بازدید 4442

قیمت سکه طرح جدید امروز کاهش یافت

در آخرین روز هفته، بازار سکه بر خلاف روز‌های قبل، به روند افزایشی ادامه نداد و با توجه به افت نسبی نرخ ارز در بازار داخلی، با کاهش قیمت همراه شد.  
کد خبر: ۸۷۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴ 31 January 2019

در آخرین روز هفته، بازار سکه بر خلاف روز‌های قبل، به روند افزایشی ادامه نداد و با توجه به افت نسبی نرخ ارز در بازار داخلی، با کاهش قیمت همراه شد.  

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در بازار امروز (پنجشنبه یازدهم بهمن ماه ۹۷) بر اساس اعلام اتحادیه طلا و سکه تهران، در لحظه تنظیم این گزارش، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به ۴,۰۵۰,۰۰۰ تومان رسیده است که نسبت به نرخ روز گذشته این اتحادیه، ارزان‌تر شده است.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) با افت قیمت نسبت به نرخ روز گذشته اتحادیه، به رقم فروش ۴,۱۶۰,۰۰۰ تومان رسیده است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز امروز به رقم ۲,۲۶۰,۰۰۰ تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به قیمت ۱,۳۷۰,۰۰۰ تومان فروخته شده است. همچنین هر سکه یک گرمی نسبت به روز قبل با افت قیمت به رقم ۷۱۵ هزار تومان معامله شده است.

به نظر می‌رسد روند بازار امروز تحت تاثیر کاهش نسبی نرخ ارز بوده است. زیرا در روز‌های گذشته مهم‌ترین عامل در روند صعودی نرخ سکه، نوسانات افزایشی قیمت‌ها در بازار ارز بود.

هرچند امروز در بازار‌های جهانی قیمت طلا افزایش داشت و هر اونس از این فلز گرانبها با ۴.۹ دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۱۳۲۴ دلار و ۳۰ سنت به فروش رفت، که به نظر می‌رسد تب گرم بازار فلز زرد به دلیل افت ارزش دلار در بازار‌های جهانی است.

قیمت طلا از قیمت دلار تاثیر می‌پذیرد، زمانی که قیمت دلار کاهش می‌یابد این فلز را برای خریداران با دیگر ارز‌ها ارزان‌تر می‌سازد؛ بنابراین تقاضا در بازار‌های جهانی افزایش یافته و قیمت را بالا می‌برد.

قیمت طلا امروز در کمترین زمان ۱۳۱۷ دلار و ۹۰ سنت و در بیشترین زمان ۱۳۲۶ دلار و ۹۰ سنت به فروش رفت.

قیمت این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته ۴۲.۲ دلار افزایش داشت، اما نسبت به یک سال گذشته ۲۰.۷ دلار با کاهش همراه بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی