بازدید 4583

تجربه شوک ارزی سال ۹۱ تکرار نشود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی باانتقاد از کم توجهی به مدیریت بازار ارز گفت: تیم اقتصادی دولت دوازدهم با مهار نرخ تورم و مدیریت بازار ارز اجازه تکرار تجربه شوک ارزی سال ۹۱ را ندهد.
کد خبر: ۷۲۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 29 August 2017
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی باانتقاد از کم توجهی به مدیریت بازار ارز گفت: تیم اقتصادی دولت دوازدهم با مهار نرخ تورم و مدیریت بازار ارز اجازه تکرار تجربه شوک ارزی سال ۹۱ را ندهد.

سید مهدی فرشادان در گفت ‌و گو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش قیمت ارز گفت: یکی از دستاوردهای دولت یازدهم ایجاد ثبات نسبی در بازار ارز و مهار رشد شدید تورم بود، اما در بازار نشانه هایی وجود دارد که حکایت از روند افزایشی نرخ تورم دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقریبا از ماه گذشته قیمت ارز با روند صعودی روبرو شده و می توان عنوان کرد افزایش حدود 100تومانی قیمت دلار در یک ماه قابل قبول نیست.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماه گذشته بازار ارز با تقاضای ارزی مربوط به سفر حجاج نیز روبرو شد اما  این رشد تقاضا، نباید باعث می‌شد قمیت دلار با 100تومان افزایش روبرو شود.

فرشادان در ادامه ی گفت و گوی خود با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت:تجربه ثابت کرده افزایش قیمت دلار در بازار زمینه سوءاستفاده سوداگران را در بازار را فراهم می کند تا بصورت روانی قیمت کالاها را افزایش دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:ادامه کم توجهی به مدیریت بازار ارز می تواند باعث تشدید نرخ تورم شود بنابراین باید مسئولان اقتصادی دولت دوازدهم موضوع مدیریت بازار ارز را با استفاده از سیاست های اقتصادی فراموش نکنند.

فرشادان افزود: تیم اقتصادی دولت دوازدهم با مهار نرخ تورم و مدیریت بازار ارز اجازه ندهد تجربه شوک ارزی سال 91 تکرار شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در هر صورت دولت باید با توسعه صادرات نفتی و ایجاد درآمدهای ارزی پایدار بازار عرضه و تقاضا را کنترل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی