بازدید 6173

مخالفت امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: یک گله از مجلس به دلیل قانون تعطیلی شنبه کنم؛ به جامعه مؤمنین برخورد و نفهمیدیم علت همچنین مسأله‌ای در این شرایط چیست.
کد خبر: ۱۲۳۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰ 17 May 2024

 به گزارش تابناک، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: حضور رهبر انقلاب در این نمایشگاه که جلوه ویژه‌ای از این رخداد فرهنگی بزرگ محسوب می‌شود، برای همه ما این پیام را دارد که باید این فرصت را غنیمت بشماریم و برای انس با کتاب قراری با خودمان بگذاریم که وقت مطالعه را بیشتر کنیم.

وی در ادامه گفت: چند نوبت در خطبه‌های نماز جمعه در خصوص مسأله مسکن و بازار مسکن مخصوصاً مسأله اجاره بها صحبت کرده بودم و از مسؤولان محترم می‌خواهم که در این زمینه فکر اساسی داشته باشند و به حمایت از مستأجران بیایند.

ضرورت منطقی شدن بازار مسکن
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در تهران ۵۱ درصد و در کشور ۳۱ درصد مستأجر هستند. سالم شدن و منطقی شدن بازار مسکن زندگی بسیاری از مردم را آرامش می‌دهد.

وی افزود: لذا باید اینجا صمیمانه از مجلس محترم شورای اسلامی که در روز‌های پایانی مسؤولیت خودش این کار بسیار ارزشمند را انجام داد و قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها را تصویب کرد، تشکر کنیم.

حجت الاسلام حاج‌علی اکبری گفت: نتیجه همکاری نزدیک بین دولت و مجلس و عنایت خاص شورای نگهبان این شد که این قانون روز ۱۰ اردیبهشت در مجلس تصویب می‌شود، دوازدهم در شورای نگهبان تأیید می‌شود و بیست و پنجم نیز ابلاغ می‌شود. این نشان دهنده یک درک مناسب و مفاهمه در این زمینه است. الان مطالبه همه ما اجرای جدی، تمیز و با کیفیت این قانون است.

علت تعطیلی شنبه‌ها در این شرایط چیست؟
امام جمعه موقت تهران گفت:، اما یک گله هم از مجلس به خاطر قانون تعطیلی شنبه کنم؛ به جامعه مؤمنین برخورد و نفهمیدیم علت همچنین مسأله‌ای در این شرایط چیست و لابد دلایل خاص خودشان را داشتند و شورای نگهبان فرصت دارد در این زمینه مساله را حل و فصل کند.

وی در ادامه با اشاره به تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، گفت: رژیم صهیونیستی در وضعیت بسیار بد، رسوا، خفت بار و در باتلاقی از رسوایی‌های چندجانبه گرفتار شده است. هفت و نیم ماه از مقاومت جانانه ملت بزرگ و مظلوم و هفت و نیم ماه سبوعیت این جنایت‌پیشگان، حکایت از این دارد که رژیم صهیونیستی و حامیانش هیچ محاسبه درستی در این جریان نداشتند و در عوض نشان داد جبهه مقاومت و گروه‌های مقاومت دارای برنامه‌ریزی و محاسبه‌های دقیق بودند که توانستند هفت و نیم ماه زیر این فشار سنگین مقاومت کنند و دشمن را اینگونه مستاصل کنند.

وی افزود: این رژیم پلید برای دستاوردسازی، رفح را فعلاً موضوع کار خودش قرار داده است. رفح شاه‌راه حیاتی برای مردم محاصره شده در غزه حساب می‌شود. گذرگاه رفح الان تبدیل به یک پادگان نظامی بزرگ و پر از تانک‌های رژیم صهیونیستی شده است. جمعیت مهاجر و ساکن الان عمدتاً در رفح ساکن هستند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: صهیونیست‌ها می‌خواهند به مقاومت ضربه بزنند و به حسب ظاهر بایدن نیز توصیه می‌کند که رژیم صهیونیستی این کار را نکند و البته این یک بازی است و یک نمایش است که بیشتر مصرف داخلی برای آنها دارد. همه می‌دانند که پشتیبان اصلی و شریک اصلی در تمام جنایات صهیونیست‌ها، ایالات متحده است.

ضربات جدی مقاومت به رژیم صهیونیستی
وی افزود: مقاومت ضربه‌های بسیار جدی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است و اینها باورشان نمی‌شد بعد از هفت و نیم ماه همچنان جریان مقاومت وسط صحنه است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: جمع بندی این است که در این هفت و نیم ماه رژیم صهیونیستی هیچ دستاوردی جز شکست در دیپلماسی، میدان و نزد افکار عمومی نداشت و در مقابل، جبهه مقاومت در دیپلماسی، میدان و نزد افکار عمومی الحمدالله موفق و سربلند بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۰
مطالعه کن تا علت را بدانی!
مجلس قانون تصویب میکند و امام جمعه بخودش اجازه می دهد با آن مخالفت کند!!!!!!!!!
منظورش از مومنین فقط همفکران خودشه والا مومن زیاد میشناسم که با تعطیلی شنبه موافقند.
جالبست که امام جمعه بخودش اجازه میده در مورد همه چی نظر بده!!!! درست مثل الم الهدی!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
الم رو خوب اومدی
این کیه دیگه؟ تا حالا اسمشو نشنیده بودیم!
کاش توضیح میداد که چرا به مومنین برخورد! اگر منظورش تعطیلی یهوده که باید بدونه شنبه رو خدا برای یهود تعطیل کرد نه خودشون!!!!
متاسفانه مملک هر کی به هر کی هست کافیه تریبون داشته باشید
احتمالا حاج اقا روز شنبه قرار بوده یه سندی بزنن بنام که تعطیلی شنبه براشون مشکل ساز شده. برا همین اینقدر نگران هستن‌ . ما هم درک میکنیم و امیدواریم شنبه تعطیل بشه.
کاری با خوب و بد تعطیل شدن یا نشدن جمعه ندارم اما میخوام بدونم شما چه مقام و موقعیت مهمی تو کشور داری ، چه کاره این مملکت و مردمش هستی که اظهار بکنی موافقم یا مخالفم . شما جماعت قد یه ارزن به قانون و مقررات ارزش قائل نیستید و هر کاری که دلتون میخواد میکنید بعد چطور به خودتون اجازه میدید مردم رو موعظه بکنید ؟
مگر شما مجلس را نماینده اراده مردم و مرکز قانون گذاری نمی دانید؟!!!!
پس کار درستیه
فاجعه رخ خواهد داد بیکاری ده برابر میشه کارفرماها انقدر ساده نیستن برای نصف ماه حقوق به کسی بدن چون نصف ماه تعطیله حق بیمه و عیدی و ... مگه اون نیرو سوپرمنه بتونه ۱۵ روز باقی مونده در ماه حتی اندازه حقوق خودش ۱۲ ۱۳ میلیون ارزش افزوده ایجاد کنه؟ تصادفات هم دوبرابر میشه
جناب شیخ به خدا نان و شکم مردم هم مهم. انسان گشنه دین ندارد....تو دینداری چون سیری....
کاش دقیقا توضیح میداد کجای این لایحه خلاف شرع و دین است که به جامعه مومنین برخورده !!!!! اصلا تعریف جامعه مومنین یعنی چه کسانی ؟!! مثل اون قضیه جامعه مومنین بهش بر میخوره ساعتها جلو و عقب بروند !!!! ساعت که فقط یک قرارداد است!!! والله خدا و پیامبرش می گویند حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال نکنید !!! بیشترین سفارش خدا به مردم در قران استفاده از عقل و فکر است
بخودش اجازه میده از تریبون عمومی با مصوبه مجلس مخافت کنه!!!! خودتون هم مجلس رو قبول ندارید!!
اول اینکه دلایل علمی و منطقی ایشان از مخالفت با تعطیلی شنبه چیست ؟؟
دوم اینکه این بزرگواران از طرف چه کسی یاد گرفته اند که باهر چیزی که مخالف میل مبارکشان است مخالفت کنند

سوم اینکه:
این طرح را به رفراندوم بگذارید...!!!!
آن وقت آقایان متوجه خیلی چیزها خواهند شد
چطور شد برای جریان آقای صدیقی ایشان واکنشی نشان نداد
پس مجلس ونماینده وقانونگذاری برای چیست؟
ایران جاییه که امام جمعه میتونه بدون دلیل و مدرک و کاملاً احساسی و بدون ملاحظات ، به طرح نمایندگان مجلس انتقاد و اعتراض کنه و شورای نگهبان هم قبول کنه ! بعد انتظار داشته باشیم مملکت پیشرفت کنه!!
چرا از قانون تمکین نمیکنید؟
اخه این جامعه ی مؤمنان کیا هستن که تمام مسایل مملکت باید با رضایت اونا باشه
اخه واسه چی در تمام امور تخصصی دخالت میکنید؟؟!؟!؟!؟!
بهره وری ادارات و سازمان های دولتی کمه. دولتم میخواد واسه این بهره وری پایین حقوق کمتری بده. مسلما پنج شنبه ها همچنان نیمه تعطیل میمونه و کنارشم شنبه ها هم تعطیل میشه. پس ۴ روز تعطیلی بیشتر در ماه یعنی حدود ۱۵ درصد کاهش حقوق. این رویه هم به شرکتای خصوصی و کارخونه ها هم میرسه.‌
الله اکبر
یک کار درست هم که می خواهند انجام بدهند شما.....
خدا رو شکر تنها مشکل در حال حاضر تعطیلی شنبه است و دیگر هیچ مشکلی نداریم.
اگر مردم سالاریه نماینده های ما رای دادن اگر زوره یه چیز دیگست
این جامعه مومنین شما دقیقا کی و کچا هستند؟؟؟؟ چرا با همه چی مخالف هستند؟؟؟؟این مجلس مگر نماینده همین جامعه مومنین شما نیستند؟؟؟؟
مومن :
درک این جمله خیلی سخت است ؟
بعلت تعطیلی پنجشنبه و جمعه دو روز
و
بعلت تعطیلی شنبه و یکشنبه در دنیا هم دو روز
و
جمعا" چهار روز کاری در هفته ارتباط کاری ما با دنیا قطع است
یعنی عملا" 4 روز کاری نمی توانیم بکنیم
و
این یعنی ندانمکاری جناب .
مجلس تعطیل بشه بهتره
حتما منخبین مردم چیزی را صلاح دانستند تعطیل کردند .مجلس نباید تضعیف گردد
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج