بازدید 4166

۲۰ پرونده زمین خواری اصفهان در مراجع قضایی

غلامحسین فانی در نشستی خبری با اشاره به یکهزار و ۸۳۱ روستای آباد در استان اصفهان، گفت: روستاهای بالای ۲۰ خانوار که قابلیت تهیه طرح هادی دارند، به ۸۰۳ روستا و روستاهایی که برای آنها طرح هادی مصوب شده به ۸۷۱ روستا رسیده است.
کد خبر: ۵۶۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 21 February 2016
مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان با اشاره به اینکه ۲۰ پرونده تصرف زمین در این استان در مراجع قضایی وجود دارد، گفت: برای سال آینده بنیاد مسکن یکهزار و ۴۸۲ واحد مسکونی در این استان می‌سازد.

به گزارش مهر، غلامحسین فانی در نشستی خبری با اشاره به یکهزار و ۸۳۱ روستای آباد در استان اصفهان، گفت: روستاهای بالای ۲۰ خانوار که قابلیت تهیه طرح هادی دارند، به ۸۰۳ روستا و روستاهایی که برای آنها طرح هادی مصوب شده به ۸۷۱ روستا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روستاهای بالای ۲۰ خانوار که طرح هادی ندارند ۱۲ روستا هستند، افزود: طرح هادی ۲۳۹ روستا هم نیاز به بازنگری دارد، همچنین درصد برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی در استان اصفهان ۹۸ درصد است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان با اعلام اینکه تاکنون در ۶۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرا شده یا در دست اجرا است، افزود: در سال‌جاری، طرح هادی در ۲۷۶ روستا در دست اجرا است که اعتبار مصوب آن حدود ۲۷۰ میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.

فانی به اجرای طرح هادی در ۷ روستای بافت باارزش در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: میزان صدور اسناد مالکیت املاک روستایی و شهری ۱۷۵ هزار و ۳۸۶ جلد و برگ سند است که سهم سال ۹۴ معادل ۳ هزار و ۹۸۲ سند املاک روستایی و ۳ هزار و ۷۴۸ سند شهری است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان با اشاره به اینکه براساس بند «ی» ماده ۲ قانون بودجه در سال جاری ۱۸ هزار تن قیر رایگان در مرحله اول به استان اصفهان اختصاص یافته است، افزود: تاکنون برای ۴۱۴ روستا تفاهم نامه سه جانبه و برای تامین ۳۲ هزار و ۵۰۲ تن قیر منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای ۲۶ هزار تن قیر در ۳۱۰ روستا حواله دریافت شده است، اظهارداشت: تاکنون مقدار یک میلیون و ۲۵۹ هزار و ۴۳۲ متر مربع آسفالت در ۱۴۱ روستا به میزان ۱۷۵ هزار و ۴۲۹ تن آسفالت اجرا شده است.

فانی درباره ساخت و ساز مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان اصفهان گفت: از ۲۸ هزار واحد مسکونی مسکن مهر، حدود ۲۶ هزار واحد مسکونی آماده تحویل به متقاضیان شده که فروش اقساطی تسهیلات هم انجام گرفته است و مابقی واحدها تا پایان ۶ ماهه اول سال ۹۵ تحویل می شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری ساخت یکهزار و ۴۷۷ واحد مسکونی شهری توسط بنیاد مسکن شروع شده است، گفت: این واحدها به همراه واحدهای نیمه تمام سال‌های قبل، به یکهزار و ۹۷۴ واحد مسکونی می رسد، همچنین برای سال آینده ساخت یکهزار و ۴۸۲ واحد مسکونی پیش بینی شده است.

فانی در خصوص موضوع کویرخواری در استان اصفهان گفت: مدتی قبل موضوع کویرخواری در روستای فرحزاد در کویر مصر مطرح شد و مسئولان وزارت راه هم بازدیدی از منطقه داشتند. البته موضوع کویرخواری نیست بلکه مالک این اراضی به طرح هادی تجاوز کرده است.

وی افزود: مالک این اراضی نسبت به ساخت دیوار برای محصور کردن زمین خود اقدام کرده بود و بنیاد هم برای رفع تعارض زمین با طرح هادی شکایت کرد و مراجع قضایی وارد پرونده شده اند.

فانی با اشاره به اینکه زمین خواری و تصرف اراضی در این استان بسیار کم است، افزود: شاید ۲۰ پرونده تصرف زمین در مراجع قضایی وجود داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی