بازدید 6161

نیویورک تایمز: حزب‌الله امروز پیشرفته‌تر از گذشته

کد خبر: ۳۸۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۷ 12 March 2014
پایگاه خبری نیویورک تایمز اعلام کرد اسرائيل در جنگ احتمالی آینده با یک حزب‌الله متفاوت مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایگاه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد حزب‌الله کنونی با حزب‌الله سال 2006 و جنگ 33 روزه تفاوت  می‌کند چرا که مجهز به سیستم‌های مدرن زمین به هوا، هواپیماهای بدون سرنشین مدرن و توانایی‌های سایبری پیشرفته است و اشتیاق بیشتری برای جنگ با اسرائیل دارد.

نیویورک تایمز افزود، هرچند حضورحزب‌الله در جنگ داخلی سوریه هزینه‌‌هایی برای این جنبش داشته است اما تجربیات میدانی که رزمندگان جنبش مقاومت اسلامی لبنان در این جنگ به دست آورده‌اند باعث نگرانی اسرائیل شده است.

ژنرال «شاحار شوحاط» فرمانده پدافند هوایی اسرائیل در یک کنفرانس امنیتی در تل‌آویو گفت، در جنگ احتمالی آینده‌ ده‌‌ها  هواپیمای بدون سرنشین از لبنان و غزه اسرائیل را غافلگیر خواهد کرد. «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان نیز ضمن دفاع از مقاومت در اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب تاکید کرد مقاومت بزرگترین موفقیت در جهان عرب به‌ویژه لبنان است.

وی اظهار داشت، هیچ‌یک از وزیران خارجه و هیچ طرفی نمی‌تواند مقاومت را حذف کند چرا که وجود مقاومت برای آزادی سرزمین‌های اشغال‌شده لبنان ضروری است.

وزیران خارجه اتحادیه عرب نیز پس از اظهارات جبران باسیل حمایت خود را از مقاومت لبنان اعلام کردند.

از سوی دیگر، محمد فنیش وزیر مشاور در امور پارلمان لبنان تاکید کرد، مخالفت با مقاومت به مثابه خیانت است.

وی تصریح کرد، حذف مقاومت از بیانیه وزارتی ممکن نیست، زیرا  این مقاومت بود که نمونه واقعی تلاش برای آزادسازی سرزمین و مقابله با تهاجم دشمن را به نمایش گذاشت.

فنیش همچنین گفت، هر کس در برابر این امر مانع‌تراشی کند در موضع خیانت است زیرا نمی‌خواهد که دولت به صورت کارا و جدی به فعالیت بپردازد و چه بسا به دنبال این باشند که یک دولت موقت همچنان بر سر کار باقی بماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی