بازدید 16839
پیمانه اقتصادی؛

از «تحویل ۵ هواپیما یک روز قبل از تحریم» تا «تصمیم بزرگترین خریدار بادام آمریکا در مقابل واردات کالای آمریکایی»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون عبور از قله ۱۲۴ هزار واحدی شاخص بورس، ژاپن عنوان دومین بازار بزرگ بورس جهان را از چین ربود، عربستان ارسال نفت از طریق تنگه باب المندب را از سر گرفت، ستاد تنظیم بازار نرخ مرغ را ۸۱۷۵ تومان ابلاغ کرد، افت دوباره نرخ سکه با کاهش تقاضای محافظه‌کارانه، رشد فزاینده واردات طلای هند در سال مالی 2018 و هشدار تولید کنندگان فولاد ژاپن به آمریکا را در بر دارد.
کد خبر: ۸۲۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷ 05 August 2018

از «تحویل ۵ هواپیما یک روز قبل از تحریم» تا «تصمیم بزرگترین خریدار بادام آمریکا در مقابل واردات کالای آمریکایی»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عبور از قله ۱۲۴ هزار واحدی شاخص بورس، ژاپن عنوان دومین بازار بزرگ بورس جهان را از چین ربود، عربستان ارسال نفت از طریق تنگه باب المندب را از سر گرفت، ستاد تنظیم بازار نرخ مرغ را ۸۱۷۵ تومان ابلاغ کرد، افت دوباره نرخ سکه با کاهش تقاضای محافظه‌کارانه، رشد فزاینده واردات طلای هند در سال مالی 2018 و هشدار تولید کنندگان فولاد ژاپن به آمریکا را در بر دارد.

تحویل پنج هواپیما، یک روز قبل از تحریم

نخستین سری هواپیماهای خریداری شده توسط ایران‌ایر، پس از خروج آمریکا از برجام، امروز وارد تهران می‌شود. شرکت هواپیماسازی ATR بر اساس قراردادی که با هما دارد، ۵ فروند هواپیمای دیگر را نیز امروز به ایران‌ایر تحویل می‌دهد. این پنج فروند هواپیما که در قالب برجام خریداری شده‌اند، با رجیسترهای EP-ITL، EP-ITK، EP-ITJ، EP-ITI و EP-ITM به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) خواهند پیوست تا شمار هواپیماهای ATR در خدمت هما به ۱۳فروند و تعداد هواپیماهای برجامی این شرکت به ۱۶فروند افزایش پیدا کند. به نقل از دنیای اقتصاد، پیش از این، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه از احتمال تحویل این هواپیماها به ایران خبر داده و اعلام کرده بود فرانسه به دنبال چراغ سبز ایالات متحده آمریکا برای تحویل این هواپیماها به ایران است. 

از «تحویل ۵ هواپیما یک روز قبل از تحریم» تا «تصمیم بزرگترین خریدار بادام آمریکا در مقابل واردات کالای آمریکایی»

به نظر می‌رسد، ATR توانسته آمریکایی‌ها را برای تحویل هواپیما به ایران مجاب کند. البته کریستن شرر، مدیرعامل این شرکت، گفته بود: ایرانی‌ها می‌خواهند هواپیماهای خود را تحویل بگیرند؛ اما ATR هیچ ریسکی را در تقابل با مقامات آمریکایی نخواهد پذیرفت و خود را در معرض تحریم‌های آمریکا قرار نمی‌دهد. وی از مذاکرات این شرکت با آمریکایی‌ها نیز خبر داده بود. به گفته مدیرعامل ATR، هواپیماهای سفارش داده شده توسط ایران دارای آپشن‌های ویژه‌ای است، چون این هواپیماها بیشتر در بالای مناطق کوهستانی فعالیت می‌کنند. او گفته بود: ایرانی‌ها از ما خواستند، برای همه مسافران در شرایط افت فشار کابین، سیستم تأمین اکسیژن وجود داشته باشد. این چیزی نیست که در یک هواپیمای منطقه‌ای الزامی باشد. از این روی، ما مجبور شدیم این هواپیماها را اصلاح کنیم که این اقدام، هواپیماهای سفارش ایران را نسبت به مدل‌های ATR‌های استاندارد، ویژه می‌کند؛ اما با اوضاع ژئوپلتیک پیش آمده پیرامون ایران، ریسک تامین مالی ATR بالا رفته است. 

عبور از قله ۱۲۴ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با افزایش 401 واحدی معادل 0.32 درصد به رقم 124 هزار و 352 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 117 واحدی معادل 0.32 درصد به رقم 36 هزار و 463 واحد رسید. شاخص کل هم وزن بر خلاف پایان هفته قبل، با افت 153 واحدی معادل 0.81 درصد، عدد 18 هزار و 783 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 108 واحدی معادل 0.81 درصد به رقم 13 هزار و 298 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 84 واحد کاهش معادل 0.06 درصد را رقم زد و به سطح 132 هزار و 945 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 112 واحد کاهش معادل 0.12 درصد به رقم 90 هزار و 250 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 2748 واحد افزایش معادل 1.09 درصد همراه بود و عدد 254 هزار و 161 واحد را به نمایش گذاشت. 

از «تحویل ۵ هواپیما یک روز قبل از تحریم» تا «»

ژاپن عنوان دومین بازار بزرگ بورس جهان را از چین ربود

به دنبال سقوط سهام شرکت ها در بورس چین در ۴۸ ساعت گذشته، بورس ژاپن موفق به تصاحب جایگاه دومین بورس بزرگ جهان شد و این عنوان را از چین ربود. در همین حال اطلاعات بدست آمده از سوی بلومبرگ نشان می دهد که مجموع ارزش سهام در بورس چین به ۶.۰۹ تریلیون دلار کاهش پیدا کرده؛ در حالی که ارزش شرکت ها در ژاپن ۶.۱۷ تریلیون دلار است. بر همین اساس، بورس آمریکا با ارزش بیش از ۳۱ تریلیون دلار در جایگاه نخست و بعداز آن ژاپن و چین به ترتیب عنوان دومین و سومین بورس بزرگ جهان را به خود اختصاص می‌دهند. بازار بورس چین در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی از بازار بورس ژاپن پیش افتاد و در ژوئن ۲۰۱۵ میلادی مجموع ارزش سهام بورس چین با رسیدن به بیش از ۱۰ تریلیون دلار به بالاترین رقم در تاریخ خود رسید.

عربستان ارسال نفت از طریق تنگه باب المندب را از سر گرفت

روز شنبه، عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت جهان اعلام کرد، ارسال محموله های نفتی خود از طریق آبراه استراتژیک دریای سرخ، باب المندب، را از سر گرفته است. به نقل از رویترز، عربستان سعودی در روز ۲۵ جولای، با حملهٔ گروه حوثی یمن به دو تانکر نفتی اش، موقتاً ارسال محموله از طریق این آبراهه را متوقف کرد.

از «تحویل ۵ هواپیما یک روز قبل از تحریم» تا «تصمیم بزرگترین خریدار بادام آمریکا در مقابل واردات کالای آمریکایی»

روز شنبه، وزیر انرژی عرستان طی بیانیه ای اعلام کرد، ارسال محموله از این آبراهه مجدداً از سر گرفته شده است. خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان، گفت: تصمیم به ازسرگیری حمل و نقل نفت از طریق تنگه باب المندب بعد از آن اتخاذ شد که رهبری ائتلاف اقدامات لازم را برای حفاظت از کشتی های دولت های ائتلاف انجام داد. شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی تأیید کرد که حمل و نقل فورا از سر گرفته شده است. آرامکو طی بیانیه ای گفت: این شرکت مراقب است تا هماهنگ با سازمان های مربوطه، به نظارت و ارزیابی وضعیت فعلی ادامه دهد و تمام اقدامات لازم برای حصول اطمینان از امنیت را انجام دهد.

بازار اوراق مسکن؛ رشد آرام «تسه»ها

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند۹۵ (تسه۹۵۱۲) با رشد ۲/ ۰ درصدی به قیمت ۶۵ هزار و ۶۳ تومان معامله شدند. پس از رشد ۶/ ۸ درصدی «تسه»ها در اردیبهشت و خرداد (پس از ۶ ماه نزولی)، مجددا در تیر افت ۳/ ۳ درصدی قیمت «تسه»ها رقم خورد. پایین بودن قدرت خرید متقاضیان، پس از جهش ۵۴ درصدی قیمت مسکن در تیر نسبت به سال گذشته از عوامل کاهش تقاضای مسکن است. دنیای اقتصاد، بر اساس آمار صندوق یکم بانک مسکن (وام به خانه‌اولی‌ها) کاهش ۴۰‌درصدی حجم خرید از سوی «خانه‌اولی»ها نسبت به زمستان را گزارش کرد.

ستاد تنظیم بازار نرخ مرغ را ۸۱۷۵ تومان ابلاغ کرد

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار اواخر هفته گذشته قیمت مرغ برای مصرف کننده را ۸۱۷۵ تومان ابلاغ کرده است، اظهار داشت: این قیمت مورد اعتراض تولیدکنندگان و فعالان صنعت قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما برای قیمت مرغ ۹۵۰۰ تومان بوده است، افزود: دولت قیمت را مانند سال گذشته، ۹ درصد افزایش داده در حالی که نرخ نهاده ها حداقل ۶۰ درصد افزایش یافته است. رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره دلایل افزایش قیمت مرغ طی هفته های اخیر در بازار نیز گفت: قیمت تمام شده تولید مرغ افزایش زیادی داشته ضمن اینکه گرما مقداری بر تولید مرغ تأثیر گذاشته و سبب ایجاد چنین نوساناتی شده است. یوسفی در گفت وگو با مهر با بیان اینکه میزان تولید کاهش نیافته است، افزود: در ماه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه وارد مرغداری ها می شود و تغییری در این زمینه ایجاد نشده است. وی درباره وضعیت قیمت مرغ طی روزهای آینده نیز گفت: فکر نمی کنم قیمت از میزان فعلی بالاتر برود.

افت دوباره نرخ سکه با کاهش تقاضای محافظه‌کارانه

روز گذشته، قیمت سکه تمام طرح قدیم، با افت 100 هزار تومانی به رقم 3,551,000 تومان رسید. همچنین سکه تمام طرح جدید (سکه امامی)، 3,848,000 تومان ارزشگذاری شد که این رقم نسبت به نرخ پایانی هفته گذشته، 52 هزار تومان ارزان تر است. نرخ نیم سکه بهار آزادی نیز با 90 هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز پنجشنبه، به رقم 1,840,000 تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی نیز با کاهش 11 هزار تومانی به سطح 939 هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی نیز در بازار دیروز، بدون تغییر خاصی، به قیمت 510 هزار تومان معامله شد.

رشد فزاینده واردات طلای هند در سال مالی 2018

وزارت بازرگانی و صنعت هند در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، واردات طلای این کشور در سال مالی 2018 میلادی با رشد 22.43 درصدی روبه رو شده و به بیش از 955 تن رسیده است. بر اساس این گزارش، واردات طلای هند طی سال مالی 2016-2017 میلادی به 780 تن رسیده بود.

پاسخ کره شمالی به هشدار آمریکا به سایر کشور ها در مورد تحریم های کره شمالی

روز شنبه و در حاشیه «نشست امنیتی جنوب شرقی آسیا» ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی، گفت که ایالات متحده "صدای خود را بالا می برد تا تحریم ها علیه کره شمالی را حفظ کند. ری گفت، در حالی که کره شمالی «اقدامات نیکخواهانهٔ خود را آغاز کرده است»، از جمله «توقف موقت آزمایش هسته ای و آزمایش پرتاب موشک و تخلیه زمین های آزمایش هسته ای»، ایالات متحده به «قدیم و به آنچه دور از قصد رهبرش است»، بازگشته است. وی این نکات را پس از آن در سخنرانی خود بیان کرد که وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو، در همان کنفرانس سخنرانی اش، به روسیه، چین و دیگر کشورها در مورد نقض تحریم های بین المللی علیه کره شمالی هشدار داد. همچنین گزارش ها حاکی از آن است که در حاشیه این کنفرانس، وزرای خارجه این دو کشور با یکدیگر دیداری غیر رسمی داشته اند. روز جمعه خزانه داری آمریکا از تحریم بانکی در روسیه به نام اگروسویوز، و همچنین دو نفر و دو نهاد در کره شمالی، به دلیل فعالیت های مالی غیرمجاز خبر داده بود. /خبرگزاری آسوشیتدپرس

چینی‌ها یکی پس از دیگری خرید نفت از آمریکا را متوقف می‌کنند

سه منبع خبری روز جمعه دوازدهم مردادماه، اعلام کردند شرکت یونیپک چین واردات نفت از آمریکا را به دلیل تشدید جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، به حال تعلیق درآورده است. مشخص نیست این تعلیق چه مدت طول می‌کشد، اما یکی از منابع اعلام کرد حداقل تا ماه اکتبر امسال، یونیپک هیچ سفارش جدیدی برای خرید نفت از آمریکا ثبت نکرده است. شرکت یونیپک درباره این خبر اظهارنظر نکرد. اطلاعات تجاری نشان می‌دهد که میانگین واردات نفت چین از آمریکا در هشت ماه امسال، ۳۳۴ هزار بشکه در روز خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود این رقم در ماه سپتامبر امسال به حدود ۱۹۷ هزار بشکه در روز کاهش یابد. تعرفه‌های وضع شده از سوی دولت چین برای واردات نفت از آمریکا، دیگر شرکت‌های نفتی چینی، از جمله شرکت پتروچاینا، را نیز از خرید نفت آمریکا باز داشته است. /خبرگزاری رویترز از سنگاپور

هشدار تولید کنندگان فولاد ژاپن به آمریکا

فولاد سازان ژاپنی در بیانیه ای که تارنمای فدراسیون فولاد سازان این کشور روز شنبه منتشر کرده است آورده اند، تعرفه روی فراورده های فولادی از سوی آمریکا را تحمل کرده اند؛ اما افزایش تعرفه خودرو را برنمی تابند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور داده است تا موضوع افزایش تعرفه خودرو بررسی شود و همزمان تعرفه 25 درصدی روی فولاد وارداتی از ژاپن و چند کشور دیگر در نظر گرفته است. شرکت «نیپون» بزرگترین تولید کننده فولاد در گزارشی که تارنمای ژاپن تودی به آن اشاره کرده آورده است، سود این شرکت از ماه آوریل تاکنون پس از اعمال تعرفه های آمریکا 19 درصد کاهش یافته است. این شرکت در گزارش خود خاطر نشان کرد، در سال 3 میلیون و 500 هزار تن مواد تولید می کند که برای ساخت خودروهایی استفاده می شود که به آمریکای شمالی صادر می شود و تعرفه های آمریکا بر روی این خودروها می تواند یک نگرانی بزرگ باشد.

از «تحویل ۵ هواپیما یک روز قبل از تحریم» تا «تصمیم بزرگترین خریدار بادام آمریکا در مقابل واردات کالای آمریکایی»

کشورهای چین، ژاپن و اتحادیه اروپا به صورت مشترک به برنامه آمریکا برای افزایش تعرفه بر روی واردات خودرو اعتراض کرده و این موضوع را باعث شروع یک نبرد گسترده تر تجاری می دانند نبردی که به اعتقاد کارشناسان، مردم آمریکا بازنده اصلی آن هستند. این کشورها با انتشار بیانیه های مشترک این تصمیم آمریکا و بازرسی های مذکور این کشور برای در نظر گرفتن تعرفه روی خودروهای وارداتی را محکوم کرده اند. موضوع اعمال تعرفه ها از ماه می (اردیبهشت) امسال شروع شد و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که دستور نظارت بر بازار و ورود خودروها و قطعات از کشورهای مختلف را صادر کرده است.

بزرگترین خریدار بادام آمریکا، از سپتامبر روی کالاهای آمریکایی تعرفه اضافی وضع می‌کند

دولت هند اعلام کرد، افزایش تعرفه بر روی برخی از کالاهای وارداتی آمریکایی از هجدهم سپتامبر لازم الاجرا خواهد بود. در همین حال دهلی نو در پاسخ به عدم معاف شدن هند از تعرفه های جدید آمریکا در ماه ژوئن تصمیم به افزایش مالیات واردات بر روی کالاهای آمریکایی گرفت و اعلام کرد که از چهارم ماه اوت اجرا می شود؛ اما سپس اجرای آن را به تأخیر انداخت. این کالاها شامل بادام، گردو، سیب و... هستند. مقامات رسمی دهلی نو و واشنگتن از قبیل «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه و «جیم ماتیس» وزیر دفاع آمریکا برای مذاکرات استراتژیک با همتایان هندی خود در ماه سپتامبر نشست خواهند داشت. اختلافات تجاری میان هند و ایالات متحده از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ بالا گرفته است. تجارت دو کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۱۱۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد؛ اما ترامپ خواهان کاهش کسری تراز تجاری ۳۱ میلیارد دلاری آمریکا با هند و در حال فشار به دهلی نو برای کاهش موانع تجاری است. هند بزرگترین خریدار بادام آمریکاست و در ماه ژوئن به افزایش تعرفه واردات تا ۲۰ درصد بر روی این کالا تصمیم گرفت. در حال حاضر هند به اتحادیه اروپا و چین در راستای مقابله به مثل در برابر سیاست افزایش تعرفه ترامپ بر روی فولاد و آلومینیوم پیوسته است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۱
رسیدیم به کجا؟ از بهترین خط هوایی دنیا ، خط هوایی که زمانی رقیب کوانتاس بود ، که قرارداد خرید کنکورد را داشت که اولین بوئینگ ۷۴۷ اس پی را داشت ، که زمانی به بیش‌تر نقاط مهم دنیا پرواز داشت ، به جایی که هواپیمای توربوپراپ نو را هم ایده آل میدانیم! فقط باید گفت متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
نمیدونم کی توهم بهترین خط دنیا رو تو ذهن ایرانی ها انداخته ول کنم نیستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
حالا شما ناشناس 9:22 ناراحت میشی با این واقعیت مواجه بشی که یک روز ی ایران ایر و هواپیمایی ایران بهترین خط هوایی تو منطقه آسیا بوده؟ زمانی که امارات متحده عربی و شیخ نشینهای اطراف خطوط زمینی هم
نداشتند چه برسه خط هوایی ...ظاهرا تصور موفقیت هم برای بعضی ها زجر آوره
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
۵۰ سال قبل فرودگاه مهر اباد را مقایسه کن با فرود گاه های کشورهای خاورمیانه ،شرق اسیا ،غرب اسیا اون وقت میبینی شما چقدر بی اطلاعی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
همونی که چندماه قبل افتاد تو دنا بخاطر یخ زدن سیستمهای هشدار ارتفاع و اشکال راداری؟
معلوم نیست چقدر پورسانت دادند به دلالها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
همش کذب بهترین هوایی با مهرباد فسقلی
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
دوستان مخالف! یه جستجوی اسم ایران ایر در گوگل خالی از لطف نیست
این ۵ هواپیما برای جریان رسانه ای بزک داخلی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
هواپیمای ملخی هم خرید کردن داره باید توربوفن میخریدن اینا خودمونم میتونیم تولید کنیم اگه بذارید
در مورد اینکه چرا با وجود مذاکره بین آمریکا و کره شمالی هنوز تحریم ها پابرجاست، بنظرم باید یه نیم نگاهی به 1+5 بیاندازیم، "آلمان" با وجود اینکه ده ها از جنگ جهانی میگذرد اما هنوز او را با 5 قدرت دیگر جهانی جمع نمیبندند! بنظرتون چرا؟ بنظر من ایده بدی نیست! چرا که یک عامل بازدارنده است برای کشورها تا هرطور که میخواهند رفتار نکنند، باید بدانند که رفتارهایشان تبعات دارد! نمیشود هر زمانی هر رفتاری انجام داد! و مدتی بعد با مذاکره برطرف نمود! باید آن کشور بداند که باید برای برگشت و برای جلب اعتماد سایرین نیازمند است تلاش کند! درست است که شاید این موضوع برای کشوری مثل آمریکا صادق نبوده است!
در مورد کره شمالی هم موضوع همین است! نمیشود سالیان سال در امور بین الملل ناهنجاری کرد و بعد از یک هفته انتظار داشته باشند که همه چیز عادی شود، کره شمالی باید متناسب با همان سالیان سال، امتحان خودش را پس دهد، در سختی ها خودش را نشان دهد! نشان دهد که آیا کشوری قابل اعتماد است یا خیر؟ مرحله به مرحله! باید یاد بگیرد که یک شبه نمیشود ره صد ساله رفت! باید یاد بگیرد رفتارهایش تبعاتی دارند که باید هزینه کند! زیرا آنها نمیتوانند اجازه دهند! چون اگر جوامع بین الملل اینطور رفتار نکنند، سنگ روی سنگ بند نمیشود! چرا؟ چون یک روز یک رفتاری نشان میدهد فردا یک رفتاری دیگر بدون اینکه بداند رفتارهایش تبعات دارند! بنظرم علت اینکه جنگ های جهانی با آن ابعاد و با ابزارهای ویرانگر کنونی بعد از چند دهه تکرار نشدند! علتش میتواند همین باشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
اقای مروتی قذافی هم همین مرحله به مرحله پیش رفت آخرش رو دیدیم
مضافا کره شمالی به کدوم کشور حمله کرده؟؟
اونی که قطعنامه ها رو نقض میکنه یا بدون مجوز حمله میکنه امریکاست
به نظرت کسی اون رو تحریم میکنه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
آلمان بازنده جنگ جهانی بود. ولی اسم جامعه بین الملل گذاشتن روش زیاد جالب نیست. چون آمریکا نشون داده هر کاری بخواد می کنه. مثالش جنگ افغانستان و عراق.
Morteza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
فارغ از دین و سیاست و با نگاه انسانی اونی که باعث آشوب در جهان شده ، کره شمالی نیست.اونی که از بمب اتم استفاده کرده،کره شمالی نیست.اونی که ثروت کشور های جهان سوم رو میدزده کره شمالی نیست.اونی که هر روز به یه جا حمله می کنه،کره شمالی .نیست.اونی که در همه جا دخالت میکنه،کره شمالی نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
امریکا ناهنجار نیست که بمب اتم زد لیبی اوکراین افغانستان عراق سوریه را بدبخت کرد با کشورهای دیگه
این برای این است که سفرهای خارجی بیشتری برویم و ارز بیشتری هدر دهیم.
حتما این هواپیماها در اختیارمردم و عموم قرار میگیره!
داره فکر میکنه دیگه میتونه چه وعده ای بده برای 3 سال باقیمانده
من یک عضو هیئت علمی هستم و دانشیار پایه هفده. در دوره اصلاحات استادیار پایه سه بودم و خالص دریافتی من بدون اضافه کاری معادل خرید سیزده سکه تمام بهار آزادی بود. امروز که هم از نظر رتبه و هم از نظر پایه خیلی بالاتر از آن زمان هستم کل دریافتی من معادل خرید حتی دو سکه تمام بهار آزادی نیز نیست. برای من و بسیاری از هموطنان دیگر فرقی نمیکند که چه کسی رییس جمهور باشد چه کسی باشد، وزیر و نماینده مجلس باشد چه کسی باشد، رییس مجلس و رییس قوه قضائیه و عضو مجمع تشخیص و مجلس خبرگان و امام جمعه اینجا و آنجا و غیره چه کسی باشد. اصلا فرقی نمیکند. برای اکثریت مردم و از جمله خود من تنها چیزی که الویت دارد این است زندگی همه ما رفاه نسبی داشته باشد، پاسپورتمان دارای اعتبار کافی باشد و ... و در یک کلام مردم میخواهند زندگی کنند. کاش مسئولان و نظامیها و سرداران و امیران و سیاستمداران و ملاها و دلواپسان و الباقی کسانی که بر مسند نشسته اند این مطلب ساده و روشن را بفهمند و این حق مردم را به رسمیت بشناسند و حرف و عملشان را در این راستا تنظیم کنند. درد مردم را درک کنید
بله دیگه دولت اون چندر غازی هم که گیر ایران اومد داد هواپیما خرید چون تعداد کشته های هوایی بیشتر از کشته های زمینی هست!!! اونی که پراید سوار میشه به درک ولی اونی که هواپیما سوار میشه ارزشمنده و نباید بمیره!!! این دولت دولت سرمایه دارها بوده و تا الانم با افزایش دلار سرمایه اونها چندین برابر شده و همه تا 1400 با روحانی هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
فکر شما باعث عقب ماندگی ایران وایرانی شده. متاسفم
ایرانی‌ها از ما خواستند، برای همه مسافران در شرایط افت فشار کابین، سیستم تأمین اکسیژن وجود داشته باشد. این چیزی نیست که در یک هواپیمای منطقه‌ای الزامی باشد

اين همه چيز بايد عين تو كتاب باشه كشته منو.

هر چي تو گوشه استاد بخوني بابا اين الان كاربرد نداره ميگه نه حتمن يه چيزي بوده بايد دقيقا مثل كتاب باشه!

حالا قيمت جنس 30% خوشبينانه گرون ميشه هيچ ! وزن اضافه ميشه هيچ! تعميرات و نگهداري هم مي خواد قطعات يدكي هم ميخواد. دست و پاگير هم ميشه.

از دست اين هايي كه ميگن خانوم معلممون بهمون اينجوري گفته !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان