بازدید 7056

ترامپ می‌گوید تعرفه‌ها بهتر از آنچه گمان می‌کردند کار می‌کند؛ آمریکا و چین در حال گفتگو هستند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، روز شنبه گفت که استراتژی اش مبنی بر وضع تعرفه های شدید بر روی واردات کالاهای چینی "به مراتب بهتر از هر آنچه که دیگران پیش بینی می کردند” کارساز بوده است، و اینکه پکن در در حال مذاکره با آمریکا در مورد مسائل تجاری است.
کد خبر: ۸۲۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 05 August 2018

ترامپ می‌گوید تعرفه‌ها بهتر از آنچه گمان می‌کردند کار می‌کند؛ آمریکا و چین در حال گفتگو هستنددونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، روز شنبه گفت که استراتژی اش مبنی بر وضع تعرفه های شدید بر روی واردات کالاهای چینی "به مراتب بهتر از هر آنچه که دیگران پیش بینی می کردند” کارساز بوده است، و اینکه پکن در در حال مذاکره با آمریکا در مورد مسائل تجاری است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، ترامپ در توییتر نوشت: "تعرفه ها به مراتب بهتر از هر آنچه که دیگران پیش بینی می کردند کار می کنند“، اشاره ای بوده است به ضررهایی که در حال حاضر بازار سهام چین متحمل شده است و آن گونه که او پیش بینی می کند بازار ایالات متحده می تواند زمانی که معاملات تجاری مورد مذاکره دوباره قرار گرفته شود "به شدت رشد داشته باشد”.

ترامپ می‌گوید تعرفه‌ها بهتر از آنچه گمان می‌کردند کار می‌کند؛ آمریکا و چین در حال گفتگو هستند

ترامپ قول داده است که آنچه را او کسری تجاری ایالات متحده آمریکا با چین میخواند، کاهش دهد. وی پکن را به سرقت مالکیت معنوی، دستکاری یوان و اعمال غیرقانونی یارانه صادرات متهم کرده است.

در ماه گذشته، کاخ سفید تعرفه های ۲۵ درصدی ای را بر روی کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار وضع کرد که واکنش متقابل چین را به همراه داشت. دور بعدی تحریم ها که محصولات وارداتی از چین به ارزش ۱۶ میلیارد دلار را هدف گرفته است.

اختلافات تجاری بین پکن و واشنگتن برآمده از نارضایتی در حال رشدی است که اغلب در اظهارات ترامپ  در مورد کسری تجاری ایالات متحده با چین دیده می شود. ترامپ همچنین چین را به اقدامات تجاری ناعادلانه، سرقت مالکیت معنوی، دستکاری ارز و کمک های دولتی به شرکت های چینی متهم کرده است.

دونالد ترامپ، پیشتر به شبکه CNBC گفته بود که اگر جنگ تجاری با پکن شدت پیدا کند، واشنگتن ممکن است برای تمام ۵۰۵ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین، تعرفه وضع کند. 

بر اساس گزارش اداره آمار ایالات متحده آمریکا، سال گذشته، میزان واردات ایالات متحده از چین  ۵۰۵.۵ میلیارد دلار بوده است. این رقم بسیار بیشتر از ۱۲۹.۹ میلیارد دلار صادرات آمریکا به چین، طی همان سال است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست