بازدید 28084

ضریب حقوق بازنشستگان ابلاغ شد

آیین‌نامه اجرایی افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۷۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ 12 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، آیین‌نامه اجرایی افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد. این افزایش معادل ۱۵ درصد است.

با این افزایش، حکم حقوق بازنشستگان متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، از ۲۸ میلیون ریال کمتر نخواهد بود.

حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان ۱۸ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۵۰ ریال و حداکثر حقوق آنان هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین می‌شود.

در اجرای ماده (۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی از شمول حداکثر این بند مستثنی هستند.

طبق قانون بودجه ۱۳۹۹، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، موظفان و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح پس از اعمال ماده (۱) این آیین نامه با افزایش امتیازات گروه‌های شغلی جداول مواد (۱۰۹) و (۱۱۰) قانون مدیریت خدمات کشوری– مصوب ۱۳۸۶– در سقف اعتبارات مندرج در بند یاد شده و سایر قوانین و مقررات مربوط با ضریب دو هزار و ۴۳۸ ریال اعمال می‌شود.

جداول افزایش امتیازات به نحوی که درصد افزایش امتیازات گروه‌های شغلی پایین‌تر (با اولویت کسانی که دریافتی ماهانه آنها کمتر از ۳۰ میلیون ریال است) بیشتر باشد، توسط سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط حداکثر ظرف یک هفته پس از ابلاغ این آیین‌نامه، ابلاغ می‌شود.

افزایش حقوق بازنشستگانی که مبلغ آخرین حکم متناسب با کارکرد آن‌ها در سال ۱۳۹۸ بین ۲۴ میلیون ریال تا ۵۱ میلیون ریال است، در اولویت قرارگیرد به نحوی که بازنشستگان با حقوق پایین‌تر از ضریب افزایشی بیشتری برخوردار شوند.

برای موارد خارج از قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و قانون مدیریت خدمات کشوری، تطبیق گروه شغلی آنها با رعایت طرح طبقه‌بندی مشاغل مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری عمل می‌شود.

سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از محل منابع داخلی خود، حداکثر در سقف افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۳۹۹ براساس مفاد این آیین‌نامه اقدام کنند."

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵
آقایان صندوق بازنشستگی را با کمیته امداد اشتباه گرفته اند !!!!یعنی چی که هرکسی حقوقش کمتر است ضریب افزایش بیشتری بخورد مگر کسی که حقوقش 4میلیون است تورم برایش کمتر است ویا اجناس مورد نیازش را ارزان تر میخرد !!!!طبق قانون کسی که تحصیلات ویا تجربه ویا پست بالاتری داشته حقوق بازنشستگی اش بالاتر است وبه طبع بیمه ومالیات بیشتری هم پرداخت کرده ولی اکنون با این قانون کمیته امدادی کسی که 30سال از پرداخت مالیات معاف ومسولیتی نداشته وبیمه کمتری پرداخت کرده 52درصد افزایش حقوق می گیرد ونفری که 30سال سقف بیمه ومالیات را پرداخت کرده 15 درصد !!!! بهتر نیست برایه راحتی کار کل بودجه را تقسیم بر تعداد کنیم وبه همه حقوق مساوی بدهید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
با نظر این کاربر گرامی کاملا موافقم و بارها به عناوین مختلف همین نظر را داده ام ولی افسوس که افاقه نکرده است . هیچکس تنگ نظر و بخیل نیست ولی باید حساب و کتابی داشته باشدآیا می شود برای یکبار هم که شده حقوق افراد با تحصیلات حداقل کارشناسی و30 سال سابقه کامل حقوقش نزدیک به حقوق یک وزیر ، وکیل ، معاون وزیر یا حتی یک مدیر باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
کاملا موافق اقای اسدی هستم و این نحوه محاسبه را غیر عادلانه میدانم
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
من با ۳۲ سال سابقه که اکثرا به عنوان مسئول بوده و فشار کاری شدید متحمل شدم و مدرک تحصیلی هم فوق لیسانس است الان کارمند لیسانس من با من یکی میگیریم.
رضا
| United States of America |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
از موضوع فوق مهمتر اینکه حقوق بازنشستگان با مشاغل یکسان در وزراتخانه های مختلف اختلاف نجومی دارد اختلاف را قبول داریم ولی با همین توجیهاتی که در گزارش آورده اید برای یکسان سازی حقوقها اقدام کنید اگر واقعا دلتان می خواهد بازنشستگان باید رفاه نسبی داشته
باشند و گرنه حرفهایتان فقط شعار تو خالیست.
این مسلم است که حقوق همه کم است وهمه در سختی هستند ولی طبعا آنها که حقوق کمتری می گیرند در سختی بیشتری هستند
ده سال پیش با قیمت روز آن موقع 1200 دلار بازنشستگی داشتم حالا با نگرش جامعه بی طبقه توحیدی بازنشستگی 180 دلار شده . یعنی اینکه صندوق بازنشستگی حقوق ذخیره شده من را بخشی برای خودش و بخشی را برای دیگر بازنشستگان بر میدارد و در نهایت بر سر تمام بازنشستگان نیز منت هم میگذارد . یعنی به جامعه بی طبقه توحیدی که اوایل انقلاب تبلیغ میکردند نزدیک میشویم ، البته اگه خانم کرونا عزیر که مخلص و مرده بازنشسته ها و عاشق و دلباخته صندوق بازنشستگی است تا رسیدن به جامعه مد نظر این اجازه را به بازنشسته هایکه اضافه هستند بدهد .
درعجبم صندوق ورشکسته بازنشستگی چگونه اینهمه حقوق پرداخت یکند حتما کارخانه چاپ اسکناس را بردن انجا
آقایون عدالت اجتماعی را در فقر مشترک بین مردم تفسیر میکنند.
از جیب یک عده در میارند تو جیب یک عده دیگر میذارند.
تورم بالای ۵۰ درصد با افزایش ۱۵ درصد متناسب است؟
هنر مسئولین توزیع فقر است بین مردم. شرم بر شما
خوش بحال آنهائیکه سابقه کم دارند وکمترین پرداختی حق بیمه را داشته اند زیرا با این روشه محاسبه حقوق حقه باز نشستگانیکه بمدت 30 الی 35 سال کارکرده اند وبیشترین پرداختی حق بیمه را داشته اند پای مال میگردد اینهم یک اجهاف دیگر وپایمال کردن حقوق افراد دارای شرایط شایسته است کل بودجه را تقسیم بر مجموع سالهای کارکرد باضافه کار کرد سابقه بیمه هر باز نشسته محسبه گردد تا توازن سابقه وکارکرد هر بازنشسته مشخص شود
واقعا این بی عدالتی است کسی که با مدرک کارشناسی ارشد و با مسئولیت های استرس زا بازنشست شده ۳۵ درصد از یک بازنشسته که شغل معمولی داشته و مدرک کمتر از دیپلم داشته است این امر انگیزه تحصیل و تخصص را کاهش میدهد
الان حقوق من فوق لیسانس و پدر بزرگم که با تحصیلات ابتدایی که ۲۰ سال پیش فوت کرده و حقوقش به خالم رسیده برابر است البته ما گروهی از بازنشستگان سال ۸۸ هستیم که خیلی در حقمون جفا شد چون هیچ یک از مصوبات مجلس برای تبدیل وضعیت حقوقی ما به قانون خدمات کشوری لحاظ نشد حتی با گرفتن رای دیوان عدالت اداری بخورید زقوم را
طرح دولت و سازمان تامین اجتماعی بر این مبناست که طی چند سال همه نفرات بازنشسته حقوق شان برابر با هم بشود و چون این مبلغ کفاف هزینه های زندگی بازنشستگی نمیدهد بدلیل مشکلات روحی روانی و سو تغذیه زودتر به مرگ افراد منجر شود . متاسفانه 30سال کارگران با پرداخت بالاترین نرخ بیمه ، جیب سازمان را پر پول و آماده برای دزدی های کلان نمودند.
تکلیف افزایش ۵۰ درصدی و افزایش حقوق بازنشسگان تامین اجتماعی همانند خدمات کشوری ها چه شد. ما چه گناهی کردیم که دولت بدهیش را نمی دهد و سازمان توانایی ندارد. یک بام و دو هوا
ظلم و دو گانگی و خوردن حقالناس دامنگیر است
واقعا این آقایان بجای تشویق افراد به سابقه کاری زیاد بگویند کسی که ۳۰ سال یا بیشتر بیمه پرداخت کرده ومالیات داده باید از مزایای بیشتر برخودار باشد بر عکس عمل میکنند فقط تشویق به عکس میکنند دارند انگیزه کارکردن را از بین میبرند مانند پرداخت حقوق به زنانیکه پدرشان بیمه بوده وبطریق سوری طلاق میگیرند ولی با همسر وبچه ها شان زندگی میکنند جالب اینکه اگر دختر باشد یا مطلقه باشد دیگر اصلا شوهر نمی کند شما اگر به دختران یا زنان مطلقه شرکت نفت را بررسی نمایید به اندازه یک استاد دانشگاه حقوق میگیرند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی