بازدید 13718

از تحریم احتمالی آمریکا تا بختک خانگی که به جان اینترنت کشور افتاده!

آیا آمریکا اینترنت ایران را تحریم خواهد کرد؟ این پرسشی ا‌ست که تا چندی پیش بسیار داغ بود و توجه‌ها را به خود جلب می‌کرد، اما با شروع رسمی دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، رنگ باخت و بی اهمیت شد؛ پرسشی که ظاهرا دوباره شرایط برای طرح آن فراهم آمده است!
کد خبر: ۸۵۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴ 21 November 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد نداردآیا آمریکا اینترنت ایران را تحریم خواهد کرد؟ این پرسشی ا‌ست که تا چندی پیش بسیار داغ بود و توجه‌ها را به خود جلب می‌کرد، اما با شروع رسمی دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، رنگ باخت و بی اهمیت شد؛ پرسشی که ظاهرا دوباره شرایط برای طرح آن فراهم آمده است!

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله دو هفته و اندی از شروع رسمی دور جدید تحریم‌های شدید علیه کشورمان و در شرایطی که اوضاع و احوال به نسبت قبل باثبات‌تر به نظر می‌رسد، شواهد حکایت از افت شدید سرعت اینترنت در کشورمان دارد؛ رویدادی که برخی آن را بی ارتباط با تحریم‌ها نمی‌دانند.

ماجرا از این روی جالب توجه است که می‌بینیم کاهش سرعت اینترنت منحصر به یکی دو شهر نیست و از بسیاری نقاط کشورمان گزارش‌هایی در این خصوص منتشر می‌شود؛ گزارش‌هایی که تأکید دارند استفاده از فیلترشکن در بسیاری از ساعات روز غیرممکن یا دشوار شده و به واسطه آن، دسترسی به تلگرام و شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده، تقریبا غیرممکن شده است.

این در حالی است که به رغم طولانی شدن مدت فیلتر تلگرام، این پیام رسان محبوب ایرانیان بار دیگر با اقبال برخی رسانه‌ها و اشخاص کوچ کرده از آن مواجه شده و به نوعی در مسیر بازگشت جایگاهش قرار گرفته است. آن هم در شرایطی که زمزمه‌هایی از مسدود شدن امثال هاتگرام و تلگرام طلایی توسط تلگرام مطرح می‌شود و کاربران این کلاینت‌های تلگرامی، نگران از دست رفتن ارتباطات خود در این شبکه اجتماعی موبایل بنیان هستند.

به این موارد، افزایش شدید قیمت بسته‌های اینترنتی را هم می‌توان افزود که بسیاری از کاربران را تشویق می‌کند، از اینترنت کندتر (بسته‌های با سرعت کمتر) که ارزان‌تر است، برای سرکشی به دنیای مجازی بهره بگیرند؛ بسته‌های ارزان تری که البته اختلال در آن‌ها شدیدتر اثر خواهد کرد و دست کم برای استفاده از فیلترشکن و سرکشی به تلگرام و توئیتر، ناکارامدترند.

اما ماجرا چیست؟ آیا کندی اینترنت نتیجه تصمیمی خاص است؟ اصلا آیا اینترنت در کشورمان کند شده است؟ اگر این گونه است، چرا رد و اثری از آن در سخنان مسئولان نمی‌توان یافت و اگر این گونه نیست، دلیل گلایه‌های پرشمار از کندی اینترنت چیست؟ آیا پای مسائلی مانند بالا رفتن توقع مردم در میان است و وضع اینترنت تغییری نداشته؟

این ابهامات در حالی مطرح می‌شوند که می‌دانیم سرعت اینترنت کشورمان در چند سال اخیر بهبود چشمگیری داشته و شاهد جهشی بزرگ در این زمینه بوده‌ایم؛ جهش از وضعیتی که گاه شاهد قطعی طولانی مدت اینترنت به دلیل گیر کردن لنگر کشتی به کابل‌ها یا جویده شدن این کابل‌ها توسط کوسه‌ها (؟!) بودیم، به وضعیتی که بسیاری از ارتباطات روزمره مردم بر بستر اینترنت صورت می‌پذیرد.

تغییری بزرگ که بعد از رقم خوردن آن، قابل قبول نیست که هر از گاهی شاهد اختلالات عجیب و غریب در اینترنت کشور باشیم؛ اختلالاتی که گاه به شکل قطعی اینترنت TD-LTE بروز می‌کند و گاه با اختلال GPS یا کندی شدید اینترنت متجلی می‌شود و کاربران پرشمار را می‌آزارد و ارتباطات روزمره و وابسته ایشان به اینترنت را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وضعیتی که موجب شده برخی در خصوص آن گمانه زنی‌های مختلفی مطرح کنند که از جمله آنها، پیشگیری از اعمال محدودیت‌ها توسط آمریکا بر اینترنت کشورمان است؛ همان گزاره‌ای که تا چندی پیش بسیار داغ بود و برخی در رد آن استدلال می‌آوردند، اما در نتیجه اختلال‌های شدید اینترنت، بار دیگر داغ شده و ابهام آفرینی می‌کند؛ ابهاماتی که از جمله آنها، سکوت مسئولان در این خصوص است!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
جنان چه به هدف آمريکا توجه شود؛ مي توان انتظار داشت که هرگز اينترنت را تحريم نمي کند. زيرا آمريکا براي اهداف اجتماعي خود در ايران نيازمند اينترنت است. دقت نماييد که حتي به اينترنت چمداني نيز تاکيد مي کند. مگر اين که اين خود يک بهانه براي محدود کردن اينترنت باشد.
دو روز دیگه ۲۰:۳۰ یه گزارش درست میکنه میگه‌ همش شایعه بوده و طبق معمول کشور هیچ چ چ مشکلی نداره!
در پلیدی و خبیثی آمریکا شکی نیست. ولی این اختلالات اینترنتی بیشتر ناشی از داخل است. عده ای میخواهند چیزی را تست کنند و راه جدید فیلتر کردن را بیابند، در نتیجه اینترنت کاربران به موش آزمایشگاهی آنها تبدیل شده!!
چه ربطی به آمریکا داره، مسئولان دارند با اینترنت بازی می‌کنند
ما قبلا یک گیگ را در یک هفته مصرف می کردیم ولی الان با حجمی شدن روزی یک گیگ در داخل مصرف می شود که برای بین المللی حساب کنیم ۳ گیگ مصرف می کنم در یک هفته
بعدش هم می گویند فیلم می بینید ولی همش بهانه است
وصل نشدن فیلترشکن ها به آمریکا چه ربطی داره؟؟ اون جمله تون از همه مضحک تر بود که گفتین آیا پای مسائلی مانند بالا رفتن توقع مردم در میان است و وضع اینترنت تغییری نداشته؟ مردم گول نمیخورن حیا کنید
با آن همه هزینه ای که کشور های غربی برای اینترنت رایگان برای دسترسی مردم کشورهای مختلف ایجاد کرده است واز اطلاعات رد و بدل شده افراد سود وبهره خودش را میبرد چرا باید این کار را بکند ،ما خودمان ،خودمان را تحریم میکنیم و هر روزسرعت اینترنت را به بهانه ای کم میکنیم و گرانی بهای آن را بر مردم تحمیل میکنیم .آیا اکنون که سرعت اینترنت کم شده است به استفاده کنند اطلاع رسانی کرده اید وحجمی که از مشترک کم میشود بهایآن را به ایشان می پردازیم. جای تعجب دارد چرا مثبت نمی اندیشیم .عصر عصر دنیای مجازی است و کنترل حق هر حاکمتی است که بر روی کره خاکیست ولی خود تحریمی نه
قطع اینترنت اشتباه اشتباه است.
تابناک تابناک تابناک بابا بی خیال واقعا تو نمیدونی اینترنت برای چه چیزی سرعتش کم شده الان همه میدانند تو نمیدانی پس در خمارش باش ولی مردم خوب میدانند داداش
نه قادرید ونه امکاناتشو دارید ، اگر اینترنت از طرف آمریکا دچار اخلال شود هیچ جایگزینی نخواهید داشت.
ما هنرمان بیشتر در سنگ اندازی و ایجاد محدودیت اونهم به کمک تکنولوژی غربیهاست
خیالتان راحت اینترنت هیچ وقت تحریم نمی‌شود چون آمریکا از طریق اینترنت جنگ رسانه‌ای انجام می‌دهد و قطع اینترنت ایران یعنی قطع ارتباط با هدف تهاجم که مردم ما هستند
به نظر من اونهایی که مرتب حرف از امکان تحریم اینترنت توسط آمریکا رو می زنند در واقع دارند به آمریکا گرا می دهند که بزن اینترنت رو قطع کن که فقط این راه ممکنه باعث ....
سرعت 8مگ ولی دریغ از یه اتصال پایدار ! هر 5 دقیقه قطع میشه !
صورتحسابش ولی میزون سرجاشه انگار نه انگار ...
خود امریکا هیچ‌وقت ادعا نکرده که "اینترنت" رو تحریم می‌کنه. این مسئله رو یه عده ... داخلی مطرح کردن تا بعدا بتونن ازش برای توجیه سانسور استفاده کنن.
مام گوشامون دراز :|
کاهش سرعت و گران شدن بسته های اینترنتی ربطی به تحریم نداره.کار عزیزان داخلیه.!!
بالاخره یه رسانه پیدا شد این حرفارو بزنه.متعجب بودم چرا هیچکس هیچی نمیگه
به احتمال قوی به خاطر تحریم بعضی کشورها از دادن خدمات امتناع میکنن و اینها مجبور شدند ترافیک رو چند هاب محدودی که در اختیارشون مونده منتقل کنن و همین هم سرعت رو کاهش میده و هم اختلال
آمریکا هیچ وقت این کار رو نمی کنه. پل ارتباطش با داخل ایران اینترنته اگه قطعش کنه انگار خودشو خفه کرده.
آمریکا نمی تونه اینترنتو ببنده ، هی این حرفو تکرار نکنید
مسولان کی جوابگو بودن که الان باشن
مسئولین همینجوری از خودشون شایعه در میکنن که مثلا امریکا میخواد اینترنت ایرانو تحریم کنه بعد خودشون اختلال درست میکنن ... بعد دوباره خودشون میگن دیدین گفتیم کار امریکاست ... بعد حرف از اینترنت داخلی میزنن... بعدش صدا و سیما یک ماه از مزایای اینترنت داخلی و مضرات اینترنت خارجی میگه ... بعدم مردم تحویل نمیگیرن خودشون خسته میشن ... مثل تمام سیاست های دیگه اشون ... اخر کسی هم نمیپرسه که چرا الکی سر کارهای بیهوده سرمایه گذاری میکنید؟
فکر میکنم این ی نوع تست تو ایرانه یا برای از کار انداختن فیلترشکنا یا ی نوع مانور اینترنتی.چون توی این چند وقت دیدم که ip یه کشور دیگه رو دارم بدون فیلتر شکن یا به راحتی یوتیوب که فیلتره باز میشه.شما یه جستجو بکنید
آنهایی که فنی هستند میداند که فیلتر شکن فقط ابزاری جهت دور زدن فیلترینگ کشور نیست بلکه ابزاری جهت دور زدن تحریم های ظالمانه آمریکا هم هست. ابزارهای برنامه نویسی اندروید و ios گرفته تا Gitlab همه بروی ما ایرانیان فیلتر است. وقتی در کشور فیلترشکن ها از کار می افتد یا اینترنت مختل میشود کسب و کارهای نو به شدت تحت تاثیر قرار میگیرد. خدایا خودت کمک کن این مشکلات حل بشه.
خوب شد یکی به این موضوع پرداخت
آمریکا اینترنت را تحریم نکرده و نمیکنه. داخلی ها برای جلوگیری از اطلاع رسانی پا را گذاشتند روی سیم اینترنت بر هم نمی‌دارند.
چند صباحی است که ایرانسل طرحهای خودش رو با نمایی جدید عرضه میکند طرحهای شبانه از بخش اینترنت روزانه حذف شده و در طرح شبانه فروخته میشود اما نکته جالب این مورد قیمتهایی است که در طرحهای روزانه فروخته میشود شما هر گونه طرحی را در نظر بگیرید از قیمت گیگی سه هزار تومان ارزانتر پیدا نخواهید کرد مابقی طرحها که عملا شاید به گونه ای باورنکردنی قیمتهای نجومی یافته مثلا گیگی یازده هزارتومان هم دارد این نرخها اساس ان نامشخص است اما به نظر میرسد که گرانی دلار بیشترین تاثیر را در نرخهای اینترنت گذاشته مردم اکثرا از گرانب اقلام خوراکی گله و شکایت دارند اما از گرانی خیلی از موارد دیگر شاید بیخبر باشند اینها همان مواردی است که گرانی مواد خوراکی در مقابل انها عدد و رقمی نیستند و اصلا هم به چشم نمی ایند
همش آمریکا بهونه است





کاسبان تحریم به جونه این مردم مظلوم افتاده اند




و دولت صد روزه هم انگار نه انگار.
یک عده که از آگاهی مردم مر ترسند می خواهند آرزوی قلبی اشان که قطع دسترسی مردم ایران به اینترنت و جریان ازاد اطلاعات است را به بهانه تحریم های آمریکا عملی کنند .
دوساعت مقاله نوشته اخرش رسیده به حرف اولش علتش نمیدونی مرض داری وقت مردم می گری
ای بابا حالا دیگه اگر زنگ بزنیم 2020 مخابرات برا کندی اینترنت حتما خواهند گفت تقصیر امریکاست تمام .... بیخیال بابا حتما فرداش هم اگه سیم تلفن مون قطع بشه میگن اینم تقصیر امریکاست.. پس این تحریمها حداقل بنفع یه عده ناکارآمد شد. خدا رو شکر ..
دیگه رد دادیم بخدا... اینم شد زندگی ،
شبکه اینترنت قابل تحریم شدن نیست و تنها کاری که میتونن بکنن از شرکت ها و سایت ها بخوان به ایرانی ها سرویس ندن همین و بس
اگه کسی می دونه جواب سوال من را بده که چرا اینترنت ثابت(منزل)را می خواهم استفاده کنم بسیار کند است ولی به محض آن که اینترنت همراهم را فعال میکنم جوابگو است وبه خوبی کار می کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی