بازدید 6346
۴

بازار سکه همچنان در مسیر افزایشی حرکت می‌کند

بازار سکه این روز‌ها با افزایش قیمت انواع سکه همراه شده است. روندی که از هفته گذشته آغاز شده بود و با تقویت نرخ جهانی و رشد نرخ ارز، همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۷۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 27 January 2019

تابناک اقتصادیبازار سکه این روز‌ها با افزایش قیمت انواع سکه همراه شده است. روندی که از هفته گذشته آغاز شده بود و با تقویت نرخ جهانی و رشد نرخ ارز، همچنان ادامه دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در بازار امروز (یکشنبه هفتم بهمن ماه ۹۷) بر اساس اعلام اتحادیه طلا و سکه تهران،  در لحظه تنظیم این گزارش، هر قطعه سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) پس از مدت‌ها به نرخ فروش ۴,۲۰۰,۰۰۰ تومانی رسیده است که نسبت به نرخ روز گذشته، ۴۵ هزار تومان گران‌تر شده است. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز با رشد ۳۰ هزار تومانی به رقم ۴,۰۸۰,۰۰۰ تومان رسیده است. بر اساس اعلام اتحادیه، امروز هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز به قیمت ۲,۲۳۰,۰۰۰ تومان معامله شده است که نسبت به روز قبل، ۳۰ هزار تومان افزایش داشته است و هر ربع سکه بهار آزادی نیز با ۵۰ هزار تومان افزایش، ۱,۳۵۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است. هر سکه یک گرمی نیز در بازار امروز ۷۴۰ هزار تومان فروخته شده است.

بازار سکه

در خصوص دلایل روند اخیر،  محمد کشتی آرای، عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در روز‌های قبل در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی گفته بود: عوامل مختلفی دخیل بوده اند. از جمله: با توجه به اینکه به روز‌های پایانی سال ۹۷ نزدیک می‌شویم، در نتیجه تقاضای طبیعی برای خرید سکه وجود دارد.

دومین عامل مربوط به ورود نقدینگی جدید به بازار طلا می‌باشد. این نقدینگی جدید به دلیل تغییر فرمول محاسبه سود سپرده‌های کوتاه مدت از روزشمار به ماه شمار می‌باشد.

سومین عامل، از روند صعودی قیمت‌ها حاصل شده است. به گونه‌ای که وقتی سکه در بازار با افزایش قیمت همراه است، یک تقاضای کاذب در بازار به وجود می‌آید. این تقاضای کاذب مربوط به افرادی می‌شود که قصد خرید داشته اند و حالا وقتی می‌بینند قیمت‌ها صعودی شده است، تصور می‌کنند که در صورتی که الان خرید نکنند، قیمت با افزایش بیشتری همراه خواهد شد و به قول معروف از قافله عقب می‌مانند.

عامل چهارم نیز افزایش قیمت ارز می‌باشد. افزایش قیمتی که با شروع آن، باعث شد دیگر عوامل ذکر شده تقویت شوند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه هفتم بهمن ماه ۹۷) بر اساس اعلام سامانه سنا بانک مرکزی، هر اسکناس دلار آمریکا با رشد ۱۴۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز گذشته، به قیمت ۱۱۷۹۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شده و با قیمت ۱۱۷۴۰ تومان در صرافی‌های مجاز بانکی فروخته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
با خرید سکه و ارز هم خودتان ضرر خواهید کرد و هم کل کشور .... نخرید ...باور کنید آخرش ضرر میکنید و در این مدت به کل کشور ضرر هم میزنید....سودش هم میمونه تو جیب یک مشت دلال که خوب بلدن سواری بگیرن از این امواج و یک عده رانت خوار
ما سهامداران خرد خودرویی سه ساله پولامون تو سهام خودرویی یکچهارم شده انوقت در روزهایی که مقاومت در برابر اصلاح قیمت خودرو وجود داشت دلالان در ۷ ماه بیش از ۷ هزار میلیارد تومان سود بردند. رانتی که عاید دلالان بازار خودرو شده اگر به صنعت خودرو تزریق می‌شد اکنون خودروسازان دنبال گرفتن وام نبودند.
بنویسیدقیمت سکه درمسیرصعودی قرارداردوبخوانیدارزش پول ملیمان درمسیرسقوط وبی ارزشی بیشر تمام
مسولان ایران کشور را به سوی زر اندوزی پیش می برند اون هم به وسیله افزایش قیمت منابع مثل سکه و ارز و صادرات اجناس ضروری مثل گوشت و نفت و میوه جات تا تراز نالی اقتصاد بالای 10در صد مثبت باشه کاری به کسی یا چیزی ندارند در کجا و به وسیله ای توسط
چه کسی له شود .تراز مثبت باشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و خیلی چیزهای دیگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی