بازدید 7233
«آنتونی فیشر» در «نیوزویک» نوشت؛

آیا ترامپ نیروی نظامی بیشتری به سوریه اعزام خواهد کرد؟

در حالی که وزارت دفاع آمریکا طرح جدید خود برای مبارزه با داعش در سوریه و عراق را به رئیس جمهور جدید این کشور ارائه کرده است، ظاهرا طیف وسیعی از گزینه ها برای انتخاب را پیش پای دونالد ترامپ در این خصوص قرار داده است. در میان این طیف وسیع، احتمال اعزام نیروهای بیشتر به سمت کشور درگیر جنگ سوریه نیز وجود دارد که می تواند شرایط و روند تحولات در سوریه را به شدت تغییر دهد.
کد خبر: ۶۷۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 06 March 2017
در حالی که وزارت دفاع آمریکا طرح جدید خود برای مبارزه با داعش در سوریه و عراق را به رئیس جمهور جدید این کشور ارائه کرده است، ظاهرا طیف وسیعی از گزینه ها برای انتخاب را پیش پای دونالد ترامپ در این خصوص قرار داده است. در میان این طیف وسیع، احتمال اعزام نیروهای بیشتر به سمت کشور درگیر جنگ سوریه نیز وجود دارد که می تواند شرایط و روند تحولات در سوریه را به شدت تغییر دهد.


به گزارش «تابناک»؛ آنتونی فیشر، تحلیلگر مسائل نظامی و جنگ در نشریه نیوزویک با طرح پرسشی راجع به احتمال اعزام نیروی بیشتر از سوی دونالد تراپ برای جنگ در سوریه، نوشت؛ 
 
رئیس ستاد کل ارتش آمریکا ژنرال جوزف دانفورد، در 23 فوریه سال جاری طی سخنرانی در مؤسسه بروکینگر در واشنگتن گفت: ما مأموریت داریم تا گزینه های خود را برای مقابله با داعش و همچنین سایر گروه های افراطی در سوریه به رئیس جمهور ارائه کنیم. وی ادامه داد: قرار است ما با طیف وسیعی از گزینه ها پیش رئیس جمهور برویم که وی می تواند از میان همه این گزینه ها مطلوب ترین آنها را برگزیند.

ترامپ هنگامی که به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری رقابت می کرد، وعده داد که داعش را در سوریه و عراق به گلوله خواهد بست؛ اما با این حال، همواره از هیلاری کلینتون، رقیب خود به خاطر رویکردهای مداخله گرایانه وی در خاورمیانه انتقاد میکرد. اکنون رئیس جمهور آمریکا با یک تناقض دوگانه در مورد استفاده از نیروی نظامی روبه روست که ناشی از تمایل وی برای ایجاد مناطق امن در سوریه و برای حفاظت از شهروندان سوری است، در حالی که به خوبی می داند ایجاد این مناطق امن در نهایت نیازمند حضور نظامی قدرتمند برای ابقای آن است. علاوه بر این، چنین حضور نظامی قدرتمندی می تواند منجر به چالش هایی نه تنها با نیروهای تروریستی و افراطی در سوریه بلکه حتی با نیروهای نظامی دولت سوریه و روسیه نیز شود.

بنا بر این گزارش، حدود 500 نیروی نظامی ویژه آمریکا در سوریه در حال عملیات هستند. این در حالی است که دیدگاه و نظر آمریکایی ها در مورد حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه بسیار مثبت است (72 درصد موافق طبق نظرسنجی سال 2016) اما نظرات در مورد اعزام نیروی زمینی بیشتر به این کشور چندان اقبالی در آمریکا ندارد (تنها 42 درصد موافق).

در همین حال، وزیر دفاع دونالد ترامپ یعنی جیمز ماتیس نیز نظر مشخصی در مورد اعزام نیروی زمینی بیشتر به سوریه ارائه نکرده است؛ اما در سال 2014 یک بار به شدت مشکلات خود با استراتژی دولت اوباما برای برخورد با داعش را بیان کرده است.

بیزینس اینسایدر به نقل از ماتیس نوشته است: «هر استراتژی که در این میان انتخاب شود، ما باید به شدت از دادن اطلاعات به دشمنان خود در مورد برنامه زمانی و آنچه قرار است انجام داده یا ندهیم، پرهیز کنیم و در این مورد محتاط باشیم. به ویژه اگر این تهدیدات برای ایالات متحده و امنیت آن جدی باشند که به نظر من هستند، نباید به هیچ وجه به دشمنان خود از پیش، این اطمینان را بدهیم که آمریکا نیروی نظامی را برای مقابله با آنها اعزام نخواهد کرد... ارتش آمریکا به هیچ وجه خسته از جنگ نیست؛ ارتش ما قدرت خود را از مقابله با دشمنان ما می گیرد؛ آن هم در جایی که اهداف مشخصی از پیش تعیین شده باشد و ما کاملا برای نبرد در راه آنها آماده هستیم.»

ژنرال ماتیش در کابینه دونالد ترامپ، بیش از هر شخص دیگری به عنوان یک فرد معقول و معتدل شناخته می شود که به خوبی و از نزدیک با وجه وحشتناک و خوف آور جنگ آشناست؛ به عبارتی بهتر و کنایه آمیز، وی یک ژنرال سخت گیر در برابر ایران است که همچنین بر این باور دارد که فضاهای زیادی وجود دارد که قرار است آمریکا در آنها با روسیه مواجه شود.

ژنرال ماتیس به نظر تنها کسی در کابینه ترامپ است که باید به وی متذکر شود که سربازان در حکم اسباب بازی نیستند و ایجاد مناطق امن در سوریه به معنی نیاز و ضرورت نیروهای قدرتمند برای امن نگاه داشتن آنهاست؛ اما اگر ترامپ اکنون از سوی پنتاگون با طیف وسیعی از گزینه ها برای مقابله با داعش روبه رو شده باشد که در میان آنها افزایش حضور نظامی در یکی از بدترین مناطق جنگی حال حاضر دنیاست، به نظر می رسد که رئیس جمهور جدید و «غیر مداخله گر» آمریکا هرگز موضوع استفاده از نیروی نظامی را ـ که هیلاری کلینتون نام «قدرت هوشمند» روی آن گذاشته بود ـ رد نخواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی