بازدید 2991

ابتکار: ایران الگوی موفقی در احیای تالاب‌ها است

کد خبر: ۷۰۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 03 July 2017
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران می‌تواند الگوی موفقی در زمینه احیای تالاب‌ها از جمله دریاچه ارومیه به شمار رود.

به گزارش مهر، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور در افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی مقابله با گردوغبار، چالش‌ها و راه حل‌های علمی که صبح امروز در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و ۱۴ وزیر خارجه و نمایندگی بیش از ۳۰ کشور برگزار می‌شود، گفت: این اجلاس بر اساس چهار قطعنامه سازمان ملل متحد شکل گرفته است. دستگاه‌های مختلف داخلی ما همچون وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت خارجه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برگزاری این کنفرانس همکاری دارند و همچنین کشورهای مختلف در این زمینه با ما همکاری کردند.

ابتکار افزود: به دلیل اهمیت روزافزون طوفان‌های گردوغبار و تأثیر بین‌المللی آن و اینکه متأسفانه هر روز با تشدید وقوع رخدادهای گردوغبار و شدت آن روبرو هستیم این موضوع اکنون بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: شاید ایران به این دلیل به عنوان میزبان برگزاری این کنفرانس انتخاب شده است که هم در سال‌های اخیر مرتباً پیگیر این موضوع بوده و هم آسیب‌های زیادی در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان و خوزستان در حوزه اجتماعی، بهداشتی دیده است.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: ایران در این زمینه گام‌های مؤثری هم برداشته و می‌تواند الگوی موفقی چه در زمینه کاشت نهال و چه در احیای تالاب‌ها از جمله دریاچه ارومیه به عنوان بارزترین آن باشد.

ابتکار گفت: هدف اصلی این اجلاس همکاری بین‌المللی و به کارگیری سازوکارهای فنی اقتصادی و حقوقی برای حل و فصل معضلات مرتبط با گردوغبار است و امیدواریم در این زمینه دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور افزود: خبر خوب این است که کارهای زیادی در جهان انجام شده برای مقابله با طوفان‌های گردوغبار هم در جهان و هم در ایران گام‌های مثبتی برداشته شده و اینجا می‌توانیم تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اهمیت توسعه پایدار و بهر ه برداری پایدار از منابع اعلام کرد: تغییر اقلیم افزایش یافته و بنابراین باید با یکدیگر همکاری کنیم تا این رخداد را حل کنیم و رویداد امروز مثال خوبی از این همکاری بین‌المللی است.

ابتکار در پایان گفت: همچنین باید بدانیم چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم تشدید می‌شود و این مسئله نیازمند همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌هایی همچون توسعه فناوری، مدیریت پایدار منابع خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار