بازدید 2884

تحلیل نقوی حسینی از وقایع فلسطین

یک فعال سیاسی گفت: عملیات حماس با مذاکره متوقف نمی شود. حماس و نیروهای فلسطینی به عملیات خودشان ادامه خواهند داد. معتقدم یک جنگ طولانی را شاهد خواهیم بود و حماس آمادگی جنگ طولانی را دارد.
کد خبر: ۱۱۹۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ 09 October 2023

به گزارش «تابناک»، سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با نامه نیوز درباره عملیات حماس در سرزمین های اشغالی گفت: رژیم صهیونیستی نشان داد که به لحاظ عملیاتی، امنیتی، اطلاعاتی خیلی ضعیف است چون همواره مدعی بود که لبنان، سوریه و نواره غزه و کرانه باختری را تحت کنترل دارد و هر اقدامی را شناسایی می کند اما عملیات حماس این رژیم را غافلگیر کرد.

وی افزود: با آغاز عملیات همه جانبه فلسطینی ها، ساکنان سرزمین های اشغالی متواری شدند و به بیابان ها و کوه ها پناه بردند، این نشان می دهد که رژیم صهیونیستی هیچ اطلاعی از این عملیات نداشت و هیچ پیش زمینه هشداری را برای ساکنان شهرک های صهیونیست نشین ایجاد نکرده بود.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی یادآور شد: عملیات حماس جهان را خیره و ظرفیت های خوبی را برای جامعه فلسطین به وجود آورد. دولت نتانیاهو درمانده شده و نمی تواند این جنگ را ادامه دهد چون می داند به شکست های دیگری منتهی می شود. از این رو دست به دامن واسطه هایی شده است تا آنها بتوانند با حماس و نیروهای فلسطینی مذاکره کنند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی می داند هنوز هیچ تحرکی از جانب سایر نیروهای مقاومت در کشورهای اسلامی همچون حزب الله انجام نشده است. اگر آنها به حماس بپیوندند شرایط دولت نتانیاهو خیلی متزلزل تر از حال حاضر می شود. از این رو این رژیم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با مذاکره جلوی ادامه جنگ را بگیرد چون از عواقبش می ترسد.

نقوی حسینی تأکید کرد: عملیات حماس با مذاکره متوقف نمی شود. حماس و نیروهای فلسطینی به عملیات خودشان ادامه خواهند داد. معتقدم یک جنگ طولانی را شاهد خواهیم بود و حماس آمادگی جنگ طولانی را دارد چون فلسطینی ها خیلی انتظار کشیدند تا بتوانند از چنین ظرفیت عملیاتی برخوردار شوند و امروز آنها خوشحال هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج