بازدید 23462
آخرین تحولات سوریه؛

کاخ سفید: تصمیم نهایی درباره سوریه گرفته نشده است/گزینه‌های اقدام نظامی آمریکا در سوریه به روایت مقام‌های پنتاگون/زمینه چینی انگلیس برای اقدام نظامی هماهنگ علیه سوریه

تحولات نگران کننده و حساس سوریه در چند روز گذشته با اعلام قبلی آمریکا مبنی بر حمله به این کشور وارد مرحله جدیدی شده است؛ جایی که بسیاری از ناظران در انتظار وعده ترامپ برای حمله به سوریه هستند و همزمان نیروهای محور ایران و روسیه نیز در آماده باش کامل اند.
کد خبر: ۷۸۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 12 April 2018

تحولات نگران کننده و حساس سوریه در چند روز گذشته با اعلام قبلی آمریکا مبنی بر حمله به این کشور وارد مرحله جدیدی شده است؛ جایی که بسیاری از ناظران در انتظار وعده ترامپ برای حمله به سوریه هستند و همزمان نیروهای محور ایران و روسیه نیز در آماده باش کامل اند.

به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه، «سارا هاکبی سندرز»، سخنگوی کاخ سفید گفت: آمریکا تصمیم نهایی را برای حمله به سوریه نگرفته، ولی روسیه و سوریه را مسئول حمله شیمیایی در «دوما» می داند.

سندرز در کنفرانسی خبری اظهار داشت: اطلاعاتی که به دست آمده، تصویر کاملا متفاوتی را نشان می دهد. رئیس جمهوری، روسیه و سوریه را مسئول این حمله شیمیایی می داند.

روز چهارشنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد، اگر مسکو موشک های آمریکا را رهگیری کند، به تقابل نظامی با روسیه در سوریه روی خواهد آورد.

اما سندرز درباره اینکه آیا رئیس جمهوری آماده درگیری احتمالی با روسیه است، مشخصا صحبتی نکرد.

وی افزود: روس ها ثابت کرده اند، تا حدودی مسئول این وضعیت هستند. آنها تضمین داده بودند که سوریه بار دیگر از سلاح های شیمیایی استفاده نمی کند. آنها در تحقق این مسأله ناکام ماندند. آنها قطعا مسئولیت بخشی از این مسأله را دارند و ثابت کرده اند که در این روند بازیگران بدی هستند.

سندرز ادامه داد: همه گزینه ها روی میز است. تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است.

کاخ سفید: تصمیم نهایی درباره سوریه اتخاذ نشده است/گزینه‌های اقدام نظامی آمریکا در سوریه به روایت مقام‌های پنتاگون/زمینه چینی انگلیس برای اقدام نظامی هماهنگ علیه سوریه

با این حال، وی تأکید کرد: قطعا رئیس جمهوری تصمیم هایی گرفته است. سخنگوی کاخ سفید گفت که ترامپ هنوز «جدولی زمانی» در مورد سوریه تعیین نکرده است.

هرچند برخی مقام های دولت آمریکا گفته اند، آمریکا هنوز در حال بررسی اسناد و شواهد مربوط به حمله شیمیایی در سوریه است، کاخ سفید اسناد کافی را بررسی کرده و در مورد اینکه چه کسی مسئول حمله است، به نتیجه رسیده است.

سندرز اظهار داشت: هنوز چیزهایی هست که در حال بررسی است.

ترامپ یکشنبه هفته جاری، ساعاتی پس از ادعاهای مخالفان سوری مبنی بر حمله شیمیایی به غوطه شرقی از سوی دمشق، روسیه و ایران را مسئول آن دانست.

وی در سخنانی تهدید کرد، در 24 تا 48 ساعت آینده، تصمیمات مهمی در مورد سوریه گرفته خواهد کرد.

گزینه‌های اقدام نظامی آمریکا در سوریه به روایت مقام‌های پنتاگون

رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقام‌های وزارت دفاع این کشور برخی از گزینه‌ها برای اقدام نظامی در سوریه را تشریح کرده‌اند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال و نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های پنتاگون مدعی شده‌اند گزینه‌های اقدام نظامی آمریکا در سوریه، احتمالاً عملیات‌های هوایی که بیش از یک روز طول می‌کشد را شامل شوند.

گزینه‌های دیگر مواردی مانند انجام حملاتی به قصد از کار انداختن «توانمندی‌های شیمیایی» دولت سوریه را شامل می‌شود، اما عزل بشار اسد، رئیس‌‌جمهور سوریه از قدرت در دستور کار نیست.

منابع خبری در روزهای گذشته از تحرکات دولت آمریکا برای اقدام نظامی در سوریه به بهانه وقوع حمله شیمیایی ادعایی در منطقه «دوما»، واقع در غوطه شرقی خبر داده‌اند.

در پی پیشروی ارتش سوریه در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق، بامداد یکشنبه، 19 فروردین‌ماه (8 آوریل) منابع محلی از وقوع حمله شیمیایی به این منطقه خبر دادند.

با آنکه هنوز تحقیقات مستقلی درباره گزارش‌های رسانه‌‌ای در خصوص حمله «دوما» انجام نشده‌اند، کشورهای غربی، دولت سوریه را به انجام این حمله متهم می‌کنند.

سوریه و روسیه ادعاهای مطرح درباره استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی در دوما را رد کرده‌اند و ایران درباره بهانه قرار دادن آن برای اقدام در سوریه هشدار داده است.

سفیر روسیه در لبنان روز چهارشنبه به واشنگتن هشدار داد، همه موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک شوند، سرنگون و مبدأ شلیک نیز هدف قرار داده خواهد شد.

ترامپ در پاسخ در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «روسیه ادعا کرده که هر موشکی و تمام موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌کند. آماده باش روسیه، چراکه آن‌ها (موشک‌ها) دارند می‌آیند؛ زیبا، جدید و هوشمند!»

ادعاها علیه دمشق در حالی مطرح می‌شوند که دولت سوریه در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را نابود کرد.

ترک بندر طرطوس سوریه توسط ناوهای روس

کانال 10 تلویزیونی رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه گزارش داد که ناوهای جنگی روسی بندر طرطوس در سواحل سوریه را ترک کردند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از کانال 10 تلویزیونی رژیم صهیونیستی، تصاویر جدید ماهواره ای، حاکی از ترک ناوهای جنگی روسی در بندر طرطوس است.

این شبکه تلویزیونی افزوده است: به نظر می رسد، کشتی های جنگی روسی به منظور مانور بهتر هنگام حمله احتمالی آمریکا در خارج از کمربند ساحلی این بندر آرایش دفاعی به خود گرفتند.

کاخ سفید: تصمیم نهایی درباره سوریه اتخاذ نشده است/گزینه‌های اقدام نظامی آمریکا در سوریه به روایت مقام‌های پنتاگون/زمینه چینی انگلیس برای اقدام نظامی هماهنگ علیه سوریه

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از حمله ادعایی شیمیایی شامگاه شنبه به دوما تهدید کرد اقدام نظامی علیه سوریه را در دستور کار خودر قرار می دهد.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) اتهام استفاده از سلاح شیمیایی در شهر دوما از سوی نیروهای دولتی این کشور را بی اساس خواند و گزارش داد که تروریست‌های جیش ‌الاسلام با نسبت دادن اتهام به کارگیری سلاح شیمیایی به ارتش سوریه، تلاشی آشکار برای مانع شدن از پیشروی نیروهای دولت سوریه دارند.

روسیه نیز ادعای مطرح شده مبنی بر استفاده از گاز کلر در شهر دوما از سوی ارتش سوریه را رد و اعلام کرد که این ادعا بی اساس و تنها با هدف توجیه حمله نظامی به این کشور مطرح می شود.

زمینه چینی انگلیس برای اقدام نظامی هماهنگ علیه سوریه

ادعاهای واهی نخست وزیر انگلیس علیه سوریه و متهم ساختن دمشق به حمله شیمیایی ادعایی در دوما، از زمینه چینی لندن برای انجام اقدام نظامی هماهنگ علیه سوریه حکایت می کند.

به گزارش گاردین، «ترزا می» روز سه شنبه با متهم ساختن دولت اسد به حمله شیمیایی ادعایی در دوما و وعده واهی سپردن عاملان این حمله به دست عدالت، از تمایل و زمینه سازی لندن برای اقدام نظامی هماهنگ علیه سوریه خبر می دهد.

ترزا می روز سه شنبه در شهر بیرمنگام خطاب به خبرنگاران گفت: «حمله شیمیایی روز شنبه به شهر دوما در سوریه اقدامی وحشیانه و تکان دهنده بود. استفاده از تسلیحات شیمیایی بدون پاسخ نخواهد ماند».

وی در ادامه افزود: «ما به سرعت در حال دستیابی به یک تفاهم بر سر آنچه روی داده، هستیم. تمام نشانه ها حاکی از آن است که رژیم سوریه عامل این حمله بوده و در مورد پاسخگو ساختن عاملان این حمله و همچنین ممانعت از کاربرد تسلیحات شیمیایی و وقوع یک فاجعه انسانی دیگر در آینده، با نزدیکترین متحدان خود در حال همکاری هستیم».

کاخ سفید: تصمیم نهایی درباره سوریه اتخاذ نشده است/گزینه‌های اقدام نظامی آمریکا در سوریه به روایت مقام‌های پنتاگون/زمینه چینی انگلیس برای اقدام نظامی هماهنگ علیه سوریه

خبرگزاری بی بی سی نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، ظاهراً نخست وزیر انگلیس آماده است تا بدون موافقت اعضای پارلمان این کشور، به عملیات های نظامی دولت های غربی علیه سوریه بپیوندد.

گزارش ها همچنین حاکی است، نخست‌وزیر انگلیس دستور حرکت زیردریایی‌های این کشور را تا محدوده عملیاتی جهت حمله موشکی به سوریه صادر کرده است.

طبق این گزارش ها حمله به سوریه ممکن است از پنجشنبه شب به بعد آغاز شود.

گفتنی است، ترزا می در گفت وگوی تلفنی روز سه شنبه خود با همتایان آمریکایی و فرانسوی خود (دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون) با «لزوم واکنش جامعه بین المللی در حمایت از ممنوعیت جهانی استفاده از تسلیحات شیمیایی» موافقت کرد.

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و نتانیاهو درباره سوریه

رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره سوریه صحبت کرد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خواستار خویشتنداری ازاقداماتی بی ثبات کننده‌ اوضاع در سوریه شد.

بر اساس این گزارش، به ابتکار طرف اسرائیلی، تماس تلفنی میان رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر اسرائیل برقرار شد. در این تماس تلفنی، موضوع سریه از حمله حمله اخیر نیروی هایی اسرائیل به پایگاه هوایی تی 4 در حمص بررسی شد.

کاخ سفید: تصمیم نهایی درباره سوریه اتخاذ نشده است/گزینه‌های اقدام نظامی آمریکا در سوریه به روایت مقام‌های پنتاگون/زمینه چینی انگلیس برای اقدام نظامی هماهنگ علیه سوریه

پوتین بر اهمیت اساسی احترام به حق حاکمیت سوریه تأکید کرده و خواستار خودداری از هرگونه اقدامی شد که ممکن است به بی ثباتی در این کشور منجر شده و امنیت آن را تهدید کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۴۰
چرا اینقدر دست دست میکنه ؟!! خوب بزن دیگه خیال همه رو راحت کن .
چرا ایران مانند هند و مالزی و اندونزی و سنگاپور و... به عنوان یک کشور متمدن به سرنوشت مردم خودش فکر نمی کند و متاسفانه در همه تلاطم های سیاسی منطقه و جهان حضوری پررنگ دارد که تنها دستاورد آن انبوه مشکلات اقتصادی و اجتماعی و گسست میان حکومت و مردم و افسردگی و ناامیدی شهروندان است؟
پاسخ ها
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
به همون دلیلی که امریکا داره اینور رو مثال میزنی اونور رو هم مثال بزن
پوتین فیتله منازعه با غرب و امریکا را مانند کیم حسابی بالا کشید و همه دنیا را مانند کیم به استانه برخورد کشید تا بتواند حداکثر امتیاز را در میز معامله بگیرد. متاسفانه سوریه هم مانند کره شمالی شد و حالا فقط امریکا و غرب تمرکز فشار خود را بر ایران خواهند گذاشت.
بازی قدرت چقدر میتواند کثیف باشد.... مرگ بر این شیاطین ک هیچ رحمی ب ملتها نمیکنند و فقط ب فکر چپاول اند .
این روس ها شما رو مفت میفروشن بخدا اینا نه مسلمون هستن که غیرت مسلمونی داشته باشن نه از نظر نژاد با ایرانی نسبتی دارند تاریخ روس پر از نادرستی و خیانت به همه است
پاسخ ها
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
فعلا روسها قابل اطمینان تر از هر کشوری دیگه هستند.. اگه میشه یه کشور رو معرفی کن که بتونیم بهش بیشتر
اطمینان کنیم و قدرتش هم بالا باشه
یکی نیست به این ترزا می بگه چشمان کورت را باز کن و ببین در یمن چه خبره داعش چه بلایی سر مردم عراق و سوریه آورد اون موقع کجا بودید
سروصدای بسیار برای اظهار ابر قدرتی!
و درنهایت هیچ!
به ویژه اگر طرف مقابل نیز شروع به شعار دادن و تهدید بکند، آنها کوتاه خواهند آمد.
البته فشار از جانب عربستان و امارات برای زدن موشک و دادن هزینه های آن موشک ها بسیار است.
چرا توجیه میکنید؟روسیه ناوهاش رو برداشته فرار کرده.مانور بهتر دیگه چیه.عمو پوتین سیستمش همینه.
ترامپ و ترزامی نشان داده اند که در تاریخ کشورشان همانند «کابوی» گاوچرانی ششلول بدست هستند که شخصی را تهدید و تحدید میکنند ولی ششلول آنان خالی است و هم خودشان ترس دارند و هم تهدید شونده!
هردوی آنها تا خرخره مسلح به اسلحه های اتمی و موشک های بالدار هستند ولی آنها هردو میدانند همانطور که ۵۹ عدد موشک ماهوتاک که به شیخون شلیک کردند بی اثر است. حتی بمب های اتمی آنها پس از ناکازاکی و هیروشیما، همچنان انفجار ۴ بلوک نیروگاه اتمی فوکوشیما که بیش از هزار برابر قوی تراز بمباردمان فوق بوده است، اثری در زندگی سالانه ژاپنی ها نداشته است و آنان حتی با تکاملی سریعتر در صنایع آمریکا را پشت سر نهاده اند. این است که ترامپ و ترزامی ترس دارند که مبادا ایرانیان و دیگر ساکنین کشورهای عقب نگه داشته شده دیگر ترسی از راکتهای اتمی آنها نداشته باشند. این مادربزرگ«ترزا می» و پسرش «ترامپ» بسرعت بسوی ورشکستگی روانند و اینها آخرین تلاشهای مذبوهانه آنان میباشد. (مقروض ترین دولت های جهان)
گزارش خوبی بود.
وقوع جنگ در منطقه به معنای از بین رفتن کمترین امنیت روانی برای یکایک ما مردمان خاورمیانه‌نشین خواهد بود. از طرفی اگر دولت سوریه به تحریک مخالفان خود دامن بزند آب در آسیاب قدرت‌ها خواهد ریخت تا بیش از پیش اقدام به رفتارهای متخاصمانه کنند... کاش راهی پیدا شود برای آزادی و آرامش در منطقه زیتون و نفت!
زود تصمیم بگیرید حوصلمون سر رفت
جمله آخر که نقل کلمات پوتین است واقعا خنده داره!
امنیت سوریه؟ بی ثباتی؟! الان در سوریه امنیت و ثبات وجود داره که خدشه دار شدن اون خاطر پوتین رو مکدر بکنه؟!
تو سوریه فقط عمه خدا بیامرز من نرفته بجنگه که اون هم عمرش را داد به بقیه! کی تو سوریه نیست! هر چی یاغی دنیاست ریخته اند تو سوریه! ببین چه کردند با این کشور تاریخی! یکی از با ثبات ترین کشورهای خاور میانه رو تبدیل کردند به آشغالدونی! مسبب اصلی هم خود بشار اسد است که نتونست با مردمش مدارا کنه و به حرف های مشاوران نادان و بی لیاقت گوش کرد و یکی از تاریخی ترین کشور های خاور میانه رو نابود کرد و مردمش رو آواره کشورهای اروپایی و ترکیه کرد. اردوغان هم که مثل یه لاشخور منتظر یه فرصت بود تا با کردها تصفیه حساب کنه به سوریه لشکر کشی کرد! نظام ما هم این همه سرمایه مالی و انسانی رو حواله اونجا کرد و حالا در بازسازی اونجا نقشی نخواهد داشت!
وقتی تاریخ رو میخونی و متوجه میشی که شهر حلب و دمشق منزلگاه موقت بسیاری از دانشمندان بررگ خاور میانه بوده و بازار حلب که هفت صد ساله بوده و حالا همه اینها توسط یه مشت سیاستمدار بی همه چیز و فرصت طلب نابود شده قلب آدم می خواد وایسته! چرا همه چیز خاور میانه در حال نابودی است و ما مردمان آن براش ارزشی قایل نیستیم؟! جای جای خاور میانه مهد تمدن بوده و هست! به قول ویل دورانت تاریخ بشریت از عراق شروع میشه که اون رو هم داغان کردند! گویا گرفتار افسار گسیختگی عده ای سیاستمدار دیوانه شده ایم که به خاطر منافع شخصی یک تمدن را میخواهند نابود کنند! واقعا چه باید کرد؟!
تابناک عزیز این نظر من بی ادعا را حفظ کنید اگر درست از آب درآمد در آینده پیام غیر قابل انتشار نفرستید کاخ سفید واقمارش جرات حمله گسترده تا مرز درگیری با روسیه را ندارند ممکن است چند تا حمله حساب شده به مراکز مورد نظر رژیم صهیونیستی بکنند وبعضی از حملاتشان خنثی وبعضی به مقصد برسد ولی در جمع هارت و پورت و شانتاژ میباشد چرا چون درصورت حمله گسترده به منافع روسیه پوتین کوتاه نمی آید به مراکز وپایگاههای آمریکا در منطقه ودریا به کمک ایران واستفاده از موقعیت ژئوپولتیک ایران حمله میکند وپاسخ آمریکا استارت جنگ جهانی خواهد بود که بیشتر از روسیه وایران غرب و آمریکا از آن میترسند باشروع جنگ جهانی سوم اروپا واسرائیل نابود خواهند شد ولی ایران وروسیه میمانند
مگه سوریه الان ثبات داره اقای پوتین؟
جنگ در سوریه صد درصد انجام خواهد شد کوتاه مدت و نابود کننده هدف اصلی حفاظت از اسراییل است
آمریکا پس از کشته شدن 8 نظامی ایران در سوریه بر اثر حملات اسرائیل، به شدت دچار ترس شده اند و از عواقب حمله به سوریه می ترسند.
غربیان به شدت به دنبال تحلیل و عواقب سنجی قضایا هستند.
وقتی کشوری مثل روسیه خوشو کنار می کشه در این موقعیت ایران هم باید با یک بهانه خودشو کنار بکشه
بابا تمام اينها سناريوي طراحي شده اسرائيل است كشتن جاسوس سابق روس با گاز سمي و ادرس دادن ان به سمت روسيه و سپس احتمال بسيار قوي انداختن يك بمب شيميايي توسط يك اف سي و پنج اسرائيل كه رادار گريزه و همه چشمها قصدا سوق داده شده سمت ارتش سوريه. اينها همه تنش افريني اسراييله كه از اب گلالود ماهيگيري كنه.
آمریکا با سربازای بزدلش عمرا حمله نمی کنه. اینا فیلمه. ساده نباش تابناک. اگه این خائنای داخلی سرباز آمریکا بودن واالله جراتشون خیلی بیشتر بود.
الهی قربون عمو پوتینم برم دردش بجونم چقدر محض رضای خدا هوای مردم سوریه رو داره و هر گونه تحریم رو علیه ما و سوریه بدون اینکه چشم داشتی به کسب امتیاز و منافع داشته باشه وتو میکنه براستی آیا به او باید بگوییم فرشته نجات .آخه اونا که کمونیستن به فرشته ها اعتقاد ندارن .
ترامپ نشون داده که مرد عمل نیست وفقط هارت و پورت میکنه بنابراین اصلا نباید از چنین ادمی ترسید برجام را هم با خفت وخواری تایید وتمدید خواهد کرد
كربلا كربلا ماداريم مياييم .............
ملاحظات صهیونیستی روس ها یکی از مشکلات فرارو در دفاع از سوریه و آزادی عمل خط مقاومت است. عقل حکم می کند نه تنها در صورت امکان موشکها و هواپیماهای متجاوزان در هوا نابود شود بلکه باید سایت هایی که از آنها موشکپرانی صورت گرفته؛ با حملات دفاعی از بین بروند. در این صورت دیگر جرأت حمله به سوریه و خط مقاومت منتفی خواهد بود.ان شاء الله
اين ترامپ اخرش با اين قلدر بازيها كار دست همه دنيا خواهد داد
قیمتهای ارز آزاد روزپنجشنبه ۲۳ فروردین:
دلارآمریکا ۵۷۰۰
دلارکانادا ۴۷۵۰
پوند ۸۸۰۰
قیمت های دولتی فقط منحصر به تابلوهای صرافی ها ست !!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
اون ادمایی که با این ارقام ارز بین خودشون ردوبدل میکنن یقین بدونید شکست سنگینی خواهند خورد.شما هم اومدی اینجا از این خبرها منتشر میکنی که دلارای خودتو که رو دستت مونده بفروشی خلاص بشی و جلوی ضرر بیشترت رو بگیری..شاید این حدس من درمورد شما اشتباه باشه که امیدوارم باشه ولی الان شما داری با دلالها همکاری غیر مستقیم میکنی و بازار رو براشون مهیا میکنی..!هربلایی سر اقتصاد و امنیت مالی پولیمون میاد یه بخشیش تقصیر خود ما ملت هست..به هر گرونی و حبابی مثل گشنه ها هجوم میبریم اگه هجوم هم نبریم میشیم کناری و هیزم اتیش بدبختمیون رو زیادش میکنیم
راز ابراز دوستی و توجه قدرت های خارجی به ایران چیست؟ آیا آنان عاشق چشم و ابروی ملت ایران هستند و به تاریخ، تمدن و فرهنگ ایرانی علاقه دارند و یا چشم طمع به ثروت این ملت دوخته اند؟ تاریخ نشان می دهد که تنها یک فرضیه اثبات شده برای این پرسش ها وجود دارد و آن این که همه قدرت های خارجی به «منافع ملی» خود می اندیشند و تنها اصل خدشه ناپذیر و همیشگی دوستی ها و دشمنی های آنان با ملت های دیگر، منافع ملی است. باز تاریخ می گوید که این قدرت ها اگر منافع ملی خود را در نابودی ملتی ببینند، از آن دریغ نمی کنند.و تاریخ میگوید بزرگترین خیانت ها را روس ها به عنایت داشته اند.
مغز خر خورده که بخواد به سوریه حمله کنند. در جا ناوهای جنگیش غرق میشه و دهها کشته میده امریکا اونوقت محبوبیتش میاد پایین و ابهت پوشالی امریکا هم از بین میره. فقط شاخ شونه میکشه. مگه کره شمالیو یادتون رفته.چه غلطی کرد؟ هیچی. فقط شاخ شونش واسه حسن و ظریف کار میکنه نه بقیه
بنظر من ايران و روسيه بايد دست به دامن كوردهاي غيور سوريه بشن تا بتونن جلوي إمريكا ايستادگي كنن .
آمريكا با استفاده از كردهاي سوريه به عنوان پياده نظام سوريه را به دوقسمت تقسيم خواهد كرد. كردها با قدرت جنگندگي و نظامي كه در اختيار دارند ميتوانند بر هر ارتشي غلبه كنند. پژي كرد
پس اين وسط كوردهاي تروريست سوريه كه پشت اسرائيل و آمريكا قايم شدن چيه ؟؟
هاها واقعا اميدوارم خدا اين ديوانه ها رو شفا بده ، اينا جرأت در افتادن با ايران و روسيه رو ندارن و فقط فيلم بازي ميكنن
آمریکا هیچ وقت به سوریه حمله نمیکنه اگه میخواست چند سال پیش این کارو میکرد همش جنگ رسانه ای برای ترساندن ایران و روسیه
فعلا روسها تو باتلاق سوریه گیر کردن
بابا مثل روز روشنه كار اسرائيل است يك اف سي و پنج فرستاده رادار گريزه وبمب و انداخته و دنيا افتادن به جون هم. مثل كاري كه تو انگليس كرد جاسوسه سابق و كشت انداختن گردن رؤسها
ادعاها علیه دمشق در حالی مطرح می‌شوند که دولت سوریه در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را نابود کرد.
شما اونجا تشریف داشتید،دیدید همه رو نابود کرد؟!بعدم اصلا انسان والا مقامی مانند اسد چرا باید یک همچی چیزای خطرناکی داشته باشه که بخواد نابودشون کنه؟!حالا چه همه چه جزئی!
منبع نظامی روس: پوتین از جنگ استقبال می‌کند / پاسخ اتمی روسیه فقط ۱۶ دقیقه طول می‌کشد /کاخ بن سلمان از اهداف خواهد بود / بعید ندانید که ایران وارد قطیف و قسمتی از خاک عربستان شود.
آمریکا قبل از حمله باید نیروهای خودشو از عراق و سوریه بکشه بیرون چون با اولین حمله این نیروهای آمریکایی بشدت آسیب پذیرند و کاملا در تیر رس . اون موقع میشه بازی کی بود کی بود من نبودم در ضمن احتمال ساقط شدن موشک ها و هواپیما ها و کشتی ها و زیر دریایی های حمله کننده ها هم وجود دارد . قانون بزنی میزنم صد در صد بکار میره. در ضمن سوریه نه عراقه نه لیبی بلکه روسیه و ایران است .آمریکا همیشه اول تا مطمئن از برتری خود نباشد حمله نمی کنه . مگر اینکه ایران و روسیه نا مطمئن را به یه چیزی راضی کنه و خیالش راحت باشد
غربی هاجرات درگیری نظامی باروسیه روندارن فقط لاف می زنند من صددرصد اطمینان دارم وارد جنگ با ارتش سوریه نمی شوند چون اون موقع با روسیه طرف هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی