بازدید 9347

رایزنی‌های دکتر خرازی در مسکو

ملاقات رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان با رئیس کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه
کد خبر: ۸۹۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ 29 April 2019

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در سفر به مسکو روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه با ویتالی ناومکین رئیس موسسه شرق شناسی مسکو دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش «تابناک»، در این دیدار که مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز حضور داشت موضوع همکاری شورای راهبردی روابط خارجی و موسسه شرق شناسی مورد گفتگو قرار گرفت .

خرازی در این دیدار با اشاره به منافع و مشکلات مشترک و کشور در رابطه با غرب عنوان داشت یک از مشکلات مشترک تحریم های غرب و امریکا است و مردم ایران خاضر نیستند تحت این فشارها به استقلالشان خدشه ای وارد شود .

در موضوع سوریه نیز ایشان با توجه به حضور قانونی ایران و روسیه در سوریه، همکاری در چهارچوب فرمت آستانه را برای تامین صلح و ثبات و حاکمیت سوریه مهم ارزیابی نمود .

ناومکین رئیس موسسه شرق سنای نیز ضمن تاکید بر نقش مهم ایران در ثبات سوریه ایران را شریک کلیدی روسیه خواند و تحریم های آمریکا بر علیه کشورمان را محکوم کرد.

دکتر کمال خزرای در ادامه دیدار‌ها و ملاقات‌های خود در مسکو صبح دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۹۸ با «کنستانتین کاساچف» رئیس کمیته‌ی بین الملل شورای فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.

کاساچف در این ملاقات ضمن با اهمیت دانستن نقش ایران در منطقه عنوان داشت بسیاری از مسائل منطقه و حتی جهان بدون حضور ایران قابل حل نیست.

وی به افزایش همکاری‌های دو کشور علیرغم تحریم‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تحریم‌ها مانع توسعه روابط دو کشور نشده و علاوه بر همکاری‌های سیاسی و اقتصادی، همکاری‌های های پارلمانی، بویژه همکاری‌های سه جانبه با ترکیه افزایش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی