بازدید 8002

کاهش بی سابقه صادرات نفت خام عربستان در ماه فوریه

عربستان در راستای تعهد به توافق نامه کاهش تولید اپک و نمایش پایبندی خود به این توافق، صادرات نفت خام خود را در ماه فوریه به پایین ترین سطح از می 2015 کاهش داد و این در حالی است که پالایشگاه های عربستان، مقادیر تولیدات خود را متناسب با نیاز داخل عرضه می کنند.
کد خبر: ۶۸۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵ 22 April 2017
عربستان در راستای تعهد به توافق نامه کاهش تولید اپک و نمایش پایبندی خود به این توافق، صادرات نفت خام خود را در ماه فوریه به پایین ترین سطح از می 2015 کاهش داد و این در حالی است که پالایشگاه های عربستان، مقادیر تولیدات خود را متناسب با  نیاز داخل عرضه می کنند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، با توجه به داده های گزارش شده توسط کشورها به سازمان های مشترک داده های ابتدایی (JODI)، صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه فوریه به 6.957 بشکه در روز و پایین ترین حجم تولید از می 2015 رسیده است.

کاهش بی سابقه صادرات نفت خام عربستان در ماه فوریه

داده های JODI نشان می دهد که از ماه می سال 2015، صادرات عربستان سعودی فقط در ماه اوت سال 2015 و در ماه فوریه این سال، زیر 7 میلیون بشکه در روز رسیده است. این در حالی ست که تولیدات عربستان در ماه ژانویه امسال با توجه به تاثیرات توافق نامه اپک، 7.713 مییلون بشکه در روز بوده است.

در دو ماه منتهی به آغاز کاهش تولید اوپک، صادرات عربستان به  بیش از 8 میلیون بشکه در روز رسید و این در حالی است که تولیدات این کشور، در ماه نوامبر به 8.258 و در ماه دسامبر به 8.014 بشکه در روز رسیده بود.

تولید نفت عربستان در ماه فوریه به 10.011 بشکه در روز رسید که این رقم دقیقا مطابق با گزارشات این کشور به سازمان اوپک می باشد.

مصرف پالایشگاه عربستان در ماه ژانویه از 2.127 میلیون بشکه در روز به  2.673 میلیون بشکه در ماه فوریه جهش یافت و یک رکورد جدید را از زمان انتشار داده ها توسط سازمان JODI در سال 2002 ثبت کرد.

مصرف بالای پالایشگاه در ماه فوریه تنها در نتیجه صادرات پایین این کشور نبوده است.

 با توجه به خبرگزاری عربستان سعودی، از اول ماه مارچ و به مدت 80 روز کاری، شرکت آرامکو به دلیل تعمیرات برنامه ریزی شده، 126 هزار بشکه در روز تولیدات پالایشگاه های خود را در ریاض، کاهش خواهد داد.

محمد رمدی، تحلیلگر مستقل از لندن در گفت و گویی با بلومبرگ اذعان کرد، "به نظر می رسد شرکت آرامکو برای مدتی طولانی تصمیم به تعطیلی پالایشگاه های ریاض خواهد داشت.

در همین راستا عربستان جهت ذخیره سازی منابع نفتی، باید تولیدات دیگر پالایشگاه ها را افزایش دهد". 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی