست که انگشت اتهام در بسیاری از دیدگاه‌ها به سمت و سوی خودرو و جاده، امکانات زیرساختی و مسائلی از این دست می‌رود.

* به نظر شما، نقش جاد‌ه‌ها و کیفیت آنها و امکانات زیرساختی در تلفات جاده‌ای چه اندازه است؟ آیا همه راه‌های کشور «جاده مرگ» هستند؟

* به نظر شما، مشکل عمده راه‌های کشورمان چیست و سهم این مشکل در آمار ناگوار رخدادهای رانندگی چه میزان است؟

همچنین نکته دیگری که بیشتر مردم از آن سخن می‌گویند، کیفیت خودروهای موجود در کشور است که برخی بیشترین نقش را برای آن قائلند، تا جایی که این مسأله به شوخی و طنز هم راه یافته است؛ اما آیا این پذیرفته خواهد بود که کسی با یک خودرو، که به ایمن نبودن آن آگاهی دارد، دچار سانحه شود؟

* به نظر شما، کیفیت خودرو و مسائل مرتبط با آن، چه سهمی در آمار سهمگین تلفات جاده‌ای در کشورمان دارد؟

* آیا همه این آمار برگرفته از کیفیت خودرو یا راه‌های ارتباطی است یا عوامل دیگری هم در پدید آمدن آن نقش دارند؟

* یادآوری می‌شود، فرهنگ خاص رانندگی ما ایرانی‌ها، یکی از نکاتی است که ما را در سرتاسر دنیا مشهور کرده است؛ اما فرهنگ غالب رانندگی در ایران، تا چه میزان موجب تصادفات جاده‌ای می‌شود؛ بیشتر از خودرو و راه، یا کمتر از آن؟

* البته شاید روحیه قانون گریزی ـ که متأسفانه تبدیل به ویژگی ناپسند بسیاری از ما شده ـ نیز در این میان نقش داشته باشد، چراکه وقتی مهمترین قوانین و مقررات موجود را دور بزنیم، هیچ تضمینی برای رعایت و احترام گذاشتن به قوانین رانندگی می‌ماند؟

* افزون بر اینها، چه موارد دیگری را در این ماجرا دخیل می‌دانید؟ برای نمونه، برخی ریشه مشکل را در ناظر می‌دانند و مثلا ضعف پلیس را عامل بالا بودن آمار تصادفات دانسته و یا مسائلی که جنبه روانی دارند مانند استرس و... را مطرح می‌کنند؛ دیدگاه شما چیست؟

* نقش کدام مورد را بیشتر می‌دانید؟ با کدام یک موافق و با کدام مخالفید؟ سهم هر کدام را چقدر می‌دانید و برای رویکرد اصلاحی چه پیشنهادی دارید؟

با ما همراهی کنید؛ این بحث با دیدگاه‌های شما تکمیل خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۲۵
خيلي وحشتناك است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
وقتي اين قضيه وحشتناك تر مي شود كه پليس روي اعصاب مردمي كه به مسافرت مي روند، مي رود .مطمئنا اعصاب راحت وآرامش نقش مهمي در سفردارد و پليس بايد با روان كردن ترافيك و... به مردم كمك كند ولي در واقع چنين نيست.يعني شما با نگاهي به عملكرد پليس در مي يابيد كه انگار اين افراد آموزشي در اين خصوص نديده اند و بيشتر عملشان آن چيزي است كه خودبرداشت مي كنند.چند روز پيش از پاسگاه همدان كه در دوراهي سنندج كرمانشاه قرار دارد مي گذشتم يك سرباز جلوي اتومبيل من را گرفت و مدارك خواست از جمله مدارك معاينه فني بود كه معاينه اتومبيل من چند ماهي از آن گذشته بود ولي اتومبيل من هيچ مشكل فني نداشت با افسر مربوطه كه در پشت ميز نشسته بود بحثم شدو مودبانه به او گفتم اين وظيفه شماست كه جلوي ماشين هاي عبوري را بگيريد نه يك سرباز ،جالب اين بود بيشتر اتومبيل هاي نمره شده اين استان كه از جلوي پاسگاه رد مي شدند اوضاع درستي نداشتند و نقص فني آنها گاها آنقدر مشهود بود كه نياز به برگه معاينه نداشت ولي ظاهرا به اين سرباز اينطور آموزش داده بودند كه شمارهاي ايران 22،33،44و الي آخر تهراني هستند و ...... .خوب اين است رفتار پليس راه ماو يا كمين هايي كه براي كنترل سرعت مي گذارند كه گاها آنقدر بد عمل مي كنند كه خود باعث حادثه مي شوند.............................................
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
جالب اینکه 95% کسایی که اومدن این زیر نظر دادن امان از بی فرهنگی اگه پلیس نباشه ورود ممنوع رو می رن .
وقتی هم چراغ قرمز واسه ماشین جلویی بوق می زنن که برو !!!
محمد اصفهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
پنج شنبه 4 نفر ازجمله جناب آقای مهندس ضیایی ( مهندس طراح و مجری طولانی ترین پل دوطبقه کشور در اصفهان) که به اتفاق خانواده برای مراسم عزاداری به روستای زادگاه خود هونجان از توابع شهرستان شهرضای اصفهان میرفتند به علت تخلف راننده مقابل فوت کردند..
چرا مردم اینقدر بی توجه به سرعت ماشین خود هستند..
مردم ملتمسانه خواهشمندم سرعت خود را در مسیرها کنترل کنید ، بهترین ها گاهی بخاطر بی توجهی عده ای بی فکر با خانواده کشته می شوند...
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
آقای محترم پلاک 22،33،44 حرفت چه ربطی به خبر داشت. رانندگی بدون معاینه فنی خلاف هست. چه ربطی به کسی که ماشین رو متوقف میکنه داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
امیدواریم با پیاده سازی پروژه های ایمنی شاهد کاهش تصادفات باشیم :

http://cvt-project.ir/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
سرچشمه کجاست؟ آقا حالا بیایید به خارج شهر کاری نداشته باشیم. در داخل همین شهرها و به خصوص شهرهای بزرگ و مدعی تمدنی چون مشهد و اصفهان و تهران و شیراز و تبریز. شهرهایی که ساکنان آن ادعای تمدن و شهرنشینی دارند و مسئولین آن حقوق آنچنانی میگیرند. حتما شما هم ماشین های پلیس راهنمایی و رانندگی را دیده اید که بی محابا از سمت راست شما سبقت میگیرند و بدون چراغ راهنما خط خود را در بزرگراه یا خیابان عوض میکنند. آیا تا حالا دیده اید که کسی را به خاطر بین خط نراندن و انحراف از لاین عبوری خود جریمه کنند؟ چرا در پشت چهار راهی که 3 لاین (خط) خودرو بیشتر ندارد، بیش از 6 خودرو پهلو به پهلو می ایستند و این تخلف نه توسط پلیس و نه توسط دوربینهای راهنمایی و رانندگی ثبت نمیشود. تا حالا چند بار پلیس به خاطر توقف بر روی خط عابر (حتی به صورت موقت) جریمه صادر کرده است؟ عزیزان پرسنل راهنمایی و رانندگی غیرت کافی و جدیت و شدت کافی را ندارند. باید آن بودجه های نجومی و میلیارد تومانی گشت ارشاد را قطع و صرف آموزش و غیرت مند کردن پرسنل راهنمایی و رانندگی کرد.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
به نظر من آموزش آموزش آموزش از هرچیزی موثرتره ، من خیلی وقتها رفتارهای ناهنجاری از بعضی مردم تو جاده ها دیدم که بعضی وقتها آدمو بجای خنده به گریه میاندازه .دنده عقب رفتن تو اتوبان ، کاستن ناگهانی سرعت برای مسافر تواتوبان و ...
هیچوقت تبلیغ شعر " برق اضافی خاموش صداو سیما " ازیادم نمیره. آموزش میتونه بسیار موثرباشه.هم مردم و هم نیروی پلیس هردو باید آموزش ببینند و این آموزش باید مستمر باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
سلام لطفا به این بحث توجه کنید نظارت وبرخورد قاطع پلیس با افرادی که قانونشکنانه جان دیگران را به بازی میگیرند عامل مهمی است که فراموش میشود پلیس معمولا بعد از حادثه علتی را برای تصادف میگوید مثلا بی احتیاطی راننده اما نمیگوید این راننده بی احتیاطی که عملا یک قاتل بالقوه بوده چرا در صدها کیلومتری که قبل از تصادف طی کرده و معمولا دهها تخلف مشابه مرتکب شده با او برخورد نشده اگر در شهر یک قتل سریالی رخ بدهد پلیس تحت فشار قرار میگیرد اما همه فراموش کرده اند که مسوول امنیت جادهها هم پلیس است وهر صانحه ای یعنی پلیس نتوانسته وظیفه خود را در پیشگیری به خوبی انجام دهد
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
آقای پلاک 22 ، یه کم دقیق تر به مسأله مطرح شده نگاه کن و اینقدر سطحی جواب نده تازه شما خلاف کردی و پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به سایر ارگان های کشور به نظر من عملکرد قابل قبول تری داره با این حجم کاری
ساده و مختصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خلاصه ای ساده اینکه:

وقتی معضلات رانندگی در کشور را در کنار سایر معضلات اجتماعی بگذاریم، متوجه یک نکته می شویم

ضعف فرهنگ عمومی

اعم از فرهنگ های شهرنشینی، آپاتمان نشینی، معاشرت اجتماعی، حضور در اماکن عمومی، مصرف، ساده زیستی، ترافیک و ده ها مورد دیگر.

دستگاه های متولی نظیر صداوسیما، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و آموزش عالی و حتی تربیت بدنی موظف به بازنگری در شیوه ارائه آموزش های لازم به جامعه خصوصا نوجوانان هستند.
تا زمانیکه این وظیفه مندی ایجاب نشود، با ازدیاد جمعیت بر انبوهی معضلات افزوده خواهد شد.
حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
مگه طبق قانون معاينه فني برلي ماشينهاي نو 5 ساله و براي باقي ماشينها 2 ساله نشده پس چرا معاينه فني كه هنوز چند روز از يكسال آن نشده بايد جريمه بشه و وقتي به اون افسر گفتم اين قانونه گفت مجلس براي خودش گفته ما كار خودمون انجام ميديم
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
عدم نظارت کافی از نظر کمیتی ، و بی رحمانه
مثلا در سر تمام ورودی از بزرگراه ها باید دوربین نصب شود و کسانی که یا دنده عقب در بزرگراه می آیند یا 10 متر مانده از لاین سرعت یکهو می پیچند به نظر من باید برایشان مجازات شلاق یا حبس در نظر گرفت ، و همینطور باید دوربین های هوشمندی برای لایی کشیدن ها نصب شود که از نظر فنی ، ممکن است و قس علی هذا . . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اونایی که هی میگن فرهنگ به این نکته عجیب دقت کنن که قبل از فرهنگ باید اقتصاد درست بشه. چرا؟
آیا کشور فقیری رو در دنیا میشناسین که توی این مواردی که شما میگین فرهنگ رو رعایت کنه؟ تا وقتی که دغدغه رو از روی فکر مردم برندارین تا ابد هم سعی کنین نمیتونین بهش بگین چه کاری درسته چه کاری غلطه. اون آدم اصلا فکرش سمت فرهنگ نمیره وقتی ذهنش درگیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
مردم باید نظم و قانونمندی ببینن که منظم و قانونمند بشن. همین افراد بی فرهنگی که همتون دارین میگین، وقتی مثلا برن کشور آلمان زندگی کنن همه قوانین رو رعایت میکنن چون همه چیز در اونجا منظمه! وقتی بی قانونی و بی فرهنگی رو در ساختار جامعه و حکومت ببینی و توقع کنی مردم قانونمند و منظم رفتار کنن واقعا توقع بیجاییه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
منم دانشجوی دانشگاه ارومیه هستم و اهل تهران و البته فارس زبان ... امکان نداره که وقتهایی که مجبورم با اتومبیل شخصی به ارومیه بروم پلیس راه ارومیه اتوبیلم را متوقف نکند و تمام اتومبیل را نگردد، اگر هم بهانه ای برای جریمه پیدا نکنند بین نیم تا یک ساعت وقتم را تلف می کنند
یک راننده پشیمان
| - |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
مدت 7 سال است که راننده ام و در انواع جاده های کشور مسافرت کرده ام و کار هر روزم رانندگی در شهر تهران استکه خود بهتر می دانید معضلات زیادی از بابت رعایت قوانین دارد اما گفتید چرا ؟
1 - موتور سوارها بدون اشکال از چراغ قرمز رد می شوند بدون اینکه حتی تذکری کوچک از پلیس ناظر بر اعمال آنها بشنوند.
2 - ماشینهای پلیس بدون ابنکه در مأموریت باشند براحتی خود آموزش نقض قانون به شهروندان می دهند.
3 - بهنگامی که شخصی دیوانه وار باعث ترس و حراس در بین مردم شده و حتی به ماشین شما و خودش آسیب می رساند بهنگام ارائه شماره آن ربه 110 و یا ارائه مستقیم به اولین پلیس مستقر در راه هیچ عکس العملی از حضرات دیده نمی شود و شما را به پر پیچ و خمترین جاده های شکایت و دادخواست و ... راهنمایی می کنند و عملا بی مسئولیتی خود را بروز می دهند .
4 - برای رفع و کنترل ترافیک شهری خود عامل طولانی ترین ترافیکها در معابر می شوند ( با تنگ کردن بزرگراهها ، کوچک راهها و متوسط راهها )
5 - بدون توجه به اینکه سرعت گیر باید استاندارد بوده و باعث صدمه رساندن به وسیله نقلیه نشود از بدترین نوع سرعت گیرها در هر جایی استفاده می کنند و اغلب آنها باعث شل شدن پیچهای مهم و حیاطی خودروهای وطنی !! شده و یا با از بین بردن جلوبندی فقط خرج است که روی دست مردم می گذارند و ... و ... و ...
حالا وقتی خود مجریان قانون با استفاده از اختیارات قانونی !!! خود اینقدر به مردم بی احترامی کرده و حقوق آنان را ضایع می کنند و اعصاب مردم را بهم می ریزند چه انتظاری از مردم دارید ؟ که به قانون !!! احترام بگذارند ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
نظارت نامحسوس و جدیت و نظارت فراگیر پلیس راهکار این امر است ، باید در هر جایی دوربین سیار باشد تا همه جا نا امن جلوه کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
1-فرهنگ پایین رانندگی
2-آموزش بسیار ضعیف
3- جاده های غیر استاندارد از بسیاری جهات طراحی ومهندسی
4-تابلوها وعلا مت های رانندگی غیر استاندارد از نظر محل نصب ورنگ آمیزی
5- روشنایی اتوبانها
کنترل غیر مسولانه وصرفا جریمه گرای پلیس محترم
و................
سید سعید روشنک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
درسته که خیلی از برادران نیروی انتظامی برخوردشان مناسب نیست و فرمانده ی نیرو هم این مساله را به ازدحام کاری همکارانش نسبت داد!!!! اما قبول کنید اگر همین عزیزان هم نباشند سنگ روی سنگ بند نمی شود.
عزیزان مشکل کار در این است که اتومبیل می خریم بدون آنکه فرهنگ استفاده از آن و فرهنگ احترام به دیگران را داشته باشیم. خود خواهیم و انتظار داریم همه بایستند تا ما برویم.همه کنار بکشند تا ما رد شویم.و البته انداختن آشغال و آب دهان.و بوق هاس سلام و خداحافظی و اعتراض و در رو باز کن و راه بیفت و غیره....
ناشناس
| - |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
مشكل ما ايراني ها تو همه زمينه ها فقر است
فقر فرهنگي و فقر اقتصادي
فرهنگ رانندگي كوچكترينشه
تو اين مباحث هيچ اشاره اي به بي فكري و بي فرهنگي راننده تاكسي هاي عزيز كه نيازي به توضيح نداره نشده
خيلي ها هم كه فرق رانندگي توي شهر و جاده رو نميدونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
از ایرانی بودنم متنفرم.
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
فک کنم نتیجه گیری اینه نباید جلوی پلاک 22 33 44... را اصلا گرفت..!!!
فقط مافیای خودرو مقصرند خودشون هم به خوبی خبر دارند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
فقط یادگرفتید بگید یکی دیگه مقصره مافیای خودرو میگه شما با نیمتر فاصله از ماشین جلوی رانندگی کن یا اونا میگان فقط سبقت بگیر و برو یا میگن جاده ملک شخصی شماست یا میگن عابر دیدی اجازه نده که رد بشه یا خیلی چیزهای دیگه
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
مافیای خودرو به شما یاد داده اگه یکی راهنما زد به جای اینکه بهش راه بدی بری سپر به سپر ماشین جلویی که یه وقتی 5 ثانیه از ترافیک جا نمونی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
مافیای خودرو اینا رو به مردم یاد نداده اما خوب بلده چه جوری ماشین رو کم هزینه تر و با قیمت گزافتر به زور به من ایرانی بفروشه تا منم با سوار شدنش جونمو کف دستم بگیرمو بیام تو خیابون لابد می خواین بگین مافیای خودرو اینکارو نمیکنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
مقصر خود ماییم ! وقتی از کیفیت خودرو اطلاع داریم اگه عقل و فرهنگ درستی داشته باشیم بیشتر احتیاط می کنیم ! انصافا ما بی احتیاط ترین راننده های دنیا نیستیم؟!
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
مافیای خودرو به شما یاد گفته اتوبان سه لاینه رو 6 لاینه بری، با سرعت 250 تا رانندگی کنی، تو جاده باریک دوطرفه سبقت بگیری یه خانواده رو عزادار کنی و...... به جای این توجیهات بریم فرهنگ داغون رانندگیمون رو درست کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
واقعا یعنی خودت میفهمی چی گفتی؟؟

یکی از همینا که رانندگی میکنه بیاد بزنه بهت بازم میگی مافیا؟؟!!!!!!

آخه بشین یکم فکر کن...

چرا یاد گرفتیم جای اینکه خودمون رو درست کنیم بندازیم گردن یکی دیگه؟؟
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
جواب به آقای افشین :
مهندس شما با پراید و پژو و سمند و . . . میتونی 250 تا بری اصلا ؟؟!!!!!!!!!!!! خداییش قبل از اینکه کامنت بزاری ............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
درسته که ماشنهای داخلی 250 نمی رن ولی میتونن در جایی که حداکثر سرعت مطمئن 50 تاست - مثلا در شهر - با 80 تا برن. 250 یک بزرگنمایی از بی مبالاتی مردم در راننگی است که کاملا درسته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
آقایون محترم،متاسفانه اکثر ما ایرانی ها همیشه مشکلاتمونو می ندازیم گردن دیگران-فرهنگ رانندگی رابطه مستقیم با اخلاق داره-ماها اصلا ادم های نقدپذیری نیسیم-مطمئن باشید هر وقت یاد گرفتیم نظرات دیگران هم محترمه و ما حق به سخره گرفتنشونو نداریم-یه قدم به فرهنگ رانندگی برتر نزدیک شدیم.
عليرضا
| Germany |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
به نظر من 90 در صد پليس مقصره. واقعا پليس ما در مقايسه با پليس در کشور های اروپايی چکار ميکنند؟
اینکه کیفیت اتومبیل و جاده در میزان تصادفات خیلی موثر است حرفی نیست .اما باور کنید این نبود فرهنگ رانندگی است که جان ما را بیشتر تهدید میکند. شاید شما هم بارها رانندگانی را دیده اید که فقط برای چند دقیقه زودتر رسیدن چه کارها که نمی کنند. باور کنید اگر ما همگی فقط تا حدود پنجاه درصد قوانین رانندگی را رعایت کنیم شاهد این همه تصادفات فاجعه بار نخواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اینکه ورود ممنوع می رویم یا اینکه توی جاده ها هنگام ترافیک برای زودتر رسیدن از خاکی می گیریم و خاک تو حلق دیگران می کنیم و برای دیگران مزاحمت درست می کنیم یا سبقت های مرگ آفرین می گیریم، اینکه با سرعت وحشتناک حرکت می کنیم و یا اینکه هر خلافی را می کنیم و اگر کسی معترض شود به جای عذر خواهی با او درگیر هم می شویم و حتی جدیدا با احتمال زیاد با چاقوکشی مواجه می شویم !!!!! نه به خودروساز ربط دارد نه به جاده نه به پلیس و نه به قانون این فقط به فرهنگ ضعیف ما بر می گردد که نمایش دردناک آن در رانندگی نمود پیدا می کند وگرنه در همه مراحل زندگی این خودخواهی آزاردهنده که همه باید فدای خودخواهی های ما شوند همراهمان هست. چه بر سرمان آمده خدا می داند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
نمی دونم چند ساله دارین داد فرهنگ میزنین ولی اصلاح فرهنگ باید آخرین مورد بحث باشد نه اولین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اگر به معنای فرهنگ توجه کنی، غیر مسولانه نظر نمی دی و نمیگی که آخرین بحث، بحث فرهنگه. اگر فرهنگ درست بشه، ماشین بی کیفیت نخواهیم داشت، جاده بی کیفیت نخواهیم داشت، رانندگی افتضاح نخواهیم داشت و ...
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
فردي كه خودش فرهنگ نداره و مقررات رو رعايت نميكنه ميگه فرهنگ آخرين بحثه تا به نوعي توجيه كنه
تفاوت بين آرامش و پيشرفت و بدبختي همين فرهنگ و آگاهيه
هر چند مسئولين مرتبط با فرهنگ هم خوب كار نكردند
60 درصد از بی فرهنگی است
و 40 درصد از بی کیفیتی خودرو و جاده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
آقا مصطفي

95 درصد بي فرهنگي
5 درصد ساير
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
نخیر دوست عزیز، همان 60 40 صحیح است
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
85 درصد بی فرهنگی
15 درصد سایر
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
همون 95 درصد بي فرهنگي و 5 درصد ساير درست تره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
مگه ما معزل رانندگی داریم؟؟؟
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
احسنت به 95 درصد
ببینم با 120 تا سرعت مثلا با لایی ماشینا تو اتوبان بپیچن تو هم ، چه استانداردی می تونه جون اونا رو نجات بده؟ دیگه ماشینی نمی مونه که بخواد استاندارد داشته باشه حتی اگه بنز باشه
مشکل از روان راننده هاست و بی خیالی مامورین ( بی خیالی شدید)
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
اگه فرهنگ باشه حتي بالاتر از 95 درصد موثره اما اين خيلي روياييه كه انتظار داشته باشيم همه فرهنگ و آگاهي لازم رو داشته باشن
شما اگه خوب و كم خطر رانندگي كنيد تا حد زيادي جلوي حادثه رو ميگيريد اما شايد يكي كه رعايت نميكنه موجب دردسر بشه اين طور مواقع راه خوب و خودرو ايمن ميتونه كمك كنه
پس راه و خودرو هم بايد كمك كنه تا جبران اون بي فرهنگي رو بكنه
نتيجه سوار شدن تو خودروی ملی همين هستش.
شما ماشين های ايرانی که بعد از چندين سال هنوز دو اير بگ نصب نکردن رو با بدترين ماشين های خارجی مقايسه کنيد که حداقل 6 تا ايربگ دارن.
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
دو سه ماه قبل در جاده جدید قم - گرمسار یک دستگاه خودرو مورانو (خودرویی که دارای بیشترین امکانات امنیتی است )بر اثر تصادف دچار حریق شد و علیرغم داشتن انواع ایربگ هیچ کمکی به سرنشینان نکرد ومتآسفانه کلیه سرنشینان آن فوت شدند اینکه بخواهیم بی مسئولیتی خود در رانندگی را به عدم وجود امکانات امنیتی خودرو نسبت بدهیم کمی بی انصافی است اگر ما در رانندگی مقررات را رعایت کنیم و سرعت مطمئنه را مد نظر قرار دهیم مطمئناً همین خودروهای بی کیفیت نیز وسیله حمل و نقل نا مناسبی نخواهند بود اما متآسفانه با افزایش تصادفات است که آمار خسارت نیز افزایش می یابد چه خوب بود صرف نظر از اعلام تعداد تلفات تعداد تصادفات واقع شده در کشور توسط مسئولین محترم اعلام می شد تا دقیقاً مشخص شود جایگاه کشور در باره وقوع تصادفات چگونه است و آنوقت شاید بهتر متوجه می شدیم مشکل اساسی در فرهنگ غلط استفاده از خودرو است و موضوع کیفیت خودرو و راهها درجات بعدی و بسیار پایینی از عوامل تصادف محسوب می گردند
ناشناس
| Canada |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
داداش خودرو مونتاژ داخلی مثل مورانو هم نباید سوار شد. چون لخت و عور میخوان چند برابر رو خودرو بخورن
احسان ص
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
ای بابا علی اقا مورانو هم مونتاز داخل ها میدونی دیگه چی میگم
یک کلام، فرهنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
يك كلام ، بي فر هنگي .
کارشناسان تصادف می گن راه باید بخشنده باشه یعنی اگر راننده خطا کرد، راه باید بیشترین جریمه و سخت ترین مجازات رو براش پدید نیاره و البته این حرف رو برای خودرو هم میشه گفت. یعنی تصادف ساده نباید به کمک ایمن نبودن خودرو تبدیل به جرح و خدای نکرده فوت بشه. اینجاست که به جاده و خودرو گیر میدن وگرنه کیه که ندونه رانندگی ما همه چیز هست الا رانندگی اصولی
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
حق مطلب رو گفتی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
دقیقا...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
راه باید به راننده ای بخشنده باشه که مراعات قانون رو میکنه نه ما که راه که باز باشه گاز رو تخته میکنیم لاستیک فرسوده رو عوض نمیکنیم چیزی از رانندگی تو بارون نمیدونیم آخر ادعاییم و اول مهارت!
به نظر من فقر فرهنگی و فقر اقتصادی در این زمینه دخالت دارند و حل ریشه ای مسئله ، مسئولیت پذیری و دانش می خواهد اگر این دو عنصر اخیر وجود داشته باشند مسائل گفته شده علیرغم پیچیدگی و سختی حل خواهند شد.اگر نه مردم باید حالا حالاها هزینه بپردازند.
100 درصد از پراید است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
عمر دست خداست پراید وسیله است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
بی انصافیه همشو بندازیم گردن پراید حامد جان
بی فرهنگی و بی مسئو لیتی مردم و قانون گریزی قانونگذاران، حرص وطمع، این تفکر عقب نیفتادن از دیگران و خودخواهی مفرط، منطبق نبودن گفتار و عمل مسئولان و دولتمداران
جاي بسي تاسف است كه حدود يك قرن از اختراع ماشين و پيشرفت شايان توجه اين وسيله مهم اين نوع نظر سنجيها صورت ميگيرد ما عادت و علاقه وافري داريم هر از چند گاهي يك چيزي را مطرح كنيم و دوباره همان خطا و همان خطا بدون هيچ تصميم و درايتي .
وقتی به استفاده از کمربند ایمنی و این چند ساله فکر می کنم بطور قطع میگم که مشکل از پلیس و عدم ثبات مدیریت آن است که کاری رو شروع می کنه ولی وسطش ولش می کنه مردم هم تا زور و اجبار نباشه رعایت نمی کنند
شما راه شیراز تا شعادت آباد رو ببینید محاله کسی از 110 بیشتر سرعت بره چون مردم از دوربین های متوسط سرعتش می ترسن ولی از اون به بعد تا آباده و اضفهان خدا رو هم بنده نیستند
مهمترین دلیل اعطا آسان گواهینامه رانندگی است . اطمینان داشته باشید 95 درصد کسانی که در این کشور دارای گواهینامه رانندگی هستند اگر در یک کشور که دارای نظم استاندارد در رانندگی میباشد مجددا اقدام به اخذ گواهینامه کنند حتما رد شده و به سختی موفق به گرفتن خواهند شد . مثلا در انگلیس امتحان داخل شهر حدود 45 تا 50 دقیقه رانندگی بدون کوچکترین خطا و اغماض در سطح شهرمیباشد ولی در ایران این مدت 3 تا 4 دقیقه در یک خیابان خلوت میباشد .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
کسی که خیابون رو ورود ممنوع میره، با 3 روز مداوم امتحان دادن مشکلش حل میشه....
آقا بی فرهنگی....
راحت گواهينامه گرفتن
خالي نشدن هيجان جوانان
مشکلات شخصيتي جوانان ازجمله عدم توجه به جوان
عدم تشويق افرادي که رعايت مقررات مي کنند
عدم مبارزه جدي با متخلفان
عدم فرهنگسازي مناسب در رسانه ها
جاده هاي خراب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اضافه كنم ابطال گواهينامه راننده متخلف كه در اكثر كشورها هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
گواهینامه دادن به خانوم ها!!!!!
(البته منفجر نشید شوخی کردم)
خوانندگان محترم
امکانات مادی هیچگاه به حد ایده آل نمیرسد. کمبود همیشه بطور نسبی وجود دارد و گریز ناپذیر است. وظیفه قانون این است که بگوید با همین امکانات چگونه باید رانندگی کرد و وظیفه مردم اجرای قانون. اینک پرسش این است که چرا همین قوانین موجود هم اجرا نمیشود؟ پاسخ روشن است. قانون باید از بالا و در همه شئون و بی استثنا اجرا شود به عبارت دیگر نمیتوان توقع داشت در همه جا و در همه سطوح بی نظمی و بی قانونی باشد اما رانندگی مطابق قانون باشد!!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
مرسی خوب گفتی
مرگ دست خداست ؛ پرايد وسيله است .
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
هيتلر-بمب اتم- پرايد
مشکل آنجاست که هرکس فکر می کند این نوع حوادث برای او اتفاق نمی افتد.رعایت درست قوانین اولویت اول برای جلوگیری از تصادفات است.همه باید اول از خودشون شروع کنند بعد انتظار داشته باشند دیگران رعایت کنند
علاوه بر خودروها و جاده ی بی کیفیت مشکلات فرهنگی نقش بزرگی دارند. حس ایده آل گرایی شدید در بین ما ایرانیها وجود دارد که میخواهیم در کمترین زمان به مقصد خود برسیم واین یعنی تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی که مثال بارزش سرعتهای بیش از اندازه می باشد که باعث تصادفات منجر به مرگ می شود. ایده آل گرایی مفرط باعث مشکلات فراوانی در جامعه ی ما شده است که به غیر از عدم رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی خودش رو در 1- عمل کردن بینی برای رسیدن به زیبایی ایده آل 2- استفاده ی مفرط از لوازم آرایشی رای رسیدن به زیبایی ایده آل 3- فسادهای مالی گسترده برای رسیدن به ثروت ایده آل 4- زیرآب زنی در محیط کار و خانواده برای رسیدن به مقام یا جایگاه اجتماعی ایده آل و .... می باشد. شاید معضل رانندگی بین اینا هیچ باشه.
پاسخ ها
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
درست ميگوئيد خانم ناشناس!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
چي ميگي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من عوامل زیر عامل حوادث و از دست دادن جان افراد است.به ترتیب اهمیت:
1.نبود نیروی کافی پلیس برای نظارت در جاده ها
2.نبود فرهنگ درست رانندگی در بین مردم
3.قیمت پایین جریمه ها
4.نبود راه های کافی برای عبور و مرور که سبب برآشفتگی و عصبانیت افراد میشود
5.ترجیه دادن منافع شخصی به منافع دیگران که واقعا در تمام مسایل جامعه دیده میشه برای نمونه از راه دادن به دیگران سر باز میزنیم
6. عوامل سیاسی و تحریم که بر روی تک تک افراد جامعه فشار میاره
7.اتومبیل های بدون استاندارد و فاقد ایر بگ
8.تفاوت فاحش اتومبیل در بین اقشار جامعه که منجر به سر افکندگی کسی که پیکان دارد در مقابل کسی که بنز دارد میشود.در حالی که اتومبیل ارزان از کمترین حقی است که یک انسان از آن بهره میبرد
متشکرم
علاو بر همه عوامل شامل کیفیت خودروها و جاده ها و علائم راه ها و اصول مهندسی ساخت راه ها و خودروهای امداد و نجات و.... به نظر من بیشترین و بزرگترین نقش را فقط و فقط آموزش هم برای رانندگان و هم برای کادر ناظر راه ها ایفا میکند. در کنار همه اینها ابزار های کنترلی و باز دارنده از قبیل نصب دوربین و تابلوهای مولتی مدیا و ..... اعمال جریمه های مناسب نیز مهم است
عليرغم داشتن تمدن هزاران ساله ؛ ما بي فرهنگيم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
در همه چي ، ما بي فرهنگيم .
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
متمدنین بی‌ فرهنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
استاد بي فرهنگي .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
واقعا" هيچ بويي از فرهنگ نبرديم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
حتی توی نقد خودمونم افراط میکنید. یا میگید باهوشترین و بهترین و غیره ماییم حالا هم که میخواهید نقد کنید میگید بدترین و بی فرهنگترین و غیره ماییم. بابا یه کم تعادل بد نیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
بی فرهنگ نبودیم...
بی فرهنگ شدیم...
صداي مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
احسن
در تقسیم بندی ریشه های تصادفات در ایران دیدگاهها می تواند متفاوت باشد در نتیجه خود تقسیم بندی نیز متفاوت خواهد بود
مانند خیلی ها به نظر من سه علت اصلی در تصادفات تاثیر گذارند
1- افراد
2- قوانین
3- جاده ها
در سیستم آموزش رانندگی در ایران همواره به مهارتها توجه شده نه رعایت قوانین و رعایت نکات ایمنی. در بسیاری از کشورها نزدیک شده خودرو به عابر پیاده و حتی خودروهای دیگر خلاف است در صورتیکه در ایران مهارت تلقی می شود. راننده بعد از یک آزمون آئین نامه و شهر صاحب گواهینامه می شود و هیچگاه ارزیابی مجددی وجود ندارد.
در صورتیکه در بعضی کشورها در مرحله اول گواهینامه با محدودیتهای بسیار داده می شود. حتی تا زیر سن معین محدودیتهای مضاعفی اعمال می شود و ارتقا به مرحله بعد به رعایت نکات ایمنی بر می گردد.
قوانین- در قوانینی که دور برگردان را وسط یک اتوبان شهری می پذیرد، موتور سیکلت را به عن.وان عابر پیاده می داند در حالیکه ماز است 5 نفر کوچک و بزرگ را سوار کند و با سرعت بالا در خط سبقت اتوبان حرکت کند تعیین حق تقدم در چهاراهها را عرض خیابان تعیین می کند در حالیکه بعد از تصادف کارشناس باید با متر خیابان عریض تر را تعیین کند و مسئلین راهنمایی و رانندگیش اصلاح قانون را فقط در تغییر نظام جریمه ها می بینند خیلی لازم نیست در مورد قوانین توضیح داده شود
3- جاده ها- در مورد جاده ها نیز خیلی نیاز به توضیح نیست عدم وجود خط کشی در اتوبانهای شهری و حتی جاده ها، همین دور برگردان که عقبلا عرض شد، وجود تقاطعها بدون دید کافی، عدم وجود تابلوهای هشدار دهنده کافی و د مواردی حتی وجود تابلوهای متناقض .... خود نمونه هایی است از مشکلات راه
پاسخ ها
ناشناس
| Cambodia |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
گل گفتی برادر یا خواهر عزیز
چیمون درسته که این باشه متاسفانه
به نظر من عوامل زیر عامل حوادث و از دست دادن جان افراد است.به ترتیب اهمیت:
1.نبود نیروی کافی پلیس برای نظارت در جاده ها
2.نبود فرهنگ درست رانندگی در بین مردم
3.قیمت پایین جریمه ها
4.نبود راه های کافی برای عبور و مرور که سبب برآشفتگی و عصبانیت افراد میشود
5.ترجیه دادن منافع شخصی به منافع دیگران که واقعا در تمام مسایل جامعه دیده میشه برای نمونه از راه دادن به دیگران سر باز میزنیم
6. عوامل سیاسی و تحریم که بر روی تک تک افراد جامعه فشار میاره
7.اتومبیل های بدون استاندارد و فاقد ایر بگ
8.تفاوت فاحش اتومبیل در بین اقشار جامعه که منجر به سر افکندگی کسی که پیکان دارد در مقابل کسی که بنز دارد میشود.در حالی که اتومبیل ارزان از کمترین حقی است که یک انسان از آن بهره میبرد
متشکرم
پاسخ ها
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
مبلغ جریمه کم نیست.ماشینای شاهکار وطنی.علی دایی یادتونه.بل 180 چپ کرده و فقط کمی کسالت داشت
با سلام
بدون تعارف باید بپذیریم که فرهنگ رانندگی در کشور ما بسیار پایین است و در این مساله همه به نوعی مقصریم. همه ما تصاویر ترافیک در بزرگراه های کشورهای پرجمعیت را دیده ایم که علی رغم شلوغی و ازدحام ماشین اما ردیف ماشینها بسیار مرتب است و در این موارد گره ترافیک حتی زودتر هم رفع می شود ، اما شما به هیچ وجه در هیچ کجای ایران نمی توانید ببینید که ماشینها همه مرتب و در لاین خود حرکت کنند.نمی توان همه تقصیر ها را بر گردن کیفیت پایین اتومبیل های داخلی انداخت. و یا به نحوه ساخت جاده ها ایراد گرفت. کشوری مثلا قزاقستان جاده هایش خیلی بهتراز ما نیست ولی آمار تصادفات و کشته هایش بسیار پایین است.به نظر بنده مشکل اصلی فرهنگ ماست. صبر و حوصله ما پایین است. همه سعی در به اصطلاح زرنگ بازی داریم. حقوق دیگران برای ما اصلا اهمیت ندارد.
بنده برای راه حل پیشنهاد می کنم که جریمه اعمال خطرناک را حد زیادی حتی بالاتر ببرند. و جاده های اصلی کشور را مجهز به دوربین کنند و در مورد کارهای خطرناک رانندگی هیچ اغماضی صورت نگیرد. نیز حداقل سن رانندگی را بالاتر ببرند.همچنین هر ده سال یکبار، متقاضیان تمدید به طور جدی از لحاظ سلامت روان بررسی شوند و واقعا اغماض نشود.
از نظر مسئولین و کارشناسان ذیربط ایرانی، فرهنگ رانندگی عامل این تصادفات است. از نظر مسئولین و کارشناسان خارجی جاده و خودرو . بهمین خاظر هم هست که هرروز پیشرفت میکنند. قطعا تصادف با تلفات انسانی ناشی از آن دو مقوله جدا از هم هستند.
عدم مسئوليت پذيري خودرو ساز و وزارت راه و شهر سازي جديد ( راه و ترابري سابق ) .
آموزش رانندگی مانند هر چیز دیگر باید از کودکستان شروع شود.
گرفتن گواهینامه باید سخت تر شود و همراه با معاینه روانی باشد.
راننده با تخلف زیاد باید گواهینامه اش گرفته شود.
استاندارد ماشینها باید بهتر و معاینه آنها جدی تر شود.
استاندارد جاده ها باید بهتر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
دوست عزیز وقتی یک مامور بی تعهد با گرفتن مبلغ بسیار ناچیز همه این موارد را خنثی میکند ، شما چه انتظاری از مردم دارید ؟
خودروي ملي !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
از خودرو ملي .
مشکل از فرهنگ که چه عرض کنم، از بی فرهنگی جامعه ایرانیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
دقيقا و صد در صد

بي فرهنگي
جاده و ماشين اگه خرابه راننده بايد فكر داشته باشه مگه نميبينه و نميدانه !!!!؟؟؟؟
زمين كجه :-)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
گفت جرم راه رفتن نیست، ره هموار نیست
مطالعات جهاني درباره تصادفات نشان مي‌دهد كه در حدود 60 درصد تصادفات عامل انساني دخيل است و نقش مهمي دارد. اگرچه اين نكته سهم نقش راه و خودرو را از بين نميبرد اما دلالت بر اين دارد كه چنانچه راننده عاقل، دانا و قانونمند پشت فرمان خودرو باشد با آگاهي از كيفيت و توانمندي خودرو به طرز قابل قبولي رانندگي خواهد كرد و حتما مي‌تواند در بسياري از موارد بر دشواري‌ها و كاستي‌هاي راه نيز فائق آيد. فرهنگ سازي نقش مهمي دارد كه وظيفه نهادهاي نظارتي و كنترل‌گر است. سرمايه‌گذاري براي اصلاح و مرمت دائمي راه‌هاي كشور نيز از اوجب واجبات است، اين كمترين حقوق مردم است كه دولت‌ها بايد به آن گردن نهند. توجه به كيفيت خودروها نيز در زمره همين مقوله است كه اين امر در كشور فقط در حد حرف و حديث باقي مانده است. به هر حال هركس بايد بداند كه در اين كشتار دسته جمعي نقشي دارد و بايد تلاش كند تا اين نقش را به صفر برساند. براي همه مسافران عزيز كشورمان آرزوي سلامتي دارم.
امان از بي فرهنگي .
من خودم در شغل رانندگي تريلي مشغول هستم مواردي را كه در زير مينويسم شايد باور نكنيد ولي كاملا واقعي است
در اكثر تصادفات خصوصا ماشينهاي سنگين پليس راننده را مقصر ميداند ولي آيا تابه حال فكر كرده ايد كه چه دليلي دارد كه راننده سرمايه و جان خود را نابود كند آيا تا به حال به خرج و دخل اين قشر فكر كرده ايد كه يك راننده براي اينكه بتوانند اقساط بسيار سنگين و قيمت گزاف قطعات يدكي را بپردازند مجبور به چه كارهايي ميشوند كه هم زندگي خود و هم زندگي ديگران را تحت تاثير قرار ميدهد
بسياري از رانندگان مجبور هستند كمتر غذا بخورند تا بلكه بتوانند مقداري پول براي خانواده ببرند اين باعث ميشود راننده ها بعضا بي حال و بي هوش شوند كه باعث خسارت سنگن جاني و مالي ميگردد در زمانهاي گذشته اكثر رانندگان چاق بودند ولي الان چطور ؟
آيا ميدانيد قيمت يك جفت لاستيك كاميون بالغ بر 4 تا 5 ميليون تومان ميباشد و رانندگان مجبور به استفاده از لاستيك هاي چيني بي كيفيت هستند آن هم با قيمت نزديك به 3 ميليون كه بساري از تصادفات ناشي از تركيديگي همين لاستيكها ميباشد
آيا ميدانيد قيمت يك جفت لنت خوب چه قدر است و ......
بايد به اين موارد دقت كرد و مطمئن باشد با وضعيت گراني كه بوجود آمده است تصادفات بيشتر و بيشتر ميگردد مگر قيمت كرايه واقعي و يا قيمت قطعات كاهش يابد
پاسخ ها
فرزند یک راننده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
حرفتو قبول دارم
بنده خداها راننده ها ساعتهای متمادی رانندگی میکنند بدون اینه از نظر تغذیه خوب و مناسب بهره مند باشند. کیفیت غذاهای جاده ها رو که میدونید!1
یک موضوع دیگه این هستش که کشورهای دیگه ساعات کار دارند حتا برای رانندگی
یک راننده باید در شبانه روز فقط باید 8 ساعت رانندگی کنه
اینجا یک شوفر بدبخت با هزاران مشکل اقتصادی مجبوره شب تا صبح و صبح تا شب چشمش به بیابون باشه و رانندگی کنه
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
حرفت ........... یعنی چون مشکل اقتصادی داریم، باید بیفتیم به جان و مال دیگران و خودمان؟؟ یه کم رو حرف زدنت دقت کن، اخوی!
به نظر بنده عامل اصلی تصادفات در ایران عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگیست که این موضوع بعلاوه کیفیت پایین خودروها از لحاظ ایمنی سبب از دست رفتن جان بسیاری از هموطنانمان می شود.
من نميدونم اين وزارت راه و شهر سازي ، اين پولاي هنگفت رو كه از محل اخذ عوارض راه از مردم ميگيره كجا خرج ميكنه ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با اين جاده هاشون !!!!!!!!!!
پرايد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
و كاميون چيني HOWO
moein
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
132و133و134و....و141و...و در n سال بعد 1132و1133و1134و...
حتی اگربا خوشبینی و خیال پردازی 50% هم دلیل مرگ هموطنان به خاطر بی کیفیتی خودروهای ایرانی باشد جمعیتی حدود بیشتر از 10000 نفر میشود. بیشتر از کشته های هر جنگی.مافیای خودروسازی با خون هموطنان هر روز فربه تر میشود .ببینید با کدام ماشینها کشته میشوند.ایرانی یا خارجی؟
نبودن تفریحات سالم - استفاده از ماشین به عنوان وسیله تفریحی- وتبدیل کردن جاده ها به پیست رقابت
با سلام
فرهنگ رانندگی
جاده های نا استاندارد
ضعف در فرهنگ رانندگی
هر سه مورد با نسبت کاملا مساوی مقصرند
عیب ما این است که می خواهیم همه را با هم درست کنیم .اما به نظر بنده مثلا اگر استاندارد جاده ها مامل باشد ضعف موارد دیگر آنچنان نمایان می شود که راهی جز رفع آن باقی نمی ماند .
اما مهمتر از همه پذیرش تقصیر است که اصلا در بین ما جایگاهی ندارد. همه ما حداقل یک تصادف را دیده ایم یا وصفش را شنیده ایم .خواهش می کنم قضاوت ها را بیاد بیاورید :آری هیچکس نمی گوید من مقصرم اگر راننده ای قبول کند که حتما مقصر است دیگر هرگز تصادف نخواهد کرد و......
مشكل اينجاست كه كسي به فكر مردم نيست چونكه اگر دولت به فكر مردم و به جاي جريمه هاي سنگين رانندگي مي آمدند ماشين ها رو استاندارد ميكردند- جاده ها رو استاندارد مي كردند ولي متاسفانه خود دولت از جريمه ها داره سوء استفاده مي كنند، تاريخ نشان داده كه مردم ايران با زور نميشه به كاري وادار كرد.
بهترين راه فرهنگ سازي در رانندگي
از بي فرهنگي ....
راستي !
206 چنده ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
گرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
هوا چطوره؟ به نظرت یکی از دلایل بد رانندگی کردن ما این نیست که جای هر چیزی رو نمی دونیم؟ مثلا پشت فرمون نباید پیامک زد اما بعضیا پشت موتور هم اینکارو می کنن؛ افرادی که نمی دونن تو بحث ریشه یابی علل تصادفات باید نرخ خودرویی رو پرسی تا مثلا به شیوه ای بسیار با نمک! به نرخ خودور کنایه زد.
قابلیت تعویض نور پایین و بالا رو نذاشتن که پشت سر خودروی جلویی بری و بخوای بگی بره کنار تا تو با 140 تا خلاف کنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
دوست عزیز قیمت 206 در اروپا حدود 9 تا 10 هزار یورو است با قیمت یورو 3500 هم حساب کنی باز در ایران ارزانتر است. مشکل گرانی خودرو و بقیه چیزها ریشه در قیمت ارز دارد و کاملا با ان هماهنک است.
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
به نظرت 206 ای که تو اروپا میدن همینیه که داخل ایران میدن؟؟؟
چرا کسی به این موضوع نمی پردازد که چرا ما بی تاب هستیم. استرس و فشار داریم. رفتارهای ناهنجار داریم. مگر ما هم مثل تمام دنیا انسان نیستیم. حتما مشکلی داریم که ریشه ای تر است. من بیشتر جاده ها و ماشین ها را مقصر می دانم. انسان هم اگر بد عمل می کند دلیل دارد. شاید هم حق دارد البته نه همیشه.
اصلا قوانین تو جاده ها رعایت نمیشه
80% سرعت مجاز رو رعایت نمیکنند
البته جاده ها هر افتضاحه واقعا جلوبندی ماشینمون تو این جاده های افتضاح هر ماه باید چک بشه!!!
در ضمن دولت محترم بحث لاستیک خودرو رو حل کنه آقا جون پول نداریم این همه به لاستیک پول بدیم با این لاستیکهای صاف نمیشه جایی رفت!!!!5برابر شده!!!!
يك بنده خدائي راننده اتوبوس بود 45 سال راننده بود يك تصادف هم نداشت يادش بخير مي گفت اگه مي خواي بدوني چقدر جرات داري و سرعت مي ري يك دونه آجر بذار روي پدال گاز از تو هم سرعت بيشتري ميره هم جرات بيشتري داره فقط فرقش تو شعوره كه اون نداره ولي آدميزاد داره پس با شعور رانندگي كنيد !
پاسخ ها
يك ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
واقعا سخن زيبايي بود آفرين! شعور در بعضي آدمهاي دوروبر ما داره واقعا كم ميشه. .....................
وقتي توي مسجد كفشت رو ميبرن بعضي ها ميگن شايد اشتباه شده من نبايد عامدانه كفش ديگري رو بدزدم و شايد تا خانه با پاي برهنه بروند اما دزدي نكنند. اما بعضي ها راحت با خودشون ميگن كفشمو دزديدن منم مال يكي ديگه رو ميدزدم. اين يعني كم ظرفيتي
و وقتي اين كم ظرفيتي بعضي ها با دورغگويي و بي اخلاقي مسئوليني بدون لياقت قدرت يافته اند همراه مي شود چيزي متولد مي شود كه بسياري از دوستان به آن اشاره كردند. بي فرهنگي.
خداوند امور همه را اصلاح فرمايد...
اینقدر چوب بی فرهنگی خودمون رو تو سرمون نزنید باید قبول کنیم که وضع جاده ها افتضاح است ماشین ها غیر استاندارد و حتی پلیس هم مشکل دارد جمع همه اینها با هم معلومه چی میسازه ...در ثانی فرهنگ رو کی و چی می سازه ؟ ماشین خوب جاده خوب راننده خوب و پلیس خوب ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خدا وکیلی دوست داریم همه رو مقصر کنیم به غیر خودمون تا قبول نکنیم خود مردم هم مقصرند...هیچوقت این کشور تو هیچ زمینه ای پیشرفت نمیکنه
نبود فرهنگ رانندگی است که جان ما را بیشتر تهدید میکند.متاسفانه ما مردم ایران همینکه کواهینامه گرفتیم دیگه اصلاً آئیننامه رافراموش میکنیم ومیتوان به جرات گفت حداقل 50درصد تصادفات ناشی ازعدم رعایت مقرارات راهنمای ورانندگی است.
کسانی که خودروهای بهتری شوار میشوند نا خودآگاه قوانین رو بیشتر رعایت میکنند . مهمترین علت اینه که فشار کمتری هم از جاده هم از ماشین و هم از سطح اجتماع میبینند . نکته اینه که آیا اگر راننده خطی که با پیکان یا پراید روزی 15-16 ساعت کار میکنه رو بزارن پشت یه ماشین مثلا 70 ملیونی هم همینجوری رانندگی میکنه ؟ مسلمه که نه . هممون قوانین و میدونیم حتی وقتی خلاف میکنیم میدونیم کدوم قانون رو الان داریم نقض میکنیم . مساله علل عبور از قوانینه که واسه هرکسی فرق میکنه به همین راحتی
پاسخ ها
ناشناس
| Cambodia |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
حرفتو قبول دارم شما یه سر برو جنوب شهر ببین مردم چجوری رانندگی میکنن اصلا عین خیالشون هم نیست که بزنن به کسی یا نه چون یه پراید قراضه انداختن زیر پاشون و براشون مهم نیست نوع راننندگی ولی برو بالاشهر ببین با ماشینهای میلیونی راننده ها چقدر مواظبن نه کسی بهشون بزنه نه به کسی بزنن فرق این و اون تو تفاوت فرهنگیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
ماشین مرفه و راحت انقدر رانندگی رو دلچسب میکنه که راننده اصلا علاقه ای به زود رسیدن نداره از طرفی قیمت خودرو خود عامل بازدارنده خوبی است
معجوني است از : بي فرهنگي ؛ بي كيفيتي خودرو ؛ معضلات و نقص موجود در راه ها و بي احتياطي راننده .
بایدمثل بسیاری ازکشورها توسعه یافته بررسی سوابق راهنمایی ورانندگی مبنا فعالیتها دیگرقراریگیرد.به عنوان مثال استخدام یک نفرمنوط به بررسی سوابق راتندگی فرد شود.افرادبا تخلف دارای تخلف رانندگی بیشترهزینه بیمه بالاترپرداخت کنند یا حتی بیمه ماشین باطل بشه ودوباره بیمه پرداخت کنند درمقابل آن افراد با تخلف کمتربیمه پایین ترپرداخت کنند
ایکاش میشد شرط سنی برای دریافت گواهینامه رانندگی حداقل 25سال میشد
پاسخ ها
محمدرضا
| Germany |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اونوقت خودم به شخصه بدون گواهینامه میومدم تو خیابون.چه نظر ضایعی دادی
اگه میشد 1000 تا منفی میدادم
تربیت غلط عامل مهمی است داشبورداتومبیل ایرانی بدون قران مجیدنیست معنی مخالف آن این جمله است برودست حق به همراهت وبقیه اش قضاوقدراست درحالیکه غیر مسلمانان میدانندکه جان آنهادرگروی استفاده صحیح ازفرمان وترمزاست وقران برای اینکارهانیست
پاسخ ها
ناشناس
| Cambodia |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
چقدر زیبا نوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
فقط مانده بود بی فرهنگی خودمون
بارها و بارها برام پیش اومده که تابلوها گویا نبودن یا سریه پیچ خطرناک تابلو وجود نداشته و خدارحم کرده که سالم موندیم.
و یا وضعیت آسفالت به ناگهان تغییر کرده و جهتهای حرکت از قبل اطلاع رسانی نشده که کافیه در اون لحظه خاص تمام حواست به جاده نباشه
من از بچگی رانندگی ئکردم تو اطراف یه شهر کوچیک. ولی وقتی خونم اومد تهران واقعا برام سخت بود که رانندگی بکنم تا مدتی بعد عادت کردم. یه مدته زنم رفت 18 جلسه کلاس رانندگی بعدشم گواهی نامه گرفت. خداییش هر وقت پشت ماشین میشینه فقط نذرو نیاز میکنم. آخه مگه میشه با چند جلسه آموزش گواهینامه مهارت صادر کرد. باید قانونگذاری بکنن که دوره ها اضافه بشه و اول از همه مربیان آموزش ببینن. من که با زنم میرفتم از آموزش مربی فقط حرصم میگرف
ت و مجبور بودم خیلی از چیزا رو خودم بهش بگم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
تو اول یاد بگیر درست تایپ کنی بعد
درسته كه يكي از ععل اصلص از فرهنگ رانندگي هست ولي فرهنگ چجوري درست ميشه؟ يادمه چند سال پيش كسي به بستن كمربند توجه نميكرد يه مدت جريمه سنگين كردند يواش يواش جا افتاد و الام تقريبا همه كمربند ميبندند. پس براي بهبود فرهنگ خيلي جاها بايد برخورد هم بشه
امان از فرهنگ رانندگی ما ایرانیها، وقتی ما عبور از چراغ قرمز رو نوعی شجاعت و احترام به قانون رو سوسول بازی بدونیم چه توقع دیگه ای دارین اول باید از خودمون شروع کنیم
تو یک کلیپ (که فکر کنم از همین تابناک دیدمش) چندتا توریست از هنگ کنگ که اومده بودن تهران از یکی از چهارراهاش فیلم گرفته بودن و به رانندگی ما میخندیدن بخدا من وقتی تو خونه دیدم خجالت کشیدم
پاسخ ها
Hadi
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
http://www.tabnak.ir/fa/news/189131
چرا ار الگوي كشورهاي موفق در اين مورد استفاده نميكنيم؟ تو كشورهايي كه مردم قوانين را خوب رعايت ميكنن جريمه ها چقدر هست؟آيا اونجا هم اگر كسي خلاف شديد بكنه دوباره فرداش ميتونه پشت فرمون بشينه؟ يا اينكه برخورد با متخلف بصورتي است كه كسي جرات خلاف و تجاوز به حقوق ديگران را نداشته باشه؟
خودرو خارجي آقاي نيكزاد ( وزير راه و شهر سازي ) 4 تا ملق زد ؛ خون از دماغ كسي بيرون نيومد . ولي خودروي مونتاژ داخلي پرايد ، با برخورد با 206 در اتوبان قم ، 4 تا تلفات ميده .
به نظر من علت همينه كه هممون ميدونيم ....
پاسخ ها
گشنه پا برهنه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
آخه ما كه مثل وزير نداريم ، سوار ماشين خارجي شيم ، بايد بميريم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
خوش به حال وزير !!!!!!!!!!!!
يك روز از رانندگي جوانان زير 35 سال در جاده ها و سبقت بي جا جلو گيري كنيد و آمار بگيريد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
راننده اتوبوس كاروان راهيان نور بالاي 35 سال سن داشت .
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
ربطی به سن نداره! یه نگاه بنداز، بالای 35 ساله ها، چند درصدشون چراغ زرد رو رعایت میکنن؟ ورود ممنوع رو چطور؟
......راستی! تاحالا دقت کردی چند درصد افراد میانسال، از راهنما استفاده میکنن؟؟ خط عابر پیاده هم پیشکش!!!
فقط خدا میدونه تاحالا چند بار از افرادی که سنشون اندازه بابام بوده، بخاطر رعایت حق عابرپیاده سر چهارراه ها یا خطوط مخصوص عابر، ناسزا شنیدم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
حتما خودت 36 سالته دیگه!
به نظر من مهمترین عامل بالا بودن تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن ، خودرو میباشد .به عنوان مثال خودرو پژو 405 بیست و سه سال پیش تولیدش در اروپا متوقف شد ! اما هنوز که هنوزه در ایران تولید و با قیمتی ناعادلانه به ملت بدبخت فروخته میشود ! چرا خودرو وزیر راه وقتی چپ کرد هیچ تلفاتی نداد ؟ چون لندکروز بود با 8 تا کیسه هوا !! در بازاریی که رقابت نباشد هیچ وقت نباید امید پیشرفت داشت ، ایران خودرو و سایپا با انحصاری که در دست دارند هیچ وقت زحمت ساخت خودروی با کیفیت با قیمتی مناسب رو به خود نمیدهند ، دلیلش هم مشخص است : برای اینکه مردم مجبورن از خودروهایشان یا بهتر بگم ارابه های مرگشان خریداری کنند !
به نظر من باید باید بیشتر در این مورد اطلاع رسانی بیشه و از طریق نصب در پانل ها و تبلیغات بیشتر در هر کجا مدرسه دانشگاه حتی داخل اتوبوسها و ... با شعار احتیاط در رانندگی و افزایش جریمه های سرعت و سبقت تا حدی از مرگ و میر ها کاسته میشود
سلام
به نظر من کیفیت برخی ماشین ها + کیفیت جاده های ما در بالا بردن این آمار تأسف بار موثرِ ولی فرهنگ بسیار بدوی رانندگی مهمترین عامله. ماشین ها با قیمت های مختلف وارد جاده ها میشه بدون اینکه فرهنگ رانندگی ایجاد و توسعه پیدا کنه. کسانی هم که همت بهبود اوضاع سخت افزاریه حمل و نقل رو ندارند هم قاتلینه بالقوه می باشند. برخی جاده های ما هم البته بالقوه آدمکشند و به فرهنگ رانندگی هم ربط نداره.
وقتي تا صحبت برخورد شديد با متخلفان ميشه يك عده مخالفت ميكنن نتيجش افزايش جرائم ميشه.بايد برخورد با متخلف به حدي باشه كه كسي جرات انجام خلاف را نداشته باشه. كساني هم كه مخالف برخورد يا جريمه سنگين يا خواباندن ماشين هستند يك راه ساده و خوب وجود داره: خلاف نكنيد جريمه نشيد يا ماشينتون به پاركينگ نره!
مشكل از خودرو نيست.اگه با پرايد بيشتر از 80 نري اتفاقي نخواهد افتاد...
بيش از نيمي از رانندگان ايراني بي فرهنگ ترين رانندگان دنيا هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
سرعت مجاز در ازاد راهها 120 كه براي پرايد (......)حكم مرگ را دارد
hamed
| Germany |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
طوری مگید پراید انگار مشکل فقط از پرایده بابا مگه 405 یا سمند یا پرشیا یا ریو یا دیگر ماشینهای تولید داخل خیلی خوبن.
از این آمار تصادفات چند درصدش مال پراید و 405 و سمند هست و چند درصدش ماشینهای خارجی؟ اینطوری بهتر میشه بحث کرد
واقعا متاسفم برای اون دسته از آدمایی که کامنت گذاشتن و فرهنگ مردم ایران رو زیر سوال بردن !! بخدا ملت ایران هم به مانند بقیه ی ملت ها شعور و عقل دارن ،فرهنگ رانندگی دارن !! بی غیرتی و وطن فروشی روز به روز داره بیشتر میشه ! ...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
نعل وارونه میزنی؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
آره خیلی راحته که آدم چشاشو رو واقعیات تلخ رفتار اجتماعی مردم ببنده و دهانشو باز کن واسه شعارهای کلیشه ای!!!
حامد
| Germany |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
فکر کنم دیگه این حرفات تعصبات کورکورانه باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
دوست عزیز منهم ایرانی ام و ایران و ایرانی رو دوست دارم ولی واقعیت رو قبول کن اخلاقیات از جمله در رانندگی کم شده.
اگر در خارج از کشور زندگی میکردی اینو نمی گفتی...
كشورهايي كه آمار تصادفاتشون كمه و قوانين را رعايت ميكنن به اين دليله كه اگر خلاف كنند جريمشون سنگينه نه 20 30 هزار تومن ما كه اونم خيلي وقتها ميشه نداد! اونجا جريمه به حدي هست كه كسي جرات زير پا گذاشتن قانون رو نداشته باشه
وقتي صدور گواهينامه با « پول » باشه همينه ديگه !!!!!!!!
1- متاسفانه بسیاری گمان می کنیم صرف داشتن گواهینامه برای پشت فرمان نشستن کفایت می کند در حالیکه صلاحیت یک فرد برای رانندگی علاوه بر داشتن گواهینامه به فاکتورهای زیادی وابسته است که در اکثر دانندگان ما وجود ندارد. از میان این فاکتورهای ساده ولی مهم می توان عدم خواب آلودگی و خستگی راننده، چک کردن وسیله نقیله قبل از حرکت توسط راننده، زسیدگی مداوم راننده به وضعیت لاستیک ها و جلوبندی و ترمزها، دقت به لغزندگی جاده در بارندگی و دمای زیر صفر درجه، وقوف کامل به رعایت فاصله ایمنی از خودرو جلو و عقبی و نیز کناری، داشتن فرهنگ کاهش سرعت بجای افزایش سرعت هنگامی که خودرویی در حال سبقت باشد، عدم صحبت با موبایل در هنگام رانندگی، عدم حواس پرتی و گیجی در هنگام رانندگی، عصبانی نبودن راننده و عصبانی نشدن از رفتار دیگران در هنگام رانندگی و ...
2- از میان تمام دلایل بروز تصادف بنظرم عدم رعایت فاصله قانونی با خودروهای دیگر مهم ترین دلیل بروز تصادف است.
یکی ا زمشکلات رانندگی ضعف پلیس بوده چون هرجا پلیس باشد ترافیک بوده مخصوصا پلیس مازندران در طرح ترافیک جاده ای از خود ابتاکار نشان نمی دهد
جریمه های رانندگی خیلی خیلی زیاد است


ومتخلف از قانون فکر می کند

که اگر پلیس تخلف راننده را نبینه راننده پول جریمه را کاسب شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقر و مشكلات اقتصادي .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
موافقم هرچی فشار اقتصادی بیشتر میشه ظاهرا فشار روی گاز و ترمز ماشین بیشتر مبشه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
جان مردم ارزش ندار د یک کلام
اگه بخوام یه مقایسه سریع بین رانندگی‌ در آلمان و ایران بکنم باید بگم اینجا با ورود ابزارهای جدید که خودرو هم یکی‌ از آنهاست فرهنگ استفاده هم آموزش داده می‌شه و توسط مردم رعایت می‌شه اما در ایران برخورد مردم با خودرو همون برخوردیه که ۱۵۰ سال پیش با چهار پاهاشون داشتن!

نتیجه‌ هم می‌شه این همه تصادف و مرگ‌و میر الکی‌
رفيق ناباب .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
ذغال خوب .
ایر و باد و مه خورشید و فلک در کارند که جان این جونا و خانوادها رو بگیرن.ماشین بی کیفیت و فاقد استاندارد از همه بیشتر تو هین تصادفت و کشته شدن مردم مقصرن و ..........
تمام موارد فوق مؤثرند ، اما مسئله فرهنگ رانندگي پررنگ تر مي باشد علي الخصوص قانون رانندگي ومجريان آن كه در ايجاد وضع موجود بسيار مؤثر هستند . اجبار موتور سوار به استفاده از كلاه غير استانداردكه خسارتش بيش از نفعش مي باشد وبدتر ازآن توقيف موتور به همين دليل ! . انتقال خودرو به پاركينگ به دليل سيگار كشيدن راننده ويا سوختن يك چراغ در داخل شهر ويا نبستن كمربند(به پاركينگ خيابان زنجان مراجعه فرمائيد ) وهمزمان گرفتن پول از راننده متخلفي كه ورود ممنوع آمده وچشم پوشي از تخلفش توسط مأمور خاطي (اقليتي از مأ موران ) سخت گيري وبرخوردهاي خشك وبي روح كه در بسيار مواقع انسان احساس مي كند كه ظاهرا برخورد با متخلف نفع مادي ويا لذتي براي مأمور دارد ! وخلاصه آنكه رفتار پليس كه خود گرفتار مشكلات مادي است به نحوي نيست كه مردم به اين باور رسيده باشند كه دل سوز ايشان مي باشند.
اگر واقعا همگی سرعت های اعلام شده در خیابان های بین شهری را رعایت کنیم (همان 90 تا در شب و 110 در روز) تصادف ها به شدت پایین می آید. به نظرم اول مشکل عدم رعایت قوانین به طور صحیح است. ( شاید بتوان گفت چیزی حدود 80 درصد.) بعد از آن خودرو و سپس جاده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
دوست من درست میگی ولی آلمان که محدودیت سرعت نداره پس آدم زنده هم نباید داشته باشه دیگه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
فقط در جاده های خاصی عدم محدودیت سرعت دارد.
بیشتره جوونا تا برن سربازی بدون گواهینامه رانندگی می کنن عاقبتشم میشه تصادف وزندانو بیمارستان
با اینکه میدونم تابی چاپ نمیکنه ولی باز می نویسم:

فرهنگ رانندگی؟ من خودم پشت فرمون روزی صدتا فحش میدم و مطمئنم که دیگران هم به من هزارتا فحش میدهند!
گناه من چیه وقتی ماشینم قدرتش کمه و تو سربالایی نمیکشه و ماشین پشت سریم هی با چراغ و بوق بهم بگه برو کنار؟! وقتی رو مغزم راه میره!
گناه من چیه وقتی چاله های فضایی تو اتوبان ها وجود داره؟!
گناه ما چیه که باید ماهی یک بار جلوبندی عوض کنیم؟
گناه ما چیه وقتی تو کلاس های آموزش رانندگی افسر فقط آدم رو از تابلو ها و پارک دوبل میترسونه و یه ذره از فرهنگ رانندگی و راننده بودن صحبت نمیکنه؟
بـــــله همه اینا تقصیر -شخص- راننده است و عملاً "دیگران" از هرگونه قبول مسوولیتی معافند!!
در ابتدا آموزش صحیح و سپس اعطای گواهینامه،خودروی استاندارد و با کیفیت،راه مناسب و عوامل پلیس فرهنگ سازی درطولانی مدت باعث کاهش تلفات مالی و جانی خواهد شد.
من خودم کارشناس تصادفات جاده ای هستم ومدرس واکنش اضطراری در حمل ونقل باور کنید دیگه خسته شدم از بس با مسئولین سازمان ها بر سر دلایل ورفع نواقص وچگونگی برطرف کردن دلایل تصادفات چالش برام ایجاد میشه فقط وفقط مسئولیت ،علاقه ،دلسوزی و احساس مسئولیت دینی واجتماعی من دلیل ادامه راه است خدایا تو میدانی دارم خسته میشم کمکم کن واز شما خواننده گرامی میخوام برام دعا کنید ادامه بدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
برو با با تو هم
سهمتو ندادن خسته شده ای.
1-اول از هر چیز نحوه استفاده صحیح از هر وسیله هرچند ساده مهمترین نکته میباشد که خودرو هم شامل آن میباشد.نحوه صحیح آموزش رانندگی توسط افراد متخصص وتداوم تکرار آموزش همکانی توسط رسانه های جمعی میتواند نقش بسیاری داشته باشد
دلیل این مدعا انجام هر دقیقه ای تخلفات در سطح شهر است که چون دارای صدمات کمتری نسبت به تخلفات جادهای دارد زیاد به جلوه نمیکند ولی همین رانندگان (من هم شا مل ) هر از گاهی گذرشان به جاده می افتد
2-نمیدانم چگونه ولی آموزش عدم قانون گریزی و احترام به حقوق دیگران در کلیه عرصه ها ازجمله رانندگی بسیار ضروریست
3-و اما وظیفه دستگاههای مجری اینست که نسبت به ایمن سازی راهها و وسایل نقلیه هر روز و هر دقیقه اقدام نمایند تا اینگونه نباشد که مانند خلبانان اولین اشتباه آخرین اشتباه باشد!
با مقایسه تعداد تصادفات و تلفات در اتوبانها با جادههای دو طرفه که 20یا 40 سال پیش ایجاد گردیدهاند که تعداد خودرو و تردد شاید زیر یک درصد فعلی بود شاید بتوان به نکاتی پی برد.زمانی که از پیدایش ترمز ضد قفل بیش از پنجاه سال میگذرد ولی بیش از 70-80 درصد خودروهای در دست مردم دارای آن نمیباشند ویا درحا لی که شرکتهای مطرح دنیا (از جمله ولو) درحال نصب ایر بگ در جلو خودرو جهت پیشگیری از صدمات در تصادف با عابر پیاده میباشند شرکتهای تولید کننده ما ودستگاههای ناظر برای ساکت کردن وضعیت قیمتی بازار مجوز تحویل خودرو بدون ایربگرا صادر میکنند ! دریغ از آنکه هر یک از این خودروها با تجهیزات میتوانند باعث نجات سرنشینان آن ویا بدون تجهیزات تابوت آنان گردند
حدود 50 درصد تصادفات منجر به مرگ به خاطر سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز میباشد.پس یعنی فرهنگ رانندگی ما ایرانیهایی که ادعای فرهنگ میکنیم و خیلی هم پررو هستیم که نمیخواهیم قبول کنیم بی فرهنگیم.
به نظربنده تمامی تصادفات،عوامل انسانی دخیل بوده،عجله بیش ازحد باعث جرح می شود،وهمیشه عجله نرسیدن به مقصد را به دنبال دارد.
همش به خاطر اينه كه مدتي است « سيا ساكتي » پخش نميشه .
وقتی پراید 7میلیونی میشه 12 یا13 میلیون اونهم با کیفیت بسیارپایین قشر کم درآمد و حتی متوسط جامعه چجوری 1ماشین ایمن بالای 25یا30 میلیونی بگیرند
عامل مهم رانندگان هستند بخصوص آنهائی که ادعا می کنند خیلی ماهر هستند واز هر کار خطر ناکی چشم نمی پوشند در درجه ی بعد ایمن نبودن جاده ها
مردم ما تحمل 2 ثانیه پشت چراغ قرمز را ندارند ولی ساعتها از عمر خود را جلو TVهدر می دهند.
خوشبختانه درکشوری زندگی میکنیم که دارای فرهنگ احساس نوع دوستی وتمدن و..هستیم ولی تداوم همه اینها نیازمنداموزش مداوم میباشدکه متاسفانه درحدسفرهستیم ازطرفی یک راننده نیازمند ارامش است وحضورپلیس به صورت محسوس تاحدی این ارامش را ایجاد میکند که متاسفانه دربیشتر موارددر نقاط کور وبه صورت مچگیری جریمه وحذف ارامش و...می باشدوازطرفی اموزش اینکه درطول سفرمیتوانیمازجاده ومحیط اطراف هم لذت ببریم نداریم ومتاسفانهعجولانه میرانیم و....واموزش.اموزش ...واموزش
به نظر این حقیر یکی از دلایل تلفات تصادفات جاده ای ، پهناور بودن کشور عزیزمان ایران است . بنده در اروپا با گذشتن از 3 کشور فرانسه ، بلژیک و هلند در مدت 4 ساعت با اتومبیل شخصی ، هنوز سر حال بودم . اما در ایران با توجه به طولانی بودن مسافتها ، احساس خواب آلودگی سریعا" شما را فرا می گیرد . در سفری که از محور شیراز به اصفهان و تهران داشتم ، علیرغم مناسب بودن اتومبیل و جاده ، سرعت یکنواخت 110 تا 120 کیلومتری توام با صدای ناله موتور که بیشتر شبیه لالائی میشود ، علیرغم استراحت خوب در شب ، متاسفانه پلکها سنگینی کرد و مجبور به توقف شدم . و جالب اینجاست که هر ماشینی را که بصورت واژگون خارج از جاده دیدم ، بدون تخطی از سرعت مطمئنه از جاده منحرف و واژگون گردیده بود . پیشنهاد میکنم با قرار دادن تابلوهای هشدار دهنده در طول مسیر جاده و ایجاد ایستگاههای موقت استراحتگاه در هر 30 یا 40 کیلومتر و با امکانات پذیرائی ساده مانند نسکافه از این تکراری بودن و یکنواختی که موجب خواب آلودگی رانندگان میشود ممانعت تا آمار تصادفات جاده ای و برون شهری کاسته شود .
پاسخ ها
متنفر از بي منطقي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
پهناور بودن كشور عزيزمان :-)
مرد حسابي ؛
يارو از ميدون فردوسي ميره ميدون انقلاب ؛ 3 بار تصادف ميكنه !
حالا اين چه ربطي داره به پهناور بودن كشور عزيزمان ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
عزیز من چه ربطی داره؟ اگه به پهناور بودنه پس آمریکایی ها باید رکورد دار تلفات جاده ای باشن؟!!
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
با سلام به دوستمان پهناور بودن کشورمان ربطی به تخلفات ندارد چون اگر این چنین بود امریکا چین عربستان برزیل ...........بایستی بیشترین تلفات رانندگی در انجا اتفاق میافتاد در صورتی که این چنین نیست جنابعالی با 4 ساعت از 3 کشور عبور کردهاید که لازم به توضیح است که جنابعالی دقیق از تلاقی سه مز که به هم نزدیک هستند عبور کردهاید چون از شرق مز فرانسه تا غرب ان بیش از 18 ساعت رانندگی است مثل اینکه شما از جلفا وارد اذربایجان شده و 2 ساعت بعد وارد ترکیه شوید این هم 3 کشور است ام کستاخی بعضی از رانندگان و سرپیچی از قانون و استاندارد نبودن جاده و خودرو باعث این حوادث تلخ میشود برای مثال شب ساعت 12 ببعد در اتوبان همت چه خلاف هایی را که از بعضی رانندگان سر میزند را میشود دید هیچ پلیسی هم نیست باور ندارید امتحان کنید در خط سرعت کامیون با سرعت بالای 120 یکه تازی میکند................
این مشکل فقط با آموزش و ترویج فرهنگ صحیح ترافیک ورانندگی قابل حل است که آنهم زمانبر است وباید مسئولین ورسانه هابیشترتلاش کنند.
اول از همه بی فرهنگی بعد ماشین های غیر استاندارد و بعد هم جاده ها از عوامل اصلی هستند...
هر کاری، آموزش و فرهنگ ایجاد شده می طلبد، چرا توقع دارید وقتی جو کاشته ایم بتوانیم گندم درو کنیم؟
روزهایی که از آموزش غافل بودیم، نباید فکر امروز را می کردیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
دوست من فرهنگ فقط آموزش هم نیست همه عوامل حتی اقتصاد دست به دست باید بدهند تا فرهنگ درست شود
من اروپا دانشجو هستم باور کنید اینجا هم جاده تک بانده و خطر ناک هست اما همه احتیاط میکنند. مسلما فرهنگ رانندگی ما خیلی پایین هست و در بروز تصادفات مرگبار بسیار موثر هست.
بنام خدا بخاطر میارم روزی رو که با پژو آردی مدل هشتاد و چهارم خسته از کار بر می گشتم . من حساسم تا قوانین راهنمایی و رانندگی را تا حد امکان رعایت کنم . بالاخره بعنوان شهروند کشوری که رؤسایش می گویند قرار است الهام بخش در جهان باشد ، رعایت قوانین را نه فقط بخاطر امنیت خودم ، بلکه برای اثبات ایرانی و فرهیخته بودنم دوست دارم . نا سلامتی من یک فرهنگی بودم و در مدرسه کار می کردم و می بایست سرمشق دیگران قرار می گرفتم. خلاصه نزدیکی های خانه ، یک سانتافه از خیابانی که یکطرفه بود آنهم از سمت چپ خیابان یکطرفه ، جلویم پدیدار شد . به سختی ایستادم . فکر می کنید اتفاقی که افتاد چه بود ؟خیابان یکطرفه بود و او داشت خلاف می آمد آنهم تازه از سمت چپ خیابان می آمد . با همه ی اینها ، خانم راننده ای که پشت فرمان داشت اصطلاحا رانندگی می کرد با چهره ای حاکمانه به من چراغ زد و سپس اشاره کرد که به عقب بروم و راه را برای او باز کنم. من هم بدون مکث همین کار را کردم و راه را برای او باز کردم اصلا هم بحثی نکردم . در شان ایرانی نمی دانستم که با آن خانم محترم ! که محترم بودنش فقط از گرانی ماشینش معلوم می شد بگو مگو کنم. الان نزدیک 6 ماه است که از آن واقعه می گذرد و من هنوز هر از چند گاهی یاد آن واقعه ی بسیار کوچک و بسیار پر معنی می افتم . به فکر وطنم و آینده ی کشور عزیزم و نیز فرزندانی که قرار است آن خانم با سزارین بدنیا بیاورد می افتم و نمی دانم چه کنم . امروز هم دچار همان افکار شده بودم که این متن را در سایت تابناک دیدم و نوشتم . نوشتم با اینکه بعید می دانم "خوانده شوم " اما اقلا خالی که می شوم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
امید وارم آن خانم ایرانی نبوده باشد
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اشتباه کردی، من هم همچین موردی برام پیش اومد، ترمز دستی رو کشیدم ، مجبور شد تا ته خیابون دنده عقب بره، تا دیگه خلاف نکنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
ناشناس ؛ کار بسیار به جا و پسندیده ای کردی
ناشناس
| Cambodia |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
آقای معصوم زاده فکر نکن کار درستی کردی باید حرکت نمیکردی تا اون خانم بظاهر محترم فکر نکنه که بخاطر پولش میتونه حق همه رو بخوره اگه ما ایرانیها تو بعضی ازمسائل کوتاه نمی امدیم امروز به راحتی کسی حقمون رو نمیخورد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من در کبک کانادا سر کلاس رانندگی رفته‌ام و اینجا گواهینامه گرفته‌ام. در ایران هم کلاس رانندگی رفتم ولی فرصت نشد که امتحان بدم و گواهینامه بگیرم.
1- در کلاس ایران، تمرکز روی علائم راهنمایی و رانندگی بود. در کلاس اینجا، تمرکز فقط و فقط در طول 15 جلسه روی 1- احترام به دیگران و 2- احتیاط بود. علائم را باید خودمان در خانه میخواندیم و امتحان میدادیم.
2- در ایران، در آموزش داخل شهر، 90% قضیه این بود که بتونم نیم کلاچ رو درست بگیرم. اینجا از روز اول چون با ماشین دنده اتوماتیک آموزش میدادند، توی خیابونها راه میافتادیم و تمرکز روی احترام به قانون بود.
3- یک فرق مهمی که فرهنگ رانندگی که اینجا اموزش داده میشد با کلاس ایران میکرد این بود که اینجا در 15 جلسه توی ذهن طرف مدام تکرار میکنند که تو هیچ وفت و هیچ وقت "حق تقدم" نداری و برای گرفتن حقی که نداری نمیتونی خطر بکنی. میگن اگر راننده مقابل حق را به تو داد، تو میتونی ازش استفاده کنی. اصل رانندگی رو روی احترام و صبر میگذارند نه دعوا بر گرفتن حق تقدم.
4- اینجا احترام به قانون که تا حد زیادی ناشی از ترس از عدم اجرای قانون در همه جنبه ها در وجود مردم هست. کسی نمیتونه بره توی پاسگاه بین شهری و با التماس به افسر ماشینش رو آزاد کنه. همین بالاتر، دوستی نوشته که فکر میکنه یک سرباز فقط بخاطر اینکه نمره تهران بوده ماشینش رو متوقف کرده و با التماس به افسر ماشینش رو آزاد کرده. افسر نباید این آدم رو توی دفترش راه بده اصلاً. کسی (به اندازه اون چیزی که در ایران دیدم) نمیتونه با رشوه کم سربازی که سر چهارراه ایستاده رو راضی کنه که جریمه چراغ قرمز رو ننویسه. بیمه به اندازه ایران ارزون نیست. اگر خلاف کرده باشی، بیمه به شدت گرون میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
سومی مسخره است.سر یه چهارراه که 20 ثانیه وقت داری و 200 تا ماشین پشت سرتن میخوای وایستی با ماشین روبه رویی به تعارف!!؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
جناب ناشناس همین طرز تفکر شما هاست که باعث شده این مطلب نوشته بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
بسیار عالی و بجا بود .دست شما درد نکنه
پیچ های خطرناکی که در جاده های اصلی هنوز اصلاح نشده اند یک از عوامل مهم تصادفات منجر به فوت می باشد برای نمونه پیچ خطرناک واقع در کیلومتر 40 جاده گناباد قائن در محدوده خراسان جنوبی یک از آنهاست که بطور متوسط هر ماه دو تا سه نفر قربانی می گیرد همین امروز در تصادفی در همین محل سه نفر از معلمین گنابادی که عازم قائن بودند در حادثه تصادف در دم جان سپردند این در حالی است که مدتهاست قرار است محل مزبور اصلاح شود
خیلی از افرادی که بد رانندگی می کنن یا معتاد هستند یا مست. بهترین کار این هست که پلیس تست اعتیاد والکل به صورت مداوم بگیره اگه این کار انجام بشه بیشتر از نصف تصادفات شهری وخارج شهری کم می شه.
خدمت شما عرض کنم چهار عامل مهم است یک جاده ها مخصو صا جادهای شمال که مربوط به 80سال پیشه دو ماشین ها تولیدی ایران ان هم مال بیست سال سه پلیس که به جا راهنمایی فقط بفکر جریمه کردن رانندگان هسنتدمن باسرعت 105لیلومتر رانندگی میکردم منو جریمه کردند وگفتند اینجا سرعت 80کیلومترانهم درجاده خارج ازر شهر درصورتی که هم محلی ها 120کیلومتر میرفنتد هیج واکنشی از طزف مامور ها دیده نشد چهارم هم رانندگان بی تجربه بعضا عجول خود خواه
به گفته بزرگان وعلما حکم خودکشی وتصادف در واقع یکی است چرا که انسان دارای عقل وشعور است .وانتخاب با خودش است.والبته علتهای بیشماردیگری در ایران هست که مردم ومسولان بایددر پی رفع آنها باشند نه فقط ایراد وگلایه آدم باید از خودش شروع کند وعیب خود را اصلاح بعد از دیگران.........
مشکل نه ماشینه نه جاده .مشکل خود مردم هستند. وقتی با پراید 140 کیلومتر در ساعت میرن. وقتی از راست سبقت میگیرن. وقتی همه عجله دارن . همینه که هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
دقيقا
صدالبته راهنمایی رانندگی و پزشکی قانونی بهتر می تواند در خصوص ارقام و درصدها ، آمار دقیق بدهند تا بشود بر اساس آنها نتیجه گیری کرد ابتدا باید جواب این سوالات مشخص و دلایل تحلیل بشه ؟
آمار تصادفات و کشته و مجروحان در وسائط نقلیه ساخت داخل بیشتره یا وارداتی ؟
رانندگان متخلفی که باعث سانحه شده اند به کدام گروه سنی تعلق دارند؟
تفاوت آماری تلفات انسانی بین جاده های امن و نسبتا استاندارد و جاده های موسوم به مرگ با میزان تردد مشابه در چه حدی است ؟
دلایل اصلی تفاوت کیفیت و کمیت و قیمت خودروها و قطعات داخلی و خارجی در چیست ؟ این مابه التفاوت قیمت کجا می رود ؟
نقش محصولات چینی در این بین چیست ؟ وارد کنندگان این محصولات چه کسانی هستند؟
پیشنهاد دهندگان و موسسین اصلی آموزشگاههای آموزش رانندگی چه کسانی هستند ؟
تعداد چاله های بزرگتر از تایر پراید در جاده های کشور زیادتره یا تعداد تایرهای پرایدهای مقیم ایران ؟
چه تعداد از رانندگان متخلف، الکلی ، معتاد ، بنگی و شیشه ای تشریف دارند ؟
ساعات فرهنگ سازی و آموزش قوانین رانندگی در صداوسیما چه نسبتی با ساعات مصروفه برای برنامه های .... دارد؟ .....
این جوانان و علاقمندان ماشین باز باید انرژی و عقده هاشون رو کجا خالی کنند ؟ چند کلانشهر و شهر در کشور پیست اتومبیلرانی دارد؟
و غیره ؟
به نظر من این موضوع چیزی نیست که بخواهیم یکساله یا چند ساله حل شود این درست است که ما ایرانیان فرهنگ رانندگی درستی نداریم چون اصلا در این زمینه آموزش ندیده ایم و دولت تنها به آموزش مقطعی و گذرا بسنده کرده و بیشتر به فکر صدور برگهای جریمه ای است برای رانندگانی که به خوبی فرهنگ رانندگی را نه یاد گرفته اند و نه آموزش دیده اند.
کاری هم به کیفیت خودروها و خیابانها و جاده ها ندارم !!!!
بحث من روی موضوع مهم و حلقه مفقوده ای است به نام آموزش!
نهادهای آموزشی و فرهنگی کشور به خصوص آموزش و پرورش کشور با یک برنامه ریزی دقیق و علمی باید اصول درست زندگی اجتماعی را از دوران ابتدایی به دانش آموزان آموزش دهند خوب قطعا یکی از این اصول آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی و درست رانندگی کردن است. اینکه به حقوق دیگران احترام گذاشت و.....
به هر حال این امر باید به صورت علمی و توسط یک نهاد آموزشی متناسب با فرهنگ
ایرانی از پایه شروع شود!
در کنار آموزش و پرورش هم باید آموزشهای لازم به خانواده ها داده شود تا آنها نیز در کنار نهاد مدرسه به آموزش و نهادینه کردن این مقررات اهتمام ورزند.
شاید این قضیه سالهای طولانی وقت بگیرد ولی به هرحال موضوع آموزش و رعایت مقررات رانندگی نهادینه شده از دور باطل خارج میشود و ما پس از چند سال شاهد نسلی هستیم با یک فرهنگ جدید و انسانی در رانندگی.
از ما که گذشت بلکه فرزندان ما یادبگیرند و رعایت کنند.
دوستان!! حرف زیاد است منتها خسته شدم تایپ کردم.!!!!! ببخشید
همه این نظرات محترم ولی طمع و زرنگی، آرامش را از ما ایرانی ها صلب کرده است که منجر به این مسایل می گردد.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
درود بر شما.
قانون گريزي از طرف رانندگان و انجام وظيفه غير مسئولانه پليس راه كه گوئي جز اخذ جريمه آنهم به ناحق از مردم وظيفه اي ندارد. براي مثال قبضهاي جريمه اي امسال به مردم تحميل شده كه هيچ سنديتي ندارد مگر ميشود خودروئي را كه در اهواز تردد داشته به جرم نبستن كمربند در تهران جريمه كرد .جواب خدا را چه مي دهيد؟
مشکل اینست که در جامعه ما بی فرهنگی دارد خودش تبدیل به فرهنگی جدید می‌شود. بحث رانندگی فقط یکی از مصادیق آن است. شما کافی است رفتارها را در جامعه مورد توجه قرار دهید. مردم ما با افتخار در خیابان آشغال می‌ریزند، کوهها و جنگلها را زباله دانی می‌کنند، برای خودنمایی سیگار می‌کشند.... و هزاان مورد دیگر که تایید کننده این معضل بزرگ جامعه ما هستند که در جامعه ما بی فرهنگی فرهنگ شده است.
معضل اول کیفیت اتومبیلهاست. اقتصاد دولتی و خودروهای بی کیفیت بزن در رویی ایران را اگر اصلاح کردید مطمئن باشید تصادفات دستکم نصف می شود. ماشینهای خارجی با 18 ایربگ معلومه که مجرح و مصدوم هم نخواهند داشت چه برسد به متوفی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
18؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
بله 18 و بعضا بیشتر
سوال سختی مطرح کردید واقعا مشکل از کجاست؟
رانندگان با این درجه مهارت و رعایت و مسئولیت
قوانین و علائم کامل و ابر پیشرفته و دیجیتالی
جاده های فوق استاندارد
خودروهای پیشرفته
پلیس بی نقص
یافتن پاسخ بسیاری از سوالات در کشورهای پیشرفته معمولا کار مشکلی است اما در کشورهای عقب مانده یافتن پاسخ سوالات کار به مراتب راحتی است بعضی وقتها آرزو میکنم کاش کشور ما هم کشور عقب مانده ای بود تا اینچنین در یافتن پاسخ سوالات درمانده نمیشدیم.
حالا باید خندید یا گریه کرد؟
به نظرم عومل زیادی تاثیرگذارندکه بایدهریک رابصورت کاملا تخصصی وریشه ای حل نمود
1)مواردفرهنگی: ساده ترین وموثرترین راه می باشدبرای ساده ترین راه ، دلیل واضح ومبرهن وضعیت رانندگی درکیش می باشد که بسیار خوب رانندگی میکنند
2) ساخت اتوبان وبزرگراه بجای جاده های دوطرفه
3) اصلاح نقاط پرخطر،ضمنا می توان بیمه راموظف نمودکه تابلوهایی بزرگ ازصحنه های تصادف منجربه فوت درمحل تصادفات نصب نمودتارانندگان عبوری عبرت بگیرند.
4) افزایش جرایم رانندگی جرایم پرخطر وبدون کوچکترین اغماض وارسال برگه جریمه درکمتراز24ساعت به آدرس یاموبایل راننده خاطی
5) سهیم نمودن خودروسازها درخسارات واردشده اعم ازجانی ومالی
همین خودروهای ..... را بامنت وچند برابرقیمت واقعی به مردم ..... در نتیجه باعث سوءرفتار مردم همین خودروسازهاهستند
به نظر من ما علت اصلی یعنی عقل را کنار گذاشته و درباره معلول ها مانند آموزش و راه و خودرو و رانندگی بد و ... صحبت می کنیم.
ابتدا از شما بابت انتخاب اين مطلب مهم براي نظرسنجي تشكر ميكنم همه عزيزان به دليل اهميت اظهار نظر نمودند از ديد من مهمترين عامل واثر گذارترين آنها :
" نبود گذشت ومحبت "
است
نسبت به هم نامهربان شديم
عامل اصلي تصادفات در ايران بيشتر به خاطر اموزش غلط ، جاده هاي پرخطر (بيشترين تصادفات در جاده هاي 2 لاين پر رفت امد مي باشد)و تنها عامل مرگ در تصادفات خودروهاي بي كيفيت داخلي مي باشد براي مثال تصاده علي دايي و وزير راه را با نماينده ورزقان مقايسه كنيم ............
مردم ماعصبانی هستند، سرپیچی از قوانین (اعم از قوانین راهنمایی رانندگی) یکی از دلایلش عصبانیت هست، باید پیدا کنیم چه اینقدر آنها را عصبانی کرده...
آقا جون تو همه چي خود خواهيم رانندگي هم همينطور آز ماست كه بر ماست تا درست نشيم درست نميشه
همه فکر میکنیم که حادثه مال بقیه است این فکر را از سرمان باید بیرون کنیم.
دوم اینکه باید بین خطوط برانیم به خدا خیلی موثر است.
سوم اینکه همیشه به خود بگویید :اینهمه تند رفتیم چی شد که حالا تند بریم نا خداگاه یواشتر میروید.
چهارم ما فکر میکنیم با یک ترمز و پیچاندن فرمان میتوانیم از تصادف جلوگیری کنیم ولی 100 بار به خودم ثابت شده عکس العمل خودرو غیر قابل پیش بینی است.یعنی آنطور که فکر میکنیم عمل نمیکند.بعضی وقتها خودرو ما را کنترل میکند نه ما خودرو را.
فقط يک راه حل وجود داره تمامي مسؤولان و متصديان مسأله رانندگي در کشور را براي دو ماه بفرستيد برلين يک تحقيقي عميق کنند ببينند آلماني ها چه کرده اند که درصد تصادفات جاده اي و شهري به حداقل ممکن خود رسيده چه شده چيزي به نام انحراف بچپ مطلقا داريم چه شده حتي يک صداي بوق ماشين نميشويم چه شده است يک پليس راهنمايي در خيابان کسي نميبيند چه اتفاقي افتاده است و الا اگر اين نوع کارهاي زيربنايي صورت نگيرد داستان ادامه دارد ...
نحوه ی رانندگی در مرحله ی اول وعدم برخورد با متخلفین توسط پلیس کافیست صدا و سیما فیلم برداری کند واز tvنشان دهد که چگونه پلیس بیتفاوت ...........
اگر مردانه نظرم را منتشر می کنید بگویم
ریشه این معضلات در عدم آموزش عدم آموزش عدم آموزش است در مرحله نخست
دوم ضعف پلیس ضعف پلیس ضعف پلیس/
تلویزیون این مملکت که می باید در لابلای برنامه هایش آموزش را بگنجاند برنامه هایی به مخاطبان می دهد که مردم از دیدن تلویزیون منصرف می شوند
آموزش و پرورش این مملکت که باید آموزش دهد شما در محتوی کتابهای درسی می بینید یک سری مفاهیم که انگار می خواهد این کودک دبستانی را مستقیم و بدون کنکور وارد بهشت کند
پلیس هم خطا و خطاکار را می بیند ولی او هم بی خیال می شود و خود را وارد ماجرا نمی کند و اصطلاحا برای خود درد سر نمی آفریند شما کافی است در خیابانها و چهارراههای تهران 5 دقیقه بایستید و نظار گر رفتار رانندگان و پلیس باشید
به هرحال راهکار همه معضلات آموزش آموزش آموزش است و بس
با سلام اگر بچه را از اول ول كني و در نوجواني به سادگي يك گواهينامه و يك ماشين دستش بدي انتظار بيش از اين نبايد داشت
اول مقصر اصلي عدم اموزش رفتار اجتمايي ورانندگي از كودكي (اموزش وپرورش) 50درصد
دوم پليس به علت عدم اجراي تمامي بندهاي قانون و مماشات با متخلفين واستاده از پليس وظيفه و...40درصد
سوم نبودن قانون سفت وسخت 5درصد
جاده و خودرو وساير موارد 5درصد
ماشین چه بی کیفیت باشه چه نباشه جاده چه استاندارد باشه چه نباشه این رانندست که باید فرهنگ استفاده صحیح از وسیله نقلییه رو داشته باشه
کار پلیس شده توصیه به نحوه مناسب رانندگی برای مردم ولی اغلب مردم نمیدانند نحوه درست رانندگی یعنی چه
آموزش وضعف فرهنگ رانندگی فقط همین
سلام
دوستان عزيزي كه نظراتشون رو درج ميكنن و يا به نظرات راي مثبت و منفي ميدن تا به حال خودشون اقدامي كردن براي از بين بردن اين بي فرهنگي؟ تا حالا شده هنگام رانندگی تا جای ممکن بوق نزنیم و بیشتر از چراغ اتومبیل برای دادن علامت استفاده کنیم؟
اگر کسی می خواهد از خیابان بگذرد، به ویژه اگر روی خط عابر پیاده باشد، با فاصله از او بایستیم و اجازه دهیم با آرامش بگذرد؟
در بین خطوط رانندگی کنیم و تلاش کنیم تا دیگران این پافشاری ما را بر رانندگی بین خطوط درک کنند؟
هنگام رانندگی، عبور از خیابان و انجام کارهای خطرناک از تلفن همراه استفاده نکنیم؟
به عقيده ي من اولين قدم تمرين براي افزايش آستانه ي تحمل و صبر هست اين كه در هنگام رانندگی قوانین را رعایت کنیم تا جریمه نشویم. اگر هم که خلافی انجام دادیم و جریمه شدیم با فروتنی بپذیریم و تلاش کنیم تا دیگر خلاف مقررات، رانندگی نکنیم.
(ممنون از اينكه به مخاطب پرو پا قرصتون احترام ميگذاريد و نظرم رو منتشر مي كنيد.)
1- باید رسانه فرهنگ سازی کند
2- پلیس باید بطور جدی با متخلفین برخورد کند حال با استفاده از نیروی انسانی و یا تکنولوژی باید با متخلفین شدبدترین برخوردها شود.
دیشب بارون میومد یه عده ای چراغ ماشینشون خاموش کرده بودن و فقط چراغ کوچیکشون رو روشن کرده بودن اونم چراغ آبی! به هیچ عنوان پیدا نبودن، شما بگید اگه حادثه ایجاد کنن تقصیر جاده است یا ماشین!! چه منظوری دارن اینا؟!
با یک نگاه ساده به رانندگی مردم دلیل تلفات مشخص میشود عزیزان ضعف آموزش و عدم اگاهی از نحوه رانندگی باعث بیشترین تصادفات است باور کنید مردم از روی عمد بد رانندگی نمیکنند بلکه از روی جهالت وندانم کاری باعث حوادث میشوند
یک فکری هم به حال عزائیل کنید، بنده خدا گناه داره، ایشون هم نیاز به استراحت داره
علییییییییییییییییییییییییی دایی
1 ـ اگر می خواهید نظر مخاطبان را در باره ی علل شمار مرگ و میر در جاده ها بدانید ، یک پرسش نامه ی چند گزینه ای ( با گزینه ی باز ) تنظیم کنید . با طرح چندین پرسش که پاسخ های پراکنده و نسنجیده ی بسیاری در پی دارد ؛ چه نتیجه ای می گیرید ؟ !
2 ـ اداره ی راه از حوتدث جاده ای آمار می گیرد . بر اساس این آمارها ، نقاط پر حادثه ، تعداد مرگ در لحظه ی تصادف ، در راه مراکز درمانی و در مراکز درمانی ، نوع خودروی تصادفی ، علل بلافصل تصادف و .... استخراج می شود و با دقت بیشتر می شود در باره ی علل فیزیکی ، روانی و ... و حد و اندازه ی تأثیر عوامل گوناگون داوری کرد . آن چه در این مورد بیشتر به کار می آید ، داشتن تصور روشن از عوامل و نسبت آن ها با هم است .
در مجموع پرسش ها و نظر مخاطبان مبین ویژگی های فکری غالب افراد جامعه است : نگرش یک بعدی ، عدد نشناس .....
همه عوامل تقصیرند خودروسازان -جاده ها -رانندگان -عقب ماندگي فرهنگ رانندگی - صدور گواهينامه به صورت غيراصولي- سن كم براي دريافت گواهينامه-
من قبول دارم که کیفیت خودرومیتواند باعث کاهش تصادفات شود ولی آیا این پراید است که به راننده میگوید باسرعت 150کیلومتر رانندگی کن ؟ (البته قصد دفاع از پراید را ندارم )
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
ماشینهای استاندارد خارجی هم به کسی نمی گویند 150 برو ولی اگر رفت جونشو حفظ می کنن والا الان علی دایی در بین ما نبود.
آموزش درست آموزش درست آموزش درست آموزش درست ......
1-عدم آموزش کافی از بدو دوران تحصیلات
2- عدم نظارت همه جانبه پلیس راهنمائی ورانندگی
3-عدم وجود قوانین بسیار شدید مثل باطل کردن گواهینامه و در صورت لزوم اعمال حبس در مواردی که بی توجهی ممکن است علاوه به صدمات مالی منجر به فوت طرف مقا بل گردد و پرداخت بیمه در مواردی که فقط مربوط به خسارات مادی باشد.
4- بطور خلاصه آنچه که در جوامع پیشرفته
مد نظر واعمال میگردد.
همه چیز به هم میاد
همه چیز باید با هم اصلاح بشه
بنده کارشناس ارشد ترافیکم و از نظر تخصصی روی این مطلب کار کرده ام در یک ترافیک امن 3 اصل وجود دارد که بعنوان اصل 3Eدر مهندسی ترافیک شناخته میشوند مهندسی - آموزش - اجرای مقررات که به صورت مثلث به هم مرتبطند در ایران ما در هر سه موضوع مشکل داریم که مهمترین آن عدم جرای آموزشهای درست ترافیک از سنین کودکی است که در سنین جوانی مشکل ساز میگردد.
بی فرهنگی محص ما ایرانی ها فقط و فقط و فقط وففففففففففففففقط
روزی یه گروهان!!!!
اگه جنگ بود اینقدر تلفات نداشتیم.
انصافا قوانین هم نیاز به بازنگری پیوسته دارن مثلا دیگه گذشت اون زمانی که سر یه چهارراه چهارتا وسیله میکشیدن و میپرسیدن حق تقدم با کدومه؟،الان سر یه چهارراه که با کلی ترافیک و گذشت زمان به سرش رسیدی چراغ سبز میشه و میخوای به چپ گردش کنی و مواجه میشی با انبوه وسایل نقلیه که میخوان مستقیم برن و از رو به روت در حرکتن حالا تا کی باید صبر کنی تا نوبتت بشه؟تازه بماند که وقتی از یه ماشین راه میگیری ماشینهای کناریش بهت راه نمیدن! بـــــــــــــــــــــــــــوق ماشین های پشت سری هم که دیگه جای خود داره!
آیا واقعا برای گردش به چپ از یه چهارراه باید التماس کرد چون اگه تصادف کنی حتما مقصری!
از این خلأ ها تو قوانین زیاده و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
از نبود فرهنگ و استاندار نبودن ماشین و جاده ها بگذریم پبیس هم تا حدود زیادی مقصره. پلیس معمولا وقتی یه خطای رانندگی رو میبینه فورا جریمه کردن به ذهنش میرسه و دلیل خطای فرد خطاکار رو ازش نمیپرسه. همچنین هیچوقت علت جریمه بسیار سنگینی که برای خطاکار مینویسه رو بهش نمیگه تا اونم متوجه خطاش بشه. شاید شما هم همواره پساز جریمه شدن دچار اعصاب خوردی و حواس پرتی شدین و میدونید که جریمه شدن نه تنها باعث ایجاد فرهنگ نمیشه بلکه باعث از بین رفتن تمرکز راننده هم میشه
يكي از مشكلات محرز، عدم همكاري دستگاه هاي ديگر با پليس در اين قضيه است.
معضل اول از آموزشگاه ها شروع میشود که بنگاهی برای پول در آمدن شده است و نظارت دقیقی بر نوع آموزش و کیفت آن نمیشود و کل کتاب آیین نامه که سند آموزش میباشد در دو یا سه جلسه آن هم از سر بازکنی تمام میشود و یک نفر با ده جلسه رانندگی با مربی و یک امتحان ناقص میشود راننده .باید شیوه گرفتن گواهینامه تغییر کند و فرهنگ به متربیان ندریس شود نه تکنیک خالی.
دوم وسیله نقلیه است.شما از یک خودروی تولید داخل با کیفیت بدون حداقل استانداردای جهانی با سیستم های ناقص ترمز و سیستم تعلیق استاندارد بدون داشتن یک کیسه هوای ساده که پلیس باید خودرو سازانی که برای یک خودروی بیکیفیت این همه پول میگیرند تهدید به عدم شماره گذاری نماید تا به فکر جان مردم باشند تا بیشتر به فکر جیب خویش.
سوم جاده است.گرچه در جاده سازی خیلی کار انجام میشود ولی متاسفانه در نگهداری اصلا.روکش یک جاده ما کمر از یک سال عملا نیاز به باز سازی پیدا میکند که این بسیار کمتر از استاندارد جهانی است برای ترمیم هم چند کارگر ساده با یک غلطک کپه کپه دست انداز درجاده ایجاد مینمایند.هنوز بسیاری از جاده های ما دو طرفه است و بسیار باریک حتی بعضی از جاده های پر تردد که خودروهای سنگین در آن حرکت مینمایند.
چهارم وظیفه پلیس آموزش و پیشگیری است نه مچگیری.برخورد پلیس باید فرهنگ سازی باشد نه فقط تنبیه متخلف.
چرا تنها گزینه بیشترمردم برای سفر باید ماشین شخصی باشه؟!!اگه یه سیستم مدرن حمل و نقل ایجاد کنیم که مردم راحت و سریع سفر کنن خیلی از این تصادفات پیش نمیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
جای این پاسخ خیلی خالی بود؛ هواپیما گرون و قطار هم به نسبت گرون و البته بیشتر نایابه. اینجوری همه باید برای رفتن به یه شهر دیگه بیوفتن تو جاده و همین موضوع سبب میشه یکی با وجود خستگی هم رانندگی کنه، یکی گشنگی بهش فشار بیاره، یکی عجله کنه و ... قربون خدروها هم برم که اولین خطا رو برات میکنه آخرین خطا.
مهمترین و کلیدی ترین عامل برای کم کردن تلفات و خسارات رانندگی، درست رانندگی کردن است. هرچند اصول ایمنی توسط راننده کمتر لحاط شود، رعایت مقررات نکند، درست در وسط و بین دوخط با فاصله ایمنی و سرعت مجاز نراند تعداد تصادفات بیشتر خواهد بود ، خستگی و خواب آلودگی راننده هم بسیار مهم است، رعایت حقوق رانندگان دیگر و بخصوص از سبقت از سمت راست پرهیز کردن برای جلوگیری از تصادفات خیلی مهم است، موتور سواران باید کلاه ایمنی را صد درصد به طور صحیح و کامل بپوشند و با رعایت حقوق شهروندان و درست رانندگی کنند. سایز عوامل که در تفسیر این مطلب نوشته شده است در اولویت های بعدی است، مادامی که متمدانه رانندگی نکنیم برای جان خود و دیگران ارزش قائل نشده و نیستیم
با سلام
به نظر من علل بیشتر تصادفات
1-از نظر روحی وروانی و اقتصادی مردم در مشکل هستندواین در رانندگی خودش را نشان می دهد وبی فرهنگی هم از این جا ناشی می شود
2-لوازم یدکی وماشین های بی کیفیت
3-جادهای غیر استاندارد نظیر جاده خلخال اسالم وجادهای ....
ماشینهای عالی وباکیفیت داخلی.جاده های بسیارخوبی که داریم.فرهنگ غنی که هر روز دولت و رسانه ها روش کار میکنن.تعادل روانی فوق العاده همش باعثه.
تابی جون این صحنه تصادف و نبستن کمربند را گذاشتم تا دوستان یه نگاه بیندازند و خستگی شون دربره و کمی هم تامل کنند.
http://www.gevogroup.com/images/-Mails-/High_Speed_Driving.gif
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
فقط شانس!
مهمترین دلیلش فقر فرهنگیست؛ وقتی که به دلیل باور غلط بسیاری از افراد جامعه ما معنی زرنگی میشه دور زدن دیگران برای رسیدن به اهداف خود، پس طبعییست که توی رانندگی همه دوست دارند زرنگ باشند و زودتر به مقصد برسند
به نظر من مشکل از آموزش، در دنیا پایین ترین زمان آموزش رانندگی ۵ ماه می باشد و در ایران فقط یک ماه است در این یک ما هم ما فقط رد شدن از پل و ورودو خروج به کوچه ها و پارک کردن کسی نمیگه پس نحوه ی رانندگی در کمربندی ها و بزرگ راها به چه گونست کسی نمی گه در شرایط خاص چه عملکردی باید داشته باشی فقط گاز دادن و ترمز گرفتن و یاد دادن قبول کنید رانندگان بی سوادی هستیم می گیم تجربه ۳۰ سال رانندگی داریم ولی نمگیم علم و سواد رانندگی را داریم
برای من جوون یه پیست اتومبیل رانی بزرگ بسازید
بدون اینکه ماشینی از من بخواین !
و با کمترین هزینه
دیگه سعی نمی کنم تو کوچه و خیابون بد برونم
چون جاشو دارم
حالا که چیزی نیست
اتوبان میشه همه عشق منی ک عاشق سرعتم !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
منم خیلی چیزا دوست دارم پس باید برام جاشو درست کنن!
مرد مومن داریم در مورد جون ادما حرف میزنیم که بعضیها مثل شما به بازی میگیرن..
سلام خدمت دوستان عزيز
به نظر من مشكل ما خيلي بيشتر از آن است كه فكرشو ميكنيم تو كشور ما ماشين يه قيمت واقعيش فروش نميره و ماشين خوب هم با اين وضيت نميشه خريد ماشيني كه اكثر مردم ايران ميخرن يا پرايده يا سمند و پژو و ماشيناي خوب را عدهاي كثير از مردم سوار ميشن كه اكثرا آقا زاده هستن به نظر من بايد يه راه حلي براي اين موضل پيدا كنيم كه اين ماشين هاي غير استاندارد را از جامه ريشه كن كنيم مثلا اين پرايد كه اكثر كشته هاي ما توسط پرايد و يا موتور سيكلت هستش به نظر من ما بايد فرهنگ سازي كنيم نه تهديد من اين روزا ميبينم كه تو خيابانها اين موتور سوارهاي بيچاره رو ميگيرن اكثر اين موتور سوارها كارشون با موتوره يعني منبع درامدشون با موتوره ما بايد راهكار مناسبي براي اين قضيه پيدا كنيم چون اونقدر گرفتن گواهي نامه موتور سخت كردن كه كسي دنبال گواهي نامه گرفتن نميره بايد كاري كنن كه گواهي نامه موتور سيكلت رو هم بشه از طريق آموزشگاه گرفت
بنده امام جماعت مسجدی هستم در تهران که در محیطی پر ترافیک و داخل طرح ترافیک قرار دارد . روزی از روز ها فرمانده ی راهنمایی و رانندگی منطقه به مسجد دعوت شد و تعداد زیادی شاخه گل هم برای نماز گزاران آوردند و از اوضاع ترافیک گفتند و سعی کردند تا در مسیر فرهنگ سازی گامی بردارند . البته بگذریم که بعد از رفتن ایشان باز هم دردی دوا نشد و همان آش بود و همان کاسه :)
روزی از روز ها هم فرمانده ی کلانتری محل را دعوت کردیم تا در مسیر فرهنگ سازی امنیت محله محور گامی برداریم ایشان هم با رغبت آمدند . باز هم بگذریم که تاثیر شگرفی رخ نداد.
اما آنچه می خواهم اشاره کنم ، لزوم عملگرایی و آغاز هر اقدامی هر چند کوچک برای تحول است . به هر حال نباید دست روی دست گذاشت .من بسیار متاسفم که وقتی سخن از فرهنگ و فرهنگ سازی می شود برخی گمان می کنند کار فرهنگی فقط و فقط و فقط یعنی این ، که در عزاداریها محافل را سیاه پوش کنیم ، از خوبی حجاب بگوییم ، عکس شهدا بر در و دیوار نصب کنیم ، از نابودی هر چه سریعتر آمریکا بگوییم و...
بنده معتقدم در کشور ما میلیاردها تومان صرف مسائل فرهنگی می شود و هزینه کرد در کشور ما حول مسائل فرهنگی کم نیست . اما تعریف ما از فرهنگ تعریفی ناقص است . در کار فرهنگی منحصر شده ایم به اموری از قبیل چاپ پوستر برخی بزرگان ، نصب بنر ، انتشار عکس اماکن مقدسه و گاهی هم اشخاص مقدس ! اما گویا باور نداریم که آموزش بهداشت فردی ، مهارتهای زندگی ، فرهنگ شهر نشینی و نیز فرهنگ ترافیک نیز بر عهده ی طلایه داران عرصه ی فرهنگ است. یکی از نهاد هایی که می تواند در این امر موثر باشد مساجد است . البته دانشگاهها و مدارس و محیطهای آموزشی دیگر موثر ترند اما بنده در حیطه ی تخصصی خودم مساجد را عنوان نمودم. در خاتمه با تاسف اذعان می نمایم که اگر بخواهیم در امور مهمی مثل فرهنگ ترافیک یا آموزش بهداشت و ... ورود کامل و موثر کنیم با مقاومت و پس زده شدن توسط مخاطبین هم روبرو می شویم و این حکایت از آن دارد که مردم و مسوؤلینی داریم که در برابر تغییر مقاومند و خود نیز باور کرده اند که کار فرهنگی فقط یعنی نصب پوستر ، اردوی به فلان جا ، داستان و حکایت تاریخی تعریف کردن و چراغانی کردن و پرچم زدن و ... .
به هر حال تا مردم خود را محرم دولت و دولت خود را محرم مردم و همگی خود را در برابر هم مسوؤل نداند همین آش خواهد بود و همین کاسه.
همین مردمی که در ایران به قوانین بی اعتنا هسند، وقتی در خارج از کشور رانندگی میکنند، پابپای خارجیها ( مخصوصآ در اروپا و آمریکا) بسیار قانونمند هستند. البته این موضوع برای بعضی دیپلماتهای ما صدق نمیکند. تا جاییکه تیتر روزنامه های آنها هم شده اند..
به نظر من علیرغم اینکه مسئلهً آموزش از کودکی ضروریست، اما چون فرزندان ما ناگزیر اکثرآ در کنار خانواده هایی بزرگ میشوند که از رعایت قانون فراری هستند، آموزش به آنها هم تآثیر چندانی نخواهد داشت.
متآسفانه در کشور ما مردان قانون هم آنرا رعایت نمیکنند. چه بسیار شاهد خلاف مجریان قانون هم هستیم.
در کشورهایی که مشکل رانندگی را به حد اقل رسانده اند، اگر برای خلافی در رانندگی متوقف شوند، مآمور با احترام قبض جریمه را میدهد. اما اگر در همین اثنا رانندهً متخلف پیشنهاد رشوه کند، وی را با دستبند روانهً بازداشتگاه خواهند کرد.
اما در کشور ما کم نیستند مآمورینی که پس از متوقف کردن رانندهً خاطی دست به قلم میشوند و در عین حال به راننده میگویند: جریمهً شما (فلان تومان) است، حالا چه کار کنیم؟
بیست سال پیش همسایه شمال غرب ما مشکلی حتی بالاتر از ما را تجربه میکردند. اما امروز بطور شگفت آوری مسئله را حل کرده اند.
چرا ما میخواهیم در کلیهً موارد از راه های آزمون و خطا پیروی کنیم؟
مگر نه اینکه بهترین راه قرار گرفتن در مسیر تکامل استفادهً از تجربیات دیگران است؟
پس با بودجه ای بمراتب کمتر از بودجهً مربیان ورزشی، از کشورهای پیشرو در این معقوله متخصص بیاوریم و حتی تیم هایی از مسئولین راهنمایی و رانندگی را برای بازدید به آن کشور ها بفرستیم.

و من الله التوفیق
خلاصه همین این نظر ها را بخوای همون نداشتن فرهنگ مناسب رانندگی که باید وقط گواهی نامه دادن خیلی روی این کار بشه تا علائم/
و نباید پلیس برخورد دوگانه داشته باشه با ارگان های دولتی و از جمله کارکنان خودش با بقیه مردم همینم باعث قانون گریزی مردم میشه
چیزی که زیاد شده جدیدا رشوه گرفتن بعضی از مامورین راهنمایی و رانندگی
ولی هیچ نظارتی نیست
به این دو تا سوال و جوابی که در ذهن دارید کمی بیندیشید:
۱- فکر میکنید چند درصد رانندگان ایرانی خانم هستند؟
۲- در چند درصد تصادفات درون شهری یکی از ماشینها راننده خانم دارد؟
3 نكته مهمه.1 جاده ها كه بعضياشون واقعا افتضاح هستن,اين پولاي جريمه چي ميشه خدا ميدونه خرج جاده كه همش نميشه.2 ماشينهاي بي كيفيت از نظر ايمني.3 اما مهمترين فقر فرهنگ رانندگي.دو نكته اولي معلومه چجوري حل ميشه ولي نكته 3 به نظر من بايد از دوران مدرسه و پايه تدريس بشه حتي يه زنگ.خيليا مطمئنم بيشتر علائم رو نميدونن حالا كلاس رانندگيم بزارن بدرد نخواهد خورد چون فوقش تا 3 ماه بياد بمونه.ولي خود من و شايد خلياي ديگه حتي شعراي بچگيم كه بعد 20 سال تكرار نشده تو ذهنمون هست.در اخر چي درسته تو ايران كه رانندگي باشه و حتي عابران پياده.من خودم يكي از اونا رفته تو ذاتم اين كارا فرهنگش نرفته
فقط یک دلیل وجود دارد. آموزش نا کافی . هیچ کدام از ما آموزش صحیح راندن را ندیده ایم . یک فوتبالیست خوب در ایران چه تعریفی دارد؟ خوب دریبل بزند خوب لایی بزند و ... ولی در کشورهای صاحب فوتبال خوب و با دقت توپ را بگیرد خوب و با دقت پاس بدهد خوب و با دقت شوت بزند. تعریف رانندۀ خوب در ایران ؟ خوب لایی بکشد، در هر جای تنگی پارک کند. در ترافیکها جلوی همه بپیچد و سریعتر براندو .. ولی در کشورهای پیشرفته سالم خود مسافر و خودرو را به مقصد برساند رانندۀ خوبیست. آموزشها باید صحیح و مداوم باشد. کنترل راننده باید همیشگی باشد نه فقط موقع تمدید گواهینامه هر روز باید برای راننده روز امتحان باشد.
ما فکر می کنیم هیچ کس نمی فهمد فقط ما می فهمیم!!!
خودمون قانون رو رعایت نمی کنیم بعد می گیم چرا دیگران رعایت نمی کنند!!!
اگه خودم قانون رو دور بزنم ناشی از زرنگی منه!! ولی اگه دیگری قانون رو رعایت نکنه ناشی از بی فرهنگی!!!!
ما بی فرهنگ ترین مردم دنیاییم!!!
با آسد مصطفی موافقم!
درصد بی فرهنگی رو اگه بیشتر کنه لطف می‌کنن!!
ببینيد هم مشکل فرهنگ رانندگی هست هم بی کيفيت بودن ماشينا. اما يک نکته مهم اينه که خيلی مواقع وجود ماشينهای سنگين که هيچ ايمنی ندارن دردسر سازه. مثلا خيلی از کمپرسيها از پشتش سنگ و خاک ميريزه. اگه سبقت بگيری پليس ميگيره اگه نگيری هر قدر هم فاصله بگيری بالاخره باز سنگا مي خوره به شيشه. یا بعضی مواقع پليسها سخت گيری بيخود ميکنن بعضی جاها اطلا توجه نميکنن. مثلا کن بارها ديدم تو اتوبان طرف با 180 تا ميره خبری از پليس نيست. اما داخل کوچه برای کمربند جريمه ميکنن اين يعنی چی؟
90 درصد ار پلیس است به دلیل :
1 - با رفتار بی ادبانه با راننده همانند مجرم رفتار می کند و ایجاد استرس می کند و هیچ سرشان نمی شود که راننده چه شخصیتی دارد
2 - انگار قسم خورده اند اگر راننده را متوقف کردند باید حتما جریمه شود ولو اینکه هیچ تخلفی مرتکب نشده باشند
3 - همگی اجماع دارند که در تصادفات جاده ای پلیس معصوم است و مقصر یا جاده است یا راننده یا نقص فنی ماشین
با سلام خدمت همه هموطنان و عرض پوزش از همه کسانی که حرفهای من توهین تلقی می نمایند .متاسفانه مسئله اصلی "فرهنگی"است به این معنا که هیچ کار فرهنگی اثرگذاری در این زمینه صورت نگرفته که می بایست بررسی شود علت تاثیر نداشتن این موضوع چیست؟ولی یک چیز برای من مشخص است که تا زوری در کار نباشد کار فرهنگی جواب نمیده یک نمونه آن در بزرگراه کمربندی مشهد تا زمانی که دوربین نصب نکردند سرعت حرکت ماشینها تصصیح نشد
به این دو تا سوال و جوابی که در ذهن دارید کمی بیندیشید:
۱- فکر میکنید چند درصد رانندگان ایرانی خانم هستند؟
۲- در چند درصد تصادفات درون شهری یکی از ماشینها راننده خانم دارد؟
وبلاگ زیر مروری به برخی حوادث رانندگی و اخبار مرتبط با آن در ایران طی چند سال اخیرتقریبآ دسته بندی شده همراه لینک
http://carcrash.blogsky.com/
همه مشكلات در مصلحت انديشي غربال گري است يعني قانون هم ميتونه براي يك عده اجرا بشه براي يك عده نه و به همين دليل ميشه قوانين را دور زد
2 چیز در این کشور شبیه هندوانه است
1.ازدواج
2.پراید(البته اکثر ماشین ها در حال تبدیل به هندونه است)
اکثر نظرات درست است ولی کلاه خود راقاضی کنیم چقدر به نظرات عمل می کنیم .بحث دراین خصوص زیاداست کتابی درحال چاپ داریم به نام راههای پیشگیری وکاهش تصادفات با حدود 120صفحه.ولی به عمل کار براید به سخندانی نیست
بزرگترین مشکلات رانندگی در ایران::
1- عدم رعایت فاصله مجاز از ماشین جلویی
2- لایی کشیدن
3- سرعت غیر مجاز به ویژه در شهر
به نظر من وضع جاده و ماشین در مرحله بعدی قرار دارند. خیلی از کشورها با وضعیت جاده و ماشین بدتر از ما، وضعیت بهتری در رانندگی دارند.
به نظر من اگه خودرو و جاده به طور کامل ایمن بشه، فقط آمار فوت در اثر تصادف پایین میاد و تعداد تصادفات، که بیشتر مربوط به فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین رانندگی مربوط میشه، هرگز پایین نمیاد.
سلام
چند وقت پیش ماموریتی اداری به کره جنوبی داشتم و از رانندگی مردم در اونجا واقعا لذت بردم. نکاتی که در رانندگی رعایت می کردند بسیار بدیهی و پیش پا افتاده است و همه اونها رو می دونیم ولی رعایت نمیکنیم.
در اتوابان کاملا سرعت مطمئنه را رعایت میکردند.
به هیچ وجه به راننده جلویی چراغ نمی زدند.
تقریبا از بوق استفاده نمی کردند.
لاین اضطراری سمت راست در اتوبان ها به هیچ وجه اشغال نمی شد حتی در ترافیک شدید که خودم یک مورد شاهدش بودم.
در شهر ها اجرای قوانین سخت تر بود و همه خودروها دقیقا پشت خط عابر توقف می کردند و البته مردم هم کاملا رعایت می کردند و از هرجایی از خیابان عبور نمی کردند.
اولویت همیشه با عابر پیاده بود من خودم چند بار تا پایم را در خیابان گذاشتم خودرویی که می امد در فاصله دو تا سه متری من توقف می کرد.
از سبقت های بیجا خبری نبود
و از همه مهم تر رعایت فاصله از خودروی جلویی در اتوبان و شهر ها.
در سئول که حتی از تهران پر جمعیت تره نظم در رانندگی کاملا به چشم می خورد و شما اصلا صدای بوق نمی شنیدید و واقعا آرامش داشتید. فقط پشت چراغ قرمز ها کمی ترافیک و ازدحام خودرو بود که طبیعی بود
همه کاملا بین خطوط حرکت می کردند و یادشان نمی رفت در موقع تغییر لاین راهنما بزنند.
خب همه ما موارد بالا را کاملا می دونیم. ولی واقعا رعایت می کنیم؟
من یک عقیده در مورد رانندگی در ایران دارم و رعایت می کنم و اون اینه که حتی اگه حق تقدم با منه باز هم حق رو به طرف مقابل می دم چون بیشتر اوقات متاسفانه طرف مقابل رعایت نمی کنه.حداقلش اینجوری تصادف نمی کنم حتی اگه مقصر طرف مقابلم باشه
چند بار دیدید که وقتی تو خیابان اصلی هستید یه خودرو بی مهابا و بدن اینکه توجه کنه از خیابان یا کوچه فرعی ناگهان پیچیده تو خیابان اصلی؟
چند بار دیده اید که خودرو توی پارک بدون زدن راهنما و حتی نگاه به آیینه ناگهان حرکت کرده باشه؟
چند بار دیده اید که چراغ شما سبز شده و هنوز راننده ها با اینکه چراغشون قرمزه می گازن تا سریع رد بشن؟
چند بار دیده اید تو خیابان ها و جاده ها بدون زدن راهنما و توجه به آیینه تغییر لاین بدن؟
چند بار دیده اید که در چهار راه ها شما چراغتان سبزه و حرکت کرده اید و مسیرتان مستقیمه و ناگهان خودرویی از سمت راست شما به چپ گردش کرده؟ در حالیکه باید از منتها الیه چپ به سمت چپ گردش می کرد؟
من نمی گم مشکل از جاده ها و خودرو ها نیست ولی باور کنید رعایت همین نکات ساده از 60 تا 70 درصد تصادفات در جاده و شاید بیش از 90 در صد تصادفات در شهر جلوگیری می کنه.
به نظر من تا زمانیکه قوانین راهنمائی ورانندگی در قلب ومافی الضمیر اکثریت جامعه ما نهادینه نشود(که بخشی از شرط کلی نهادینه شدن قانون در کشور ماست ) اوضاع به همین منوال خواهد بود علائم ظهور این پدیده مبارک هم اینست که اولا من راننده در برخورد باعلایم وتالوهای راهنمائی دنبال شرط دوم یعنی حضور یا کنترل فزیکی پلیس راهنمائی ورانندگی نباشم وثانیا پلیس محترم راهنمائی ورانندگی نیزبا عملکرد صحیح خود (ازجمله رفتار مودیانه وبیرون نپریدن از مخفیگاهها در جاده وحتی الامکان استفاده از دوربینهای کنترل معابر وجاده ها) این تصور را "که هدف اصلی از صدور برگ جرائم در درجه اول تامین مالی این نهاد است" از ذهن خلق الله بیرون بیاورد.باور کنید هر وقت التماس راننده بیچاره ای که در جادهادر تور کمینگاه فیزیکی پلیس گرفتار شده وعتاب وخطاب توام با کبر وغرور مامور در جلو دوربین را میبنم احساس میکنم به شخصیت تمام مردم کشور از جمله خودم توهین شده است.باور کنید در فرهنگ رانندگی اکثر کشورها خط ممتد در وسط جاده ها واقعا به معنی دیوار غیر قابل عبور است اما در کشور ما به شرط حضور فیزیکی همان مامور وترس از رفتار نه چندان مودبانه اوست که تکلیف رعایت این علامت وسایر علائم رانندگی را مشخص میکند .
بنظر ميرسد. تنها. محل. خروج. حيجانات. و. تخليه. انرژي. فعلا. رانندگي. است. و كسي. به هزينه ان. اهميت نميدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
همون هیجان خودمون دیگه؟
60 ضعف پلیس
40 در بی فرهنگی مردم ایران
ماشین بی کیفیت و زیاد ،
جاده های غیر استاندارد ،
خیابان های باریک و غیر مهندسی ،
و ...

اما عقل به من می گوید :
همه اینها را در نظر بگیر و به جان خودت و دیگران اهمیت بده.
ما علنا داريم قانون گريزي را به بچه ها مون ياد ميدهيم اگر باور نداريد سري به مدارس بزنيدوببنيد بچه هاتون چگونه نمره ميگيرند وقبول ميشوند يك معلم
من مقصرم، ما مقصریم. اگه ناراحت نمیشین همه مون مقصریم. اگر ناراحت میشدیم تلاش می کردیم وضعمون رو درست کنیم، میشه از هدفمندی یارانه ها و شک درمانی اینجا هم استفاده کرد و با وضع قوانین خیلی سخت گیرانه برای مردم و بازرس گذاشتن برای خود پلیس ها جهت ضمانت اجرا تا حدی رفتار رو درست کرد. با دولت و کسب و کار الکترونیکی میشه تقاضای حمل و نقل فیزیکی رو مدیریت کرد و هزاران کر دیگه. غیر از ما که مقصریم سیاست گذاران هم خیلی مقصرند، مشکل اینجاست که همه چی دولتیه و دست همه تو یه کاسه، مثل سازمان حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده که پارادوکسیه برا خودش. پس غیر از ما و سیاست گذاران این سیستم هم اشکال داره،
اولا که خیلی سعی می کردم مقررات رو رعایت کنم، وقتی بین خطوط رانندگی میکردم از دو طرف بوق میشنیدم. آخه من با همه فرق داشتم و همه خطوط رو ریخته بودم به هم!! چون هیچکس بین خطوط رانندگی نمیکنه!
مثل روز روشن است و نیاز به بررسی هم ندارد که مقصر اصلی راننده است چرا که یک راننده متمدن، محتاط و قانونمند می تواند با یک ماشین قراضه و جاده بد هم بهترین رانندگی نماید. متاسفانه همه چیز بهم مرتبط است که این چنین فرهنگ های غلط و بزن در روی در این جامعه بوجود آمده است. عقده داشتن ماشین و اینکه برای اغلب ایرانیها اولین بار است که با ماشین سروکار دارند بنظر تاثیر فراوان دارد. روی هم رفته فرهنگ ها و رسومات اسف باری که در جامعه و انسانها بروز کرده اند عامل اصلی اند.
اساسا" در تکوین پدیده ای به نام ماشین(به عنوان خودرو) ما ایرانیان هیچ مشارکتی نداشته ایم،و عملا" درک درستی از آن را بدست نیاورده ایم.ما از شعر و ادب درک درستی داریم و از سر آمدان جهان هستیم ولی زبان فارسی موجود ما تطابق و تعاملی با مدرنیسم ندارد و بعضا" دارای مفاهیم ضد مدرنیته می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
خوبی؟
نه تو خوبی!!
روی ماشینهای سواری که خلاف های خطرناک انجام میدهند برای مدتی GPS نصب وان را پلمب کنند
پاسخ ها
محمد معصوم زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اصلا همیشه این کار را بکنند . نمیشه؟ حتی برای غیر متخلفین
دم در منزل ما یک خودروی پلاک مخدوش وجود داشت . به ارگان ذیربط زنگ زدم خبر دادم قرار شد بیایند جهت رسیدگی نیم ساعت گذشت کسی نیامد . 1 ساعت گذشت کسی نیامد هر چه گذشت کسی نیامد و در نهایت ، اپراتور مربوطه جانبداری از مالک خودروی پلاک مخدوش نمود و مضمون حرفش این بود که : ای بابا چیزی نیست بنده خدا خواسته از تخلف در بره پلاکش رو مخدوش کرده !
واقعیت این است ما بجای راهنمائی و رانندگی
اداره محدودیتها و جرائم داریم
جاده ها از نظر علم راهسازی دارای ایرادات اساسی هستند و با ترافیک موجود همخوانی ندارند
اتومبیل ها هم دارای استاندارد مناسب نیست
فرهنگ رانندگی به دلیل عدم توجه به اصول رانندگی بخصوص از سوی متولیان این امر به گونه ای شده که شخصی که بخواهد اصول و قوانین (البته درست ،نه قوانین من در آوردی ) رعایت کند بدتر دچار مشکل میشود
در آخر هم همیشه این راننده خودرو هست که با تمامی مالیات پرداختی + جرائم و ثروت ملی که صرف ساخت جاده های غیر استاندارد میشود ،باید خود را با محدودیتها هماهنگ کند و لب به شکایت نگوشوید که مسئولین آزرده خاطر نگرددند
تاکنون شده که مسئولی عوابق عملکرد غلط خود را به گردن بگیرد و یا از سوی کسی مورد بازخواست جدی قرار گیرد؟؟؟
با همه توصیفات دوستان،ضعف شدید عوامل اجرایی نقش بسیارمهمی در تشدید بحران رانندگی در ایران است.بنده سال 84بایک خودروی آردی تصادف کردم که 9نفرسرنشین داشت وراننده اش هم خانمی بود که گواهینامه نداشت ،با این حال همهمسولین محترم اعم از راهنمایی و رانندگی وقاضی و... متفق القول بودند که نداشتن گواهینامه جرم نیست ودست آخر بنده محکوم شدم.حال با این مقررات وبا این عوامل میخواهیم رانندگانمان مثل اروپاییها رانندگی کنند؟
به نظرم میزان سرعت رابستگی به مدل ماشین بایدتعیین مثلاپراید85کیلومتردرساعت وسمندوپژو100کیلومتروالی آخرمشکل حل میشه
به نظر شما رانندگانی که با اتومبیل خیابان را خلاف طی می کنند چه باید کرد این راننده تصادف نمی کنه و دیگران رو به دردسر نمی اندازه؟ چرا پلیس تا این حد در مورد تخلف عبور ممنوع و در جاده و یا خیابان یکطرفه خلاف رفتن مراعات حال خلافکاران را می کنه؟
به نظر من دلیل اصلی تصادفات نه جاده و نه وسیله نقلیه است بلکه عدم رعایت قانون توسط رانندگان می باشد. اتوبان تهران-قزوین کاملا استاندارد است ولی همه روزه شاهد تصادفات سنگین رانندگی در آن هستیم.بهترین راه آموزش و فرهنگ سازی می باشد که در چند سال اخیر کارهای نسبتا خوبی نیز انچام شده است
بسمه تعالی
سلام
مطلب رو خوندم و خوشحالم و ممنونم که به این موضوع توجه کرده اید .
امیدوارم نتیجه این نظرات به مسئولین مربوطه و تیم های کارشناسی مربوطه ارائه بشه و با پیگیری جدی رسانه ای ، لااقل بخشی از راهکارها به نتیجه برسه .

در مورد مشکلات و تلفات رانندگی شهری یک پیشنهاد میدم .
پیشنهاد من البته داره در خیلی از کشورهای اروپایی اجرا میشه ولی من برای اجرای اون در ایران ، تفاوت هایی میبینم که ذکر میکنم .
مسلما خودروی پلیس با دو نفر افسر ، چیزی نیست که بشه در هر کوچه و خیابانی مستقر کرد . در نتیجه کاهش حضور پلیس باعث افزایش تخلفات و خطرات خواهد شد .
در کشورهای اروپایی چیزی وجود دارد تحت عنوان پلیس دوچرخه سوار .
این نیروی پلیس طبعا از گشت خودرویی بیشتر است و کوچه ها و خیابان های فرعی را پوشش میدهد . هرچند در اتوبان های شهری و بلوار های عریض هم کم و بیش حضور دارند .
این پلیس عینا یک پلیس رسمی است که حق توقیف و الصاق برگ جریمه به خودروی شما را دارد .
و شما در حین رانندگی عمدتا متوجه حضور آن نمیشوید چون در گوشه ای ایستاده یا به آرامی از کناری در حرکت است .
این پلیس قابلیت اجرا در ایران را دارد ولی مشکلاتی وجود دارد که تامین حقوق آنان و نیز اثبات ادعای آنان در مورد یک شهروند ، یک معضل جدی است .
اصل اجرای آن نیاز به توضیح ندارد ولی بنده برای اجرای آن در ایران چند نکته را عرض میکنم :
1. این پلیس در ایران باید با موتور سیکلت در معابر شهری فعال شود که دو راکب داشته باشد .
2. موتور سیکلت باید مجهز به دستگاه های موقعیت یاب ماهواره ای و سیستم فیلم برداری آنلاین باشد .
3. موتور سیکلت و راکبین آن بنا به تصمیم پلیس میتوانند دارای علائم رسمی باشند که برای شهروندان قابل شناسایی باشد و یا فاقد هرگونه علائم مشخصه باشند و صرفا کارت های شناسایی ویژه ای را به همراه داشته باشند تا در موقع لزوم ارائه شود .
4. هم محل خدمت راکبین و هم ترکیب دونفره آنان باید به طور مداوم تغییر کند تا جلوی سوء استفاده و دشمنی با یک شهروند در حد مطلوبی گرفته شود .
5. تصاویر دریافتی از دوربین های فیلم برداری آنان باید به صورت آنلاین در مرکز پلیس آرشیو شود و همچنین در خود دوربین ها نیز تا مدت مشخصی وجود داشته باشد تا اثبات تخلف شهروندان مستند باشد و امکان سوء استفاده گرفته شود .
6. راکبین لازم نیست از نیروهای رسمی پلیس باشند بلکه میتوانند کسانی باشند که در یک دوره ویژه یکساله آموزش های لازم را ببینند و برای مدت مشخصی به استخدام قراردادی پلیس درآیند . آموزش مجدد آنان و تمدید قرارداد طبعا منوط به عملکرد آنان خواهد بود ضمن آنکه امکان اخراج آنان از نیروی پلیس همواره وجود خواهد داشت .
7. تامین موتور سیکلت و دستگاه های موقعیت یاب ماهواره ای و سیستم فیلم برداری آنلاین و همه تجهیزات لازم نیست از بودجه دولت باشد بلکه خود نیروها باید آن را تامین کنند که البته هزینه سنگینی هم ندارد و با صرف مبلغی کمتر از ده میلیون تومان کل موتور سیکلت و تجهیزات آن قابل تهیه خواهد بود و مسلما افراد بسیاری وجود دارند که حاضرند با صرف این هزینه به استخدام قراردادی پلیس درآیند .
8. راکبین برگزیده این نیرو میتوانند پس از اثبات لیاقت و با گذراندن دوره های بیشتر ، به استخدام رسمی پلیس درآیند . که در این صورت ، پلیس به جای استفاده از افسران بی تجربه ای که صرفا آموزش دیده اند ، از افسرانی برخوردار خواهد شد که علاوه بر آموزش ، تجربه چندین سال کار نظارتی بر سیستم ترافیک را نیز دارند .
9. تامین حقوق این افراد مطلقا لازم نیست که از بودجه دولت باشد بلکه به راحتی میتواند از درصدی از برگه های جریمه الصاق شده تامین گردد . مثلا 70 درصد جریمه ها به مامورین و 30 درصد به خزانه پلیس واریز گردد . یا هر نسبت دیگری که جوابگو باشد .
10. این افراد مطلقا لازم نیست که با فرد متخلف درگیر شوند بلکه صرفا پس از ثبت فیلم تخلف شهروندان ، از آنان فاصله گرفته و به ادامه مسیر میپردازند چراکه متاسفانه در فرهنگ ما امکان درگیری و زد و خورد مردم با این مامورین وجود دارد ولی وقتی شهروندان متوجه نشوند که آیا تخلف آنان ثبت شده یا خیر و پلیس نیز در حال حرکت باشد طبعا درگیری وجود نخواهد داشت ضمن آنکه این افراد کلاه موتور سواری دارند و تشخیص چهره آنان برای درگیری های بعدی نیز ممکن نیست و با تغییر محل خدمت و افراد در مناطق مختلف شهر که قبلا اشاره شد ، طبعا امکان هر نوع نزاع و درگیری با این افراد منتفی خواهد بود الا موارد نادری که کم و بیش برای افسران پلیس با خودرو هم بعضا پیش میآید .
11. تیم های منتخب و چرخشی همین نیرو باید بر عملکرد همکاران خود نیز نظارت داشته باشد .
12. طبعا آغاز به کار چنین نیرویی در ابتدای امر میتواند باعث جریمه شدن تقریبا همه ملت ایران شود ! چون حتی پارک کردن ما در جلوی درب منزل نیز عمدتا به درستی انجام نمیشود و مستحق جریمه است . لذا لازم است این نیرو ها در ابتدای امر ، کار را با اخطار شروع کنند .
13. این تیم ها مطلقا نباید به سیستم رایانه ای پلیس متصل باشند چراکه اتصال آنان به شبکه رایانه ای رسمی پلیس ، خود میتواند باعث سوء استفاده های بسیاری شود از جمله یافتن محل زندگی و شماره تلفن مالکین هر خودرویی در سراسر کشور که انتشار این اطلاعات فاجعه بار خواهد بود . مثلا فرض کنید که کسی با شما دعوا کند و از رفیقش که عضو این نیروست بپرسد و بتواند به راحتی محل زندگی و یا شماره های تماس با شما را پیدا کند ! در اینصورت ناامنی فوران خواهد کرد ! هرچند پس از درگیری و معرفی طرفین به دادگاه و بازجویی از دو طرف دعوا ، به راحتی میتوان افسر خاطی که اطلاعات محرمانه شهروندان را در اختیار دوست و رفیقش گذارده پیدا کرد و با وی برخورد شدیدی اعم از اخراج از خدمت و مجازات زندان و غیره نمود ولی بهتر است این روزه شک دار را نگیریم و این نیروی ویژه ترافیکی را به شبکه پلیس متصل نکنیم ! اگر این نیرو نیاز به اطلاعات رایانه ای داشت ، میتواند شبکه مستقلی داشته باشد که مثلا صرفا شامل اطلاعات مربوط به تخلف خودرو ها باشد و لاغیر .
14. جهت جلوگیری از پرداخت رشوه به این مامورین ، باید در صورت مواجهه با شهروندان و درخواست مدارک از آنان ، این تماس حضوری و مذاکره باید در جلوی دوربین انجام شود . این کار در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم است که پلیس صرفا در مقابل دوربین خود با مردم گفتگو میکند .
15. فعالیت هر تیم باید در حوزه و خیابان تعریف شده خودش باشد ولی نباید امکان ثبت جرائم در سایر نقاط شهر نیز از آنان بطور مطلق گرفته شود مثلا باید بتوانند در مسیر عبور از منطقه خود تا مثلا مرکز پلیس ، چنانچه با تخلفی مواجه شدند و مامور آن منطقه نیز حضور نداشت ، جریمه مربوطه را ثبت کنند .
16. اثبات صحت ادعای این تیم ها در مورد تخلف ثبت شده برای هر شهروند ، به راحتی از روی مسیر ثبت شده آنان در سیستم های موقعیت یاب ماهواره ای ، فیلم ضبط شده آنلاین در مرکز پلیس و فیلم ضبط شده در دوربین خود آنان میسر است .
17. تخلف هر شهروند بلافاصله باید از طریق پیام کوتاه یا پست به اطلاع او برسد و به او مهلت کوتاهی مانند دو تا سه روز داده شود تا چنانچه به ثبت تخلف خود معترض است ، اعتراض خود را از طریق پیامک یا اینترنت یا وسایل دیگر ثبت نماید تا فیلم آن بررسی شود .چراکه ثبت و نگهداری همه این فیلم ها حجم بسیار زیادی از حافظه های رایانه ای را نیاز دارد که طبعا باید پس از گذشت چند روز تخلیه شوند تا فضا برای فیلم های جدید وجود داشته باشد . ضمنا اعتراض شهروندان چنانچه به وضوح بی مورد باشد و تخلف صورت گرفته کاملا محرز باشد ، باید به اخذ هزینه مربوط به نگهداری از فیلم آن در روند دادرسی کمجر شود چراکه در غیر اینصورت پلیس با انبوه اعتراضاتی مواجه خواهد شد که در پی آن ناگزیر است که بخش عمده ای از فیلم های خود را حفظ کرده یا به روی سی دی منتقل کند که این کار نیز هزینه بسیار بالایی خواهد داشت لذا باید به این وسیله ، جلوی اعتراضات بی مورد و بی معنی گرفته شود .

این چیزی بود که بنا بر مشاهداتم در برخی کشورهای دنیا و شناختی که از فرهنگ ایران دارم به عقل بنده رسید .
این کار علاوه بر آنکه میتواند به سرعت و شدت رفت و آمد مردم را نظم داده و فرهنگ ترافیک را سر و سامان بخشد ، باعث استخدام و استغال به کار افراد بسیاری خواهد شد که هزینه ای هم بر دوش دولت تحمیل نمیکند .
چنانچه به خواست خداوند متعال ! فرهنگ ترافیک بهتر شد ، پلیس میتواند از استخدام نیروهای جدید خودداری کرده و آرام آرام بخش هایی از همین نیرو را به استخدام موارد مورد نیاز خود درآورد . به امید چنین روزی !
ضمنا این طرح میتواند در یک شهر بصورت آزمایشی اجرا شود و اگر جواب داد که حتما جواب میدهد ! و با رفع نواقص آن ، آرام آرام به کل کشور تسری یابد .
البته این شهر آزمایشی نباید تهران و قم و مشهد و تبریز و اصفهان و ... باشد چون وسعت این شهرها کنترل موضوع را از دست پلیس خارج کرده و اصل کار را زیر سوال میبرد لذا بهتر است از یک شهر کوچمتر و کم جمعیت تر با وضعیت ترافیکی بهتر آغاز کرد که پیشنهاد خود بنده ، کیش است .
امیدوارم کمکی کرده باشم و این متن به دست کارشناسان پلیس برسد و با بررسی و چکش کاری آن ، به مرحله اجرا درآید .
99 درصد بی فرهنگی و خودخواهی و 1 درصد ماشین است . خداوکیلی اگر رانندگان محترم به قوانین احترام بگذارند اتفاقی خواهد افتاد من یک ماشین درب و داغون خریدم چون می ترسم با اتوبوس سفر کنم من به چشم خودم دیدم راننده اتوبوس پشت فرمون خوابه و رفتم تذکر دادم وا در مقابل چه گفت : نترس عمو من یه چشم بسته است اون یکی بازه . بیاییم فرهنگ و شعور خودمون رو با این فرهنگ رانندگی زیر سوال نبریم
اول راهنمايي و رانندگي براي دادن گواهي نامه با مبتدي ترين روشهاي اموزشي
خودرو ساز به خاطر توليد ..... محصولات با گرانترين قيمت
جاده ساز به خاطر غير استاندارد بودن جاده
شهرداري به خاطر عدم فرهنگ سازي قانوني
چون راننده مثل يه كودك كه هرچي بش ياد بدي همونو ياد ميگيره
هركس براش مهم بود و توانايي اجرايي داشت ميتونم با يه برنامه عملياتي امار تصادف رو به كمتر از نصف كاهش بدم
به نظر من مشکل از اونجاست که ما هنوز واقعا "قانون " رو به عنوان یک عامل بازدارنده فبول نداریم و متاسفانه خود قانون اونقدر در داخل خودش راه گریز و فرار گذاشته که همه به جای رعایت آن سعی در دور زدن آن دارند
برای همه جادهای خطرناک ایران میشه یک جاده شبیه تو اروپا پیدا کرد ،بد اگر مقایسه کنید تو این جاده تردد پلیس بسیار کمتر از پلیس راه ایران هست و همجور ماشینی هم تردد میکنه ولی‌ میبینی‌ که امر تصادفت اصلا قابل قیاس نیست

دلیلش چیه؟ فرهنگ بسیار ضعیف رانندگی

افرادی که یه مدتی‌ اروپا هستن و برمی‌گردن ایران اینو واقعا حس می‌کنن و غیر قابل تحمله براشون

مردم که شب و روز این وعظو می‌بینن عادت کردن و خودشونو انطباق دادن به همین دلیل وخامت اوضاع رو حس نمیکنن
9/999 ٪ معضلات مربوط به وظایف دولت است و مابقی مربوط به ملت ..... که فرهنگ و اقتصاد و..... دولتی است.
سن گواهینامه را تا 25 سالگی بالا ببرید قول شرف تصادفات دو سوم کم میشود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
اصلا رانندگی را در کشور ممنوع کنید تصادفات صفر میشود. آقا رضا صورت مسئله رو پاک نکن، مسئله رو حل کن.
إصلاح مهندسي راهها و خيابانها بر اساس تجربه كشورهاي ديگر ( البته اگه به كسي بر نميخوره)
افزايش نيروي پليس در حد چند برابر بظوري كه در هر خيابان و در فاصله ٥٠٠ تا ١٠٠٠ متر شما آنها را ببينيد
برخورد
عزيز من مشكل ما فرهنگه،متاسفانه همينطور كه بعضي از دوستان گفتند
ما در رانندگي خيلي بي فرهنگيم.قول شرف ميدم هيچ توريستي جرات رانندگي كردن تو ايران و نداره!يعني اگه بخواد هم نمي تونه جون سالم بدر ببره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
توریست؟! هاه ؟!
اینکه کیفیت اتومبیل و جاده در میزان تصادفات خیلی موثر است حرفی نیست چرا دولت نمیاد گمرک رو از روی ماشین برداره تا بین همین دو تولید کننده ماشین رقابت ایجاد بشه اگر دولت مردان ما فکر بودن و این کار رو میکردن حتما کیفیت ماشین های داخلی هم بالا میرفت حالا که گمرک روی ماشین هست پس اونا هم میگن مردم مجبور هستن همچین ..... بخرن و سوار بشن پس دولت توی این زمینه مقصر و نقشه اصلی رو داره

جاده های ما کدومش استاندارد هست هیج کدوم کشش بالای 90 تا رو نداره ولی یه عده ..... تا 200 تا میرن توی این جاده های غیر استاندار باز کی مقصر هست بازم دولت مردم که دارن با پرداخت قبوض به دولت یک جور مالیات میدن ولی دولت چی کدوم جاده ها رو درست کرده بیایید جاده های شهرستان ما رو ببینید بخدا با این همه توریستی که تخت جمشید داره تمام جاده های اون خراب هست روکش اسفالت برای 20 سال قبل است ،،، مردم باز مقصرن ؟ مردم باید خودشون اسفالت بخرن جاده رو اسفالت کنن؟

به نظر من مقصر اصلی این وسط دولت هست که باید سیاست رو عوض کنه و بازار ماشین رو ازاد کنه ، با ازاد شدن مردم هم شاید توی 4 تا ماشین درست نشستن والا بخدا درست رانندگی میکنن
یکی از حلقه مفقود تمام ناهنجاری های اجتماعی ما ، آموزش است و یکی دیگه معضلات اقتصادی .
جناب وزارت ارشاد فرهنگ تنها سینما نیست باید دوشادوش آموزش و پرورش در آمر فرهنگ سازی وارد عمل بشوید
نوجوانان و جوانان امروزی باید از نظر رفتار و عملکرد خیلی بهتر از سی سال قبل باشند ولی اینطور نیست و یک نمونه آن فرهنگ رانندگی ست که ناشی از همین سهل انگاری های آموزشی و فرهنگ سازیه .
شما ماشينهاي بي كيفيت ، جاده هاي بد و يا پليس بد اخلاق را در كشورهاى ديگر ميبينيد ولي به نظر بنده ايراد در جاىى ديگر است . مردمى كه يك عمر احساس كردند كه نميتوانند به حق خود برسند هنگام رانندگي ميخواهند اين حق از دست رفته خود را از ديگران بگيرند . اين مردم هرگز احساس نكرده اند كه قوانين دولتي به نفع آنها و حافظ جان و مال آنهاست و به همين خاطر به هر طريقي آن را زير پا ميگذارند . همين مردم در كشورهاى ديگر قوانين را رعايت ميكنند . وقتي مردم دولت را از خود بدانند هم قوانين را رعايت خواهند كرد ، هم مالياتهايشان را ميدهند و هم حامي سياستهاي مملكت خواهند بود .
شما ماشينهاي بي كيفيت ، جاده هاي بد و يا پليس بد اخلاق را در كشورهاى ديگر ميبينيد ولي به نظر بنده ايراد در جاىى ديگر است . مردمى كه يك عمر احساس كردند كه نميتوانند به حق خود برسند هنگام رانندگي ميخواهند اين حق از دست رفته خود را از ديگران بگيرند . اين مردم هرگز احساس نكرده اند كه قوانين دولتي به نفع آنها و حافظ جان و مال آنهاست و به همين خاطر به هر طريقي آن را زير پا ميگذارند . همين مردم در كشورهاى ديگر قوانين را رعايت ميكنند . وقتي مردم دولت را از خود بدانند هم قوانين را رعايت خواهند كرد ، هم مالياتهايشان را ميدهند و هم حامي سياستهاي مملكت خواهند بود .
بنظرم برای کاهش تصادفت
ایران خودرو و سایپا پلمپ شوند
لایی کش ها، از راست سبقت گیر ها اعدام شوند
............
رییس اداره استاندارد و نمایندگان مجلس را محکوم کنند به استفاده از خودروی پراید
چند نکته مهم
1-نبود فرهنگ رانندگی بطور عمومی 2-روستا زاده الاغ سواری که ماشین سوار شده 3-استاندارد نبودن جاده ها و کم بود تابلوها 4-استاندارد نبودن ماشینهای وطنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
چقدر بوی فرهنگ می دین !!!!!!!!
فرهنگ درست استفاده از خودرو ونداشتن ایمنی جاده ایی باعث بروز بسیاری از تصادفات میباشد.
به نظر بنده مجموعه ای از عوامل مختلف باعث بروز یک حادثه می شوند یعنی هم اشتباهات انسانی هم کیفیت پایین خودروهای داخلی و دست آخر جاده های بد و ناایمن باعث بروز حادثه می شوند اگه بخواییم به هر کدوم از این عوامل درصد بدیم 40 درصد کیفیت پایین خودرو 30درصد جاده ها و 30 درصد خطای انسانی هست برای بنده بارها پیش اومده که ترمز ماشینم که خیر سرمون ای بی اس هم هست خالی کرده و کنترل ماشین از دستم در رفته اما خدا را شکر بخیر گذشته چرا امار تلفات خودروهای خارجی که اتفاقا سرعتشون زیادتر از خودرو های داخلی هست کمتره یا چرا جاده های بد و ناایمن ما بیشتر حادثه خیز هست علاوه بر این ما دیگه راهنمایی و رانندگی (جهت فرهنگ سازی رانندگی ) نداریم ما جریمه و رانندگی داریم راستی تابی جون همین دیروز تو سایتت نوشته بودی نماینده های مجلس از کیفیت پایین خودروهای تحویل شده بهشون گله مند هستن چون خانوم یکی از همکاراشون به همین علت فوت شده چطور هستش که وقتی گروه گروه از مردم حوزه انتخابیشون به علت پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی تو تصادفات فوت میکنن ککشون نمی گزه و تعرفه واردات خودرو را بالا نگه میدارن چطوره برای خودشون بهترینها را میخوان ولی برای مردم نه تو دین و دیانت ما که همچین چیزی نگفته (هر چه برای خود نمی پسندی برای دیگران ...) شاید خونشون از بقیه رنگین تره که اینم نیست طبق قانون همه ادما با هم برابر هستن راستی دلیلش را شما میدونید؟
در جواب نفر دومي كه پيام گذاشته مي خواستم بگم شما چرا معاينه فني رو نگرفتين ؟!!چرا خودتان پليس خودتان نيستيد؟بهتر مي دانيد هواي شهر تهران آنقدر ›آلوده هست كه بعنوان يك شهروند وظيفه شماست حتمآ خودروي تان را زود به زود چك كنيد.
ضمنآنظر شخصي من اينه كه بسياري از رانندگان تهران جزء بي مبالات ترين رانندگان سطح كشور هستند.البته هيچگاه اين را به همه رانندگان شهر مذكور تعميم نمي دهم.دليل اين مدعا هم رانندگي بسيار خطرناك بعضي از آنها در سطح استانها و شهرهاي ديگر كشور است كه خودم بارها و بارها آن رو ديدم.
تابناك لطفا نظرم رو منتشر كنيد.
به کجا چنین شتابان

اگر همه بپذیرند که 15 دقیقه دیرتر به مقصد برسند، قطعا همه 15 دقیقه زودتر به مقصدشان خواهند رسید.

یک نفر از خارج ایران به تهران بیاد، فکر میکنه که این مردم ثانیه ها را هم هدر نمی دهند ولی نمیدانند که همین مردم سر کارشان چگونه وقت تلف میکنند.
هم خودروها استاندارد نیستند هم جاده ها ، رانندگان هم بعضا راننده نیستند.
میشه عوامل اصلی رو این طور خلاصه کرد:
1- حرکت با سرعت غیر مجاز
2- انحراف به چپ
3-خواب آلودگی راننده
4- کیفیت خودروها
5-وضعیت راهها

و در کل فرهنگ غلط رانندگی.
سلام مواردتصادف بشرح ذیل می باشد 1-نداشتن فرهنگ رانندگی 2-نداشتن اعصابی آرام متاثرازمشکلات سیاسی واقتصادی جامعه 3-استفاده ازتلفن همراه هنگام رانندگی 4- خواب آلودگی 5-خودخواهی وتکبروغروربی جا6-کیفیت پایین جاده ها7پایین بودن ایمنی وکیفیت خودروها8-به حقوق دیگران احترام نگذاشتن 9-سرعت غیرمجاز10-بی تربیتی عده ای ازرانندگان که قصد روکم کردن وانتقام گیری رادارند
داشتن 18 جو شعور و فرهنگ در رانندگی ، از 180 ایربگ کارساز تر است.
مشکل از فرهنگ رانندگی ماست برای اینکه
عده ای عقده های فرو خفته در آمال و آرزوهایشان در حین رانندگی ارضا می کنند مثلا راننده بعضی از اتومبیل های مدل پایین از اینکه یک اتومبیل مدل بالای دیگر را به هر قیمت حتی زیر پا گذاشتن قوانین پشت سر می گذارند احساس لذت می کنند و به زعم خودشان انتقام می گیرند
رانندگان اتومبیل های مدل بالا فکر می کنند چون اتومبیل گران قیمت سوار شد ه اند نباید کسی از آنها سبقت بگیرند و این مسئله ناراحتشان می کند
همه حتی یک جوان 18 ساله خود را یک پا راننده و استاد می دانند و به قول معروف ادعا دارند که پوز همه را هنگام رانندگی زده اند و متاسفانه همین افراد هستند که جاد ها را به پیست مسایقه تبدیل کرد ه اند
جاد ها در تصادفات مقصر هستند و همچنین کیفیت اتومبیل ها ولی کم نیستند کشورهای فقیری که با جاده های به مراتب از مال ما خراب تر و اتومبیل هایی به مراتب درب و داغون تر و جمعیتی به مراتب از ما بیشتر آمار تصادفاتشان از ما پایین تر است
بهتر از گناه را به گردن دیگران نیندازیم و خودمان را گول نزنیم
به نظر من عوامل زیادی دخیلند
1- کمبود مسیرهای ریلی و هوایی که باعث هجوم بیشتر به سمت جاده ها می شود
2- بی کیفیتی خودرو ها
3- بی کیفیتی جاده ها
4- فقر فرهنگ صحیح رانندگی
5- برخورد سلیقه ای ماموران با رانندگان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
احسنت خیلی جامع و کامل بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
احسنت
در باب علت تصادفات در جاده های کشور چیسه که نظرات متفاوته ولی از مردم فرهیخته خواهشمندم اگه کامنتی میزارن بر اساس یه منطق عقلانی باشه نه بر اساس لجبازی چون تابنا کمی خواد از نظرات شما دوستان نتیجه درست و منصفانه ایرو بگیره پس با نظر درست رهنمونش کنیم.نظر بنده هم بصور درصد میگم که1- 50 در صد نبود جاده سالم و استاندارد برای رانندگی2- 40 در صد هم ایمن نبودن خودرو3- و 10 درصد دیگه هم سایر عوامل انسانی و غیر انسانی میتونه باشه.این درصدها فقط تو ایران فعل صادق هست.ممنون
اين رعايت نكردن قانون داره مملكت را ازريشه نابودمي كنه !!!!!!!!
اولا می بایست بدانیم مسئولان محترم سایت تابناک این نظرات را برای چه جمع می کنند
دوم اینکه آیا به نظرات آنها توجهی می شود یا خیر
سوم اینکه آنچه مردم در خصوص عدم سلامت جاده ، کمبود فرهنگ رانندگی ، برخورد نامناسب پلیس، بی تفاوتی پلیس در برخورد با راننده ها تا زمانیکه تصادفی رخ می دهد و بعد....، استفاده نامناسب نیروهای کیفی پلیس در جاده ها، عدم کیفیت مناسب در ساخت خودروها، همگی دلالت بر این دارد که مشکلات در سوانح رانندگی تا پنجاه درصد غیر از مسائل فردی و شخص راننده ها را دربرمی گیرد
در تصادفات هم عوامل انساني دخيل است و هم عوامل ديگر.در مورد عوامل انساني با سختگيري در دادن گواهينامه و بالا بردن جريمه از تصادفات كاسته نميشود .همانطور كه عده اي از دوستان هم در نظراتشان عنوان كردن .علت اصلي عوامل انساني بي فرهنگي در رانندگي و رعايت نكردن قوانين است چه بسا عده ي زيادي از رانندگان هستند كه در راننگي مهارت خوبي دارند ولي در رعايت قوانين صفر هستند كه فقط با فرهنگسازي ميتوان تا حدودي از تصادفات كم كرد.ولي بيشترين علت تصادفات مربوط به كيفيت خودروها ميباشد . خودروهاي داخلي علاوه بر اينكه ازكيفيت فني برخوردار نيستند از كيفيت بدنه هم برخوردار نيستند شما بدنه يك خودرو را با دست هم كه فشاردهيد تغيير حالت پيدا ميكند و حالا انتظار داريد بدنه خودروئي كه با فشار دست تغيير حالت ميدهد در تصادفات مانع صدمه ديدن سرنشين آن شود؟متاسفانه هميشه در تصادفات انگشت اتهام به سوي راننده نشانه ميرود در صورتي كه هميشه راننده مقصر نيست.پس بهتراست اول فكري بحال كيفيت خودروها شود وخودروها را ايمن ساخت تا بتوان از عوامل ديگر هم جلوگيري كرد.
ما توي يه كشتي تايتانيكي هستيم كه همه در حال غرق شدن هستيم و براي نجات خود همه را له ميكنيم تا زودتر از همه مثلا نجات پيدا كنيم فشار از جاي ديگري وارد ميشود ما در رانندگي تلافي ميكنيم مشكل روانشناسانه بايد پيگيري ودلسوزانه حل شودو اگر به نتايجي هم رسيدند بي كم و كاست به همه بگويندو فكر نكنندكه آبرويمان پيش آمريكا ميرودو......
استانداردحمل ونقل درجهان 70درصدریلی 20درصدجاده ای و10درصدهوائی است درحالیکه درایران 93درصدحمل جاده ای 6درصدریلی و1درصدهوائی است واین عامل اصلی است که فشاربرجاده هامی آید(یعنی 73درصدبیشترازاستاندارد)وعوامل دیگرفرعی است
به ترتیب :
1 - عدم وجود وسائل نقلیه عمومی مناسب شهری و بین شهری کافی و استفاده بیمورد از خودروهای شخصی
2 - عدم وجود قوانین کارآمد جهت خارج کردن رانندگان با تخلفات حاد از گردونه ترافیک
3 - بعلت آیتم 2 ؛ حجم زیاد تخلفات ؛ تعداد محدود نیروی پلیس و استفاده از پرسنل وظیفه و همچنین استفاده از روشهای قدیمی توسط پلیس متاسفانه باعث ناکارآمدی پلیس میشود .
4 - عدم خارج کردن خودروهای فرسوده از گردونه ترافیک به علت آیتم 1
5 - بقیه موارد نقش مهمی ندارند .
جمع بندی : عدم وجود اراده و شاید دانش برای بهبود اوضاع . شاهد ادعا : تعداد موارد بررسی شده در اینمورد در مجلس .
مرگ دست خداست، پراید فقط وسیله است.
به نظرمن بايد اول ازخودپليس شروع كردچون كه اگرتوجه داشته باشيم ماشينهاى با پلاك پليس ونيروى انتظامى خيلى بدترازمردم رانندگى ميكنند بهتراست براى اموزش بهتر وباكيفيت انهاروبه يك كشور منظم مثل ژاپن فرستادتاقوانين را خوب يادبگيرند وبه ايران انتقال دهند
وقتی همه مسائل به پول ختم میشود همین است که میبینید . ما در کشورمان مدیر نداریم ویک سری حزب بازی و فامیل بازی مجموعه مدیران کشور را در سطح مدیران ارشد را تشکیل میدهد و این آقا زادهها چون نه علم دارند و نه تخصص خود میدانند که چند روزی در این پستهای حساس مملکتی نیستند پس باید به فکر حال و آینده خود باشند و اینجاست که باجمع کردن یک سری آدمهای سود جو دور خود به بستن دنیای خود البته زیر نمازخواندن آنچنانی می پردازند و اینجا است قوانین وبخشنامه های آنچنانی که نه مسائل مردم را درنظر میگیرند بلکه فقط منبع پول سازی برای آقازادهها میگردد مثلا کارخانه های خودرو سازی در ایران دولتی است ولی دولت قیمت تعیین میکند و خودروساز اجرائ نمکند و هیچ اتفاقی نمی افتد و مردم رنج می برند و آقا زاده ها پول می برند اگر چنین نیست ورود خودرو را آزاد کنند ببینیم این خودرو ساز چگونه می خواهد ......... را که اسمش را ماشین گذاشته اند چند عدد را میتواند بفروشد یا اینکه دادن گواهینامه را به آموزشگاها داده اند و این آموزشگاها مال کی هستند مال آقا زاده ها . حال بخاطر پول راننده زن میدهند بیرون با گواهینامه معتبر ولی همین خانم حتی بلد نیست درست یک ماشین را روشن کند از طرف دیگر با کمک همین آقازاده ها مگرمیشود به خانمها گفت بالا چشمت ابرو است چون بلافاصله مهریه خدا میلیونی را جلو شما میگذارد پس باید به حرفش گوش کنی و ماشین در اختیارش بگذاری تا در سطح شهر و راه های کشور آدم بکشد تا راننده شود ( البته خیلی از آقایان هم همین طور هستنند) اینکه گفتم خانمها بخاطر اینکه در خانمها این موضوع شایع تر است مثل عمل کردن دماغ خانمها. اکثر تصمیمات آقازاده ها برای آنها پول ساز وبرای مردم بدبختی ساز هستند و این سروصداها هم پوچ پس سرت رادرد نیار و در انتظار مرگ باش که کی وکجا این پروژه آقازاده ها یخه شما را هم بگیرد مثلا با آوردن پراید در کشور . اگر غیر از این هست و آقازاده ها برای خدا کار می کنند پس این فاصله طبقاتی اینچنینی از کجا آمده است.
سلام مشكل ما اينه كه تو مغزمون كردند كه ايرانيها زياد ميفهميد ولي اصلا اينطور نيست
پیشنهاد دارم نتایج این نظر سنجی را به صورت جدول بندی در آخر کار در سایت منتشر و به همراه ریز پیشنهادات برای عوامل تصمیم گیری از جمله مجلس و... ارسال نمائید.
با سلام،
به نظر من ریشه تمام این مشکلات در "بی ارزش بودن جان یک انسان" در ذهن ماست. وقتی جان انسان ارزشمند باشه و هر شهروند ایرانی خودش رو در برابر جان خود و دیگران مسئول بداند این مشکلات پیش نخواهد آمد. ما ارذشی برای خودمون قائل نیستیم چون تمام کارهای خطرناک رو هنگام رانندگی انجام میدیم. وقتی برای خودم ارزش قائل نیستیم چطور برای دیگران ارزش قائل شویم. آن قطعه ساز خودرو، آن تولید کننده خودرو آن کسی که داره این جاده رو میسازه آن پلیس که داره قانون اعمال می کنه وقتی میشه قانون با چند برگ اسکناس خرید یعنی نه من برای جان خودم ارزش قائلم نه آن کسی که داره چشم پوشی میکنه
وقتی در 99% تمام تصادفات راننده مقصر اعلام میشه تا پرونده بسته بشه در حالی که اگه تحقیق بشه اونوقت که معلوم میشه اشکال کار کجاست؟ در کشورهای اروپایی همه آدم ها مسئول جان خود و دیگران هستند و هر کسی در این خصوص کوتاهی کند مواخذه خواهد شد.
به نظر من باید آموزش رعایت قوانین و مقررات وارد کتب درسی دانش آموزان بشود. لازم نیست که ذهن دانش آموزان با فرمول های فیزیک و شیمی که خیلی از آن ها در زندگی آینده آنها تأثیری نداره پر بشه. به جاش باید تعاملات اجتماعی از جمله رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی آموزش داده بشه. مثلا میشه عکس تصادفات واقعی به همراه دلایل مربوط به وقوع تصادف را در کتابهای درسی قرار داد. این موارد تأثیر قبل توجهی داره و توی ذهن دانش آموز حک میشه. بعدا که گواهی نامه گرفت دیگه خلاف نمیکنه.
نداشتن استاندارد راها ضعف پلیس فرهنگ رانندگی
پلیس ما پلیس پیشگیری نیست، پلیس مچ گیری است.
به نظر من شايد 80%مردم ما فرهنگ استفاده صحيح از خودرو را ندارند . حتما شما هم در طول روز ودر مدتي كه مشغول رانندگي در خيابانها ويا جاده هاي كشور هستيد رانندگاني را مشاهده كرده ايد كه ميخواهند مشكلات خانوادگي ، كاري و...را در داخل اتوميبل ودر حين رانندگي بررسي وحل كنند كه باعث ميشود حواس راننده كه صرفا بايد متمركزبر امر مهم وحياتي رانندگي باشد درگيرامورات ديگري ميشود . وديگر اينكه اگر ما آن تعارفات زايدي را كه در موقع ورود به يك محل با هم انجام ميدهيم فقط وفقط 10%آن تعارفها را در رانندگي داشته باشيم وبه خودرويي كه در مقابل ما قرار گرفته اجازه حركت بدهيم شايد بسياري از مشكلات ترافيك درون شهري حل خواهد شد .
آیا در کشورهایی که خودرو و جاده نقص ندارد تصادفات کم است؟ اگر همه عوامل هم استاندارد باشد باز عامل انسانی نقش اصلی دارد. و چون بیمه خطای انسانی را جبران می کند و در واقع خطا کار مجازات نمی شود. کسی از اینکه تخلف کند و حادثه ای بیافریند مگران نیست. چون مطمئن است بیمه یا افراد خیر جرم و خطای اورا جبران می کنند. خلاصه اینکه قوانین بیمه ای قضایی و رانندگی در تجری متخلف نقش اساسی دارند. شما یک فرض کنید که ماشین شما یک 24 ساعت بیمه نداشته باشد چگونه رانندگی می کنید؟
آیا در کشورهایی که خودرو و جاده نقص ندارد تصادفات کم است؟ اگر همه عوامل هم استاندارد باشد باز عامل انسانی نقش اصلی دارد. و چون بیمه خطای انسانی را جبران می کند و در واقع خطا کار مجازات نمی شود. کسی از اینکه تخلف کند و حادثه ای بیافریند مگران نیست. چون مطمئن است بیمه یا افراد خیر جرم و خطای اورا جبران می کنند. خلاصه اینکه قوانین بیمه ای قضایی و رانندگی در تجری متخلف نقش اساسی دارند. شما یک فرض کنید که ماشین شما یک 24 ساعت بیمه نداشته باشد چگونه رانندگی می کنید؟
اگه 5 درصد راننده های کشور برای مدت کوتاهی در کشور های مانند مالزی و کره و ژاپن رانندگی کنند و بعد به کشور برگردند مشکل ما حل خواهد شد .
مشکل اصلی ما (( فرهنگ)) اشتباه در رانندگی است . همه عصبی و عجول و بی هدف در حال مسابقه دادن هستیم به نا کجا آباد . کاش می دانستیم که اشرف مخلوقاتیم .
کیفیت افتضاح خودروها
راه‌های ارتباطی مزخرف
بي فرهنگي! امان از بي فرهنگي!
هر كس بايد از خودش شروع كنه!بيايد كلاه مون رو قاضي كنيم و يكم خودمون رو اصلاح كنيم!
اگر یک تصادف را با دو تا ماشین یکی پراید و دیگری بنز،شبیه سازی کنیم -همه چیز مشخص می شود و دیگر نیازی به نظر سنجی و فرافکنی نیست-همه جای دنیا تصادف روی می دهد ولی منجر به فوت نمی شود و ما خیلی انسانهای با فرهنگی هستیم
با سلام به نظر من هر جاده ای که در آن کامیون و تریلی تردد کند جاده مرگ است. باید مسیرهایی برای ماشین های سنگین درست کنند بعد خواهید دید که تلفات در سال به زیر 10در صد می رسد
تمام عوامل و دلایلی که برای تصادفات رانندگی ذکر می شود فقط درصد است زیرا اگر بدترین ماشین ها و جاده ها و خیابان ها زیر پای مردم باشد اصل شخص راننده و فرهنگ شخص راننده مهم است
اگر در رانندگی ایمان به خدا و فرهنگ عدم آزار رساندن به مردم رعایت شود هیچ اتفاقی نمی افتد همه این تصادفات ناشی از بی فرهنگی و بی اخلاقی است
سرعت های ناشی از هیجانات ، سبقت های رو کم کنی، ژست های بی مورد، عدم توجه به وضعیت سالم بودن خودرو
مشکل اصلی فرهنگ ضعیف رانندگی. زمانی مشکل حل میشه که اصول صحیح رانندگی ازهمون دوره ابتدایی به بچه ها آموزش داده بشه.
هر چند فرهنگ رانندگی درست جا نیفتاده ولی کیفیت خوردروهای که تولید داخلی اند مربوط به سال های 1980 به قبل که با کوچکترین برخوردی کتلت میشن !
دوستان عزیز که همه رو به بی فرهنگی متهم می کنید من هم با شما موافقم ، اما در رانندگی در شهر 100% ولی در جاده و بیابان نه ،در این قسمت اولین معضل نداشتن تجربه است و بعد از آن خودروی بی کیفیت و جاده و بعد فرهنگ رانندگی، یعنی میگید مردم آلمان که اتوبانهای سرعت آزاد دارن و... همه بی فرهنگن!!! نه عزیز من اونجا اگه یه بی فرهنگ هم پیچید جلوی دیگری کافیه طرف مقابل به اون ترمز ماشینش اشاره کنه و..... البته همه میدونیم که ماشینهای ما و جاده های ما بی چاله چوله و استاندارد هستش حتی بالاتر از اونها.
احترام نذاشتن به قانون و میل به قانون گریزی در مردم دلیل اصلی همه مشکلات مردم ایرانه !!
با عرض سلام خدمت همه دوستان
موضوع ،معضل رانندگی است
وقتی ما از معضل رانندگی سخن به میان می آوریم بی درنگ تصادفات و امار کشته ها به ذهن خطور میکند . در حالی که با بررسی موضوع از جوانب مختلف پی به مسایلی میبریم که منجر به این وضعیت می شود :
1- مسایل فرهنگی و آموزشی رانندگان استفاده از خودرو جاده و قوانین
2-مسایل مهندسی فنی ،اعم از خودرو جاده ، قوانین و نظارت
3- مسایل زیر ساخت ارتباطات توسعه راهها ،مخابرات ، و فضای مجازی به عنوان سیستم جایگزین بسیاری از سفرها.
البته برخی مسایل دست چندم دیگر نیز دخیل هستند که شاید بیان آن با محدودیت های موجود میسر نباشد.
البته وضعیت رانندگی نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار نگران کننده است اما بسیاری از کشورهایی که من به آنها سفر داشته ام وضعیت بهتری نسبت به ما ندارند جنوب شرق اسیا ،ترکیه ،کشورهای عربی و...از آن جمله هستند .مسایل مختلف در بوجود آمدن آمار یاد شده دخیل هستند فقط رانندگی نیست ما عادت داریم به اینکه همیشه ملت را محکوم کنیم این یک فرهنگ شده است در همه زمینه ها مانند اقتصادی آموزشی تربیت و ... آیا دولت مردان هیچ نقشی ندارند؟
پیشنهاد دارم نتایج این نظر سنجی را به صورت جدول بندی در آخر کار در سایت منتشر و به همراه ریز پیشنهادات برای عوامل تصمیم گیری از جمله مجلس و... ارسال نمائید.
به نظرم چون مردم اصلا به این موضوع فکر نمی کنن که بخوان فرهنگشونو درس کنن. به خاطره همینم هست که با این همه قانون گذاریم نتونستیم درستش کنیم.
نبودمديران متخصص درامورشهري -ضعف درآموزشهاي مردمي (يعني كافي نيست)-نبود جاده هاوراههاي مناسب ونبودتناسب لازم جاده هاباوسايط نقليه -نبودفرهنگ لازم رانندگي وزندگي ماشيني وشهري -نبودوجدان وتعهدانساني دربعضي ازرانندگان دررعايت حقوق ديگران-والي آخر
علل تصادفات و کندی ترافیک:
1- بی فرهنگی رانندگان (سبفت بیجا، روی خط حرکت کردن، تغییر مسیر ناگهانی، انحراف به راست در جائی که باید از قبل مسیر خود را تعیین کنند نه اینکه یکهو از منتها الیه سمت چپ به منتها الیه سمت راست تغییر مسیر دهند، سرعت‌ غیرمجاز، گاها لجبازی و غیره)
2- بی خیالی پلیس و اجراء‌نکردن مقرراتی که توسط دستگاه راهنمائی و راهنمائی تدوین و توسط مجلس تصویب شده است: نظیر جریمه روی خط حرکت کردن که پنجاه هزار تومان است و یا چرا باید شش اتومبیل در یک باند سه خطه عبور کنند و در جائی که که مسیر قدری تنگتر می شود گلوگاه ایجاد شده و موجب قفل شدن حرکت شود. به عنوان مثال در اتوبان شهید همت از شرق به غرب در حد فاصل بین صیاد شیرازی تا پل مدرس را ملاحظه فرمائید.
التماس دعا
با عرض سلام خدمت همه دوستان
موضوع ،معضل رانندگی است
وقتی ما از معضل رانندگی سخن به میان می آوریم بی درنگ تصادفات و امار کشته ها به ذهن خطور میکند . در حالی که با بررسی موضوع از جوانب مختلف پی به مسایلی میبریم که منجر به این وضعیت می شود :
1- مسایل فرهنگی و آموزشی رانندگان استفاده از خودرو جاده و قوانین
2-مسایل مهندسی فنی ،اعم از خودرو جاده ، قوانین و نظارت
3- مسایل زیر ساخت ارتباطات توسعه راهها ،مخابرات ، و فضای مجازی به عنوان سیستم جایگزین بسیاری از سفرها.
البته برخی مسایل دست چندم دیگر نیز دخیل هستند که شاید بیان آن با محدودیت های موجود میسر نباشد.
البته وضعیت رانندگی نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار نگران کننده است اما بسیاری از کشورهایی که من به آنها سفر داشته ام وضعیت بهتری نسبت به ما ندارند جنوب شرق اسیا ،ترکیه ،کشورهای عربی و...از آن جمله هستند .مسایل مختلف در بوجود آمدن آمار یاد شده دخیل هستند فقط رانندگی نیست ما عادت داریم به اینکه همیشه ملت را محکوم کنیم این یک فرهنگ شده است در همه زمینه ها مانند اقتصادی آموزشی تربیت و ... آیا دولت مردان و حاکمان هیچ نقشی ندارند؟
مردم ایران با داشتن فرهنگ و تمدن باستانی متاسفانه در برخی از مسائل فرهنگی دچار کاستی هایی هستند که همان ها باعث بروز حوادث ناگوار می شود از جمله این ها حس برتری جویی نسبت به همدیگر در حین رانندگی عدم توجه به قوانین رانندگی به دلیل بی اهمیت دانستن آنها و ... است البته عوامل دیگری از جمله پائین بودن استانداردهای خودرویی و جاده ای به این حوادث دامن می زند
سلام
1- راهها رودرست کنید .
2-ماشین هاروسالم ومحکم بسازید .
3-صدتومان جریمه کی اعصاب واسه رانندگی میذاره .
4- هرکی ادعاش میادفرهنگ رانندگی داره بیاد جاده های کردستان ببینیم چندساعت فرهنگش و میتونه رعایت کنه تاحالاپشت ماشین سنگین نیم ساعت رانندگی کردی توجاده دوطرفه بدون اینکه بتونی سبقت بگیری؟
5- تاحالادیدی جاده ای که باید دوطرفه میشد هرسال تاحد آسفالت بره و پاییز ولش کنن تاسال دیگه برف و بارون خرابش کنه بعد روز از نو ... بودجه داریم کارنمیکنن. وا... اعلم .
6- راهنمایی و رانندگی گفتن نه کمین و جریمه !جایی که احتمال خلاف زیاده سر راه وایسا نه کمین کن تابخاطر توام شده خلاف نکنن وقتی خلافه شد توام شریکی دیگه حالا بروصد سال جریمه کن .
7-آخه پلیس بدبخت کی میتووه با دوچرخه توسرمای کردستان بادوچرخه بیاد و بره .
8- هرکدومش مفیدبود بردار وابقیش مال خودم . باتشکر
به نظرمن:
1-عدم آموزش درست (آآموزش توسط افراد بی حوصله- آزمون توسط افسران کم حوصله تر بازنشسته)
2- عدم زیر ساختهای جاده های کشور مطابق با استانداردهای جهانی
3- تولید خوردوهای بسیار بی کیفیت و بسیار نا ایمن
به نظر من هم پلیس خیلی در این امر مقصره .چند روز پیش یه راننده تاکسی که از اصفهان به تهران اومده بود از پشت سر با ماشین من برخورد کرد . بعد از اینکه جناب افسر پلیس تشریف اوردن گفتن که مدارکتون رو بدید راننده تاکسی نه بیمه نامه داشت نه اجازه خروج از شهر جناب افسر پلیس برگشتن به من میگن حالا ببخشش دیگه میره برات بیمشو میاره برام خیلی جالب بود حالا ماشین من به کنار چطور افسر پلیس اجازه میده که چنین راننده ای اصلا رانندگی کنه چون ایشون خیلی حالت معمولی نداشت. 2- با یه ماشین جدید که تازه خریده بودیم من یه تخلفی کردم و با سرعت تو اتوبانی خارج از شهر که خیلی خلوت بود میرفتم افسره نگهم داشته میگه اقا درست ماشینتون گرونقیمت و خوبه و لی سرعتت زیاده وباید ماشینتون رو ببریم پارکینگ من هم مثل همه خواستم فقط جریمم کنن اما ایشون فرمودن 200 تومن بدی حله اینم از پلیس زحمت کش راه های کشور
وقتی با پانصد هزار تومان( حق بیمه شخص ثالث ) میتوان هر چه دل تنگمان میخواهدآدم بکشیم وضع از این بهتر نمی شود.بهتر است در قوانین بیمه ای کشور تجدید نظر شود و برای افراد مسبب حادثه جرحی یا فوتی اشد مجازات را در نظر گرفت نه اینکه طرف آدم بکشد و بگوید باکی نیست بیمه دارم!!!
همونطور که همیشه در سقوط تنها مقصر خلبانه در تصادفات هم مقصر خود راننده است ولاغیییییییییییییییییییر
باسلام . بايد عرض كنم تمام عوامل فيزيكي و انساني در تصادفات دخيل ميباشند ، از فرهنگ رانندگي در شهر و خارج از شهر گرفته تا عوارض نابهنگام جاده اي و حتي نصب علائم بيمورد جاده اي يا نصب تابلو راهنمادر كمترين فاصله با مورد مربوطه كه راننده را دچار سرگرداني و تصميم گيري ميكند ، حتي گاها" ماموران پليس جاده اي باعملكردشان نشان از بي تجربگي يا عدم آموزش مواجه هستن كه بتوانند بدرستي راهنما باشند بلكه همانند خسم باراننده برخورد ميكنند وهمين برخوردهاي نابجا درصدر از تصادفات را دربرميگيرد ، گاها"بنده مشاهده كردم مامور پليس بجاي كمك به روان كردن ترافيك باعث ترافيك عمدي شده و آرامش راننده گان رو برهم زده يا فرضا" راننده اي خلاف كرد بجاي اينكه با عطوفت و مهرباني يا معمولي بااو برخورد كند بااعصابي خورد و پرخاشگري ياتلويحا" ناسزاگوئي به راننده خاطي نموده كه اين از فرهنگ انسانيت و تبليغي پليس بدور بوده ، بنده صبح ساعت 7/45مورخه91/9/6بسمت شمال اتوبان يادگار امام درحركت بودم و راه خروجي بسمت شهرك غرب(خروجي همت به يادگار امام) گشت پليس عمدا" يك لاين را با استقرار خودش بسته بود و عملا" يك باند باز بوده و اتومبيلها بسختي و بار ترافيك شديدي ايجاد شده بود و بنده به اين مامور اعتراض كرده كه حداقل اتومبيل خودتان را در مسيري قرار بدهيد كه ترافيك را مختل نكنيد متاسفانه اين مامور پليس با پرخاشگري و ناسزاگوئي بابنده برخورد كرده و دستور ايست داده بمحض اينكه خودمو معرفي كردم لحن صحبتشون تغيير كرد ، بفرمائيد اينهم اخلاق يك پليس كه بامردم چطور رفتار كنه ، اگر من يه فرد معمولي بودم مطمئنا"بدليل انتقاد از عملكد پليس اتومبيل بنده توقيف شده بود . بنظر بنده در ابتدا پليس بايد فرهنگ واقعي و عملي خودشو درست كنه بعد از راننده گان حتي عابرين پياده انتظار اجراي فرهنگ مناسب داشته باشه مردم با جريمه هاي سنگين هم تن به قوانين نخواهند داد بهزحال وقتي عملكرد درست و منطقي پليس نمود كند بخودي خود اشخاص معمولي هم پيروي خواهند نمود . باتشكر
دلیل اصلی ناکامی ما در حل معضل حوادث رانندگی، دور زدن مساله و نپرداختن به مشکل اصلی است. همین آماری را که از سوی نیروی انتظامی منتشر می شود نگاه کنیم می توان فهمید که نه جاده و نه ماشین دلیل اصلی کشتار جاده ها نیست. مشکل از عدم اعتنای ما به قواعد رانندگی است. همین آمار می گوید که 41 درصد کشته شدگان از عابران پیاده هستند. دلیل اش هم قطعا هم بی توجهی عابر پیاده و هم بی اعتنایی رانندگان به حقوق اوست. 40 درصد تلفات مربوط به موتورسیلکت سواران است. گمان نمی کنم کسی تردید داشته باشد که این گروه نه جان خود را دوست دارند و نه به جان مردم اهمیت می دهند. در این بخش هم کیفیت ساخت موتورسیلکت تقریبا هیچ نقشی در وقوع سانحه ندارد. می ماند نزدیک 19 درصد تلفات که مسقیما مربوط به حوادث رانندگی می شود. در این بخش هم نقش نقص فنی خودرو بسیار پایین است و به گمان ام به 7 درصد نمی رسد. یعنی در مجموع می توان نتیجه گرفت که اگر فقط عامل فرهنگی رانندگی مان را بچسبیم مشکل خود به خود حل می شود در حالی که تقریبا هیچ کس جز همین نیروی انتظامی که همیشه هم طرف نقد ماست کاری در زمینه فرهنگ سازی انجام نمی دهد. آیا بهتر نیست که به نقش آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و آموزش عالی یا فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده ها نقش بیشتری قایل بشویم. اگر مادران دست بچه هایشان را بگیرند وشیوه راه رفتن در شهرهای مدرن امروزی را بیاموزند بهتر نیست؟ آیا بهتر نیست که توجهی به شیوه های آموزش رانندگی بکنیم؟ آیا نمی شود رانندگان جوان را مجبور کرد که مانند امریکا یکی دو سال بدون حضور یک راننده با تجربه پشت فرمان ننشینند؟ آیا نمی شود بیمه ها را مجبور کرد که روشی سازنده در تعیین حق بیمه در پیش بگیرند تا بیمه هم به اهرمی بازدارنده مبدل شود؟ آیا تقسیم خسارت ها به تساوی میان همه بیمه گزاران به نوعی دادن پاداش به متخلفان نیست؟ به هرحال اگر همه بحث های فرعی را کنار بگذاریم و به موضوعات اصلی بپردازیم قطعا به نتایج بهتری خواهیم رسید و این ضایعات اسف بار کمتر رنجورمان خواهد کرد.
مهمترين مشكل ما خودرو مي باشد چرا كه خودروي داخلي هيچ گونه امنيتي ندارد ، جاده هاي شهري و برون شهري كه داراي حداقل استاندارهاي بين المللي نمي باشند (پيچ خطرناك ،افتادگي شانه جاده ،سرعت گير هاي غير استاندارد ،نبود اعلائم بازدارنگي و هشدار دهنده ،آسفالت بي كيفيت ،عريض نبودن جاده ،سليقه اي برخورد كردن در اجراي قوانين رانندگي كه اين و......
روز یک شنبه پنجم آذر ماه 1391 روز عاشورا پس از پایان تعطیلات و مرخصی در محور ایراشهر -چابهار تصادف سختی داشتم واز عقب با شدت با پرایدی که در مح سرعت گیر وسط بیابان کاملا توقف کرده بود بر خورد کردم .
نمی دانم آن سرعت گیر مثل یک خروس بی محل وسط بیابان چکار میکرد.
38 سال سن دارم و بیست سال است که رانندکی میکنم و این اولین باری بود که تصادف میکردم خدا را شکر کسی آسیب ندیدو فقط خودرو 405 من وپراید طرف مقابل داغون شدند.
خودتان قضاوت کنید مقصر کیست:
1.سرعت متوسط من
2. سرعت گیرهای بیمورد ایجاد شده وسط بیابان
3. ترمز های بیخاصیت پژو
4.راه یک طرفه در مسیر پرتردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
4 که خیلی هم خوبه
تمام عوامل حاشیه ای که دوستان می گن شاید درست باشه اما من قویا بی فرهنگی رانندگی ایرانی (که اونم ریشه در بی اخلاقی های رایج در جامعه دارد)رو دلیل اصلی می دونم.
یک مثال:
چند بار شده که توی جاده دارین با حداکثر سرعت مجاز و فاصله قانونی با خودروی جلویی رانندگی می کنین و یکی می کشه جلوی شما؟ یا یکی دیگه از پشت سر می چسبونه به ماشین شما و مدام نور بالا و بوق می زنه که شما راه رو تقدیم کنید به این آقای خودخواه!!!!!؟
با سلام،
1-نقش كم رنگ پليس ،خصوصا پليس هاي بي تجربه ،عصبي،خودراي، آموزش نديده ومتخلف واستفاده از سرباز وظيفه هاوافسروظيفه ها .
2-عدم نظارت برعملكرد پليس ،خودرو سازوپيمانكاران جاده ساز.
3-نبوداثرگذاري تغييرقيمت جرايم رانندگي به دليل نبود نظارت برهزينه آن براي بهبود فرهنگ رانندگي وغيره.درصورتي كه براي افزايش جرايم پليس توانست مجلس را مجاب نمايدولي تغييري مشاهده نشد.
4-بي توجهي به قوانين ازسوي مردم به دليل عدم همدلي مردم و پليس .زيرا مردم عملكرد درستي از پليس مشاهده نمي نمايند.دكان شدن گرفتن برگ معاينه فني ،آزار و اذيت راكابين موتورسوار درشهرو جاده ها،مشاهد انواع ماشين هاي بي كيفيت ومعيوب و كندو خطرناك مانند نيسان وانت ها و خاور .
5-نقش كم رنگ شركت هاي بيمه اي ونگاه صرفا سودجويي اين شركت ها ازمردم .
6- عدم صرف هزينه از سوي مجريان براي ارتقاء فرهنگ رانندگي از مدرسه تا دانشگاه ،خصوصا صداوسيما.
7-عدم وجود امكانات مانند پاركينگ طبقاتي درشهرهاومناطق پركاروپرتردد.
8-نگاه سودجويانه شهرداري و عدم رعايت الگوي شهرسازي وفروش تراكم درمناطق مختلف شهري .
9- كمبود مترو و اتوبوس.
10-به فراموشي سپردن فرهنگ دوچرخه سواري ونبود راه ها و مسيرهاي استاندارد براي دوچرخه سوارها و بالا بودن ريسك استفاده از اين وسيله و نگاه صرفا تبليغي شهرداري با خط كشي در خيابان ها براي رفع تكليف و دورريز پول و امكانات مردم.
11-عدم نظارت بر عملكرد شهرداري ها خصوصا تهران در ساماندهي ترافيك و نتيجه عملكرد بد اين نهاد،كاهش تحمل مردم و عصبي شدن آنها ودر كل عدم نظارت ومديريت اين بحران كه سالانه جان چندهزار نفر در كشور عزيزمان گرفته مي شود.
من بد رانندگی میکنم،راهنمایی رانندگی ،دولت،و... چه تقصیری داره بابا به خودمون بیاییم چقد دنبال مقصربگردیم!
براي پيگيري علل بروز حوادث دردناک رانندگي دو نکته اساسي را بايستي مد نظر داشت. قطعا بيان اين دو نکته به معني اهميت نداشتن عوامل ديگر نيست.
1- متاسفانه در اثر نفوذ گسترده فرهنگ غربي بواسطه استفاده وسيع از ماهواره و سايت هاي متعدد هدف گذاري شده بر روي فرهنگ مردم ايران، عادات زشت اخلاقي روز بروز گسترش مي يابد و نتيجه چنين رويه اي بروز فرهنگ لذت جويي بدون توجه به عواقب ناگوار آن است. اين مشکلات بهمراه کم توجهي و دوري از فرهنگ اسلامي که نتيجه آن بي توجهي به حقوق مردم و بي توجهي به نتيجه دنيوي و اخروي اعمال انسان باعث بروز مصائب متعددي شده است که حوادث رانندگي جزئي از آن هستند. براي مقابله با بسياري از مشکلات کنوني اجتماعي يکي از راه هاي موثر با نتايج قطعي گسترش فرهنگ دين باوري و اعتقاد به قيامت و حساب و عقاب اعمال است. قرآن کريم بعنوان مشخصه مهم بندگان خوب خدا که شري براي کسي ندارند و خير آنها به مردم مي رسد در آيه 45 و 46 مي فرمايد: ياد کن بندگانمان ابراهيم، اسحاق و يعقوب را که افرادي توانمند و تيزبين بودند. ما آنها را براي ياد آخرت خالص گردانيديم.
2- متاسفانه مشکل اعتياد به انواع مواد مخدر يک معضل اساسي و ويرانگر براي جامعه است. بر اساس نظر برخي متخصصين سم شناسي اعتياد آمار رانندگان ماشين هاي بزرگ (کاميون و اتوبوس) که معتاد به مواد مخدر هستند از 95 درصد بيشتر است و کساني که با اثرات اين مواد آشنا هستند مي دانند که مصرف اين مواد باعث ايجاد اثرات توهم زايي مي گردد که تصورات فرد را، حتي مشاهداتش را، بگونه اي تغيير مي دهد که هر گونه حادثه اي را مي تواند رقم بزند و متاسفانه در چنين حالتي هيچگونه دغدغه اي در مورد آسيب رساندن به ديگران يا خودش ندارد و چيزي جز حالت سرخوشي کاذب براي او مهم نيست.
شما خود به این معظل پاسخ داده اید . کیفیت راه ها ، کیفیت خودروها و فرهنگ رانندگی . ولی به نظر من به غیر از مورد اول و دوم بیشترین نقش را خود راننده با سطح فکر و فرهنگی که نسبت به بهینه استفاده کردن از وسیله نقلیه ، چه شخصی و چه عمومی را دارد در درجه اول قرار داده و در درجه دوم خودرویی با کیفیت و ایمن ، چرا که خطای انسانی در رانندگی غیر قابل ممکن است . گواه حرف خودم را می توانید از میزان آمار تصادفات در کشورهای پیشرفته در یابید .که با و جود تصادف آمار کشته ها چقدر است .
یکی از عوامل اصلی کمین های غیر قانونی پلیس و در نتیجه دستپاچگی رانندگان و نیز اعصاب خوردی انان از تخلفات پلیس است
ناتوانی در پراکندگی درست جمعیت ، همین و بس . سرازیری جمعیت کلانشهرها بسوی شهرها و روستاها بمحض پیش بودن تعطیلات .
از پر روئی وبی تربیتی وعدم اموزش درست وعدم احترام به قانون وشیفته گی ومشکلات روانی ورفتاری مردم که ناشی از فقر وبیکاری ومسائل اقصادی ونداشتن تفریحات سالم می باشدبطور خلاصه عدم بلوغ فکری واجتماعی مردم
به ترتیب 1- مشکلات فرهنگی-2 کیفیت پایین خودروهای داخلی -3 مناسب نبودن (عدم استاندارد) جاده ها 4- ضعف پلیس راه

و یک مسئله جالب اینکه نیروهای پلیس در ایران موظف به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیستند.!!!
چرا اداره راهنمايي راهنمايي راهنمايي راهنمايي و رانندگي از وظيفه مهمي بنام راهنمايي (هدايت ،راهبري ،تعليم ، تغيير فرهنگ رانندگي ، برخورد مناسب با راننده و .....) كه موجب بهتر راندن و رعايت كليه مواردي ميشود كه سلامت را به ارمغان مي آورد لذا چرا بايد در طي سالهاي بعد از انقلاب فقط با اعمال جرايم راهور ميخواهد از تصادفات جلوگيري نمايد ، در ميان مردم چنان جوي ايجاد شده كه پليس را بعنوان فردي در خاطر دارند كه فقط جريمه ميكند و هيچگونه مسئوليت ديگري ندارد ، بعضا اولين برخورد يا ايست دادنها شما با سرباز مواجه ميشويد اينقدر برخورد بد است كانه با متهم مواجه شده است و قس علي هذا .
بهتر است موضوع توسط یک گروه محقق و مشاور بصورت علمی بررسی شود
ممنون از تابناک این بحث بسیار برای ما ضروری است.
حتی اگر بخشی از سایت را برای بحث رانندگی قرار دهید بسیار کار نیکویی خواهد بود.
خودروها بی کیفیت هستند، پلیس قوانین کامل و منظم ندارد، پلیس روی اعصاب مردم می رود و سختگیر است، جریمه ها بالا هستند و مردم می خواهند نشان دهند که می توانند از قانون و جریمه فرار کنند و ..... آیا همه ی این ها دلیلی است که رانندگان با سرعت بالا و رعایت نکردن قوانین حرکت کنند؟ کسی که جان زن و بچه، دوستان و فامیل، مردم دیگر برایش ارزشی ندارد شما فکر می کنید که رعایت قوانین برایش مهم باشد؟ من نمی گویم که قوانین و مقررات و سازمان های ما ایراداتی ندارند ولی این دلیل قانون شکنی و به کشتن دادن دیگران نیست، از مردن بدتر معلول شدن افراد در تصادفات است که تا آخر زندگی همراه خواهد بود به علاوه ی تاثیراتی که در روحیه و زندگی آن شخص گذاشته و هزینه های مضاعفی که بر دوش آن شخص و اطرافیانش تحمیل می کند.
بنده کارم ترافیک و علائم جاده ای هست و محصولات ما را حتما همه جا رویت کردید.
مشکل اصلی را بنده خدمت شما عرض میکنم:
ارزش نداشتن جان انسان و کلا نیروی انسانی که تجلی اون در تعیین دستمزدها و تورم و غیره هم نمود داره.
وقتی ما در جلسات فنی مطرح میکنیم که مثلا با نصب این تابلوی 5 میلیون تومنی سالانه حداقل 10 نفر کمتر فوت میشن جواب اینه که مثلا ما که نباید پول خون اینها را بدیم و بیمه میده!
در انگلیس میانگین خسارت هر تصادف منجر به فوت و جرح را یک میلیون پوند در نظر میگیرن یعنی 5 میلیارد تومن و خب تفاوت نگاه به ارزش انسان ،تفاوت امار را توجیه میکنه.
اینجا با درنظر گرفتن 126 میلیون تومن جان هر انسان کمتر از 30 هزار پوند میشه یعنی ارزش یک به سی که تقریبا معادل همین نسبت را در امار کشته شده ها داریم.
.....................چند روز پیش جلوی یک پلیس راهنمایی از خیابان توی اصفهان رد می شدم، یه ماشین با سرعت زیاد لایی کشید و چیزی نمونده بود بنده را بفرسته اون دنیا. به پلیس میگم چرا هیچ کاری نمیکنی. میگه چیکار کنم. همه همین طور رانندگی میکنن. نمیشه جلوی همه را بگیرم که!!
مشکل اصلی اینجاست....
کیفیت خودرو و جاده از موارد موثر غیر قابل انکار هست ولی من مهمترین عامل را رفتار بد رانندگان میدونم،که اونهم به دلیل بیخیالی پلیس هست. در چند سفری که به کشورهای مختلف داشتم و تفاوت رانندگی مردم کشور خودمون را با دیگر کشورها دیدم، ترس از پلیس(و نه فرهنگ مردم) در همه اون کشورها اولین و مهمترین بازدادنده مردم از انجام تخلفات هست چون پلیس همه جا غیر محسوس حاضر هست و اصلا رحم ندارد. وقتی در جاده هراز ببینید که خودرویی از خودرویی که در باند کناری درحال سبقت هست سبقت میگیره(یعنی از آخرین لاین سمت چپ!)و هیچ کس عکس العملی نشون نمیده آیا کیفیت بالای خودرو و جاده میتونه از ایجاد فاجعه جلوگیری کنه؟
بی قانونی و عدم توجه درست به قوانین از سوی مردم و پلیس.
بنظرم اگر فرهنگ رانندگی با فرهنگ زندگی مردم یکی شود. دیگر سبقت از راست و دیگر تخلفات هم همانند بی ادبی در خانواده زشت بنظر خواهد رسید.
با سلام
خسارت ناشی از حوادث رانندگی در ایران اعم از کشته ها و معلولان و خانواده های بی سرپرست و .... بی گمان از یک جنگ تمام عیار بیشتر و وحشتناک تر است و حقیقتا" مایه ننگ کشور است. طرز رانندگی مردم هر کشور آینه ای از اوضاع فرهنگی و اجتماعی آن کشور است. مسئولان باید با فوریت بسیار بالا و جدیت این آسیب بزرگ را ریشه یابی و ریشه کن کنند. با رانندگان متخلف باید به مثابه جانیان خطرناک رفتار کرد و به وِیژه رانندگان خودروهای بزرگ مثل کامیون و اتوبوس که واقعا" مثل بمب گذاران انتحاری هستند که هر لحظه ممکن است عده ای را به خاک و خون بکشند. در کشور ما برعکس کشورهای دیگر بسیاری از رانندگان خودروهای بزرگ به جای آنکه محتاط تر باشند می پندارند چون خودروی بزرگتری دارند حق بیشتری هم در رانندگی دارند و هرطور که می خواهند می رانند و جاده ها و بزرگراه های کشور را جولانگاه تاخت و تاز و وحشیگری های خود کرده اند. شکی نیست که عامل کوتاهی اصلی و مقصر بزرگ این فجایع پی در پی پلیس کشور است که کفایت لازم برای مهار این معضل کهنه و رام کردن این سرکشان را نداشته و ندارد و حتما" در این خسارت ها و خون هایی که به ناحق ریخته می شود ضامن است.
متاسفانه خیلی ها ایرانی بودن خود رازبر سوئال برده وبه بی فرهنگی متهم میکنند در یکی از خیابانهای تهران مطهری نبش مهرداد صبحها همه اتومبیلها برای فرار از دوربین به صورت یک طرفه وارد میشوند از اتومیبل 2 میلیونی تا 200000000 میلیون به بالا حال عزیزانی که دم از بی فرهنگی میزنند
در کدام از طبقه اجتماعی قرار دارند
همه ایرانی ها با فرهنگ هستند اما دانسته دارند قانون را رعایت نمی کنند به این سوئال جواب دهید چرا همه با فرهنگ هستند ولی عملا فقط در ایران رعایت نمیکنند چون همه هر جای دنیا میروند از بهترینهای روی زمینند
متاسفانه خیلی ها ایرانی بودن خود رازبر سوئال برده وبه بی فرهنگی متهم میکنند در یکی از خیابانهای تهران مطهری نبش مهرداد صبحها همه اتومبیلها برای فرار از دوربین به صورت یک طرفه وارد میشوند از اتومیبل 2 میلیونی تا 200000000 میلیون به بالا حال عزیزانی که دم از بی فرهنگی میزنند
در کدام از طبقه اجتماعی قرار دارند
همه ایرانی ها با فرهنگ هستند اما دانسته دارند قانون را رعایت نمی کنند به این سوئال جواب دهید چرا همه با فرهنگ هستند ولی عملا فقط در ایران رعایت نمیکنند چون همه هر جای دنیا میروند از بهترینهای روی زمینند
1-جاده های ناامن20%
2-ماشین های غیراستاندارد30%
3-عدم رعایت مقررات (همه ما)50%
این مسئله جوانب مختلفی دارد اولین نکته عادت نکردن به رعایت کردن قانون است ما ایرانیان اصلا احترام نگذاشتن به قانون را افتخار خود می داننیم و در رفتن از مقررات را هنر خود می دانیم ایمن نبودن جاده ها هم مشکل دیگری است اما مسئله مهم نداشتن اعصاب راحت حین رانندگی است به خاطر مشکلات معیشتی که دامن گیر همه مردم بدبخت ایران شده همه با هم دعوا داریم و عقده هایمان را می خواهیم سر هم دیگر پیاده کنیم این می شود که گذشت در بین مردم مرده است پس باید همه بمیرند یا در رانندگی یا سکته یا سرطان یا .... که همه ناشی از داشتن نگرانی است
برای رانندگانی که تخلفات حادثه ساز دارند باید حکم حبس و احکام بسیار شدید باشه
چقدر دل پر درد...
قابل توجه مسولین محترم
بهترین راه حل تعطیل شدن پنجشنبه ها وتعطیل شدن بقیه تعطیلیهاست اینطوری مسافرتها درکل سال سرشکن می شود وتعداد تصادفات به شدت پایین می اید دلیل بعدی روش جاده ساختن ما است من همین امروز از عراق جنگزده بر می گردم یک نکته توجه ام جلب کرد در عراق سعی شده تقاطع وجود نداشته باشد وبیشتر پل زده اند البته نباید بزرگترین ظلم وجلوگیری از حق انتخاب مردم در مجبور بودن مردم به خرید ماشینهای داخلی نادیده گرفت اگر روزی جمهوری اسلامی سقوط کند یکی از دلایل اصلی همین ظلم بزرگ است . لااقل تولید کننده داخلی مجبور باشد مدلهای تولیدی را به روز کند نه پراید 40پیش و405 بیست سال قبل به عنوان مدل روز تولید کند وبه قیمت 2برابر یک ماشین روز بفروشد
معمولا در کلیه ادارات سازمانها نهادها و.... مسئولین ان اداره و سازمان خود را ملزم به رعایت قوانین و مقرارت داخلی خود نمی دانندو فقط از زیر دستان خود می خواهندقوانین را رعایت کنند و کلیه سازمان را همانند جهار صندلی جلوی اتبوسها متعلق به خود میدانند
دوستان همه عواملی که ذکر شد به نوبه خود موثر هستند ولی فکر کنم عامل فرهنگی (خود را در همه جا برای انجام کاری محق دانستن) بیشترین نقش را دارد.
باسلام.به نظرم بیشترازهمه موارد ذکرشده فرهنگ عمومی جامعه که درحال حاضر جاریست معضل اول مقوله رانندگی درکشوراست.شبها از نور بالا که شدت نور آنهم به حدیست که راننده مقابل بایدمتوقف ویامنحرف شود،انحرافهای ناگهانی به چپ وراست، عدم ازخودگذشتگی ،عدم مهارت کافی در رانندگی،عدم آشنایی با قوانین راهنمایی ورانندگی،صحبت کردن با گوشی همراه،و... اعصاب مخدوش وعدم تمرکز،ازخودراضی،مغرور، خودخواه،و.... . ببخشید قصدم توهین نیست ولی خیلی از این موارد را دیده ام یه سر به ترافیک جاده سنگر ومنجیل در هنگام تعطیلات بزنید.فرقی نمیکند مدل ماشین چی باشه.
بي فرهنگي،بي فرهنگي وباز هم بي فرهنگي ايرانيهاي به ظاهر با فرهنگ در رانندگي ،اندكي خود روهاي غير ايمن وكمي تا قسمتي هم جاده!!!
من خیلی از این اظهار نظرات رو خوندم، به خاطر مطالعات جامعه شناسی که دارم من خودم مدتی در خصوص رانندگی در ایران بررسی کردم، تصور می کردم آموزش رانندگی و نظارت پلیس در ایران مشکل داره، اما با راه اندازی آموزشگاه های تخصصی و افزایش اجباری ساعات آموزشی و بعد افزایش جریمه ها و نظارت پلیس، دیدم این مشکل همچنان ادامه داره، پس ریشه حل مشکل فقط این دو تا نیست؟ اما چیه؟
حتی فقر و شرایط اقتصادی هم نیست، در همین کنار ما تاجیکستان و ازبکستان که به لحاظ اقتصادی وضعیتی به مراتب بدتر از نظر اقتصادی دارند، رانندگیشان بسیار بهتر از ماست، پس این هم بهانه است.
سرعت زیاد هم دلیل نیست، در کشوری مثل آلمان، سرعت آزاد است.
حتی کیفیت خودروها هم دلیل اصلی نیست، اینها همگی تنها فاکتورهایی جزئی هستند، اما مهم ترین فاکتور:
همان چیزی است که خیلی از دوستان با آن به عنوان فرهنگ از آن یاد می کنند، اما این هم خیلی کلی است، اگه جزئی تر به این موضوع نگاه کنیم، مشکل اینه که ما از بچگی یاد نمی گیریم که نظم داشته باشیم، تفکر منظمی به زندگی نداریم، در حوزه های مختلف زندگی، چارچوب ها رو رعایت نمی کنیم.
شاید چندتا مثال بزنم بهتر درک کنیم: بچه های ما تا نیمه های شب بیدار هستند، یا در هر مهمانی بچه ها از سر و کول همه بالا می روند و والدین هیچ چیزی به آنها نمی گویند که مبادا مشکل روحی پیدا کنن، نظارت پلیس منظم نیست، این همه تعطیلات بی خودی در کشور داریم که نظم کشور را به هم می ریزه، خیلی مثال ها داریم که نشون می ده مفهوم نظم (به عنوان یکی از مقوله های اصلی فرهنگ) در ذهن ما ایرانی ها جا نیفتاده و نمود اصلی اون در رانندگی است که با آسیب های جانی و مالی خودشو نشون می ده. اما اگه در حوزه های دیگه ای که اینطور نمود نداره بررسی کنیم، قطعا آسیب های بیشتری را می توانیم آمارگیری کنیم.
عزت زیاد
به نظرمن:
1-عدم آموزش درست (آآموزش توسط افراد بی حوصله- آزمون توسط افسران کم حوصله تر بازنشسته)
2- عدم زیر ساختهای جاده های کشور مطابق با استانداردهای جهانی
3- تولید خوردوهای بسیار بی کیفیت و بسیار نا ایمن
با سلام واحترام
دركنارسه عامل اصلي كه عبارتند از :
كيفيت بد خودرو - جاده غير استاندارد-و فرهنگ رانندگي نبايد نقش رواني رانندگان را كه منبعث از مسائل گوناگون است را فراموش كرد
حمل و نقل (به طور عام) دارای سه رکن است:
1.خودرو
2. جاده (راه)
3. راننده
در مورد جاده و راننده خیلی بحث شده است، اما آن‌چه همه‌ی ما از آن غافلیم "خودرو" است. متأسفانه به علت این‌که در تولید خودروی وطنی هیچ‌گونه رقابتی وجود ندارد، و از طرفی در تولید هم از جانبمراجع ذی‌صلاح نظارت صحیح انجام نمی‌شود. خودروهای داخلی (که به عنوان هندوانه‌ی در بسته) شناخته می‌شود اغلب دارای ایرادهای اساسی هستند که متأسفانه این ایرادها حادثه ساز می‌شوند. از جمله ایرادهای عمومی خودروها که حادثه‌ساز است:
1. ایراد در گیربکس
2. ایراد در ترمز
3. عدم رعایت قوانین فنی و استانداردها در مرکز ثقل خودرو (مانند صندوق دار کردن خودروهای بدون صندوق) این ایراد فنی در سرعت‌های بالا باعث عدم تعادل و واژگون شدن خودرو می‌شود.
4. عدم رعایت مسایل و استانداردهای ارگونومی در طراحی صندلی خودرو
البته از این قبیل ایرادها فراوان است، اما اهم ایرادهای حادثه‌ساز همان موارد چهارگانه است.
خودرو سازان مدعی هستند که تولیدات خود را براساس استاندارد یورو 5 تولید کرده‌اند؟ کدام ارگانی به عنوان شخص ثالت (Third Party) و بی طرف ادعای آقایان را تأیید و گواهی‌نامه صادر کرده است؟ اصولاً مگر ممکن است با قطعات معیوب و بی کیفیت چینی به استاندارد یورو 5 رسید؟ حتم دارم که خودروسازان داخلی با این ادعا قصد تخریب استاندارد یورو 5 را دارند، نه هدفی برای بهبود بخشیدن به تولیدات خود!
خداوند همه را به راه راست هدایت بفرماید، انشاءالله
با سلام
با توجه به نظرات دوستان کاملا مشخص که همه ما ریشه مشکل را می شناسیم وآگاهی کامل داریم همه می دانیم جاده ها خرابه وظرفیت این همه خودرو را ندارندوخودروههاقابل اطمینان نیست وفعلا چاره ای هم نداریم پس با کمی احتیاط وصبر در رانندگی ورعایت حقوق یکدیگر میزان تصادفات کم خواهد شد انشاءالله
به نظر من مهمترین مشکل در فرهنگ ایران ی این است که ما خود را در همه امور مجتهد می دانیم وبا اجتهاد خود عمل می کنیم.
در موردرانندگی هم همینطور هر طور که صلاح بدانیم همان قانون است واین به فرهنگ سیاسی واجتماعی واخلاقی ما مربوط است.
جاده های خیلی بد و و ماشین های غیر استاندارد منشا تصادفات است نمونه ان جاده اصفهان - شهرضا که جاده ارتباطی شیراز اصفهان است انقدر کوچک و باریکه که دو تا ماشین با زور ازش رد میشه
مشکل کشور ما عدم مسئولیت پذیری مسئولان و دزدیه مدیران است که این وضع جاده هاست
عوامل اصلی
1-قانون گریزی
2-ضعف برخورذ بلیس
3-وضعیت راه ها
4-کیفیت خودذروها
5-خود خواهی بیش از حد ایرانیان
جاده های دیروز ی ماشین های امروزی رانندگان فردا
جمعه افراد زیادی به بهشت زهرا(س)
میروند و راه طولانی و شلوغ را به نیت
ثواب بردن طی میکنند اما داخل بهشت
زهرا (س) اگر یک خودرو بخواهد از فرعی
به اصلی برود هیچکس راه نمیدهد چون
خودخواهی در خون همه رخنه کرده .
مشکل به یه جا برمیگرده. اونم چیزی نیست جز سهل انگاری راهنمایی و رانندگی در دادن گواهینامه. گواهینامه ای که با یه پل رفتن و یا یه پارک دوبل رفتن صادر می شه اوضاع مرگ و میر حاصل از تصادفاتش هم بهتر از این نمی شه. به نظر من دادن گواهینامه باید از کنکور هم سخت تر باشه. نه این که هرکی از خواب بیدار می شه با یه پارک ساده گواهینامه بگیره. همین ...
سلام
همه انسان هایی که در تصادفات رانندگی فوت میکنند عزیز هستند وبرای خانواده هایشان منشاء خیروبرکت ، ازبین رفتن هرکدام از ان ها تبعات زیادی برای اطرافیان و حتی دولت دارد ، افرادی که سال ها از هزینه دولت درس خواندهاند یا ان هایی که در کاری صاحب مهارت شده اند و ساله روی تخصص ان ها سرمایه گذتری شده است یا افرادی نان اور خانواده هستند ونبود ان ها باعث از هم پاشیدگی خانوادهای می شود و مشکلات روحی و روانی و اخلاقی بسیاری ایجاد میکند واز کشته شدگان حوادث رانندگی که بگذریم و به مجروحین و معلولین که دراثر این حوادث به بیمارستان ها میروند یک نگاه اجمالی بیاندازیم هزینه های کمرشکن درمان ، اشغال تخت های بیمارستانی ، گرفتار کردن چندین نفر از اعضاءخانواده و بستگان برای مراقبت ازمصدوم ، ضررهایی که دولت جهت نبود افراد در سر کارشان در دوره بهبودی باید پرداخت کند وبسیاری از مسائل که همه کم و بیش می دانیم . خوب ای همه خسارت ، مصیبت وگرفتاری را چگونه باید جلوگیری کرد .به نظر من همه مسائلی که دوستان مطرح کردهاند در جای خود درست و منطقی است ، استاندارد نبودن جاده ها ، خودروهای بی کیفیت ، عملکردناقص پلیس ، مشکلات روحی و........ ولی آیا همه این ها مجوز حرکت با سرعت زیاد یا عدم رعایت قوانین را صادر میکند ؟ چه کسی بیشتر از خود فرد جان شیرین خودش و خانوادهاش را بیشتر از خود فرد دوست دارد ؟ راننده عزیزی که هرروز خبر کشته شدن هموطنانت را میخوانی یا میشنوی آیا نمیشود باکمی احتیاط و ساعاتی دیر رسیدن به مقصد جان خود وخانواده و دیگران را به خطر نینداخت ؟ حال که جاده استاندارد نیست و به علت مسائل مادی مجبور به استفاده از خوروهای بی کیفیت هستیم پس بیایید با رانندگی با احتیاط کرد امنیت و سلامتی را به خود و دیگران هدیه کنیم . گاز و فرمانو ترمز دست ماست واین ماهستیم که به خودرو فرمان میدهیم ، نگذاریم که خودرو مارا مسحور خویش کند و عنان اختیار را از ما برباید و هرکجا دلش خواست مارا بکشد و به کام مرگ بکشاند . خودرو در اختیار ماست و نه مادر اختیار خودرو .
جان کلام اینکه اگر خودما (راننده خودرو اعم از شخصی و عمومی) نخواهیم شیوه راننگی خودرا اصلاح کنیم با جاده ها و خورو های استاندارد و 10 برابر کردن نیروی پلیس بازهم شاهد تصادفات مرگبار خواهیم بود . زندگی بسیار شیرین تر از ان است که با یک غفلت به نابودی کشیده شود .امیدوارم هریک از ما وقتی پشت فرمان خودرو خودمان می نشینیم این نکته را در نظر داشته باشیم که مسؤل جان سرنشینان و دیگران چه پیاده و چه سوار برخودروهای دیگر می باشند هستیم . با کمی احتیاط می توانیم جلو فاجعه را قبل از وقوع بگیریم .
همه چیزمان به همه چیزمان میخورد .
جاده ها و اتوبانهای غیر استاندارد
بعضی راننده های معتاد اتوبوسهای برون شهری و یا عاشق سرعت زیاد
ماشینهای از رده خارج و یا دارای نقص
و از همه مهمتر خودخواهی مطلق ما
ضعف فرهنگ عمومی که کاملا معلومه.
ولی عدم اعتقاد پرسنل راهنمایی و راهنمایی (قانون نویسان و مجریان قانون) هم مشهوده.
تا حالا چندین بار دیدم ماشین پلیس بدون راهنما تغییر جهت میده و وقتی اعتراض کردم جواب سر بالا هم میده.
به نظر من عوامل ذیل به ترتیب عامل تصادفات هستند.
1. جاده های نامناسب و استاندارد نبودن آنها: برای اثباتش شما آمار تصادفات جاده های یک طرفه و دوطرفه رو مقایسه کنید
2. فرهنگ و وضعیت اقتصادی مردم: باید به آقایان پلیس گفت که آنها همانطور که از اسمشان پیداست اول باید راهنمایی کنند و فرهنگ سازی و بعد تنبیه و جریمه، نه اینکه با رفتارهای عقده ای خودشان مردم را روانی کرده و راهی جاده ها کنند.
اقتصاد مردم: بیشتر رانندگان وسایل نقلیه سنگین چون فقط راننده وسیله هستند و بخاطر هر سفر حق الزحمه ای میگیرند و بخاطر خستگی های اجباری موجب تصادف میشوند

3. کیفیت خودروها: اگر موارد بالا باعث تصادف شوند چون کیفیت ماشینها کمه بنابراین باعث افزایش تلفات خواهند شد
میگوند رانندگی هر ملتی نمایانگر فرهنگ آن ملت است .فرهنگ هم با یک برنامه ریزی و استفاده از نیروهای کارآمد و متخصص شکل میگیرد.تعدادی از عوامل به شرح ذیل است.
1-عدم آموزش صحیح و اصولی توسط آموزشگاه های رانندگی و اخذ گواهینامه به سهولت.
2-عدم آموزش نحوه رانندگی در جاده های برون شهری و اتوبان ها که این امر میبایستی بصورت مستمر توسط صدا و سیما با استفاده از منابع داخلی یا فیلم های خارجی که به وفور به این امر پرداخته اند به مردم اموزش داده شود.
3-سخت گیری به متخلفین و برخورد با کسانی که جان مردم را به خطر می اندازند در حد مجرم.
4-آموزش پرسنل راهنمایی و رانندگی با اخرین متد های روز و عدم استفاده از نیروهای وظیفه در امر ترافیک.
5-استاندارد بودن خودروهای تولیدی بر اساس استانداردهای بین المللی و اجازه ورود خودرو خارجی استاندارد با تسهیلات لازم.
6-استاندارد نمودن تمام علایم و تجهیزات جاده ای.
7-توسعه شبکه راه اهن با کارآیی بالا جهت ترغیب مردم به مسافرت امن و مطمئن
به نظر من خودخواهي رانندگان و عدم تابعيت از قانون مشكل اصلي تصادفات در ايران است.
به نطر من برخوردهاي پليس هم اغلب فانتزي است. اغلب به معلول گير مي دهند تا علت تا حالا شده ببينيد پليس تو جاده يه ماشين قراضه را جلوش را بگيره فقط تو تله سرعت منتطر خودرو مدل بالا مي مانند ..........
دوستان و هموطنان نكاتي رو مطرح كردن كه كاملاً صحيح و درسته و من هم پيرو اين مطالب عرض كنم كه تصادفات و در پي اون تلفات جاني و مالي كه پيش مياد در صدر اونها مشكل واقعاً فقر فرهنگه و بعد از اين مسئله هم كه خود من پس از بارها در كنار رانندگان مختلف نشستن حتي برخي رانندهاي تاكسي كه كار اصليشون در روز رانندگي هست تجربه كردم عدم تسلت و مهارت لازم براي كنترل خودرو و حتي در خيلي از موارد استعداد رانندگي ساده در شهر رانندگي كردنه چه برسه در راههاي پر پيچ و خم و همينطور كوهستاني يا اتوبان كه نياز به رفتن در سرعت بالا را دارد(البته منظورم همون سرعت مجاز كه در حدود 100 تا 120 كيلومتر مي باشد) و در خيلي از موارد هم اين رانندگان داراي اعتماد به نفس بالايي در اين زمينه هستند و در كنترل و مهارت رانندگي ادعاي زيادي رو هم مي كنند. در كل چند مشكل وجود دارد كه عبارتند از:
1 - فرهنگ در رانندگي كه مربوط به احترام به قانون ميشه كه 99 درصد از جمله خود بنده اين امر رو رعايت نمي كنيم.
2 - عدم مهارت و كنترل خودرو كه با زياد شدن رانندگان خودروها در سالهاي اخير مشكل تصادفات و تلفات زيادي رو در پي داشته.
3 - مورد بعدي هم توليد خودروها با كمترين امكانات ايمني هست.
4- جاده ها
5- نظلرت پليس
لذا به نظر بنده موارد 1، 2 و 5 نياز به آموزش و كارهاي زير بنايي دارد كه ان شا ا... انجام خواهد شد.
1- عدم رعايت و عدم آموزش حق تقدم . ( مثلا كسي كه راهنما ميزند فكر ميكند با زدن راهنما حق تقدم دارد در صورتي كه راهنما فقط اعلام است و حق تقدمي ايجاد نميكند )
2- آموزش حق تقدم و رعايت ديگران ( در دنيا همه موقع رانندگي تعارف ميكنند و تقدم را به ديگري خصوصا عابر پياده ميدهند و در جلو درب برعكس . ولي در ايران همه جلو درب تعارف ميكنند ولي موقع رانندگي به كسي اجازه عبور قبل از خودمان نميدهيم.)
3- تغيير در فرايند دريافت گواهينامه . مثلا مانند آمريكا پس از 18 ساله شدن ،افراد مجوز 6 ماهه رانندگي به همراه يك نفر صاحب گواهينامه ميگيرند و اگر در اين مدت رعايت شد و تخلف نداشتند سپس گواهينامه ميگيرند . اين فرايند دريافت گواهينامه ميتواند از چند كشور bench mark و بهتر ين حالت با توجه به شرايط محيطي كشور تدوين گردد.
4- آموزش پليس . فرايند رفتار پليس در كشور مناسب نيست و پليس بيشتر از آنكه فكر راهنمايي و رانندگي باشد فكر : كمين كردن ، مچ گيري ، ............... است و در بسياري از موارد وجود پليس بجاي امنيت سبب ترمز ناگهاني ، فرار ، پريشاني و تصادف و ... ميشود . كه لازم است مانند گرجستان كه جهت جلوگيري از رشوه گيري پليس كلا تمام نيرو هاي پليس را بركنار و نيروي جديد استخدام نمود در اين مورد هم چندين كشور بررسي و فرايند رفتار ، قدرت ، نگاه ، درآمد و ... پليس كشور بازنگري اساسي شود.
5- توجه به درآمد، ساعت كار ، نوع زندگي ، سلامت جسمي و فكري طبقه راننده ( درون و برون شهري ) و بطور كلي شخم اساسي در اين راستا.
6- مسئوليت پذيري دولت و كليه افراد درگير در سيستم راهنمايي و رانندگي . ( از قبيل شهر سازي ، راه و ترابري ، پليس ، نيروي انتظامي و...
7- افزايش وسايل نقليه عمومي و بالا بردن كيفيت استفاده و دسترسي به وسايل نقليه عمومي
8- تغيير كلي فرايند بيمه شخص ثالث و سرنشين در كشور
9 - فرهنگ سازي
10- افزايش كيفيت خودرو هاي داخلي و حذف تعرفه واردات خودرو
11- بايستي موضوع بصورت كلي و سيستمي ديده شود كه حداقلي از موارد در بالا ذكر گرديد وليكن همه عوامل ذكر شده به همراه بسياري عوامل ديگر در اين راستا دخيل ميباشند كه پيشنهاد ميگردد حداقل چهل درصد كل جرايم هر سال وصول شده به موضوع كاهش تلفات انساني جاده ها اختصاص داده شود و يك معاونت متمركز زير نظر رييس جمهور با اختيارات ويژه تشكيل گردد كه موضوع كارشناسي شده و كشور هاي ديگر نيز bench mark شده و در اين معاونت تمامي مسئولين از قبيل صدا و سيما ، مجلس،قوه قضاييه، پليس ، راه و ترابري ، شهرداري ، خودرو ساز ها ، وارد كنندگان خودرو ، اورژانس و امداد و... نماينده تام الاختيار داشته باشند تا بتوانند قوانين فعلي را با كار كارشناسي نه مديريت جهاني! دگرگون كرده و ظرف حداكثر 3 سال تلفات جاده اي را به حد استاندارد اروپا برسانند.
اگردیگروسابل نقلیه همچون هواپیماوراه آهن بخوبی امکان استفاده داشتندجادهها خلوت وتصادفات هم کمترمی شد.
عامل اصلی تصادفات و تلفات در جاده ها استفاده بعضی از راننده ها از مواد مخدر یا مشروبات الکلی یا استفاده از موبایل در هنگام رانندگی می باشدبا توجه به اینکه پخش موزیک واهنگ های تند امروز جزعی ازفرهنگ راننگی شده است که ممکن است یک راننده چند ساعت رانندگی کند ویک لحظه موسیقی قطع نشود وهمین تخدیر کننده است
اگه همه جا دوربین نامحسوس و پلیس نامحسوس باشه کی جرات خلاف داره
مثلا اگه شما ندونی که همین ماشین پراید بغلی دوربین ثبت تخلف سیار داره و کاملا نامحسوس داره هم تخلف رو ثبت میکنه و هم جریمه میکنه، جرات داری خط ممتد رو سبقت بگیری یا با سرعت 150 توی جاده بری و .... خلاف های دیگه که عادی شده برای خیلی ها !
تابناک عزیز یه سوال
چرا وقتی مردم اومدن اینجا از رئیس جمهور و مجلسیها سوال پرسیدن فقط حدود 250 تا نظر رو نمایش دادی؟؟اینجا هم داری همه رو نشون میدی؟؟!!!
من به دلیل نوع شغلم همیشه در راه اتوبان تهران- قم و اتوبان تهران- قزوین درحال مسافرتم. بارها و بارها شاهد بوده ام که رانندگان دارای ماشین های با کیفیت و خارجی حرکات خطرناک و حادثه سازی انجام میدهند. همینطور برخی رانندگانی که از محصولات بی کیفیت داخلی استفاده می کنند.
بنابراین مشکل حوادث رانندگی نه فقط مربوط به وضع اقتصادی مردم است و نه فقط مربوط به کیفیت وسیله نقلیه و نه حتی قوانین بعضا دارای اشکال. مشکل ما فرهنگ است. فرهنگ رانندگی، فرهنگ اجتماعی، فرهنگ گشاده رویی، فرهنگ استفاده از وسیله، فرهنگ احترام متقابل و ...
کافیست رفتارهای خود را در سایر زمینه ها ببینیم، از ورزش گرفته تا مدرک گرایی و تحصیلات تا مسئولیت پذیری در قبال مشتری و ارباب رجوع تا تب سکه و دلار و غیره.
امان از فرهنگ غلط
امان از فرهنگ غلط
امان از فرهنگ غلط
تا زمانیکه مدیریت جامعه در همه امور صحیح نشودرانندگی هم درست نمیشود زیرا رانندگی کردن جدا از دیگر رفتارها ما در جامعه نیست وقتی مردم کج راهه میروند اوضاع همین است که ملاحظه میشود .
بر اساس آمار موجود از بين 3 عامل راه، وسيله نقليه و انسان در حوادث جاده اي و درون شهري ظاهرا 70 درصد تصادفات ناشي از خطاي انساني و 30 درصد بقيه مربوط به راه و وسيله نقليه است. بنابراين با فرض صحت اين آمار، آموزش فرهنگ ترافيك از دوران مدرسه به دانش آموزان بطوري كه در كتابهاي درسي مانند تعليمات اجتماعي و مدني در دوره ابتدايي گنجانده شده و در دوره هاي بعدي حتي دانشگاه جزو واحدهاي درسي آورده شده و توسط افسران راهنمايي و رانندگي تدريس گردد، در بلندمدت مي تواند به ارتقاي سطح فرهنگ رانندگي كمك نمايد ولي در كوتاه مدت بايد از ابزارهاي تشويقي و تنبيهي همراه با فرهنگ سازي از طريق رسانه هاي گروهي و در كنار آن آموزش هاي اجتماعي به ماموران پليس استفاده شود.حتي براي انتخاب ماموران راهنمايي و رانندگي شاخص هاي مربوط به هوش هيجاني و ارتباطي لحاظ گرديده و پس از انجام تست هاي روانسنجي و روان شناسي انتخاب صورت پذيرد.
مشکل از:
خودرو
جاده
انسان
است؟؟؟
خوب معلومه نقص در هر کدوم از این عوامل باعث می شوند که حادثه رخ بده.
و وقتی وضع بدتر می شه که مثلا خودرو ضعیف و جاده نامناسب و یا بهتر بگوییم دوتا از عوامل و یا هر سه این عوامل دست به دست هم بدهند.
بله ما صنعت خودروسازی مون با استانداردها -بهتر بگوییم الان که تولید کنندگان جهان بحث کیفیت را مطرح کردند حتی چیزی فراتر از استاندارد- فاصله دارند وضعیت استاندارد جاده ها هم خوب خداراشکر با این دست اندازهایی که به صورت عمدی و غیرعمدی ایجاد شده تعریف کردنی است.
می ماند عامل راننده
در این با توجه به دو عامل ذکر شده قبلی انسان است که باید حساب کارش دست خودش باشد مانند این است که در میدان میــــن در حال قدم زدن هستی اول باید شروع به صدقه دادن بکنی برای خودرو دومین صدقه برای جاده سومین صدقه هم برای خودت.
ان شا الله صفری خوب در پیش خواهی داشت
کلا خودرو راندن هزینه دارد
هزینه خرید ماشین که در جیب خودرو ساز می رود
مبالغ صدقه که هم در دنیا و هم در آخرت پشتیبان شماست.
فی امان الله
البته از حق نگذریم فرهنگ رانندگی خیلی رشد پیدا کرده. ولی هنوز هم هستند کسانیکه با نیسان میان توی شهرها و هر طوری که دلشون میخواد راننگی میکنن.
من خودم 2 بار بخاطر توجه کم این دوستان راهی صافکاری شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
كو برادر فرهنگ رانندگي نسبت به سال 57 خيلي اسفناك است.
بی فرهنگی و عدم آموزش صحیح به رانندگان و پلیس
چندین دلیل وجود دارد که اولین دلیل ان این است که مردم همه کارهای خود را به دقیقه نود میگذارند برای رفتن به تعطیلات عجله دارند ولی برای برگشت تا دقیقه اخر باید برگردند بعد جادهای که ساخته میشود اینقدر طول میکشد که در زمان افتتاح ان دیگر باری از روی جادها برداشته نمیشود پایین بودن فرهنگ مردم مهم ترین دلیل می باشد بعضی از رانند ها سرعت خیلی بالای دارند بعضی دیگر حرکت لاک پشتی دارند هر دوی اینها خطر افرین هستند
بهتر بود سوال را اینگونه طرح میکردید که از اداره راه چه شکایتی دارید لطفا با ذکر دلیل محبت فرمایید و اینکه ایا تجربه تلخی داشته اید در کدام جاده و چگونه موقعیت ان را ذکر کنید
ریشه ای ترین ریشه ی مشکل از مهدکودکها و دوران کودکی و کلیه ی نهادها و ساختارهای شخصیت ساز کشور است که از بچگی یادنگرفتیم که نظم یعنی چی؟ قانون یعنی چی؟و ...
فقط آموزش آموزش آموزش
فقط آموزش آموزش آموزش
فقط آموزش آموزش آموزش
فقط آموزش آموزش آموزش
فقط آموزش آموزش آموزش
فقط آموزش آموزش آموزش
خوب تابناک آخرش که چی!
کسی هست که به داد دل مردم برسه
باید از کودکی اموزند رانندگی کولی گرفتن از ماشین نیست
با سلام؛در اینجا دو مبحث وجود دارد یکی تعداد تصادفات و دیگری تعداد تلفات ناشی از تصادفات؛که تعداد تصادفات بیشتر ناشی از نبود فرهنگ رانندگی؛و تلفات بیشتر ناشی از خودروهای بی کیفیت و جادهای غیراستاندارد است
مردم باید نظم و قانونمندی ببینن که منظم و قانونمند بشن. همین افراد بی فرهنگی که همتون دارین میگین، وقتی مثلا برن کشور آلمان زندگی کنن همه قوانین رو رعایت میکنن چون همه چیز در اونجا منظمه! وقتی بی قانونی و بی فرهنگی رو در ساختار جامعه و .... و توقع کنی مردم قانونمند و منظم رفتار کنن واقعا توقع بیجاییه!
مهمترین آمار مرگ ناشی از تصادفات استاندارد نبودن جاده ها میباشد و عدم وجود حمل و نقل عمومی مناسب و سریع بین شهری،که کشور ما در خصوص حمل و نقل ریلی بسیار ضعیف میباشد. که تا زمانیکه حجم زیادی از خودروها وارد جاده ها میشود و جاده ها نیز غیر استاندارد باشد،
امار مرگ و میر ناشی از تصادفات بالا میباشد.خطای انسانی قابل پیشگیری نمیباشد و همواره وجود دارد.
از مربی رانندگی که تو خیابون در حال آموزش شاگردش میزنه به یه ماشین بعد میزاره میره ... چه راننده ای به وجود میاد آخه؟؟؟؟؟؟
یک مناظرهً تلوزیونی ترتیب دهید و اجازه بدهید همین افرادیکه در اینجا نظرشان را داده اند با مسئولین راهنمایی و رانندگی، راه و ترابری، آموزش و پرورش و نماینده ای از امامان جماعات به گفتگو و تشریک مساعی بپردازند.
اگه جریمه این جا هم مثل انگلیس و آمریکا باشه مردم دیگه دفعه دوم به هیچ عنوان تخلف نمیکنن این که دیگه بحث سیاست و این چیزا نیست یارو سرش رو انداخته پایین معلوم نبوده چی زده بعد میگه فوقش جریمه ام میشه 20 هزار تومان
شکی نیست که عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به وسیله مردم و عملکرد پلیس مهمترین علل تصادفات جاده ای هست. شبیه جاده های ما در کشورهای دیگر نیز هست اما این همه تصادف در آن کشورها دیده نمیشود. خاطرم هست وقتی که هنوز اتوبان زنجان -تبریز افتتاح نشده بود تصادفات خیلی زیاد بود و شاید فکر کنید مسئول آن تصادفات جاده بوده است اما جالب است بدانید که بخش اعظم تصادفات در مسیر مستقیم زنجان - میانه بود نه در پیچهای میانه - تبریز. شخصی که با پراید با سرعت 140-150 کیلومتر در ساعت رانندگی کند و پلیس نیز برای گیر دادن به راننده هایی که با ماشین های درست حسابی فقط 5 کیلومتر اضافه دارد کمین میکند دیگر نباید به دنبال مقصر دیگری گشت.
پلیس دنبال جریمه کردن و برای راحتی کارخودش چهارراهها چراغ رهنما را میببنده وراه عبور مردم را طولانی تر میکند ومصرف بنزین اتومبیل های مردم را بیشتر وهوا را آلوده تر بجای کم کردن سم آلوده و کوتاه کردن مسیر مردم وکمک وراهنما باشد
اما آیا این پذیرفته خواهد بود که کسی با یک خودرو، که به ایمن نبودن آن آگاهی دارد، دچار سانحه شود؟ در جواب شما بايد بگم كه

آره پذيرفته است ، چرا ؟ چون خودرو ايمني كه براي خريد آن بايد تا بالا تر از 30 الي 40 ميليون تومان هزينه كرد ! بس تخيليست

من به شخصه از نداري ميروم بك پرايد فكستني كه فقط 4 چزخ است ميخرم چون پولش را ندارم البته ديگه پول پرايد هم نداريم
مدتیه که در شهر سیدنی زندگی می کنم و چون این مساله که چرا تو ایران حوادث رانندگی اینقدر زیاده و راه حلش چیه همیشه برام سوال بوده. به نظر من عواملی که باعث کاهش خطر و تصادفات تو شهری مثل سیدنی شده آموزش و مراحل نسبتا طولانی گواهینامه گرفتن، جریمه های بسیار سنگین ، قوانین سخت و البته کنترل و نظارت زیاد پلیس هست. دوربین های کنترلی زیاد و البته پلیس بسیار سخت گیر. البته همه اینها مستلزم هزیته های زیاد و سرمایه گذاری طولانی مدته که با اوضاع اقتصادی ایران کار ساده ای نیست.
نا گقته نمونه که تو ساعات ترافیک و یا محله های خلوت اینجا هم رانندگی به سبک ایرانی! رو می تونید ببینید( البته نه زیاد چون جریمه ها سنگینه).
80 درصد تصادفات گواهینامه های رانندگی تضمینی و یکساله است که باعث تصادفات میشه از وقتی گواهینامه رو آسون گرفتن اتفاقات بیشتر شده یارو میره 50 هزار تومان میده مفت مفت قبولش میکنن .. قبلا که گواهینامه ها 10 ساله بود به این راحتی نمیشد گواهینامه گرفت خیلی سخت میگرفتن نمونه یکی از دوستای خودم رفته بود سر امتحان تو ماشین نشسته بود در ماشین و محکم بسته بود افسر بهش گفت برو پایین تا فرهنگ رانندگی رو یاد بگیره واقعا من اون افسرو تحسین میکنم... ولی الان متاسفانه هر بچه ای رو میبینی پشت فرمون نشسته و میگازه اگه اشتباه نکنم این قانون از سال 85 بود که اومد گواهینامه گروه بندی شد و تا 3 تا اشتباه هم هیچی نمیگن . خانما هم که ماشااله...فاتحه جاده و خیابونا رو خوندن بیشتر ترافیکا هم 10 درصدش خانما دخیل هستن /
اینها همه برمیگرده به عدم داشتن فرهنگ رانندگی من 5 سال رانندگی میکنم و یک بار هم تصادف نکردم چون واقعا رعایت میکنم اما میبینم توی اتوبان با چنان سرعتی سپر به سپر از ماشین من سبقت میگرند و تازه وقتی با بوق اعتراض میکنی اقایون مدعی فرهنگ و رانندگی دستشون رو بیرون میارن و با شکلک فحش میدهند!!! اینه که ما تا الان به هیچ جایی نرسیدیم
من فکر میکنم علاوه بر فرهنگ خطکشی و چراغهای راهنمایی هم ایراد دارند من در اینجا روزهای اول از این همه دقت و نظم و ترتیب در خیابانها گیج شده بودم
وقتي تومجبوري ازايرانخودرو وسايپا خريد كني وگزينه ديگري هم نداري دو اتفاق ميافتد:
1:خودروبي كيفيت اش وكشك خالته
2:خاله جون هم هي قيمت رو بالاميبره
.......... دنيا بكام ايران خودرو و سايپا باشه هرچي ميخاد بشه
در پاسخ به دوستانی که معاینه ی فنی را بوق می کنند عرض شود که این بساط معاینه ی فنی فقط برای کسب درآمد است . شما ببینید در تهران شمار خودروها چقدر زیاد است اگر این خودروها همه هم از نظر فنی سالم باشند بالاخره برای احتراق خودشان به اکسیژن نیاز دارند یا نه ؟!! وقتی اکسیژن برای آنها کم بیاید بویژه پشت چراغ قرمز های طولانی بهترین ماشین هم احتراق ناقص پیدا می کند و این می شود آلودگی ! حالا معاینه ی فنی چه هنری دارد ؟؟ جز اینکه روی درآمدش حساب باز شده است ؟
از طرفی ناکارآمدی مدیریت شهری و وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی مردم را به جایی رسانده است که باید از وسیله ی نقلیه ی شخصی استفاده کنند .
بستگي به شرايط داره.اگه راننده بميره تقصيرايشونه!اگه پليس درصحنه باشه تقصيرجاده بوده.اگه جاده درست وراننده سالم وپليس حاضره پس مقصرخودرو!؟ پيداكنيدپرتقال فروش را.
ببخشین مشکل خود ماییم باور کنین خودمون رو درست کنیم 99% مشکلات حل میشه
جوابش بسیار ساده است. ............. پلیس راهنمایی و رانندگی
سلام این موضوع رو لطفا از جامعه شناس و روان شناس بپرسید . مسئله بر میگرده به روان مردم که در درون جامعه چه میگذرد اصلا در زمان رانندگی تنها چیزی که توجه نداریم توجه به قوانین رانندگی است و فکرمون دنبال چیزهای دیگه است . بنظر من تا جامعه شاد نباشه روحیه هم نیست حالا شما کنترل رو زیاد تر کن دوربین بذار جریمه رو زیاد کن و قس الیهذا
شک نکنید مهمترین عامل تصادفات بی فرهنگی است. البته جاده و کیفیت خودرو هم موثر است. اما در رده بعدی. یعنی مثلا وقتی تخلف کردی و خط ممتد را رد کردی و شاخ به شاخ شدی اونوقت شکایت می کنی که چرا ایربگ کار نکرد. ببخشید اگه کار میکرد هم حداقل سرو صورتت داغون میشد
ابنقد ناشکر نباشین دیگه اوضاع واحوال جاده ها و ماشینا و رانندا و پلیس اینقد هم بد نیست. همینم نبود چی کار می کردین؟
مشكل ما فقط عامل انساني است.اين عامل است كه خودرو را در جاده به حركت در مي آورد .اين عامل است كه جاده را احداث ميكند.اين عامل است كه خودرو ميسازد .پس اگر اين عامل انساني نهايت دقت خود را در انجام كارها داشته باشد حوادثي پيش نخواهد آمد
برای رانندگی چندین عامل دخیل است 1: مسئولین دلسوز که هیچ کدام ماشین ایرانی سوار نمی شوند.2:جاده استاندارد که نداریم 2:ماشین استاندارد 3: راننده اموزش دیده با اعصاب سالم :4: وسیله حمل ونقل عمومی 5: متاسفانه پلیس اموزش دیده که نداریم ............. 6: نمایندگان بی سواد محترم که بدون زیر ساخت وتوجه به کیفیت راهها وخدمات؛ قانونی کیلویی تصویب می کنند واخر سر هم خودشان رعایت نمی کنند مثل نماینده محترم ورزگان.
به عقیده بنده 100 درصد از کیفیت خودرو های بی کیفیت وطنی و چینی است .راه دورری نمیریم .تو یکسال گذشته دو تصادف وحشتناک وزیر مسکن و علی دایی داشتیم که خوشبختانه به دلیل کیفیت بالای خودرو هیچ گونه مشکلی پیش نیامد و خوشبختانه هر دو در سلامت کامل به سر میبرند .هفته گذشته نماینده یکی از استانهای شمالی کشور با ماشین وطنی تمام اعضای خانواده خود را ازدست داد. اگر بتوان در این مملکت آمار کشته های تصادفات به تفکیک نوع ماشین به دست آورد متوجه خواهید شد که نه فرهنگ نه جاده و نه عمرش به دنیا نبود و..... تاثیری ندارند
ما نه فرهنگ رانندگی کردن داریم. نه قانون درست و حسابی. نه ماشین استاندارد نه جاده خوب. ما از بین نریم کی از بین بره تو جاده؟؟؟
علت بد رانندگی مردم بیحوصلگی است و علت بی حوصلگی سرب هوا وعلت سرب هوا تعداد بیشمار خودرو و تعداد بیشمار خودرو کمبود وسایل نقلیه عمومی میباشد
عوامل مختلفی در سوانح رانندگی دخیل است عواملی چون استاندارد نبودن جاده ها و خودرو های ساخت داخل و شرایط آب وهوایی ولی مهمترین علت تصادفات فرهنگ غلط و عدم توجه راننده به قوانین راهنمایی و رانندگی است از طرفی پلیس زحمات خود را میکشد وصدا وسیما هم هرشب برنامه های آموزشی راهنمایی و رانندگی پخش میکند خیلی عذر می خوام اما خود مردم مقصرنند
به نظر بنده هم كار فرهنگي در رابطه با مردم و هم در رابطه با مامورين پليس راهنمائي و رانندگي بايد صورت گيرد چراكه بيشتر به جاي راهنمائي كردن عادت به جريمه كردن بدون چون و چرا خصوصاً در زمان سفر دارند و بجاي عنوان مامور راهنمائي و رانندگي بايد گفته شود مامور جرائم رانندگي
من از رانندگی در آلمان و سوئیس و سوئد صحبت نمیکنم. چند سال پیش سفری به اسلام آباد پاکستان داشتم . وضع رانندگی و قانون مداری به مراتب بهتر از ایران بود آنجا بود که حسابی تاسف خوردم که کجای کار هستیم!!
مشکل ما فقط از ایرانی بودنمان است
من تو مدت این 15 سال که دارم رانندگی میکنم مهمترین عامل رو فقدان فرهنگ درست رانندگی میدونم. ماشین هر چقدر هم که درب و داغون و ناایمن باشه با رعایت موازین درست رانندگی واسش تصادفی حاصل نمیشه که بخواد دست به دامن ایمنیش بشه اون دست اندازایی رو هم که درست میکنن همش برمیگرده به فرهنگ راننده ها و دست اندر کاران
باید بکسانی که گواهی نامه می خواهند خوب آموزش داد . و افسران راهنمائی . متخلفین را با مبالق بالا جریمه کنند . وبعد از سه مرتبه خلاف گواهی نامه را باطل نمود. چون راننده بد با جون راننده کناری بازی می کند پس باید جدی گرفت و قاطع .
فقط و فقط القاء احترام به قوانین و اجراء آئین نامه رانندگی است که میتواند جلوی این حوادث و کشتارو بگیرد و همانطوری که به این جماعت یاددادید که کمربند رو ببندن باید آموزش داد تمامی قوانین رو رعایت کنند نا با اعمال جریمه چون گرفتن جریمه دردی دوا نمیکنه بلکه با شرکت دادن خود مردم در امر کنترل و اجراء مقررات
یکروز من و همسرم از اتوبان پردیس تهران داشتیم به سمت منزلمان در تهران حرکت می کردیم ، به نزدیک عوارضی رسیدیم با کمال تعجب با امری عادی روبرو شدیم ! تعجب می کنید نه ؟ امر عادی و تعجب ! بله ، خانمی از پشت ماشین عوارض را پرداخت و بلافاصله قبض را گرفت و ول کرد روی اتوبان . گویی حتی نگاه هم بر روی قبض و اینکه چه چیزی روی آن نوشته ننمود . زمین اطراف عوارضی پر بود از قبض های رها شده گویی پر کبوتران با باد وزان خزان به جای جای جاده پراکنده شده . خلاصه آن خانم را دنبال کردیم تصمیم گرفتیم به او تذکر بدهیم اما رویمان نشد . انگار مقصر ما بودیم که می خواهیم به کار وی گله کنیم . گویا وضع ، برعکس شده ، دعوت به رعایت فرهنگ و حقوق شهرنشینی جرم است نه قانون شکنی و بی فرهنگی . و آن خانم همچنان با خیالی آسوده رانندگی می کرد و آرام آرام وارد پایتخت تمدن عظیم ایرانی اسلامی شد صدها قبض رها در عوارضی ، حاکی از ورود صدها نفر دیگر مثل آن خانم به درون پایتخت میهنمان داشت ...
مطلب زیر را در باره یکی از موضوعات در ج شده در یکی از شماره های روزنامه جام جم در مورد اینکه ،پرداخت خسارت توسط شرکتهای بیمه منوط به تسویه خلافی باشد ،نوشته ام ،برای شما ارسال مینمایم که شاید بی ربط نباشد . وقتی جریمه شدن به ناحق باشد،پرداخت آن هم زور دارد .روزانه هزاران حرکت خطر ساز از متخلفان واقعی در خیابانها و جاده ها سر میزند و از پلیس خبری نیست و ان وقت زمانی که شانسی از جائی عبور میکنند که مثلا خودروئی از سر اجبار دوبله پارک نموده و یا..... ،به یاد انجام وطیفه میافتند و اگر کوچکترین اعتراضی هم بکنی ،انگار است که کفر زمین و اسمان را گفته ای . چنا ن به حضرات برمیخورد و شروع میکنند به لج کردن که بیا و ببین
به نظر من در رخ دادن حادثه راننده مقصر است اما در جان باختن افراد خودرو مقصر است..نماینده ورزقان همین هفته پیش با خودروی ساخت داخل چپ کرد و خانواده اش را از دست داد اما وزیر راه آقای نیکزاد با تویوتا لندکروز و علی دایی با پرادو چپ کردند و بعلت استحکام خودرو و کیسه هوا و ... الان سالمند...
با استفاده از كشورهاي اروپائي
1-كنترل با استفاده از دوربين در سراسر ايران
2- ايجاد پرونده شخصي راهنمائي و راننگي براي هر ايراني (مؤ ثر در تصميم گيريها)
به ادعای خودمان وتایید قریب به اکثریت تمام دنیا مردم ایران از ضریب هوشی بالایی برخوردارند پس اگر این همه تصادف درجاده های ایران رخ میده از دوحالت خارج نیست یا مشکل جاده ای داریم یا مشکل ماشین ونقایص فنی خودروهای داخلی که هر دو مشکل از طرف مردم نیستند چون مردم ایران همانگونه که دربالا ذکر شد هم فهیم هستند هم زیرک پس دولت ودستگاههای اجرایی باید به فکر چاره باشند.
متاسفانه پلییس فقط نظارگر تخلفات است اصول صحیح رانندگی از شهر شروع میشود در اتوبان کمربندی کامیون در خط سوم در دید پلیس تردد میکند با وجود تابلو ممنوع در تمام دنیا بالاترین جریمه را دارد یا در اتوبان بسیج از گذر اتوبوس در نبود پلیس تردد میکنن یا حدفاصله را با ماشین جلو رعایت نمیکنن با وجود بودن فیزکی پلیس در دیگر کشور ها هر تخلف کوچکی از نظر ما بزگترین تخلفهاس که حوادث بزرگی در جادها
اتفاقا اونایی که تو لاین سبقت آروم میرن ترافیک ایجاد میکنن از همه مقصر ترن
طرف با 50 تا تو لاین سبقت میره اتوبان رو میبنده، شاکیه چرا بوق میزنن و لایی میکشن
دیدم میگما، تو ماشینش بودم، چقدرم از بی فرهنگی میگفت
تا وقتی هر کی بگه بالا چشم پراید ابرو هست امنیت ملی رو به خطر انداخته آش همین آش هست و کاسه همون.
من ماشین دنده اتوماتیک خارجیدارم احتمال تصادف یک به ده است
متاسفانه پلیس راهور گزینه ای رو برای پشنهاد های مردمی جهت بهبود وضعییت نا بسامان ترافیکی در نظر نگرفته امیوارم در این مورد بررسی شود
اصل مطلب این است که کلا در نظام ما عزم ملی برای حل این مشکل وجود ندارد و همچنین نظام ما میلی به اعمال اقتدار در زمینه نظم اجتماعی منجله ترافیک ندارد حالا چرا؟ خدا میداند. دیگر آنکه روحیه عجول بودن و شتابزدگی مردم ما در کارهاست که در امور دیگر شاید چندان نمود نداشته باشد ولی در رانندگی بصورت فاجعه های مرگبار نمود می یابد
وقتی مردم آداب رانندگی نمی دانند مثل اینکه دائما با موبایل حین رانندگی حرف می زنند و رعایت حق تقدم نمی دانند ( خصوصا مردم شهر مشهد ...) و همینطور آداب سفر و تفریح نمی دانند باید منتظر چنین حوادثی هم بود.
این درست که در درجه اول نا امن بودن خودروهای تولید داخل و غیراستاندارد بودن جاده ها در مرگ و میر زیاد تصادفات نقش دارند ولی هیچ چیز مثل آموزش و فرهنگ سازی نمیتونه جامعه ما رو از این وضعیت تأسف بار نجات بده ، متأسفانه در کشور ما در این خصوص بسیار ضعیف پرداخته میشه! صدا و سیما که میتونه در آموزش مردم و فرهنگ سازی نقش بسیار موثری داشته باشه باعرض تأسف خیلی ضعیف عمل میکنه! چرا که مدیریت صدا و سیما هیچ وظیفه ای رو برای خودش در جهت آموزش مردم و فرهنگ سازی قائل نمیشه و انتظار داره علیرغم برخورداری از بودجه های کلان دستگاههای مربوطه مثل نیروی انتظامی هزینه ساخت این برنامه ها رو به صدا و سیما بپردازند! همین طور درخصوص سایر موارد از قبیل حفظ محیط زیست که درحال حاضر یکی از مهم ترین معضلات کشور شده هم صدا و سیما انتظار پرداخت هزینه از دستگاههای مربوطه رو داره تا نسبت به ساخت و پخش برنامه های آموزشی در این زمینه بپردازه! خب معلومه که دستگاهها هم باتوجه به محدودیت بودجه هاشون این موضوع در انتهای اولویت های کارشون قرار داره !!! اینم نتیجه اش این میشه که بسیاری از مردم از اطلاعات و فرهنگ مناسب رانندگی و.....برخوردار نشن که واقعاً جای تأسف داره!!!!
فقط در یک کلمه خلاصه میشه
"منیت" خودخواه هستیم.
"من وقتم طلاست. میخواهم زود برسم"
"من ورود ممنوع برم اشکالی نداره، بقیه باید رعایت کنن"
"من الان عجله دارم مجبورم اینجا پارک کنم"
حق تقدم بت منه، چون منم. کم شخصیتی نیستم"
....................................
عامل اصلی خظای انسانی است و عوامل دیگر هم تحت تاثیر آن
متاسفانه تا دیدگاه مردم این است که چرا پلیس من را جریمه کرد در حالی که این همه تخلف است و چرا دیگران را جریمه نکرد و یا چرا تخلف من را جریمه کرد ولی با مهربانی و نوازش با من تخلف برخورد نکرد و چرا جریمه کرد ولی احترام به من متخلف نگذاشت و چرا جریمه کرد ولی پلاک تهرانی را جریمه نکرد و ... وجود دارد هیچ چیز درست نمی شود.متخلف نباید هیچ انتظاری داشته باشد و همه باید به چشم یک فرد بی شخصیت به متخلف ناه کنند.فقط برخورد شدیدتر و دردناک تر با متخلف.
مشکل فرهنگیه و فقط هم با 1- آموزش 2- زور حل میشه منتها کسی دلش نسوخته که اموزش بده و نتیجتا زور هم نمیزنه
هم کیفیت خودروها و هم جاده ها و هم مردم مقصرند
ولی وقتی یاد بگیریم پشت چراغ قرمز حتی اگر تا یک ساعت بعد هم هیچ ماشینی رد نشه بایستیم،بعضی از این مشکلات بهبود پیدا میکنه
تا وقتی سیستم حمل و نقل عمومی مناسبی در کشور وجود نداشته باشد.شاهد حوادث ناگوار در جاده های کشور خواهیم بود. در کشوری که نه سیستم ریلی مناسب و نه هواپیمای مسافربری مناسبی وجود دارد مردم ناچار به استفاده از خودروی شخصی برای مسافرتهای جاده ای هستند. جاده هایی که کششش این همه مسافرت را ندارد.راننده ای که توان ساعتها رانندگی را ندارد و خودرویی که کمترین ایمنی راندارد و هموطنی که کوچکترین ارزشی برای جان خود و دیگران قایل نیست.
به نظر من هر کدام از عوامل جاده ای در جای خود در بروز تصادفات مقصر است 1- جاده ها بیشتر جاده های بین شهری ما در زمانهای سابق که امکانات فنی و مهندسی نبوده است درست شده و بعد از ان اقدامی در خصوص رفع مشکلات انها انجام نشده است در حدود 20 کیلومتری مسیر برازجان به سمت شیراز بعد از پمپ بنزین دالکی پیچ برزگی است که پس از بار ها تصادفات الان اقدام به جانمودن مسیر رفت وبرگشت ماشینها شده که هنوز هم افتتاح نشده و نیازی به کندن کوه وکمر نداشت فقط بی توجهی مسئولین را به این امر میرساند و جایی دنج برای پناه گرفتن پلیس راه و اعمال قانون نمودن شده بود2- در جاده ها باید یک چشم مراقب جلو و چشم دیگر نیز مراقب کیلومتر ماشین بود تا سرعت بالا نرود و دوربین ها و پلیس های دوربین دار که فقط مثل یک ماشین عمل می کنند گرفتار نشوی 3- سرعت گیر هایی که فقط برای کارخانه سازنده ان سود اور است بدون هیچگونه کارشناسی در جاده های بیرون شهری نصب گردیده و حتی بعضضی وقتها تپه های اسفالت در وسط جاده ها بدون غلائم میرسی که خود از عواملف تصادف می باشند و بارها خود پلیس از انها رد می شوند و کوچکترین توجهی به خطر انها نمی کنند حتی همچون مواردی در خروجی شهرها هم دیده ام نصب شده مثل خروجی قائمیه به سمت کازرون کاملا از بدون کارشناسی ان مشخص است 4- خودروهای فراوان تولید شده بی کیفیت شرکت های خورو سازی ایران که روزانه زیاد است و جاده ها همانطور بدون تغییر مانده است در چند مدت پیش از محور نوراباد ممسنی به سمت قائمیه با خلنواده از مسافرت برمی گشتم از میان روستایی گذشتم که در هر 5 متر یک سرعت گیر نصب شده بود خودرو معملا از سمت راست و با هم بله سمت جلو می امند و البته ترافیک هم بو د خوروی سمت راست من به پهل که رسید مجبور به توقف شد و من هم مسیر خودرا ادامه دادم 100متر جلوتر که رفتم پلیس دستور اسیت به ایجانب داد پیاده شدم و با مدارک خورو رفته حتی خانواده ام نگران شد و گفت چی شده جای تعجب است وقتی که پلیس به من گفت سبقت گرفتی در جواب ایشان گفتم عامیانه گفتم که نه به خدا من سبقت نگرفتم بهر صورت سن وسالی از من گذشته بود و پلیس از حس رونشناسی نیز می توانست تشخیص بدهد که من راست می گویم و لی در جوابم گفت خدا را ولش کن بگو به جون بچه ام من باز هم تکرار کردم ایشان مجددا همین درخواست را تکرار کرد و مدارم من را جهت اعمال قانون تحویل ما فوق خود داد هر دو درجه دار بودند ولی مافوق درجه استوار یکم را داشت از من در باره بحث با همکارش را پرسید وقتی من تویح دادم قبول کرد و بدون عذر خواهی مدارک مرا پس داد من تا پایان مسیر حدود 300 کیلومتری در فکر بودم چرا پلیس ما که باید الگو باشد باید اینوه جواب بدهد جریمه من که به جیب ایشان نمی رفت 5- پس بیائید با درست رانندگی کردن توسط رانندگان و انجام وظیفه و کارشناسی کردن جاده ها و بالا بردن امنیت خوروها و درست عمل کردن عوامل راهنمایی و رانندگی امار تصادفات جاده ای را پایی بیاوریم
کسانی که با ژست دائما بر سر فرهنگ رانندگی مردم در ایران می کوبند باید پاسخ دهند این فرهنگ چرا درست شده است ؟
دیگر اینکه در یکی از بزرگراههای آلمان متر به متر دوربین است آیا فرهنگ مردم آلمان هم پایین است که پلیس آلمان اینقدر شدید نظارت می کند ؟
متاسفانه پلیس جریمه گرا مهمترین علت ایجاد فرهنگ بد رانندگی است ، خودتان تا حالا چند بار دیده اید که پلیس با کسانی که روبروی در پارکینگ منازل مردم پارک می کنند برخورد کرده باشد ؟ پلیس ما پلیس جریمه کردن است نه پلیس پیس گیری . اگر نظارت پلیس درست باشد فرهنگ رانندگی مردم هم آرام آرام درست می شود کمر بند ایمنی را یادتان می آید آیا جر با جدیت پلیس دلیل دیگری در فرهنگ شدنش وجود داشت ؟ دو نفری سوار شدن در صندلی جلوی مسافربرها چی ؟ اونهم فقط با قاطعیت پلیس درست شد پس اینقدر سوء مدیریت ها را به حساب مردم نگذارید . مشکل رانندگی بد در حالت کلی : ضعف پلیس در پیش گیری و فرهنگ سازی است .
رانندگی در دنیا یک امر «جمعی» است ولی در ایران یک امر «فردی» تلقی میشود. رانندگی در ایران یعنی «می خواهم خودم را با خودرو به مقصدم برسانم». پس رانندگان دیگر، «رقیب» من هستند و من نباید از رقبا عقب بمانم...هر فضای خالی که پیدا شد باید زودتر از دیگران آن را پر کنم.

چنین است که رانندگی ایرانی یعنی «چپاندن خودرو یا موتور در اولین فضایی که خالی میشود»؛ یعنی «رفتن از هر مسیر ممکن نه از مسیر تعیین شده»
گر چه اتومبیل سالهاست وارد ایران شده، اما تعریف رانندگی، چه رسد به فرهنگ آن، هنوز وارد کشورمان نشده است.

«رانندگی صحیح» نوعی مشارکت در یک امر جمعی است. این «جریان عبور و مرور» است که راننده را به مقصد میرساند نه به اصطلاح «زرنگی» او. «رانندگی صحیح» که نوعی مشارکت در یک امر جمعی است به معنای «هدایت خودرو خود در جای صحیح در بین خودروهای دیگر» است. بنابراین، اینکه خودرو فرد در بین دو خودرو جلویی جا میشود یا نه، تأثیری در نحوه رانندگی صحیح ندارد... وقتی در جامعهای این نگرش به رانندگی حاکم باشد، یعنی هر کس قبل از آنکه به رسیدن به مقصدش فکر کند به دنبال مشارکت در حرکت جمعی خودروها باشد.
با این روش:
1. سرعت حرکت خودروها چند برابر میشود.
2. احتمال تصادم اتومبیلها به شدت کاهش مییابد.
3. در صورت تصادف، با توجه به مسیر خالی در دو طرف، خودروهای پلیس و آمبولانس به سرعت به محل رسیده راه را باز میکنند.
4. در صورت پنچر شدن یا خرابی یک ماشین، به دلیل وجود فضای کافی راه بندان پدید نمیآید.
5. از همه مهمتر، رانندگان با اعصاب راحت رانندگی میکنند. دیگر لازم نیست که آنان در هر لحظه چهار طرف را مراقبت کنند تا مبادا سپر یا آینه اتومبیل کناری به اتومبیلشان برخورد کند یا از عقب کسی به آنها بزند
همچنین کسی که میخواهد در بزرگراه به راست بپیچد از صدها متر جلوتر در مسیر تعیین شده قرار میگیرد و خالی بودن باند کناری، او را به قانون شکنی نمیکشاند.
ترافیک در همه شهرهای بزرگ دنیا وجود دارد. وقتی بناست چند صد هزار یا چند میلیون نفر در ساعت معینی به سر کار بروند خود به خود ازدحام پدید میآید. اما تفاوت ترافیک شهرهای بزرگ دنیا با ترافیک تهران این است که در کلانشهرها ترافیک باعث «تأخیر» است اما در شهری مثل تهران چون رانندگی یک امر فردی است نه جمعی، ترافیک فقط موجب تأخیر نیست، موجب «کلافگی» و «خرد شدن اعصاب» هم هست...

اما پرسش مهم این است که برای اصلاح وضع موجود عملا از کجا باید آغاز کرد؟
برای روشن شدن مطلب باید توجه کرد که رانندگی ایرانی، اصطلاحات خاصی هم به دنبال آورده است که در کتابهای آموزش رانندگی هیچ کشوری اصلا «وجود ندارد»؛ اصطلاحاتی مانند «راه گرفتن » و یا «رد کردن». «راه گرفتن» یعنی جلوی دیگری را بگیر تا خودت بتوانی بروی. به دلیل نبود پارهای مقررات در ایران (مثلا قانون حق تقدم هنگام گردش به چپ) مجبوریم تا میتوانیم وسیله نقلیه خود را جلوتر و جلوتر ببریم تا خودرو مقابل چارهای جز راه دادن به ما نداشته باشد.

همچنین «رد کردن» را وقتی به کار میبریم که خودرو خود را از فاصله بسیار نزدیک از کنار اتومبیلهای دیگر یا پای یک عابر عبور میدهیم. پس در هر دو اصطلاح «راه گرفتن» و «رد کردن» که مختص به رانندگی ماست، معنای «نزدیک شدن شدید به خودروها یا عابران» نهفته است.
حال چرا بدون «راه گرفتن» و «رد کردن» نمیتوان در ایران رانندگی کرد؟ نکته اصلی اینجاست: اساسا «رعایت فاصله» که عنصری بسیار اساسی در رانندگی است در کشور ما هیچ جایگاه و تعریف مشخصی ندارد. اگر راننده سپرش را از یک میلیمتری زانوی عابر رد کند، تخلفی مرتکب نشده؛ اگر پشت چراغ قرمز اتومبیلها پنج سانتیمتر از هم فاصله داشته باشند قانون رعایت شده؛ وقتی یک موتورسیکلت با فاصله 30 سانتیمتر در پشت سر یک خودرو حرکت میکند خلاف قانون مرتکب نشده و عملا تخلف محسوب نمیشود. باید حتما به اصطلاح «بخورد و صدا بدهد» تا اتفاقی افتاده باشد.

البته طبق قانون رانندگان موظفند «فاصله ایمن» را رعایت کنند، ولی این از همان کلی گوییهایی است که مصادیقش نه تعریف شده و نه به مردم آموزش داده شده است و نه رعایت نکردن آن به چشم کسی میآید، زیرا همه عادت کرده ایم چفت در چفت یکدیگر حرکت کنیم...

برای اینکه ببینیم جزئیات رعایت فاصله چگونه در دیگر کشورها یک به یک به رانندگان آموزش داده شده و چگونه اعمال قانون میشود مناسب است نمونههایی در اینجا آورده شود.

وقتی سرویس مدرسه برای پیاده و سوار کردن دانش آموزان توقف میکند خودروهای پشت سر موظف به رعایت فاصله 20 متری هستند. تخطی از این قانون حتی برای اولین بار، علاوه بر 400 دلار جریمه، تعلیق گواهینامه برای شش ماه را در پی دارد.
هنگام گردش به راست حق با عابر است و راننده باید حدود دو متر از خط عابر فاصله بگیرد. به خاطر اعمال قاطعانه این قانون است که این عابر (عکس زیر) چنین آسوده عرض خیابان را طی میکند. او به روبهرو نگاه میکند نه به خودرو، زیرا میداند سپر اتومبیل از دو متری به او نزدیکتر نخواهد شد.
حال تا اندازهای معلوم میشود که چرا در کشور ما این مقدار تصادف رخ میدهد و چرا بیشترین کشتهها در میان عابران پیاده در ایران یا «سالمند» هستند و یا «کودک»؛ تا کسی حرکات شبه آکروباتیک بلد نباشد نمیتواند خود را از اتومبیلها و موتورسیکلتهایی که چفت در چفت یکدیگر و با فاصله سانتیمتری و گاهی میلیمتری از کنار عابران میگذرند نجات دهد.

بنابر آنچه گفته شد، نقطه شروع اصلاح رانندگی در ایران، آموزش فاصله گرفتن از یکدیگر است؛ چه فاصله خودرو از خودرو که با حرکت بین خطوط حاصل میشود و چه فاصله گرفتن عابر و خودرو از یکدیگر، و چه فاصله گرفتن از خودروهای امداد...


نکات در مورد کاستیهای رانندگی در ایران بسیار است. از جمله:

▪ در کشوری که بالاترین کشته را در تصادفات میدهد یک کارخانه خودروسازی اجازه مییابد که پرفروشترین و در عین حال آسیب پذیرترین خودرو کشور را بدون کیسه هوا و ABS و لوازم ایمنی دیگر روانه بازار کند. این نشان میدهد که رانندگی و کشته هایش هنوز برای برخی سیاستگذاران تبدیل به یک دغدغه اساسی نشده است.

▪ نباید برخی عجولانه نحوه عجیب رانندگی در ایران را با اموری از قبیل چند برابر ظرفیت بودن تعداد خودروها یا تنگ بودن برخی معابر توجیه کنند. البته به دنبال حل این مشکلات هم باید بود اما اینها تنها میتوانند دلیل «ترافیک» باشند، نه دلیلی برای رانندگی بیقانون رانندگان یا عبور بیقانونتر عابران. از این روست که نحوه رانندگی، در شهرهای کوچک هم یک معضل است.
▪ از تابلوهای ورود ممنوع و یکطرفه که بگذریم تابلوها نقشی در رانندگی شهری ندارند.

تابلوی «ایست» در ایران کاملا بی معناست و این نقش به سرعت گیرها واگذار شده است در حالی که با توجه به شرایط محیطی هر کوچه و نیز خیابان، تابلوهای حداکثر سرعت باید لااقل در ابتدای آنها نصب شود... ما با تکیه بر ذکر حداکثر سرعت شهری در آیین نامه، همه کوچهها و خیابانها را به امان خدا رها کرده ایم و هر کس زورش رسیده یک سرعت گیر سیخی یا میخی و غیر آن با ارتفاع دلبخواهی در کوچه خودش قرار داده است...

▪ از چند انیمیشن که بگذریم رسانه ملی آموزش مصداقی رانندگی را مورد توجه قرار نداده است. کاش برنامههایی مانند «سفر به خیر» که غالبا به کلی گویی میگذرند طریق صحیح و نیز خطاهای رایج رانندگی را قدم به قدم به مردم یادآور میشدند.
با وضعی که در آن به سر میبریم، آموزش رانندگی آنقدر اهمیت دارد که اگر رسانه ملی هر روز برنامههای شش شبکه تلویزیون را همزمان قطع کرده و چند ثانیهای به این آموزشها اختصاص دهد کاری عادی انجام داده است.

▪ تصور بسیاری از ما از تصادف شدید، دو ماشین له شده است و بس. شاید اگر با هشدار قبلی تصویر بانوی بارداری که با صورت خون آلود در میان آهن پارهها گرفتار شده و فریاد میزند و یا تصویر کودکی که با کیف مدرسه به گوشهای ازخیابان پرتاب شده نمایش داده شود، کمی از بلای «تعجیل برای هیچ» که در رانندگی و غیر رانندگی مانند بختک به جان ما ایرانیان افتاده، رهایی یابیم
اولا خود مردم دررانندگی مقصرند چون یک سری به قوانین آشنایی ندارند وشعور رانندگی ندارند دوم پلیس ها مقصرند به کرات دیده شده که پلیس ها خودشان خلاف های دررانندگی می کنند که مردم تعجب می نمایند
در اين مملكت جان خيلي ارزشي نداره
عف پلیس،نبود قانون درست،جاده وماشین تاثیرداردولی نکته ای که فراموش شده اعصاب خراب ما ایرانیها از عوامل مهم است،کارنداریم ولی همیشه عجله داریم!پرخاشگر وستیزه جو شده ا یم .تحمل نداریم،همیشه فکرمان جای دیگراست،انتقام جو هستیم وگذشت نداریم. آیا این عوامل دررانندگی چقدرمی تواندمنجربه تصادف شود؟علت این مسائل هم نبودشادی اجتماعی واحساس عدم امنیت وراه رفتن روی اعصاب وروان مرد می باشدکه قابل حل نیست.
فقط بی سوادی و بی تدبیری مسئولین.
1-قاطع نبودن پلیس2-استاندارد نبودن بعضی از جاده ها3-استاندارد نبودن بعضی از خودروها4-اشکال هندسی بعضی از محورها5-عدم تعادل روحی بعضی از رانندگان 6- عجله های عمدتا بی مورد
حتي اگر مشكل از فرهنگ مردم هم باشد حاكميت وظيفه اصلاح آنرا با اعمال قوانين درست دارد
ولي از پليسي كه مترسك خود را در جاده ها براي ترساندن رانندگان ميگذارد انتظار اجراي قوانين بيهوده است.
با سلام
به نظر بنده فقط وفقط وفقط وفقط بي فرهنگي عامل اصلي معزل رانندگي هست اگر خوب دقت كنيد مي بيند حدود 90% از رانندگان در زمان رانندگي همه كار مي كنند به جز دقت وتوجه به رانندگي واين هم از بي فرهنگي نشات ميگير وبه نظر بنده فقط با زور اين مشكل حل ميشو اگر اجبار در كار باشد شايد براي جند وقت آبرويمان در جامعه بين اللملي برود اما بعد از حدود يك سال همه چيز درست ميشود
نظرات زیاد شده یکی یه جمع بندی بکنه ببینیم چی شد ؟
سلام
به نظر من نداشتن راه های اصولی و استاندارد و پایین بودن کیفیت خودروهای در دسترس و مورد استفاده ما ایرانی ها و به صورت غیر مستقیم مشکلات اقتصادی و به تبع اون ناراحتی های روحی همه در این معضل دخیلند ، اما مهمترین و پررنگ ترین مشکل ما متاسفانه ضعف فرهنگیه !
سلام
110% تصادف از فرهنگ! اونم فرهنگ داش مشتی ما ایرانیا! کجای دنیا صندلی جلو 2 نفر سوار میشن که ما تا مدتها سوار میشدیم و الان کمتر شده! کجای دنیا به غیر از ایران بستن کمر بند و استفاده از کلاه ایمنی سوسول بازی حساب میشه؟ کجای دنیا غیر از ایران خطر عبور از چراغ سبز چهارراه از عبور دره مارها بیشتره؟ از طرفی هم هیچکی اعصاب نداره و روح و روانشونم داغونه طوری که با سایه شم دعواشمیشه چ برسه بخواد درست رانندگی کنه! و باز هم از طرفی خودرو های ما ...ولش کن بابا کی گوش میده فقط پول مهمه نه جون ماها!
بدون معطلی فقدان ادب تربیت فرهنگ ووو باعث تمامی تصادفات است تقصیر ماشین وجاده نیست همان اقایئکه جاده همدان معاینه فنی نداشته وباید شرم داشته باشد اظهار نظر کرده چرا سرباز جلو ماشین منوگرفته وافسربایداینکار را میکرد اگردهان باز نمیکرد بهتر نبودبلی شماره های تهران را میگرفت چون نودهشت درصد متخلفین اقایان تهرانیها هستند چون خودشانرا تافته جدابافته میدانندگواه این ادعا تخلفات بیشمار درسطح تهران مشهود است من خودم مثل سایر تهرانیها ساکن تهران هستم ولی نسبت به رفتار تهرانیها دررابطه باکلیه حرکاتشان شرم دارم کافیست به بی نظمی سوار وپیاده شدنشان به مترو-اتوبوس وتاکسی ووولحظه ای نگاه کنید وخیلی رفتارهاوناهنجاری های اجتماعی که گفتن ان لازم نیست دربیشتر تصادفات بدون شک پای یکی ازساکنین تهران درکار است مگرشما همانها نیستید که وسط بلوار ومدخل تقاطع جلو درب پارکینگ مردم پارک میکند باموتور ماشین درپیاده رو ها رانندگی میکنید خلاصه مطلب لازمه حل تمامی مشکلات تشکیل( پلیس ادب)بااختیارات تام مدت لازم برای ایجاد نظم حداکثر یکماه =تمام مشکلات رانندگی حل میشود
یک مورد دیگر که از قلم افتاده که باعث میشود مردم قانون گریز شوند دقت نکردن است که معمولا علائم راهنمایی و رانندگی جهت بدترین شرایط است مثلا سرعت 50 کیلومتر در جاده بین شهری و ...
البته لازم بذکر است که معمولا پشت این علائم کمین کرده است
1-قانون گريزي
2- بي فرهنگي
3-غير استاندارد بودن جاه ها
دلایل ذیل از عوامل بروز ایجاد معضل رانندگی در مردم ما می باشند.
1-عدم توازن بین وسایل نقلیه موتوری وجاده ها(تعداد وسایل نقلیه 9برابر ظرفیت جاده هاست)
2-کیفیت بد وسایل نقلیه وجاده ها
3-اعطای آسان گواهینامه رانندگی به متقاضیان بطوریکه عده ای به راحتی با پول گواهینامه می گیرند
3-رانندگی ضعیف خانم هاوراننده های مسن مرد.
4- نا آشنایی پلیس به وظایف پلیس راهنمایی.
تهران از لحاظ فرهنگ رانندگی ، جز بی اخلاق ترین و بی فرهنگ ترین شهرهاست ، کسی به کسی راه نمیده ، اکثراً توی کوچه یه طرفه وارد میشن ، دوبله پارک می کنند ، پشت چراغ قرمز وقتی چراغ سبز شده آروم حرکت می کنند تا چراغ برای پشت سری ها قرمز بشه ( مشکل روانی )
توی اتوبان ها از خط چپ با سرعت کم رانندگی می کنند و راه همه رو می بندن ،
توی سبقت به همدیگه راه نمیدن ، ( مشکل روانی )

تهران از لحاظ فرهنگ رانندگی در فقر کامل فرهنگی به سر می برد .
به نظر من بخش اعظم تصادفات در بی فرهنگی در رانندگی است چون در تقاطع ها هیچگاه به یکدیگر راه نمیدن. در خط خودشون رانندگی نمیکنن و به حقوق دیگران احترام نمیزارن. اینکه میکم ماشین ایرانی بی کیفیت جای خودشو داره. ولی اگه همه و همه و همه تمامی قوانین رانندگی رو رعایت بکنن با بی کیفیت ترین ماشین شما به راحتی در مسیر خود حرکت میکنی و هیچوقت تصادف نمیکنی. من خودم به شخصه ۱۳ ساله گواهینامه دارم تا به حال تصادف نکردم . ولی بی دقتی دیگران باعث میشه اونا به من بزنن . همیشه در تقاطع رعایت کردم تا کسی که با قصد سریعتر رفتن به زور عبور کرده اجازه دادم عبور کنه ولی اگر منم مانند همون طرف بخواهم به زور عبور کنم اصولا یا تصادف خواهد شد ویا ترافیک. کمی خود رانندگان به حقوق دیگران هم احترام بگذارند هیچگاه تصادفی رخ نمیدهد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست