بازدید 11092
افشاریان باید از پست بزرگتر خودش هم کنار برود

متهم به رشوه‌خواری در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال!

نمی‌توان کناره‌گیری از کمیته داوران را پایان مطالبه جامعه فوتبال از افشاریان و مهدی تاج دانست و پشت این استعفا ، نمی توان جایگاه هیات رئیسه را حفظ کرد. این بازی به آخر خط رسیده و افشاریان باید تا اعلام رای قضایی، کلیه فعالیت‌ها در فوتبال را ترک کند.
کد خبر: ۱۲۳۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹ 18 May 2024

متهم به رشوه‌خواری در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال!

با انتشار علنی نام مفسدان فوتبال در پرونده رشوه‌های باشگاه دولتی مس رفسنجان، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران، بزرگترین مقامی است که از کار معلق شده و از سمت خود استعفا داده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ افشاریان که همین چند وقت پیش در ماجرای وارد کردن بی ضابطه فامیل و اعضای خانواده و بستگانش به داوری، مورد توبیخ تاج قرار گرفت، همین حالا هم با وجود اعترافات مندرج در پرونده و گرفتن ۲۵ سکه طلا ، معتقد است هنوز چیزی ثابت نشده و کناره‌گیری او داوطلبانه و موقتی است.

حالا فقط یک چیز می‌ماند؛ عضویت خداداد افشاریان در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که بالاترین مرجع این نهاد بعداز مجمع عمومی است. حضور فردی با اینهمه شائبه فساد که نزدیک به واقعیت و اثبات جرم است، چگونه در جلسات هیئت رئیسه فدراسیون توجیه خواهد شد.

در این زمینه برخی کارشناسان معتقدند کمیته اخلاق فوتبال می‌تواند این عضویت را هم به حالت تعلیق در بیاورد اما چند متخصص حقوق ورزشی معتقدند که او خودش باید از هیئت رئیسه فدراسیون استعفا بدهد.

با توجه به صحبت‌های شفافی که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال دیشب روی آنتن زنده انجام داد، هنوز هیچ حکمی علیه خداداد افشاریان در کمیته‌های فدراسیون و محاکم دادگستری صادر نشده است ولی او طبق اسناد موجود نزد محاکم دادگستری متهم به دریافت ۲۵ سکه طلا است و به همین دلیل از سمت خود کنار رفته است.

بعید است افشاریان که به خاطر شائبه‌های مذکور، مسوولیت در کمیته داوران را به دانیال مرادی تحویل داده، بخواهد در ۹ ماه مانده به انتخابات فدراسیون فوتبال، از هیات رییسه کنار بکشد مگر اینکه فشارهای بیرونی و نهادهای نظارتی او را مجبور به اینکار کند.

به این ترتیب نمی‌توان کناره‌گیری از کمیته داوران را پایان مطالبه جامعه فوتبال از افشاریان و مهدی تاج دانست و پشت این استعفا ، نمی توان جایگاه هیات رئیسه را حفظ کرد. این بازی به آخر خط رسیده و افشاریان باید تا اعلام رای قضایی، کلیه فعالیت‌ها در فوتبال را ترک کند.

تاج باید حواسش باشد که به بهانه اخراج افشاریان از راس کمیته داوران، نمی تواند حضور او را در جلسات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال عادی جلوه داده و در پستی بالاتر به او اجازه فعالیت بدهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی