بازدید 3803

ارتش بورکینافاسو وارد نیجر شد

شورای نظامی بورکینافاسو که پیشتر حمایت خود را از نیجر در برابر هر گونه حمله احتمالی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) اعلام کرده بود، شماری از نیروهای ارتش خود را به نیامی -پایتخت نیجر- اعزام کرد.
کد خبر: ۱۱۹۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 08 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رسانه‌های بورکینافاسو، امروز (جمعه)، فاش کردند شماری از نیروهای ارتش این کشور برای انجام تمرینات مبارزه با تروریسم به نیجر اعزام شده‌اند.

براساس گزارش وبگاه «بورکینا۲۴»، شورای نظامی بورکینافاسو طرحی را تصویب کرده که براساس آن، اجازه ارسال نیروهای نظامی به جمهوری نیجر داده می‌شود.

«کاسوم کولیبالی» وزیر دفاع بورکینافاسو در این خصوص گفت: «ارسال نیروهای نظامی به نیجر، می‌تواند عملیات‌های مبارزه با تروریسم را تقویت کند. امنیت نیجر ارتباط تنگاتنگی با امنیت بورکینافاسو دارد».

نیروهای ارتش بورکینافاسو در حالی به نیجر اعزام شده‌اند که کشور بورکینافاسو و مالی پیشتر در بیانیه‌ای مشترک به جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) درباره تبعات حمله نظامی به نیجر هشداد داده بودند و تاکید کرده بودند هر گونه مداخله نظامی در نیجر به معنای اعلام جنگ علیه آن‌‌ها خواهد بود.

 بورکینافاسو و مالی که مانند نیجر توسط یک شورای نظامی اداره می‌شوند، در راستای حمایت از شورای نظامی نیجر در برابر کشورهای عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا به نیامی -پایتخت نیجر- جنگنده فرستاده بودند.

تلویزیون ملی نیجر در این خصوص اعلام کرده بود که بورکینافاسو و مالی جنگنده‌هایی از نوع «سوپر توکانو» در پایتخت نیجر مستقر کرده‌اند.

کشور نیجر، چهارم مردادماه، شاهد کودتای نظامیان بود. «محمد بازوم» رئیس‌جمهور مخلوع نیجر به اتهام فساد به همراه همسر و پسرش در تاریخ ۲۶ ژوئیه توسط نیروهای گارد ریاست جمهوری از قدرت خلع شد.

پس از سرنگونی بازوم، شورای نظامی نیجر به رهبری «عبدالرحمن تچیانی» در این کشور قدرت گرفت. جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا «اکواس» تحت فشار فرانسه و آمریکا اعلام کردند چنانچه نیروهای نظامی نیجر، محمد بازوم را به قدرت بازنگردانند، کشورهای عضو این گروه در نیجر مداخله نظامی خواهند کرد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی