بازدید 51159
آخرین تحولات خاورمیانه؛

اظهارات شدیداللحن وزیر کشور لبنان علیه ایران/ تأکید وزیر خارجه مصر بر امکان اعزام «نیروهای عربی» به سوریه/استقبال «اتحادیه عرب» از قطع روابط مغرب با تهران

ارسال ده کامیون سلاح برای کردهای سوریه، تأکید وزیر خارجه مصر بر امکان اعزام «نیروهای عربی» به سوریه، اظهارات ضد ایرانی وزیر کشور لبنان و استقبال «اتحادیه عرب» از قطع روابط مغرب با تهران، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ادعای خبر دیدار ظریف با جان کری نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۹۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 05 May 2018

ارسال ده کامیون سلاح برای کردهای سوریه، تأکید وزیر خارجه مصر بر امکان اعزام «نیروهای عربی» به سوریه، اظهارات ضد ایرانی وزیر کشور لبنان و استقبال «اتحادیه عرب» از قطع روابط مغرب با تهران، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ادعای خبر دیدار ظریف با جان کری نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه آمریکایی بوستون گلوب نوشت: «جان کری»، وزیر خارجه «باراک اوباما» با «محمد جواد ظریف» در نیویورک دیدار داشته است.

بر این اساس دیدار مذکور با هدف نجات دادن توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 که یکی از دستاوردهای دولت اوباما به شمار می رود، انجام گرفته است.

«جان کری» برای گفت‌وگو درباره روش‌های حفظ توافق هسته‌ای برجام با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران دیدار کرده است.

دیدار مخفیانه «جان کری» با «ظریف» برای نجات دادن برجام/اظهارات شدیدالحن وزیر کشور لبنان علیه ایران/ تاکید وزیر خارجه مصر بر امکان اعزام «نیروهای عربی» به سوریه/استقبال «اتحادیه عرب» از قطع روابط مغرب با تهران

روزنامه آمریکایی از تلاش کری برای نجات برجام به عنوان «مأموریتی جسورانه» نام برده و نوشته است: او برای وارد آوردن فشارهای بیرونی روی دولت ترامپ برای ماندن در برجام به فهرست‌هایی از ارتباطاتش متوسل شده که در دوران حضورش در وزارت خارجه آمریکا جمع‌آوری کرده است.

 ارسال ده کامیون سلاح برای کردهای سوریه

رسانه های مخالف دولت سوریه جمعه شب اعلام کردند، این محموله سلاح به پادگان «تل بیدر» در جاده بین المللی میان شهر قامشلی و شهرک تل تمر در شمال شرق استان حسکه ارسال شد.

این سلاح ها که از جزئیات آن اطلاعاتی منتشر نشده از گذرگاه مرزی فیش خابور در مرز عراق برای نیروهای دمکراتیک سوریه فرستاده شد.

بیست روز قبل نیز یک محموله سلاح که بیشتر آن اهدایی از طرف عربستان سعودی است برای کردهای سوریه در منبج ارسال شد.

دیدار مخفیانه «جان کری» با «ظریف» برای نجات دادن برجام/اظهارات شدیدالحن وزیر کشور لبنان علیه ایران/ تاکید وزیر خارجه مصر بر امکان اعزام «نیروهای عربی» به سوریه/استقبال «اتحادیه عرب» از قطع روابط مغرب با تهران

منابع کردی حدود یک ماه قبل اعلام کردند، ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در حال تأسیس مرکز هماهنگی با نیروهای دمکراتیک سوریه در منبج برای محافظت از این شهر در برابر حمله ارتش ترکیه است.

منابع کردی اعلام کردند، گشتی های آمریکا، فرانسه و انگلیس در این شهر گشت زنی می کنند.

نظامیان آمریکایی بر خلاف اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور مبنی بر خروج از سوریه، در حال ایجاد پایگاه های جدید در این شهر هستند.

تأکید وزیر خارجه مصر بر امکان اعزام «نیروهای عربی» به سوریه

مسأله اعزام نیروهای مصری به سوریه در چهارچوب طرح جایگزینی «نیروهای عربی» به جای نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه، چند هفته‌ای است که کشورهایی مانند آمریکا و عربستان آن را مطرح کرده‌اند.

وزیر خارجه این کشور با حضور در مراسمی که مؤسسه الاهرام مصر آن را برگزار کرد، اعلام نمود، امکان اعزام نیروهای عربی به سوریه وجود دارد، این در حالی است که مصر بارها با اعزام نیروهای مصری به سوریه مخالفت کرده است.

«سامح شکری»، وزیر خارجه مصر افزود: احتمال دارد که ائتلاف عربی بخواهد به سوریه نیرو اعزام کند و مقامات کشورهای مختلف در حال بحث و تبادل نظر درباره این مسأله هستند.

الاهرام به نقل از شکری نوشت: «طرح جایگزینی نیروهای آمریکایی در سوریه که ممکن است یک طرح عربی باشد، فقط در سطح رسانه‌ نیست، بلکه مسئولان کشورهای مختلف آن را با هدف برقراری امنیت در سوریه مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

دیدار مخفیانه «جان کری» با «ظریف» برای نجات دادن برجام/اظهارات شدیدالحن وزیر کشور لبنان علیه ایران/ تاکید وزیر خارجه مصر بر امکان اعزام «نیروهای عربی» به سوریه/استقبال «اتحادیه عرب» از قطع روابط مغرب با تهران

«عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان سعودی دو هفته گذشته در نشست خبری مشترکی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در شهر ریاض اعلام کرده بود که کشورش به آمریکا گفت، حاضر است برای مبارزه با تروریسم به سوریه نیرو اعزام کند.

وزیر خارجه عربستان سعودی گفته بود که ریاض پیشنهاد اعزام نیروهای ائتلاف به نام «ائتلاف اسلامی ضد تروریسم» ـ که مصر هم در این ائتلاف شرکت دارد ـ به سوریه را داده است.

اظهارات ضد ایرانی وزیر کشور لبنان

در حالی که تنها دو روز به انتخابات پارلمانی لبنان در 16 اردیبهشت باقی مانده، «نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان که وابسته به جریان «14 مارس» است، در یکی از نشست های انتخاباتی خود، اتهاماتی علیه ایران مطرح کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، المشنوق گفت: بیروت فقط پایتخت نیست، بلکه پایه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی لبنان است. بیروت با تمام تاریخش، شهری عربی است و ایرانی‌ها نمی‌توانند مانند آنچه در رابطه با دمشق، بغداد و صنعا انجام دادند بر بیروت نیز دست‌اندازی کنند.

وی ادامه داد: در (حوزه انتخاباتی) بیروت با لیست حزب‌الله که 40 هزار رأی خواهد آورد و نیز لیست آرای باطله روبه رو خواهیم بود. تنها راه مقابله حقیقی، «رأی بیشتر» (به احزاب رقیب با حزب‌الله) خواهد بود.

المشنوق پیشتر نیز در راستای حمایت از المستقبل از پیروزی حزب‌الله در انتخابات ابراز نگرانی کرده و گفته بود: تعداد زیاد لیست‌ها از سهم لیست المستقبل در برابر حزب‌الله خواهد کاست، بیم آن می‌رود که اگر ساکنان بیروت مشارکت گسترده نداشته باشند، آنچه حزب الله در 7 مارس 2008 درباره سلاحش نتوانست محقق کند در انتخابات ششم می 2018 به آن برسد.

انتخابات لبنان دو روز دیگر در 15 حوزه انتخاباتی و در قالب 77 لیست برگزار خواهد شد.

استقبال «اتحادیه عرب» از قطع روابط مغرب با تهران

اتحادیه عرب در بیانیه‌ای از قطع روابط دیپلماتیک مغرب با ایران حمایت کرد. بر اساس گزارش روزنامه «الحیاة»، «محمود عنیفی» سخنگوی «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب گفت: با تصمیم مغرب برای قطع روابط با ایران به دلیل مداخلات خطرناک و مردود تهران در امور داخلی این کشور (مغرب) اعلام همبستگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: تصمیم‌های اخیر اجلاس سران عرب در ظهران عربستان (در ماه آوریل) درباره مداخلات ایران، نشان دهنده موضع محکم عربی در رد این دخالت‌ها و  کار در راستای مقابله با‌ آن بود. کمیته چهارجانبه‌ای که برای پیگیری این موضوع تشکیل شده چارچوب عربی فعال برای هماهنگی سیاست‌ها و وحدت مواضع در برابر طمع‌ورزی‌ها، تهدیدات و مداخلات ایران است.

وی سپس مدعی شد: این اتفاق که تازه‌ترین اتفاق از سلسله مداخلات تنش‌زدای ایران در منطقه عربی است، می‌طلبد که کشورهای عربی در برابر این راهبردهای ایران دست‌بسته ننشینند.

هفته جاری «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب، ایران را متهم کرد که از طریق حزب‌الله لبنان، روند تجهیز گروه نظامی-سیاسی «جبهه پولیساریو» به اسلحه را تسهیل کرده است و پس از آن بود که مغرب از قطع روابط خود با تهران خبر داد.

این اتهام بلافاصه از سوی ایران و حزب‌الله لبنان تکذیب شد.

پیشتر کویت، عربستان، امارات، بحرین، قطر، شورای همکاری از این اقدام مغرب استقبال کرده بودند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۵۰
مرسی ظریف. واقعا کری خیلی آدم مثبتیه و به معنی واقعی کلمه دیپلماته. اگر دولت دست دموکراتا میموند تعامل کشور با آمریکا ادامه میافت و نتایج اقتصادی خوبی برا ملت داشت..
اساتید سیاست خارجی ، اقتصاد ، جامعه شناسی ، صنعت و ... اجازه بدهید جوونهای متخصص کارو دست بگیرن بعد از چند دهه مدیریت کلان کشور در حوزه های مختلف دل بکنید وضع موجود حاصل نبوغ مدیریتی شماست .....
کاش مسئولین بجای اینهمه هزینه و تلاش برای گسترش نفوذ بیحاصل در خارج از مرزها به ابادانی کشور خود اهتمام مینمودند و فکری برای دردهای مزمن گرانی و بیکاری و فقر و فساد و بیعدالتی میکردند
درود بر ظریف مردمی
























امیدوارم ترامپ از بازی کودکانه خود دست بردارد و هرچه زودتر به میز مذاکره برجام برگردد
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
سبوس جان از زمان صدارت ترامپ نرخ بیکاری در آمریکا به کمترین میزان رسیده.کودک اونهایی هستن که بازی بزرگان را کودکانه میپندارن
وزير كشور لبنان راست مي گويد!گويا فراموش كرده كه كمك هاي بي شماري كه ايران درحق لبنان كرده بعنوان نمونه سفري كه جناب آقاي خاتمي رئيس جمهور وقت ايران به لبنان داشت 50ميليون دلاركادوي ناقابل تقديم اين حضرات قدر ناشناس كردند.
آقاي وزير كشور لبنان راست مي گويد ايران مقصر اصلي بدبختي كشورهاي عربي مثل لبنان ،عربستان ،امارات وغيره مي باشد! چون اگر ايران اسرائيل را تاكنون مهار نمي كرد تابحال اسرائيل تمامي كشورهاي عربي را نابود كرده بود.
از مسئولان محترم خواهش مي كنم اسرائيل را بحال خودش رهايش كند تا پدر اين كشورهارا در بياورد.
آيا تابحال اين سوال كه چرا خداوند قرآن را به زبان عربي فرستاده استفكر كرديد؟
خدادر قرآن سوره فصلت آيه 34يا 44 جواب اين سوال را ميدهد ومي گويد چون عربهايعني همين كشورهاي عربي جاهل هستند به همين دليل قرآن را به زبان عربي فرستاديم وگرنه اينها به هيچ عنوان قرآن را قبول نمي كردند.
نگذارید کشور دست نااهلان بیفتد. امام خمینی
حرف اخیر جان کری یعنی:
برجام آمریکا را یک دهه جلو انداخت و اعتبار دلار را حفظ کرد
اما ایران را 3دهه به عقب برگرداند در همه زمینه ها
معنای برد برد را فهمیدیم!!؟
بالاخره طرف وزیر کشور لبنان است حتما او خیر وصلاح کشورش را از دیگران بیشتر می خواهد.
واقعا یکی بگوید کدام کشور برایمان مونده
چرا محرمانه
وزیر خارجه لبنان اشتباه کرده . ما بیشتر می فهمیم یا اون ؟ مگه لبنان کشور اونه که بر علیه ما اظهارات تند انجام می ده ؟ کلا تو دنیا غیر از ما ، همه بی خود می کنند .
از قدیم بوده تا همین بوده عربها هیچگاه با عجم(ایران)خوب نبوده اگر هم مقطعی بوده برای منافعشون بوده چرا نمی خواهید اقرار کنید
خدایا شکر اونا هم قطع رابطه کردند.
مردم لبنان باید حزب الله را مي فرستند سوريه
تابناک ، خواهشا با این اوضاعی که در سطح بین المللی داریم، فاکتورهای ( یک کشور عزتمند ) در دنیا رو بررسی کن، از اون تحلیل خوبهات
خوشم میاد اعراب منطقه در برابر ایران شمشیر را از رو بستند
چرا با همه دنيا تنش داريم؟
اتفاقا در موضوع انتخابات پارلمانی لبنان ایران تمام قد از منافع حزب اله وکاندیدهای با گرایش سیاسی حزب چپ و شیعه لبنان حمایت میکنه و این رو وزیرکشور مطلع هست...چنانکه می خواهد مانع نفوذ سیاسیون مرتبط با ج ا ایران در پارلمان لبنان بشود...
غم لبنان ما را كشت
قطر هم حمایت کرده،اونوقت بیشتر پرواز هاش از روی ایران عبور میکنه ، خود مدیران ما شل می گیرند
من روی چه حسابی هنوز احساس عزتمندی بکنم؟
احتمالا المشنوق میداند ایران در بیروت مخالفینی دارد در نتیجه دنبال بهره برد ن از این وضعیت به نفع خود و جریان مطبوعش در انتخابات بوده و کاربرد دیگری ندارد.
با توجه به تحقیرهای چندش آوری که ترامپ نسبت به عربستان و امارات در دوهفته گذشته روا داشته است، من بسیار امیدوارم که به اینان بر بخورد و مدعی استقلال بشوند.
شاید هم با ایران روابط خود را تجدید نمودند.
هر کاری میخوان بکنن... ما دائیه دار و متولی جهان اسلامیم ...
تمام رفقای ما دارند دست مارو گاز میگیرن و عسل و حیا رو باهم قی میکنن
تابناک درج بفرما

حکایت این روزهای مملکت ماست که با همه جا کار داریم الا با خودمان.یه سری توی بازار بزنید ببینید چه خبره.مشکل ما داخل این همه هی خارج را رصد نکنیم
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
خداقوت برادر که سانسور میکنی
اصل مطلب را که حذف کردی حالا برای اینکه صحبتم ابتر نمونه اینطور رفرنس میدم
گلستان سعدی باب چهارم
انجایی که میگه
تو بر اوج فلک چه دانى چیست
که ندانى که در سرایت کیست
ما با مغرب کاری نداشتیم مغرب کجاست
قطر واقعااااااا؟؟؟
همان گونه که پیامبر اسلام پیش بینی کرده اند ، اسلام از طریق قومی غیر عرب به قدرت واعتلا می رسد .به خواست خدا آن قوم ماخواهیم بود و البته طیف وسیعی از شیعیان وحق طلبان عرب را هم همراه خواهیم داشت...
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
مبحت بفرمائید ودر یه زمان مناسب به تاریخ رجوع کنید .الان هرطرف که نگاه کنیم همه چیز میبینم جز اعتلا.همین را اگه یه سری به بازارشون بزنید یه چیز دیگه ای میگن
آخه ما رابطه با عربها را میخواهیم چکار....
شاخص کل بورس که از ابتدای سال 97 بیش از6000 واحد ریزش کرده بود امروزنیز 511 واحد دیگر ریزش کرد ودر آستانه سقوط به کانال 92000 واحد قرارگرفت !
قطر را داشته باش
قطر را داشته باش
چی؟
اینم از لبنان!!!
دیگه تا چش کار میکنه این دوروبر کسی نمونده...
دم ایران گرم این سرزمینها در دوران ساسانیان برای ما بوده...
ديگه خيلي بده كه دنيا داره بر عليه ما متحد ميشه اروپا دنبال پول ما امريكا دنبال ثروت ما و كشورهاي منطقه دنبال نابودي ما يعني چي ثروت و كار و توانايي ما را امريكا با اختلاف نرخ ارز ميبره خود ارز ما را اروپايي ها ميبرن...عربستان نفت ميده لااقل امكانات و حمايت ميگيره ما چي امريكا هيچي نميده ارزش پولش ٢ برابر ميشه تو يكماه اروپا هم دانش فني كه نميده صنايع مادر كه نميده
حمايت هم نميده ولي ارز را ميبره روسيه هم كه فقط حرف ميزنه امريكا تو سوريه گرد و خاك ميكنه روسيه حرف هم نميزنه ما الان واقعا كجا هستيم؟بايد در اهداف خودمون تجديد نظر كنيم
عجیب احساس عزتمندی و آزادمنشی و.... می کنم!
کردهای سوریه دیر یا زود باید منبچ را تخلیه کنند به آممریکا و انگلیس و.. نباید دلخوش باشند وگرنه عاقبتشان مثل عفرین خواهد بود
تمام اموال ملت ایران به برخی بدهیم کوچکترین تغییری در نظر آنان نسبت به دشمنی باایرانیها نخواهدداشت همانطور که تاکنون تاثیر نداشته جز اینکه ملت ایران درزیر خط فقر وفلاکت هستند
(پیشتر کویت، عربستان، امارات، بحرین، قطر، شورای همکاری از این اقدام مغرب استقبال کرده بودند..)

چرا ایران به اظهارات قطر واکنش نشان نمیده
ضد ایرانی؟
اظهارات ضد ایرانی وزیر کشور لبنان :بیروت با تمام تاریخش، شهری عربی است و ایرانی‌ها نمی‌توانند مانند آنچه در رابطه با دمشق، بغداد و صنعا انجام دادند بر بیروت نیز دست‌اندازی کنند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یکی به این آقا بگه تا اون موقع که بیروت شهری عربی بود چه گلی به سر این شهر شما زدید ؟ اگر ایرانی ها نبودند تا حالا بیروت یکی از شهرهای اسراییل بود تو هم یا داشتی پادویی صهیونیستها را میکردی یا اینکه تو پاریس صفا !
در حال حاضر جان کری در حدی نیست که کوچکترین تصمیمی در مورد برجام بگیرد و دخالت دموکراتها در برجام دونالد دوک را بیشتر جری میکند پس بهتر است با شهامت جلو رفته و مسئله را مانند کره شمالی با گفتگوی رو در رو و بدون واسطه این کشور و آن کشور حل کرد
یعنی بصیرت و درایت و مدیریت و سواد مدیران چشم بازار را کور کرده ؟!
چرا همه خوابند
به
باید به دولت تدبیر تبریک گفت قرار بود به پاسپورت ایرانی عزت ببخشد که بخشید
معلوم نیست بعد از هسته ای دیگه چی باید بدیم شاید با ما خوب شوند
یکی به ما بگه ایران چرا اینقدر پول در لبنان و‌ سوریه خرج میکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی