بازدید 7126
سی ان ان:

شکایت یک گروه دیده بان از ستاد انتخاباتی ترامپ

سی ان ان از شکایت یک گروه متخصص در امور مالی از ترامپ به دلیل شفاف نبودن هزینه‌های ستاد انتخاباتی‌اش خبرداد. به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سی ان ان در گزارشی نوشت یک گروه دیده بان از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل نبود شفافیت در هزینه‌ها شکایت کرده است.
کد خبر: ۹۹۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 29 July 2020

به گزارش تابناک، در این گزارش آمده است: یک گروه غیر حزبی متخصص در امور مالی با تنظیم شکایتی به کمیسیون انتخاباتی فدرال، ستاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا را به "دریافت" ده‌ها میلیون دلار از سوی چندین شرکت کمک کننده متهم کرد که برخی از آن‌ها به برد پارس کیل، مدیر سابق ستاد انتخاباتی او مرتبط هستند.

موسسه "کمپین لگال سنتر" در شکایتی ادعا کرد ستاد انتخاباتی ترامپ و یک کمیته مالی مشترک دارای مجوز با ارسال حدود ۱۷۰ میلیون دلار به شرکت‌ها بدون فاش کردن هزینه‌های دقیقشان برای مردم، باعث نقض قانون شده اند.

امریکن مید مدیا کنسالتنس( American Made Media Consultants ) شرکتی که توسط پارس کیل ایجاد شد، از جمله شرکت‌هایی است که نامش در این شکایت ذکر شده است. این شرکت بزرگترین کمک کننده به ستاد انتخاباتی ترامپ محسوب می‌شود و گزارش شده است که تاکنون بیش از صد میلیون دلار هزینه کرده است.

موسسه کمپین لگال سنتر در حال متهم کردن ستاد انتخاباتی ترامپ، پارس کیل و چندین تن از وکلای ستاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا به انتقال پول از طریق این شرکت‌ها در تلاش برای پنهان کردن ماهیت هزینه هایشان و منبع تأمین این هزینه هاست. این شکایت شامل ایجاد اپلیکیشن موبایلی ستاد انتخاباتی ترامپ می‌شود که توسط شرکت فون وِر ایجاد شد. بر اساس این شکایت، در گزارش هزینه‌های ستاد انتخاباتی ترامپ به پرداخت هیچ گونه پرداخت مستقیمی به فون ور اشاره نشده است. سی ان ان گزارش مفصلی در ارتباط با این اپلیکیشن و نقش فون ور در ایجاد آن منتشر کرده است.


تروور پوتر، موسس و رئیس موسسه کمپین لگال سنتر در سخنانی گفت: "رأی دهندگان حق دارند بدانند ستاد‌های انتخاباتی چگونه پولشان را صرف تأثیر گذاری بر انتخابات می‌کنند.

او همچنین گفت: این طرح با توجه به الزامات شفافیت که در قانون فدرال تصویب شده است، مطرح شده است و رای دهندگان و اهدا کنندگان را در ارتباط با این موضوع که هزینه‌های ستاد‌های انتخاباتی طرف چه مواردی می‌شود، دچار ابهام شدیدی می‌کند.

ستاد انتخاباتی ترامپ این اتهام را رد و ادعا کرد استفاده از شرکت آمریکن مید مدیا کنسالتنتس اقدامی قانونی و مناسب بوده است.

تیم مورتاف، مدیر ارتباطات ستاد انتخاباتی ترامپ در همین رابطه اعلام کرد: این شرکت یک کمک کننده مسئول در ارتباط با مسائل رسانه‌ای و خدمات مرتبط است. این شرکت هیچ گونه کمیسیون یا پولی دریافت نمی‌کند.

او همچنین گفت: این شرکت از طریق ارائه خدمات در خانه سبب ایجاد صرفه جویی‌هایی برای ستاد انتخاباتی ما می‌شود. ستاد انتخاباتی همه هزینه‌ها و پرداختی‌های خود را به این شرکت منتشر می‌کند و گزارش می‌دهد. ستاد انتخاباتی ما به همه قوانین مالی متعهد است.

نام خود پارس کیل هم چندین بار در این شکایت آمده است. این شکایت همچنین به شبکه‌های رسانه‌ای همانند سی ان ان و دیگران اشاره کرده است که گزارش دادند شرکت "پارس کیل استراتژی" که به دلیل ارائه خدمات مشاوره‌ای راهبردی در ماه ۴۸ هزار دلار در آمد دارد، به چندین تن از اعضای خانواده ترامپ و همچنین افراد نزدیک به او از جمله لارا ترامپ عروس رئیس جمهور و کیمبرلی گیل فویل دوست دونالد ترامپ جونیور حقوق پرداخت می‌کند.

اما این شکایت بیش از هر چیز بر روی خود ستاد انتخاباتی ترامپ و کمیته‌های مشترک جمع آوری کننده پول متمرکز است. شرکت‌های متعلق به پارس کیل به صورت خاص به نشان دادن یک رفتار غیر قانونی متهم نشده اند، اما جزییات مطرح شده در این شکایت سبب بروز نگرانی‌هایی در ارتباط با مداخله ترامپ در عملیات گسترده‌تر ستاد انتخاباتی شده است.

پارس کیل که اخیرا جایگزین مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ شد، اعلام کرد این شکایت تنها با هدف جلب توجه تنظیم شده است.

او با صدور بیانیه‌ای برای سی ان ان اعلام کرد: در صد روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این یک فقط یک بازی سیاسی است.

اگر ادعا‌های مطرح شده در این شکایت در دادگاه تأیید شوند، این یک ضربه سیاسی دیگری علیه یک ستاد انتخاباتی و رئیس جمهوری محسوب می‌شود که با اتهاماتی در ارتباط با نقض‌های اخلاقی و فساد در بالاترین سطح مواجه است. ترامپ هنوز اظهارنامه مالیاتی اش را منتشر نکرده است که سبب ایجاد ابهاماتی در ارتباط با منافع مالی اش شد. او وعده داده بود اظهارنامه مالیاتی اش را منتشر خواهد کرد.

حتی تحت شرایط عادی، بررسی این ادعا‌ها چندین ماه طول خواهد کشید. اما با توجه به شرایط موجود، بعید به نظر می‌رسد این موضوع را بتوان قبل از برگزاری انتخابات حل و فصل کرد. وجود سمت‌های خالی در کمیسیون انتخاباتی فدرال سبب شده است تنها سه کرسی از شش کرسی آن فعلا اشغال باشد و این موضوع سبب شده است این نهاد از قدرت زیادی برای اقدام کردن برخوردار نباشد.

با این حال، پوتر بر این باور است که خود این شکایت سبب ایجاد "هشدار" برای ستاد انتخاباتی ترامپ می‌شود و او امیدوار است این اقدام آن‌ها را وادار کند در ارتباط با انتشار گزارش هایشان شفاف‌تر عمل کنند.

او عنوان کرد: ما امیدواریم توجه مردم به این شکایت سبب شود ستاد انتخاباتی ترامپ به این نتیجه برسد که آن‌ها در حال نقض قانون هستند و باید اقدامات اصلاحی را انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی