بازدید 2010

ارز هر نوع کالایی پس از صادرات باید به کشور بازگردد

عضو فراکسیون گردشگری مجلس معتقد است رفع محدودیت و رونق صادرات محصولات صنایع‌دستی با معافیت صادرکنندگان از الزام به بازگشت ارز حاصل از صادرات‌شان ممکن نخواهد شد.
کد خبر: ۸۱۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ 10 July 2018

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص معافیت صادرکنندگان محصولات صنایع‌دستی از الزام به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود، گفت: بر خلاف این اقدام معتقدم باید صادرکنندگان صنایع‌دستی را نیز مانند دیگر صادرکنندگان مکلف به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات‌شان کرد چراکه نمی‌توان به آن‌ها گفت؛ ارز حاصل از صادرات‌شان را خارج از کشور نگه دارند و این آسیب بزرگی برای کشور است، بلکه فقط باید آن‌ها را از الزام به پرداخت ارز با قیمت 4 هزار و 200 تومان معاف کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کار سبب می‌شود آن‌ها بتوانند ارز خود را با استدلال بهتری به نرخ روز در بازار ایران عرضه کنند؛ درواقع نباید اجازه داد صادرات صورت بگیرد اما ارز حاصل از آن وارد کشور نشود.

وی با اشاره به اینکه رفع محدودیت و رونق صادرات محصولات صنایع‌دستی با معافیت صادرکنندگان از الزام به بازگشت ارز حاصل از صادرات‌شان ممکن نخواهد شد، تاکید کرد: ارز هر نوع کالایی پس از صادرات باید به کشور بازگردد.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس در حالی که معتقد است باید میان واردات و صادرات تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، بیان کرد: اگر این کار سبب شود الزام فروش ارز با نرخ رسمی در مورد اقلام صنایع‌دستی موضوعیت خود را از دست دهد قابل دفاع خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید اجازه داد ارز کالاهای صادر شده به کشور وارد شده اما باید نرخ کالای صادر شده را بازار مشخص کند، گفت: دولت باید از ورود ارز صادرکننده به کشور مراقبت کند اما برای این ارز نرخ تعیین نکند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به تازگی در پی درخواست رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از سازمان توسعه تجارت ایران معافیت صادرکنندگان محصولات صنایع‌دستی از الزام به بازگشت ارز حاصل از صادرات ابلاغ شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار