بازدید 2091

طوفان الاقصی پاسخی به جنایات ۷۵ ساله بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حقیقت رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با مظلوم نمایی چهره ضد بشری خود را در حمله به باریکه غزه توجیه کنند.
کد خبر: ۱۱۹۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ 17 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست فوق‌العاده رؤسای مجالس اسلامی که به‌صورت وبینار و پیرامون تحولات اخیر فلسطین برگزار شد، گفت: جنگ‌های گوناگون رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان، سوریه، مصر و اردن، اشغال بخشی از سرزمین‌های همسایه، محاصره مردم فلسطین در غزه، شهرک سازی غیرقانونی در کرانه باختری، هتک حرمت مسجد الاقصی، هتک حرمت مقدسات مسیحیان، سیاست تبعیض نژادی و به شهادت رساندن خبرنگاران تنها بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: در عملیات اخیر مقاومت فلسطینی رژیمی که ارتش خود را شکست ناپذیر می‌خواند نتوانست در مقابل موشک‌ها و عملیات طوفان الاقصی مقاومت کند. در کنار این شکست در حوزه نظامی و اطلاعاتی ضربات عمیقی بر ساختار امنیتی این رژیم وارد شد و بعید است بتواند آن را ترمیم کند.

وی تاکید کرد: این عملیات پاسخ طبیعی به ظلم و جنایت ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین بوده است و کشورهایی که خیلی دور از منطقه هستند شاید در جریان حوادث منطقه نباشند. در حقیقت این رژیم نمی‌تواند با مظلوم نمایی چهره ضد بشری خود را در حمله به باریکه غزه توجیه کنند.

قالیباف افزود: محاصره غزه و قطع آب، برق و مواد غذایی به این منطقه مصداق بارز نسل کشی است. علاوه بر این استفاده از تسلیحات نظامی غیر متعارف همچون بمب‌های فسفری و ممنوعه در این حملات ناقض کنوانسیون‌های بین‌المللی منع تسلیحات شیمیایی است.

وی تاکید کرد: رؤسای محترم مجالس کشورهای اسلامی ما در روزهای گذشته و به شیوه‌های مختلف درباره مخاطرات تداوم وضع فعلی به طرف‌های بین المللی هشدار داده‌ایم که تداوم نسل کشی و جنایت در غزه می‌تواند اوضاع را از کنترل خارج کند. ارزیابی ما این است که دولتی در سرزمین‌های اشغالی بر سر کار است که از حیث سیاسی و اجتماعی کاملاً به بن‌بست رسیده است و حاضر است برای تداوم نفس‌های به شماره افتاده خود همه منطقه را به آتش بکشد.

قالیباف اظهار داشت: اکنون در یک هفته گذشته همه جهانیان مشاهده کرده‌اند که این رژیم اساساً با چیزی به نام انسانیت آشنا نیست و اباعی ندارد که فلسطینیان را حیوان بخواند و آشکار از مجازات دسته جمعی غیرنظامیان و کودکان سخن بگوید.

وی ادامه داد: جریان‌های حامی فلسطین در یک هفته گذشته با سختی و دشواری صبر پیشه کردند تا شاید این ماشین جنایت و کشتار متوقف شود و جهان مانعی جلوی این جنایات صهیونیست‌ها بگذارد. اما نتیجه ناامید کننده است. نه تنها که اتفاق نیفتاده بلکه می‌شنویم که رئیس جمهور آمریکا به صراحت می‌گوید مهم نیست در غزه چه کسی هزینه می‌دهد و ناوهای هواپیمابر خود را برای تضمین تداوم جنایات رژیم صهیونیستی به منطقه می‌فرستد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هشدار می‌دهیم که اگر جنایات متوقف نشود وضعیت به سرعت از کنترل خارج خواهد شد و صبر و شکیبایی وجود نخواهد داشت. ورود رژیم صهیونیستی به غزه می‌تواند به باز شدن درهای جهنم می‌انجامد و همه منطقه و حتی جهان را درگیر کند.

وی گفت: در حالی که تنش‌ها در شرق آسیا به دلایل نظامی‌گری آمریکا در حال رشد است و جنگ اوکراین آینده سیاسی جهان را تغییر داده است وقوع یک جنگ دیگر در منطقه می‌تواند در چند ساعت تاریخ را تغییر بدهد. هشدار می‌دهیم در صورت تداوم جنایات رژیم صهیونیستی نه یک سناریوی نظامی بلکه یک احتمال کاملاً واقعی است و زمان بسیار اندکی برای پیشگیری از آن وجود دارد.

قالیباف تاکید کرد: همکاران محترم اینجانب به نوبه خود پیشنهاداتی را به همکاران خود در میان کشورهای اسلامی دارم. اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا موج کم سابقه‌ای در حمایت از مردم فلسطین ایجاد شده است. جمهوری اسلامی ایران نیز از همه ملت‌های دنیا تقاضا دارد با اتخاذ مواضع محکم از جامعه بین‌المللی تا با توجه به اقدامات غیرقانونی اشاره شده نسبت به توقف جنایات رژیم صهیونیستی واکنش قاطع نشان دهند و با کنار گذاشتن استانداردهای دوگانه فعالانه در جهت محکومیت واقعی رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

وی افزود: طبق یک یادداشت تفاهم بین آمریکاو رژیم صهیونیستی هر سال رژیم صهیونیستی حداقل ۳ و سه دهم میلیارد دلار از بودجه نظامی آمریکا را دریافت می‌کند. رژیم صهیونیستی بودجه را برای خرید تسلیحات نظامی و برای نقض حقوق فلسطینیان استفاده می‌کند. آمریکا با ادامه دادن کمک‌های نظامی رژیم صهیونیستی عمیقاً در نقض مداوم حقوق بشر شریک است.

قالیباف ادامه داد: پارلمان‌های کشورهای اسلامی از آمریکا بخواهند تا سیاست خود را در مورد غزه تغییر داده و خواستار پایان محاصره شوند.کشورهای اسلامی با هماهنگی یکدیگر کمپانی‌های کمک کننده به رژیم صهیونیستی را به خاطر نقششان در نقض حقوق فلسطینیان در غزه پاسخگو نگه داشته و از این شرکت‌ها بخواهند تا با همدستی خود در آپارتاید و جنایت جنگی پایان دهند.

وی گفت: با توجه به نیازهای فوری مردم فلسطین به دارو و مواد غذایی مجالس کشورهای اسلامی باید خواستار بازگشایی هرچه سریع‌تر مسیرهای دسترسی به غزه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اینجانب به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی و ملت ایران اعلام می‌کنم که بدون شک همبستگی کشورهای اسلامی حول پیگیری حقوق قانونی فلسطینیان در حوزه‌های بین‌المللی از منظر پارلمانی از جمله در نشست آتی IPU۱۴۷ در کشور آنگولا می‌توانند مرهمی بر آلام ملت مقتدر فلسطین در شرایط کنونی باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست