بازدید 2672

ام‌آی‌تی دانشجویان چینی پذیرش نمی‌کند

کد خبر: ۸۶۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ 02 January 2019

دانشگاه ام‌آی‌تی اخیراً سیاست‌های خود را تغییر داده است و در رشته‌های علمی و مهندسی دانشجوی چینی پذیرش نمی‌کند.

به گزارش آنا، از سوث چاینا مورنینگ پست، با توجه به نگرانی رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ درباره جاسوس بودن دانشجویان چینی، مؤسسه تکنولوژی ماساچوست تصمیم گرفته است که سال در تحصیلی‌ آینده از پذیرش این دانشجویان در مقطع کارشناسی خودداری کنند. به گفته بسیاری از متخصصان، این امر می‌تواند به ضرر هر دو کشور تمام شود.

کالج‌های آمریکایی برای مدت زمان زیادی محبوب‌ترین مقصد دانشجویان بین‌المللی بوده‌اند. از سوی دیگر مؤسسات آموزش عالی آمریکا از تبادل دانشجو برای ایجاد درک مشترک میان ملت‌ها استفاده کرده‌اند. بنابراین سیاست‌های ضدچینی دولت ترامپ در زمینه ممانعت از ورود دانشجویان چینی به دانشگاه‌های برتر آمریکا کمی نگران‌کننده است.

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد پس از مدت‌ها برای اولین بار هیچ دانشجوی کارشناسی از کشور چین در مؤسسه تکنولوژی ماساچوست پذیرش نشده است. تاکنون هیچ توضیحی در این باره ارائه نشده است؛ اما برخی منتقدان فکر می‌کنند که این امر به نگرانی‌های کاخ سفید درباره جاسوس بودن دانشجویان چینی مرتبط است. دولت ترامپ نگران سرقت تکنولوژی و مالکیت معنوی توسط دانشجویان چینی است و به همین دلیل می‌خواهد تا جای ممکن تعداد دانشجویان چینی را کاهش دهد؛ اما این حرکت عواقب منفی دربر خواهد داشت.

ترامپ چین را رقیب و تهدیدی برای آمریکا در حوزه تکنولوژی می‌داند. ادعاهای دزدی و جاسوسی به دانشجویان چینی باعث ایجاد اختلالاتی در روند صدور ویزا برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های علوم و مهندسی شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که نگرانی کاخ سفید از این موضوع در حدی است که به فکر منع تحصیل دانشجویان چینی در دانشگاه‌های آمریکایی افتاده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی