بازدید 6298

آمریکا یک عضو مزاحم از شروع برجام بود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: باید ببینیم در گفت‌وگوهایی که با 5 عضو برجام داریم، چگونه می‌توانند خواسته‌های جمهوری اسلامی و مردم ما را تامین کنند.
کد خبر: ۷۹۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 09 May 2018

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: باید ببینیم در گفت‌وگوهایی که با 5 عضو برجام داریم، چگونه می‌توانند خواسته‌های جمهوری اسلامی و مردم ما را تامین کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: همانگونه که شب گذشته شاهد صحبت‌های قاطع فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی مبنی بر مواضع اتحادیه اروپا در مورد برجام بودیم، این اتحادیه با این رفتار و سیاست زور مدارانه آمریکا که می‌خواهد خودش را به صورت یکجانبه تحمیل کند مخالفت کردند؛ آنها علاقه دارند بر‌جام بدون آمریکا ادامه داشته باشد.

وی افزود: البته ما باید ببینیم برجام پس از آمریکا برای کشور ما چه سودمندی‌هایی دارد و چگونه می‌تواند منافع مطرح شده ما در برجام را به ثمر برساند. باید دید اروپا و دیگر کشورها تا چه حد می‌توانند خواسته‌های ما را برآورده کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: بر اساس دستورات ریاست جمهوری به وزیر امور خارجه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ما طی هفته‌های آینده در این خصوص با اتحادیه اروپا جلساتی خواهیم داشت و مسائل اقتصادی را بررسی کرده و بعد از آن تصمیم خواهیم گرفت که چه رفتار و سیاستی را برای برجام بعد از آمریکا دنبال کنیم.

قاسمی افزود: رئیس جمهور آمریکا یک عضو مزاحم از شروع برجام بود که فقط کار‌شکنی ‌می‌کرد و مخالفت‌های بسیاری داشت و سرانجام هم از توافق خارج شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: به هر حال 5 کشور دیگر در برجام حضور دارند، ما باید ببینیم در گفت‌وگوهایی که با این 5 عضو برجام داریم، چگونه می‌توانند خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران و مردم ما را تامین کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که اروپا نتواند خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران را تامین کنند ما باید تصمیم دیگری را اتخاذ کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل