بازدید 62430
تحلیلگر برجسته جهان عرب؛

احتمال حمله نظامی به قطر برای تغییر حکومت این کشور!

«عبدالباری عطوان»، روزنامه‌نگار، تحلیلگر و نویسنده سیاسی مشهور دنیای عرب به قطع روابط چهار کشور عربی با قطر واکنش نشان داد و از احتمال وقوع حوادث جدید میان کشورهای عربی خبر داد.
کد خبر: ۷۰۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 05 June 2017
«عبدالباری عطوان»، روزنامه‌نگار، تحلیلگر و نویسنده سیاسی مشهور دنیای عرب به قطع روابط چهار کشور عربی با قطر واکنش نشان داد و از احتمال وقوع حوادث جدید میان کشورهای عربی خبر داد.

به گزارش «تابناک»، عطوان که از روزنامه‌نگاران ملی‌گرای عرب است، در اکانت توییتر خود نوشت: قطع روابط (عربستان و سه کشور عربی دیگر) و بستن مرز با قطر مقدمه‌ای برای منزوی کردن دوحه است.

عطوان نوشت: شاید گام بعدی، دخالت نظامی برای تغییر رژیم در قطر باشد. این جنگی است که ماه‌ها پیش برای آن برنامه‌ریزی شده است.

عطوان چند روز پیش نیز در مقاله ای نوشته بود: آنچه باعث می‌شود چنین احتمالی یا همان رویارویی نظامی را بعید ندانیم، سه رخداد مهم  بین دو طرف در بیست سال گذشته است؛

نخست: جنگ «خفوس» بین عربستان و قطر در سال 1992 که بر سر اختلاف مرزی بین دو کشور و زمانی شعله‌ور شد که نیروهای سعودی به گارد مرزی پلیس قطر حمله کردند و در جریان آن یک افسر سعودی و دو سرباز قطری کشته شدند.

دوم: تلاش موفقیت‌آمیز کودتای سفید به‌ رهبری شیخ حمد بن خلیفه، ولیعهد وقت قطر علیه پدرش زمانی که وی در ژوئن سال 1995 در سفری رسمی عازم قاهره شده بود.

این کودتا که با حمایت آمریکا همراه بود و از سوی آن به رسمیت شناخته شد، نگرانی سایر کشورهای عرب خلیج فارس را به‌ دنبال داشت.

سوم: دخالت نظامی تحت حمایت عربستان، امارات، بحرین و مصر در فوریه 1996 برای سرنگونی حمد بن خلیفه امیر سابق قطر و بازگرداندن پدرش به قدرت که در هتلی در ابوظبی اقامت داشت.

این دخالت موفقیت‌آمیز نبود و تنش روابط بین عربستان و قطر را به ‌دنبال داشت و عجیب آنکه قطر امیر سلمان بن عبدالعزیز (پادشاه کنونی سعودی) و برادرش امیر سلطان، وزیر دفاع وقت سعودی را به طراحی واقعی کودتا متهم کرد.

در بیشتر موارد بالا بلکه در بحران بیرون راندن سفیران از دوحه در سال 2014، برخی واسطه‌ها در تلاش برای مهار بحران برآمدند؛ اما نکته قابل توجه در مورد بحران کنونی این است که دست‌کم تا این لحظه هیچ واسطه‌ای نبوده، حتی نام کویت به ‌عنوان «کبوتر صلح» و امیر این کشور شیخ صباح الاحمد در این خصوص شنیده نمی‌شود. شاید او از این نقش خسته شده باشد به ‌اضافه اینکه روابطش با عربستان این روزها به ‌دلایل متعدد بر وفق مراد نیست، از جمله این دلایل نارضایتی کویت از سیاست‌های تند عربستان با ایران و نیز اختلاف با آن بر سر میدان‌های نفت و گاز است.

ایران تنها راه تنفس قطر

با محاصره قطر از سوی سه کشور همسایه (بحرین، امارات و عربستان سعودی) قطر تنها از راه آب های بین المللی و آب های منطقه ای ایران و آسمان ایران می تواند با جهان خارج ارتباط برقرار کند.

سه کشور همسایه قطر یعنی بحرین، قطر و عربستان سعودی، مرزهای خود را در برابر قطر بسته اند.

راه زمینی: تنها راه ارتباطی زمینی قطر با مرز عربستان سعودی است. سعودی ها مرز مشترک زمینی با قطر را بسته اند

راه دریایی: کشتی های قطر می توانند از طریق آب های بین المللی از خلیج فارس خارج شوند.

راه هوایی: هواپیماهای قطر می توانند با خروج از آسمان این کشور،‌ وارد منطقه بین المللی هوایی شود و پس از آن از طریق آسمان ایران، کویت و عراق، به نقاط دیگر جهان بروند.
 
نخستین واکنش ایران
 
حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور ایران به تحولات پیرامون قطر واکنش نشان داد و از این کشور حمایت کرد.

ابوطالبی در اولین واکنش مقامات ایرانی گفت: زمان تحریم نیز به پایان رسیده و قطع رابطه دیپلماتیک، بستن مرزها، محاصره کشورها، اخراج از همان ائتلاف و... راه خروج از بحران نیست.

وی ادامه داد: پرسش این است چگونه کشورکوچک توانسته سرنگونی حکومت قانونی بحرین! حمایت از داعش و القاعده و افراط گری در صحرای سینا! وشکاف در ائتلاف! را رقم بزند؟

ابوطالبی افزود؛ عربستان،مصرامارات،بحرین که در برابرکشوری کوچک به این میزان شکننده‌اند! راهی جز دموکراسی در داخل و گفت وگو در منطقه ندارند؛ عصر قبیله پایان یافته است.
 
گفتنی است، چهار کشور عربی، عربستان، بحرین، امارات و مصر اعلام کرده اند، به دلیل آنچه آنان حمایت قطر از تروریسم و دخالت در امنیت ملی شان نامیده اند، رابطه خود را با این کشور قطع کرده اند. نکته جالب اینکه سعودی ها از همه کشورهای برادر هم خواسته اند که روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کنند.
 
در ماه می امیر قطر به شدت از کشورهای عربی به دلیل افزایش تنش ها با ایران انتقاد کرد؛ انتقادی که بعدا به دلیل فشار کشورهای عربی، قطر ناچار به تکذیب آن شد و حتی اعلام کرد که خبرگزاری این کشور توسط هکرها هک شده است.

شبکه خبری الجزیره در خبری فوری، ضمن اعلام خبر قطع رابط چهار کشور عربی با قطر، دلیل اصلی این اتفاق را مطلب نقل شده از امیر قطر در حمایت از ایران و حزب الله دانسته است و به دلایل اعلام شده از سوی این چهار کشور برای قطع ارتباطشان با قطر اشاره نکرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۷۱
تضمین حمایت همه جانبه از قطر الزامی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
عبدالباري عطوان به هيچ وجه تحليلگر برجسته عرب نيست ايشان از قطر پول ميگرفته و به نفع ايران قلم زده.....
ناشناس
| United States |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
جوگیر نشو. دو روز دیگه دشمن میشن دوباره
عربستان و شرکایش نباید با طناب پوسیده یک دیوانه(ترامپ) به چاه رفته و منابع مالی ملت خود را به پای این احمق
و خانواده معلوم الحالش بریزند
وقتشه که تروریستهای جبهه قطر، به تروریستهای سعودی، اعلام جنگ نمایند.
به نظرم این بازی خود اعرابه،درسته با هم اختلاف دارند ولی ورود ایران به ماجرا و حمایت از هر طرف به نفع ما نیست.قطر از عربستان بدتر اون از بحرین بدتر.همشون مثل هم اند.گوشت همو میخورن ولی استخونش رو دور نمیریزن.
باید حواسمون باشه دخالت نکنیم.
اخ جون الان باید نیروی دریاییمونو به سواحل قطر بفرستیم تا کسی بهشون حمله نکنه.
ایران باید احتیاط کنه شاید دام برای ایران باشه.
اول بهتره روسیه از قطر به طور جدی حمایت کنه مثلاً با فرستان ناوهای خود به ابهای قطر
پاسخ ها
عباسی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
چشم سردار
نیروی هوایی نفرستن فعلا؟
تحلیل بیخودی است. نمیتونن به قطر حمله کنن، وضعیتشون با بیست سال گذشته فرق کرده و قطر در جنگ مقاومت نشون بده (که در مقابل این کشورها خواهد توانست) فقط محکومیت جامعه بین‌الملل نصیب عربستان و بقیه میشه. بخاطر همین حمله نخواهند کرد.
حمایت هوشمندانهٔ ایران ،اگر با دیپلماسی هوشمندانه روسیه ،وترکیه را همراه کند ،دم عربستان چیده میشود ،وباید ایران ‌از پاکستان بخواهد ،از قطر بخاطر تنش زدایی منطقه ،الخصوص با ایران حمایت ،نماید ،تا منازعات دامان گیر منطقه ای وسیعتر نشود ؟،،
حمایت از یکی از دو طرف این مناقشه از طرف ایران حماقت محضه.ایران باید در این دعوای زرگری یا بهتره بگیم خیمه شب بازی اعراب وارد نشه.به نظر میاد میخوان ایران رو درگیر کنن.
دستگاه دیپلماسی ایران باید با این واقعه هوشیارانه برخورد نموده و استفاده مناسب سیاسی از این شکاف بوجود آمده را ببرد.
ایران باید هوشیار باشد. بر روی همین قطر کوچک هم نمی توان حساب باز کرد. حمایت قطر از ترورویسم شهره عام و خاص است. فراموش نمی کنیم در زمانی که طالبان دیپلمات های ما را به گلوله بست و در مرزها شرقی نا امنی ایجاد کرده بود، در همین قطر سفاتخانه داشتند. مصاحبه . گفتگوهای اعضای جیش الشیطان بارها از تلویزیون الجزیره پخش شد. برنامه های الجزیره برای ایجاد فتنه در بین اعراب کشومان بارها از آن تلویزیون پخش شده اند. منشاء خودروهای مورد استفاده داعش، در قطر یافت شده اند. خلاصه بگویم سگ زرد برادر شغال است.
يمن هم قطع ارتباط كرده، چرا اسمي از اون نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
دولت مستعفی یمن حمایت کرده نه نیروهای انقلاب یمن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
دولت در تبعید یمن قطع رابطه کرده علی جان نه به طور مشخص حوثی ها
اگر عربستان به قطر حمله کرد منو اعدام کنید آدم هایی که اهل فلسفه و حکمت و سیاست نیستن و تجربه کار سیاسی ندارن هم میفهمن که عرب گوشت هم رو بخوره استخون های هم‌رو دور نمیریزه .مسایل رو نباید بزرگ کرد
بايد از قطر حمايت كرد.اين بهترين راه شكاف ميان اتحاد عرب ها بر ضد ايران است.
اینکه ترامپ از بریدن سر گاو شیرده سعودی صحبت کرد و این تنش ها،بی شباهت به تنش صدام و کویت نیست که به حمله صدام به کویت و در نهایت سرنگونی خود صدام شد


شاید امریکایی ها خوابی برای سعودی ها دیده اند
قطر از طریق آب های بین المللی و آب های منطقه ای کویت و آسمان کویت هم می تواند با جهان خارج ارتباط برقرار کند.
ما به عنوان ایران نباید فریب بخوریم و طرفداری یک طرف دعوی را بعهده بگیریم. باید هوشیار باشیم. میتواند روشی برای به دام انداختن ما هم باشد.
پیروزی ازآن ماست
به نظرم قطر باید با فرستادن دیگر کشور های عربی مانند الجزایر به ایران از ایران بخواد که اجازه استفاده از حریم هوایی را بده.
اللهم اشغل الظالمين بالظالمين
سوال اینجاست که چرا قطر باید بر خلاف تمام کشورهای عربی ساز ناکوک بزنه و خودش رو وارد چنین درد سر بزرگی بکنه! چرا؟!!
این جهار کشور که داعش را تغدیه می کردند. حالا که داعش در حال شکست است و نابودی کامل . و سرمایه گذاری که کرده بودند از بین رفت . حالا سناریوی چدید را شروع کردند که باز هم به شکست خواهد انجامید . چون تنها چیری که اعتقاد ندارند دین اسلام است . فکر می کنند که با تفکر صهیونیستی و امریکایی و انگلیسی می توانند در مقابل خدا قرار بگیرند و ملتهای مسلمان را از پای در بیاورند که خیلی خیلی شعور پایین دارند برای حکومت کردن برای ملتهای مسلمان. و فکر می کنند که چون پولدار هستند می توانند ملتها را به زانو در بیاورند . چه ملت بحرین و چه ملت یمن و ملتهای تحت سلطه خودشان را. خدا همیشه با مظلوم است و از فرعون بالاتر که نداشتیم . خدا پوزه اش را به خاک مالید. انشاالله پوره این حاکمان عرب زورگو هم به همین زودی به خاک مالیده خواهد شد.
با وجود 12هزار نیروی مسلح آمریکایی ؟!
فکر میکنم قطر سهمش را به ترام نداده و آمریکا میخواهد تنبیش کنه
آقا خیلی مشکوک است. سرعت تحولات خیلی شبیه بهار عربی است. در ظاهر با قطزگر شروع شده باید مواظب باشیم هدف ایران نباشد.
همانگونه که این قصه سر دراز دارد برنامه ریزی های زیادی هم برای این قضیه شده است ! فضا همان فضای زمان حمله صدام به کویت است ، سیاستمداران ما باید کاملاً بهوش باشند و مواظب تریبونهای مختلف و در اختیار تندروهای بی فرمان باشند که ناخواسته ایران را بدام نقشه های شیطانی این گروه نکشانند !
نیروهای آمریکایی برای حمایت از قطر در آن کشور پایگاه زده اند. اما موضعگیری تلویحی قطر علیه گردهمایی اخیر ریاض خشم امریکایی ها را بهمراه داشت. تمام این بازیها زیر سر ایالات متحده است. فطر در صورت اخراج آمریکاییها میتواند بیشتر روی حمایت ایران از همسایه جنوبی اش حساب کند.
همه اینها بازی بسیار حساب شده آمریکاییهاست آمریکاییها بعد از بستن قراردادهای کلان با عربستان و حمایت همه جانبه عربستان از تروریست به دنبال نابودی آل سعود وبراندازی آن هستند اما به واسطه قدرتی که عربستان دارد و ناتوانی در مقابله با ایران به دنبال پایگاه دیگری چون قطر هستند که چون افکار سیاسیون قطری با ایرانیها و روسها نزدیک است عملا تنها راه ممکن براندازی خاندان حاکم و جایگزینی مورد اطمینان برای مقابله با ایران است.
عمق مقاومت قطر بقدری نیست که در جنگ دوام بیاورد عربستان هم نمیتونه به قطر حمله کنه چون قطر مورد حمایت امريکاست بخاطر اینکه در منطقه استراتيژيک برا آمریکاست نظر انگلیس هم مهمه قطر هم نمیتونه زیر فشار عربستان دوام بیاره دیر یا زود سازش میکند قطر برای ایران نمیتونه همپیمان باشه ایران وارد بازی قطر نخواهد شد و قطر نمتواند در مقابل عربستان از کارت ایران برای چانه زنی استفاده کنه ایران موضع خودشو اعلام کرده که در زمینه راه و تامین مواد غذایی کمک میکنه در ضمندايران نمیتونه وارد قطر بشه اوضاع و در دس بگیره چون آمریکا اجازه این کارو نمیده به نظر من از قطر باج گیری میکنن ول میکنن تا آماده جام جهاني 2020 بشع
بازی پوتین-ترامپ برای خلاصی دو کشور آمریکا و روسیه از بحران های اقتصادی , ایجاد جنگ در منظقه و فروش سلاح است. در این بازی به نظر می رسدکه بازار آهدف مریکا ر عربستان و بازار هدف روسیه ایران باشد. یعنی هر دو کشور می کوشند تا دو کشور ایران و عربستان را وارد جنگی مهیب و ویرانگر کنند. لذا باید به هوش بود.
نقشه صهیونیست ها در سفر ترامپ به عربستان در حال اجرا شدن است.یاید مراقب بود قطعا هدف اصلی ایران است انبار سلاحی که سعودی گرد اوری کرده و حضور 3کشور مهم مصر و ترکیه و پاکستان در ائتلاف ضد ایرانی جزئی از این نقشه ی شوم است
ببخشید دقیقا جنگ کی شروع میشه ؟
فقط می خواهند هزینه خروج از ائتلاف اخیر ریاض را برای کشورهای عربی را که با تمرکز مبارزه با نفوذایران طراحی کردنند بالا ببرند اینجوری کشورهای بزرگتر عربی حواسشون را بیشتر جمع می کنند قطر هم اگر تغییر مواضع ندهد سرنگون ش می کنند
ایران نباید به گونه ای رفتار کند که بوی سوءاستفاده بدهد.فقط در حد استفاده قطر از حریم هوایی ایران و از این قبیل کارها و در کنارش تشویق به گفتگو و صلح .... همین

مطمئنا قطر کشوری نیست که بتواند به مواضع کنونی ادامه بدهد و در صورت صلح با عربستان و غیره ، ایران متضرر خواهد شد.

فقط حفظ روابط دوستانه بدون هیچگونه غرض ورزی ، مگر اینکه واقعا کار بیخ پیدا کنه و اونوقت باید کاری کرد و آنوقت هم باید بسیار مراقب باشیم . عربستان بسیار دلخوش به تسلیحات آمریکایی و حمایت های غرب شده .... ممکنه خریت کنه چون مسته و از عواقب خریتش بی خبر .... درسته عربستان فعلا حالیش نیست در چه وضعیتی قرار داره ولی ما باید عاقل باشیم و آب در آسیاب دشمنان واقعی نریزیم.
برادران روز انتقام ما ایرانیان از جنگ قادسیه فرا رسیده است.عرب ها شمشیرو از رو بستن این بازیا در منطقه فقط و فقط ایرانه به پا خیزید
از یک طرف نفوذ ایران بر دو طرف خلیج فارس امتیاز مهمی است و وورود روسیه و ایجاد پایگاه دریایی در قطر حافظ منافع دو طرف است و امتیاز از دست رفته بابت استقلال بحرین را جبران می کنذ. بعلاوه همانند عمان یک متحد خوب و استراتزیک برای ایران ایجاد می شود. اما فراموش نکنیم این اقدام باعث تحریک ناتو عربی شده و خطر برخورد در سایر نقاط را افزایش می دهد.
از یک طرف نفوذ ایران بر دو طرف خلیج فارس امتیاز مهمی است و وورود روسیه و ایجاد پایگاه دریایی در قطر حافظ منافع دو طرف است و امتیاز از دست رفته بابت استقلال بحرین را جبران می کنذ. بعلاوه همانند عمان یک متحد خوب و استراتزیک برای ایران ایجاد می شود. اما فراموش نکنیم این اقدام باعث تحریک ناتو عربی شده و خطر برخورد در سایر نقاط را افزایش می دهد.
این وهابی ها فکر کردن کی هستند که برای تغییر حکومت یمن جنگ شروع کردن و حالا در فکر تغییر حکومت قط بر امده اند ، اینها پشتشون به اربابشون گرمه و الا عددی نیستند ، ننگ بر ال سعود و هر کسی که از این متحجران احمق حمایت کنه اینها خوک های کثیفی هستند که با منابع سرشار نفت و توریسم مذهبی فکر می کنن ادم شده اند
با سلام ایران در این اتفاقات اعراب حاشیه خلیج فارس هوشمندانه وعقلایی .رفتار وتصمیم بگیرد ضمن امادگی کامل و هوشیاری مواظبت شود که خدای ناکرده تله ای برای در گیر کردن ایران عزیز نباشد چرا که اینها در تمام گزینه ها سرشان به سنگ خورده وبخواهند غیرمستقیم ایران را درگیر ماجرا کنند
این قضیه شبیه چراغ سبز آمریکا در سال 1990 به عراق برای اشغال کویت است. واقعیت این است که عربستان در طول سال های گدشته ثروت زیادی از فروش نفت به دست آورده و با پشتوانه سلاح های زیادی که خریده و دخالت های نظامی که در قسمت های مختلف منطقه به صورت مستقیم وغیر مستقیم انجام داده اعتماد به نفس کاذبی بدست آورده و با حمایت از گروه های تروریستی و چند مورد سرکشی که نسبت به حامیان اصلی خارجی خود انجام داده وجود آن برای همه خطرناک شده و هزینه حمایت از آن برای آمریکا بالا رفته است. بنابراین در صورت حمله نظامی به قطر مانند صدام در تله آمریکا و کشور های غربی می افتد. باید مواظب بود و فریب لبخند های ظاهری ترامپ به آنها که در قبال میلیارد ها دلار پول بدست آمده را نخورد.
وقتی قطر از حملات به یمن و مردم بی دفاع حمایت میکند . وقتی خون سوریه ایی ها و عراقی ریخته میشود و قطر یکی از عوامل حمایت از داعش است . حالا دامن گیر خودش شده . خون بی گناه زمین نمی ماند
اول از همه قطر باید هزینه حمایت ایران رو با دلار های امریکایی بده.ماهم که بدمون نمیاد رفیق رقیبمون بیاد زیر پرچممون خدمت کنه
اول از همه قطر باید هزینه حمایت ایران رو با دلار های امریکایی بده.ماهم که بدمون نمیاد رفیق رقیبمون بیاد زیر پرچممون خدمت کنه
اول از همه قطر باید هزینه حمایت ایران رو با دلار های امریکایی بده.ماهم که بدمون نمیاد رفیق رقیبمون بیاد زیر پرچممون خدمت کنه
آقای ابوطالبی هم باید مواظب موضعگیری های خودشان باشد در این میان ایران با مصر فعلا مشکلی ندارد و این گونه موضعگیری های بی هدف باعث خدشه در روابط با مصر می شود
قطر عددی نیست کہ بشہ جذرش رو گرفت برای کشورای وابستہ وذلیل عربی شاید مہم باشہ ولی برای ما وقت تلف کردنہ
بنام خالق هستی
ومکروومکرالله والله خیرالماکرین
این مجموعه کارها یک عملیات فریب بزرگ است که بوسیله نامردان عالم طراحی شده است اما این مجموعه نامردان غافل از مکرالهی هستند.
قطر دامی است برای ایران، برای ورود به بازی از پیش طراحی شده در اتاق های فکر آمریکا، برای اینکه عمر استفاده از داعش به سر آمده و اکنون زمان آن است که کشورهای حامی داعش به سزای عمل خود برسند، حمایت ایران از قطر می تواندتکمیل کننده پازل حمایت ایران از داعش باشد و مقدمه ای برای ورود ایران به یک بحران منطقه ای.
اتحاد قطر ایران یمن سوریه عراق حزب الله در شرایط فعلی و ایجاد یک ائتلاف در برابر ائتلاف عربستان الزامیست اکنون تک روی به هیچ وجه نمیتونه مانع زیاده خواهیهای عربستان و نوچه هاش بشه
رجوع شود به شاهنامه فردوسی
توجه ما به چند نکته ضروریه
1بستن قرار داد های بلند مدت صادراتی به قطر اعم از فولاد و سیمان ومواد غذایی وحتی ادوات نظامی
2اعزام نیروهای کار و خدمات و مهندسی در صورت خروج مصری ها و سایرین
3تقویت ناوگان حمل هوایی و دریایی با استفاده از ظرفیت آنها
4تقویت ریال ایران در حوزه خلیج فارس
.
.
.
اعتلاف به اصطلاح عربی،یک رهبر و فرمانده میخواد و از یکطرف عربستان و از طرف دیگه قطر داعیه رهبری بر جهان عرب را دارند.جالب اینجاست که چون دموکراسی و انتخابات آزادی تو این کشورها وجود ندارد هیچکدام دموکراسی را بلد نیستند و این یک اختلاف بین اعراب همسایه ایران هست و جمهوری اسلامی با دکترین قوی و دیپلماسی معقول هرگز خودشو قاطی این مسائل کوچک نکرده و نمیکند و با قدرت به سوی آینده روشن برای ایران سربلند در حرکت است و همان بهتر است که کشور کوچک مالدیو از عربستان حمایت بکند.
بهتره ازدورحواسمون باشه وبهانه دستشون ندیم .دارن گردوخاک میکنن والا عربستان که عددی نیست.میخوان جنگ اسلامی راه بندازن
چطور می خوان به قطر حمله کنن در حالی که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه در قطر قرار داره ؟
به نظر من این گونه مسایل برای عوام فریبی میباشد و گرنه کشور های عربی تا دیروز ایران را حامی تروریست خوانده و و ما را ادم حساب نمی کردند حالا میخواهند یه همپچین سود کلانی رو در اختیار ایران قرار دهند ولا با عقل جور در نمی اید
نباید عجله کرد ولی به نظر من لازمه نیروی دریایی ایران با هماهنگی دولت قطر در نزدیکی این کشور حضور فعالتری داشته باشد.
این همه شتاب در تغییر رفتارهاکاملاًمشکوکه.قطری که تادیروز و حتی همین الان حامی جدی داعش و سایر گروههای درگیر در سوریه و عراقه و دستش به خون هزاران شیعه آلوده ست، به یکباره تغییر موضع داده و شده حامی ایران و حزب الله.چرا باید قطر به خاطر ما و حزب الله بابرادران خوددرگیربشه؟کاملاًعجیبه و هوشیاری در روابط دیپلماسی می طلبدکه بحمدالله ماداریم و نباید بدون برنامه وارد عمل بشیم.بایدبگذاریم بعنوان یک مشکل داخلی دوتافامیل عرب،بین خودشون حل و فصل بشه.مثل اینه که میگن:زن و شوهر دعواکنندوبعضی هاباورکنند.
اصلا خبری نیست . هیچ اتفاقی نمی افته . تا اینجا دولت ایران هوشمندانه عمل کرده . بعد از این همه همین طوره به امیدخدا . با وجود اقای دکتر روحانی - آقای ظریف و تیم روابط خارجی جای هیچ نگرانی نیست ....
فقط وفقط بايد طبق فرمايشات رهبري به پيش رويم
شییخ نشین ها نشون داده اند که بی وفا هستند اگر ایران امروز به صورت همه جانبه از قطرحمایت کنه فردای روز که روابطشون بهبود پیدا کرد ایران متضرر میشه...حمایت نظامی ایران از قطر به هیچ وجه عقلانی نیست قطر سابقه خوبی در دست به دست شدن قدرت در سطوح بالا به صورت عادی نداره پدر امیر فعلی با کودتای سفید کنار رفت و ممکنه با یک کودتا امیر فعلی هم کنار بره و حکومت دست کسی بیافته که همراه با سیاست های عربستانه.

دیپلماسی فعال و حمایت غذایی دارویی از قطر می تونه بهترین کمکی باشه که ایران به قطر میده...همچنین امیر قطر اگه بخواد از کودتا در امان بمونه باید کل خاندانش رو سوار هواپیما بفرسته یه مرخصی یکی دو ماهه به سواحل زیبای شمال ایران یه دوماهی اینجا بچرخند هم هوس کودتا نکنند هم از کانون توطئه دور باشند.

فکر کنم دیگه وقتشه امیر قطر دمپایی هاش رو در بیاره پوتین بپوشه
ما در شرایطی نیستیم خیلی درباره این موضوع دخالت کنیم.
اعراب بعد از توافق هسته میخوان که یه منجلاب دیگه برای ایران درست کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
مشابه سناريو الباني و كوبا در طي جنگ سرد ، حمايت معنوي ايران و دو ابرقدرت از اين كشور باعث حفظ ثبات مي گردد.
يا حمايت پشت پرده رقباي هابسبورگ از استقلال هلنديها
زنده باد وطنم با این همه کارشناس سیاسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
مردم ایران سیاسی ترین مردم دنیا هستند...فکر نکنم این ها بحث کارشناسی باشه اینها برداشت هایی هست که مردم از یک واقعه دارند...شما هم زیاد ناراحت نکن خودت رو نظرت رو بده
سه کشور همسایه قطر یعنی بحرین، قطر و عربستان سعودی، مرزهای خود را در برابر قطر بسته اند؟؟؟؟
بسم الله الرحمن الرحيم
آفرين به ملت ايران اسلامي، كه اين گونه نسبت به حوادث داخل و خارج حواس شون جمعه و عكس العمل نشون مي دن. با وجود 80 ميليون انسان بيدار و زنده و يك رهبر بصير و باسواد و شجاع، بايد سر به سجده شكر ببريم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی