بازدید 3944

گرایش فارغ‌التحصیلان به مهارت‌آموزی به جای مدرک‌گرایی

رئيس انجمن كسب و كار ايران گفت: با همكاری دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های مهارتی و صنعت به تدریج مهارت گرایی جايگزین مدرک‌گرايی می‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 21 February 2016
رئيس انجمن كسب و كار ايران گفت: با همكاری دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های مهارتی و صنعت به تدریج مهارت گرایی جايگزین مدرک‌گرايی می‌شود.
 
به گزارش مهر، هادي سياري رئيس انجمن كسب و كار ايران در مراسمی با بيان اينكه پيام موسسه عالي كسب و كار مهارت آموزي به جاي مدرک گرايي است، گفت: حدود ١٣ سال است كه اين موسسه غير دولتي مهارت آموزي را بسترسازي كرده و فارغ التحصيلاني كه به جاي كسب دانش آكادميک به سمت يادگيري مهارتي و كاربردي رفته اند اكنون پس از ١٣ سال پيام اوليه موسسه را كه همان مهارت آموزي است به منصه ظهور رساندند.
 
بنيانگذار موسسه كسب و كار اظهار اميدواري كرد كه با همكاري دانشگاه ها و آموزشگاه هاي مهارتي و صنعت به تدربج مهارت گرايي جايگزبن مدرک گرايي بشود.
 
همچنین شاهرخ ظهيري، مشاور كشاورزي و صنايع غذايي اتاق تهران نیز گفت: آموزش هاي خصوصي و مهارتي جوانان به خصوص در پسا برجام مي تواند به اشتغالزايي  و توليد در كشور ييانجامد و مهارت آموزي فارغ التحصيلان به صورت بالفعل درآمده و آنان را روانه بازار مي كند.
 
وی در خصوص اثر گذاري آموزش نيروهاي متخصص در پسابرجام در جامعه  كسب و كار اظهارداشت: خلا مديريتي چه در پسا برجام چه پيش از آن  در كشور ملموس برده است و در همه زمينه ها نياز به مديريت خوب احساس مي شود به عنوان مثال اگر در حوزه آب مدير خوب وجود داشت شايد كشور دچار بحران آبي نمي شد.
 
ظهیری با با بيان اينكه همه سازمان ها بايد مدير واقعي داشته باشند، افزود: موسسات خصوصي با تربيت مديران كارآمد و خلاق مي توانند علاوه بر تولد مديراني كارآمد به بهبود فضاي كسب و كار كشور نيز كمك كنند.
 
اين كارآفرين در حوزه صنايع غذايي با اشاره به ايده هاي نو و كار آفرينانه فارغ التحصيلان موسسات كسب و كار تاكيد كرد: آموزش هاي خصوصي و مهارتي جوانان به خصوص در پسا برجام مي تواند به اشتغالزايي  و توليد در كشور ييانجامد و در واقع مهارت آموزي فارغ التحصيلان به صورت بالفعل درآمده و آنان را روانه بازار مي كند.
 
ظهيري درباره تاثير يادگيري هاي مهارتي موسسه خصوصي كسب و كار كه از سال ٨٣ به صورت آموزش كاربردي و مهارتي بوده در راستاي  ورود دانش آموختگان به بازار كار  گفت: اين موسسه غير دولتي با شناخت درست از بازار نيروي  كارآمد و داراي مهارت را براي ورود به فضاي كسب و كار و ايجاد اشتغال تربيت مي كند كه از كارهاي ارزنده در چند سال اخير بوده است.
 
بهروز فروتن، مشاور عالي صنايع غذايي كشور نیز که در مراسم فارغ التحصيلان BBA  و MBA موسسه كسب و كار ماهان سخن می گفت، افزود: افرادي كه توسط فرآيندهاي بخش خصوصي آموزش مي بينند زودتر جذب بازار كارشده و در راستاي پيشرفت خودتلاش بيشتري هم مي كنند.
 
وی درباره ضرورت آموزش نيروهاي متخصص در پسابرجام بيان داشت: با برداشته شدن تحريم ها فرصت بيشتري براي كسب و كار فراهم شده و در نتيجه نياز به تحقيق و تفحص و آموزش و كسب  علم بيش از گذشته احساس مي شود.
 
وي در پاسخ به سوالي درباره اشتغال فارغ التحصيلان موسسات غيردولتي و كاربردي در بازار كار و نقش آنها در فضاي كسب و كار اظهار داشت: اين جوانان آموزش ديده كاپيتان هاي اقتصاد كشور خواهند بود و موسسات خصوصي با روش هاي مهارتي و كاربردي خود انديشه افراد را به تكاپوي علمي وا مي دارند.
 
ابن كارآفرين در ادامه با تاكيد بر نقش مهم موسسات  خصوصي در آموزش هاي تخصصي و آماده سازي افراد براي ورود به فضاي كسب و كار و خلق ايده هاي جديد گفت: دانشگاه هاي دولتي مباحث پابه اي را بيشتر تدريس مي كنند در حالي كه موسسات آموزش عالي بخش غير دولتي و خصوصي كاربردي بوده و همواره از تفكر به عمل مي روند. افرادي كه توسط فرآيندهاي بخش خصوصي آموزش مي بينند زودتر جذب بازار كارشده و در راستاي پيشرفت خودتلاش بيشتري هم مي كنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی