بازدید 3246

لاوروف و کری در زوریخ دیدار می‌کنند

«سرگئی لاوروف» و «جان کری» وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در گفت و گویی تلفنی توافق کردند که روز بیستم ژانویه (30 دی ماه) در شهر زوریخ سوییس با یکدیگر دیدار کنند.
کد خبر: ۵۶۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 15 January 2016
«سرگئی لاوروف» و «جان کری» وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در گفت و گویی تلفنی توافق کردند که روز بیستم ژانویه (30 دی ماه) در شهر زوریخ سوییس با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، گفت و گوی تلفنی لاوروف و کری عصر پنجشنبه و به ابتکار طرف آمریکایی انجام گرفت.

در گزارش وزارت خارجه روسیه آمده است: وزیران خارجه روسیه و آمریکا مطابق دستور روسای جمهوری دو کشور به بررسی و تبادل نظر درباره بحران اوکراین و راههای حل و فصل آن پرداختند.

وزارت خارجه روسیه جزییات بیشتر این گفت و گوی تلفنی را اعلام نکرده و فقط گفته است که لاوروف و کری توافق کردند که روز بیستم ژانویه در زوریخ دیدار کنند. در این دیدار مسایل مهم بین المللی مطرح خواهد شد.

همچنین «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «باراک اوباما» همتای آمریکایی وی روز چهارشنبه با یکدیگر گفت و گوی تلفنی کردند.

پوتین و اوباما در این گفت و گوی تلفنی، درخصوص مسائل خاورمیانه تبادل نظر کردند و مساله سوریه و راههای حل و فصل سیاسی آن در مرکز توجه و گفت و گوهای دو طرف قرار گرفت.

بر اساس این گزارش ، در این گفت و گوی تلفنی همچنین مساله اوکراین مطرح شد و دو طرف درباره آن و حل و فصل مناقشه در شرق این کشور تبادل نظر کردند و بر لزوم تلاش بیشتر برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران اوکراین و پرداختن به مناقشه سوریه تاکید شد.

کاخ سفید همچنین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اوباما به پوتین گفت که گام مهم بعدی در حل بحران اوکراین برای تمام طرف ها توافق بر سر شرایط برگزاری انتخابات محلی در منطقه دونباس اوکراین است.

روسیه و آمریکا در باره مساله اوکراین اختلاف دارند و واشنگتن بارها مسکو را به مداخله در امور داخلی این کشور متهم کرده و در دو سال اخیر چند بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه و وضع و شماری از مقام های روس را هم تحریم و کشورهای اتحادیه اروپا را نیز به پیروی از اقدام های ضدروسی خود وادار کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی