بازدید 7220
۶
عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

افزایش تقاضا، سکه را دوباره گران کرد

بازار سکه امروز را بر خلاف روز قبل، با روندی متفاوت سپری کرد. هرچند با توچه به ثبات نسبی نرخ جهانی طلا، به نظر می‌رسد عاملی همچون افزایش تقاضا برای خرید سکه، باعث افزایش قیمت‌ها بر خلاف روز دوشنبه بوده است.  
کد خبر: ۸۸۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹ 05 March 2019
تابناک اقتصادیبازار سکه امروز را بر خلاف روز قبل، با روندی متفاوت سپری کرد. هرچند با توچه به ثبات نسبی نرخ جهانی طلا، به نظر می‌رسد عاملی همچون افزایش تقاضا برای خرید سکه، باعث افزایش قیمت‌ها بر خلاف روز دوشنبه بوده است.  

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (سه شنبه چهاردهم اسفندماه ۹۷) خبر‌های رسیده از بازار سکه تهران، حکایت از افزایش قیمت‌ها داشه است.

بر این اساس، برای اطلاع از آخرین قیمت‌های بازار سکه تهران، گفتگویی تلفنی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.
 
افزایش تقاضا، سکه را دوباره گران کرد

به گفته محمد کشتی آرای، امروز بازار بر خلاف ثبات نرخ جهانی، با روند افزایشی همراه بود، موضوعی که تحت تاثیر افزایش تقاضا در بازار رقم خورده است. وی معتقد است امروز عده از افراد به دنبال روند کاهشی روز قبل، اقدام به خرید سکه کردند و همین افزایش تقاضا باعث رشد حباب سکه به رقم ۴۵۰ هزار تومان و در نتیجه افزایش قیمت‌ها گردید.

بر اساس این گزارش، آخرین قیمت‌ها از بازار سکه تهران به گفته محمد کشتی آرای در گفتگو با تابناک اقتصادی به شرح زیر می‌باشد:

هر قطعه سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) با رشد ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۴,۵۵۰,۰۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز به نرخ ۴,۳۸۰,۰۰۰ تومان فروخته شده است. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی نیز امروز به قیمت ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته، ۸۰ هزار تومان گران شده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز امروز با ۸۰ هزار تومان افزایش به نرخ ۱,۶۱۰,۰۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر سکه یک گرمی در بازار امروز، ۸۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۹ هزار تومان قیمت گذاری شده است.  

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار امروز تهران، یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. این نرخ روز گذشته، یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان بود، که در حال حاضر افزایش ۸۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد. در بازار جهانی نیز، امروز هر اونس طلا، به نرخ ۱۲۸۶ معامله شده است که نسبت به روز قبل، تغییری نداشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
خخخخ آره فقط افزایش تقاضا گرونش کرد
دلار این وسط هیچ نقشی نداره !!!
کلا همه چیزمون بر عکس سیستم جهانیه
تا دیروز می گفتید
ریزش ساعت به ساعت قیمت‌ها در بازار سبب شده است دلالان برای فروش وارد میدان شوند.
امروز می گویید
به نظر می‌رسد عاملی همچون افزایش تقاضا برای خرید سکه، باعث افزایش قیمت‌ها بر خلاف روز دوشنبه بوده است
این یعنی هنوز بانک مرکزی و دارندگاه ارزهای دولتی دلارهای 4200 خود را کمتر از 15000 تومان نمی فروشند شاید هم قرار دلار به 20000 هزار تومان نیز برسد چون که بازار ایران از بازار جهانی تبعیت نمی کند زیرا اگر بازار ایران نیز شفاف بود حداقل با توجه به روند کاهشی بازار جهانی امروز باید دلار 11000 هزار تومان می شد
بازار ایران توسط رانت خواران دولتی اداره می شود نه دلالان
تا زمانیکه عدم ثبات اقتصادی و نگرانی از کاهش ارزش پول در جامعه وجود داشته باشه همین آش و همین کاسه است
مسئولین ارشد یه کار اساسی باید بکنند با حرف زدن خالی و دعوت مردم به مقاومت مشکل حل نمیشه
این آقای کشتی ارا هم نشسته همش رفوکاری میکنه
علاوه بر تحریمها یک عاملی که باعث این وضعیت شد کاهش سود بانکی طی چند مرحله از پارسال تا الان است
من راجع به درست بودن سود بانکها نظری ندارم و فقط میخوام در مورد منطق این کار بانک مرکزی اینو بگم که برخلاف هدف بانک مرکزی کاهش سود بانکی باعث نمیشه که سرمایه ها از بانکها بره تو تولید و بورس بلکه مستقیم میره تو ملک و طلا و خودرو و امثالهم
من از آقای همتی یه سوال میپرسم
برای دولت و بانک مرکزی کنترل و هدایت نقدینگی که در دست 20 میلیون نفره راحت تره یا کنترل همون مقدار نقدینگی که در 10 تا بانک ذخیره شده که تحت کنترل و نظازت بانک مرکزی هستند؟
خوب برادر من بجای اینکه یه کاری کنید که مردم پولهاشونو از تو بانک بکشن بیرون ببرن سمت تولید (که نمیبرن) پولهای مردم رو تو بانکها جمع کنید از طریق بانکها (با مدیریت حساب شده و دقیق) ببرین سمت تولید تا این همه نقدینگی سرگردان ایجاد نشه که باعث گرانی بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی