بازدید 10585
۹

عزم مجلس برای اجرایی شدن قانونی ۱۵ ساله

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: قانون تسهیل ازدواج سال ۸۴ تصویب شده است، اما هنوز پس از ۱۵ سال اجرا نشده است. در مجلس یازدهم برای اجرای این قانون ارائه طرج جدیدی را پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۹۹۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 19 July 2020


به گزارش تابناک به نقل از مهر، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس در خصوص اجرای طرح تسهیل ازدواج توسط مجلس یازدهم گفت: این قانون سال ۸۴ تصویب شده، اما متأسفانه با گذشت ۱۵ سال از گذشت تصویب آن، هنوز اجرا نشده است. در حال حاضر به دلیل استنکاف دولت از اجرای این قانون موضوع به مراجع قضائی رسیده، اما مجلس در این دوره برای اجرای آن برنامه‌ای خاص دارد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس افزود: یکی از موانع اجرای این قانون عدم وجود تصویب آئین نامه برای آن از سوی دولت است و به دلیل اینکه دولت برای بخش‌های مختلف آن آئین نامه تصویب نکرده است، امکان اجرای آن وجود ندارد. در همین راستا و به دلیل اینکه ممکن است تصویب آئین نامه از سوی دولت زمان بر باشد، برنامه مجلس ارائه چندین طرح برای اجرای سریع‌تر این قانون است.

قاسم پور با بیان اینکه طرح‌های پیشنهادی برای اجرای قانون مذکور در کمیسیون ویژه خانواده بررسی خواهد شد، اظهار داشت: در صورت تشکیل این کمیسیون طرح‌های اجرایی این قانون با حضور متخصصین این حوزه بررسی می‌شود و در صورت عدم تشکیل آن نیز بخش‌های مختلف آن در کمیسیون‌های دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی درباره طرح‌های پیشنهادی در راستای اجرای قانون تسهیل ازدواج عنوان کرد: موضوع صندوق ذخیره خانواده و مسکن جوانان ازجمله مواردی است که لازم است برای عملیاتی شدن هرچه سریع‌تر آن‌ها به صورت مجزا طرح ارائه کنیم و این موضوع حتماً در مجلس یازدهم پیگیری خواهد شد.

نماینده مجلس یازدهم با انتقاد از عدم توجه دولت به تصویب آئین نامه‌های اجرایی این قانون، تصریح کرد: دولت موظف است نسبت به این موضوع اقدام کند و مجلس نیز از جهت وظایف نظارتی خود این امر را پیگیری خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
شما بازار و تورم را کنترا کن مردم خودشون طبق روال بحث ازدواج را انجام می دهند
تسهیل ازدواج پیشکش
به داد ازدواج کرده ها برس با این دستمزد ناچیز و هزینه های گزاف و وعده های توخالی مسئولین
تورم، بیکاری، سربازی اجباری، همگی سد راه ازدواج جوانان هستند، یکی از راه های کمک به ازدواج بموقع جوانان، تصویب سربازی اختیاری است.
واقعا" و حقیقتا" دستور خداوند متعال است ، ازدواج .

کجای دنیا رسم است که دختر 40 یا 50 سال داشته باشد و ازدواج نداشته باشد چون شرایط اقتصادی خوب نیستند ....

یا اینکه اینجانب 50 سال سن داشته باشم و ازدواج نداشته باشم ..اهل قرآن باشیم ولیکن مجرد ..مگر ما مسیحی هستیم ؟


آنقدر گناه در پشت پرده ها وجود دارد و انقدر زنا رخ میدهد که جایگاه امثال ما در آتش جهنم است .

منظورم در همه ی ابعاد دینی و شرعی است از نگاه کردن تا اعمال گناه ............

بیش از 99 دصد هم مسایل جنسی است نسبت به جنس مخالف ...........

تشکیل خانواده بهترین کار ممکن است .و نسل شیعه هم زیاد میشود ............
چرا ادای خواستاز افزایش جمعیت را دارید
اگر واقعا تمایل به رشد نفوس را دارید بهتره چاره ایی برای گرانی تورم اعتیاد طلاق و ...‌داشته باشید
نماینده 10 درصدی نماینده ما مردم نیست لذا اجازه قانونگذاری ندارید نماینده ی 10 درصدی که 232 میلیون در ماه اول بحسابش واریز گردد حتی نمیتونه نماینده اون 10 درصد مردم هم باشد تا چه رسد ملت هشتاد میلیونی . اصلا لیاقت ندارید سوادش رو هم ندارید
وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومان شود
تورم و گرونی بیداد میکند
فاصله طبقاتی بیشتر شد
تسهیل تو وام ازدواج یکنید و بانک ها را از گردنه زنی آدم بکنید، برای جوانان کافیست....
یعنی واقعا این نماینده محترم فقط دغدغه ازواج جوانان را داره. من مادر مرده متاهل شش ماه حقوق نگرفتم. بابا تو رو خدا از رو بیکار بودن تو مجلس دنبال تصویب آیین نامه و قانون نباشید. ساختار رو درست کن ...امان از دست افراد کار نابلد...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار