بازدید 3278
۵

اخذ مالیات از خریداران ۲۵ سکه به بالا

رییس سازمان مالیاتی گفت: در سال جاری به دنبال کاهش مالیات عملکرد تولید از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد هستیم که مجلس و نهاد ریاست جمهوری نیز موافقت کلی خود را با این موضوع اعلام کرده اند.
کد خبر: ۸۳۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 11 September 2018

رییس سازمان مالیاتی گفت: در سال جاری به دنبال کاهش مالیات عملکرد تولید از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد هستیم که مجلس و نهاد ریاست جمهوری نیز موافقت کلی خود را با این موضوع اعلام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید کامل تقوی نژاد در نشست خبری که صبح امروز در سازمان مالیاتی برگزار شد با بیان اینکه، در سال 97 به دنبال اعتماد آفرینی هستیم که این امر منجر به حفظ حقوق مودیان خواهد شد.

وی گفت: در این بین مبارزه با فرار مالیاتی در کنار حمایت از تولید و اشتغال در دستور کار سازمان قرار دارد.

رییس سازمان مالیاتی تاکید کرد، در سال جاری به دنبال کاهش مالیات عملکرد تولید از 25 درصد به 20 درصد هستیم.

به گفته تقوی نژاد، مجلس و نهاد ریاست جمهوری نیز موافقت کلی خود را با این موضوع اعلام کرده اند.

*اخذ مالیات از خریداران 25 سکه به بالا

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه اطلاعات مربوط به 50 خریدار اول سکه از بانک مرکزی دریافت شد،گفت: بر اساس پیشنهاد ما به شورای هماهنگی اقتصاد خریداران تا 25 سکه معاف از مالیات و خریداران بیش از 1000 سکه باید تا 35 درصد مالیات بپردازند.

وی افزود، در خصوص واردکنندگان خودرو عملیات ماده 181 قانون مالیاتهای مستقیم اجرا میشود. براین اساس تنها برای یک واردکننده 830 میلیارد برگ تشخیص مالیات صادر شده است.

تقوی نژاد ادامه داد، واردکنندگان خودرو اجازه دارند اظهارنامه خود را در تیر 98 ارایه کنند و وصول مالیات انها به سال 99 موکول میشد اما تصمیم گرفتیم از ظرفیت ماده 163 قانون مالیاتهای مستقیم استفاده کنیم. به این ترتیب با مکاتبه انجام شده به دنبال اخذ مالیات علی الحساب هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
از شورای محترم عالی اقتصاد تقاضا داریم این طرح را که بر خلاف تعهد اولیه بانک مرکزی و بر خلاف قانون مالیاتی است تصویب ننماید.
با این کارتون گور اعتماد و اقتصاد کشور رو کندید و دیگه هیچ سرمایه گذاری نمیشه.اشتباه و قانون گریزی عده ای رو نباید مردم و اقتصاد کشور بدن.همانطور که سپرده های ارزی رو بانکهای شیاد و فاسد به بیراهه و بی اعتمادی کشیدندودیگه کسی اقدام به سپرده گذاری ارزی نمیکنه و بیش از 80میلیارد دلار در خانه ها و گاوصندوقها راکد مانده و اقتصاد مملکت به یک دلار نیاز مند هست با اینکارتون دیگه نمیتونید پولها رو از جامعه جمع کنید.چرا محدودیت خرید سکه نزاشتید؟اون قبلی ها که 6 ماه قبل سکه هاشون رو گرفتن و نبردن بازار،و مالیات ندادن با بقیه چه فرقی میکنن؟بازم اونا آقازاده بودن؟رانتشون رو گرفتن و بردشون رو کردن و بقیه باید مالیاتشون رو بدن؟این خانه از پی خراب است عزیز.
گند کاری ها و اشتباهات اقایان رو نمیشه از جیب ملت جبران کرد ! ملت سکه خریدن و سرمایه و پس اندازشون رو دادن دست بانک مرکزی و سکه ها دست شما امانت هست . چه معنی میده به این امانت دست درازی کنید یا برای خریداران مالیات تعیین کنی ؟! وقتی طرف مثلا 100 تا سکه خریده و همین تعداد سکه رو داره و سکه ها هم زاد و ولد نداشتن که زیاد بشن ، رو چه حسابی و طبق کدام قانون غیر قانونی باید مالیات بده ؟!!!!
مالیات از خرید خلاف قانون مالیات است و طی دادنامه ۵۶۰ هیات عمومی محترم دیوان عدالت اداری مندرج در روزنامه رسمی شماره ۱۷۷۸۴ به تاریخ ۲۲/ ۱۲/ ۱۳۸۴ ابطال شده است
به موجب بند 14 تفاهمنامه مورخ 02/12/1390 فيمابين سازمان متبوع و اتحاديه طلا و جواهر، نقره و سکه تهران «خريد و فروش سکه طلا که توسط بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران ضرب شده باشد، بعد از اولين فروش توسط بانک مزبور مشمول ماليات و عوارض ارزش افزوده نخواهد بود.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی