بازدید 3418
رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

دیوان عدالت اداری صدور کدرهگیری از سوی مشاوران املاک را ابطال نکرده است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه دیوان عدالت اداری صدور کد رهگیری از سوی مشاوران املاک را ابطال نکرده است، گفت: کد رهگیری حفره امنیتی ندارد اما اگر مشاوران املاک اطلاعات دقیق به سامانه وارد نکنند کد رهگیری جعلی صادر می‌شود.
کد خبر: ۵۶۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 13 February 2016
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه دیوان عدالت اداری صدور کد رهگیری از سوی مشاوران املاک را ابطال نکرده است، گفت: کد رهگیری حفره امنیتی ندارد اما اگر مشاوران املاک اطلاعات دقیق به سامانه وارد نکنند کد رهگیری جعلی صادر می‌شود.

حسام عقبایی در گفت و گو با  فارس در پاسخ به این سؤال که آیا بحث حکم دیوان عدالت اداری برای ابطال کد رهگیری از سوی مشاوران املاک صحت دارد، گفت: دریافت کد رهگیری برای مشاوران املاک در سراسر کشور اجباری است و بر اساس بند 4 مصوبه هیأت وزیران سال 87 هر مشاور املاکی در هر نقطه از سراسر کشور هر نوع قراردادی اعم از خرید، فروش، اجاره و رهن انجام دهد دریافت کد رهگیری برای آن مشاور املاک اجباری است.

وی ادامه داد: چیزی که دیوان عدالت اداری حکم بر ابطال آن داده است به بند 5 و 6 مصوبه هیأت وزیران بوده است و در خصوص سازمان امور مالیاتی و دستگاه‌های دولتی است و هیچ ارتباطی به مشاوران املاک ندارد، لذا مشاوران املاک همانند گذشته قراردادی که تنظیم می‌کنند باید کد رهگیری اخذ کنند.

عقبایی در پاسخ به این سؤال که دفاتر اسناد رسمی اعلام می‌کنند که کد رهگیری صادر شده‌ از سوی مشاوران املاک حفره امنیتی دارد و با تغییر یک عدد در کد پستی می‌توان کد رهگیری جدیدی صادر کرد، گفت: کد رهگیری حفره امنیتی ندارد و سامانه ثبت املاک یک سامانه‌ ملی و مطمئن است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی، سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و دولت مطالعات خود را بر اساس سامانه اطلاعات املاک و مستغلات انجام می‌دهند و روزانه هزاران نامه از سراسر کشور و دادگاه‌ها و مراجع قضایی از این سامانه داریم و اعلام می‌کنند که این سامانه امنیت معاملات را بالا برده است و از مطالعات مکرر جلوگیری کرده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تأکید کرد: چنانچه مشاوران املاک اطلاعات درست به سامانه بدهند به هیچ عنوان امکان اخذ کدرهگیری بیشتر برای معاملات وجود ندارد، بنابراین اگر اطلاعات غلط وارد شود بله می‌توان کد رهگیری جعلی صادر کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به حکم ابطال بند 5 و 6 دیوان عدالت اداری نیز اعتراض دارید تأکید کرد: ما مخالف هستیم اما به هر حال رأی دیوان صادر شده است و نمی‌توان کاری کرد اما این رأی ارتباطی به مشاوران املاک ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی