بازدید 55679
روایت تحلیلگر آمریکایی از دلایل هراس محور غربی – صهیونیستی از حزب‌الله لبنان

کدام سلاح‌های حزب‌الله صهیونیست‌ها را ترسانده‌است؟

این روزها توان راهبردی حزب‌الله لبنان به کابوسی برای مقام‌های رژیم‌صهیونیستی و آمریکا تبدیل شده‌است؛ موضوعی که سبب شده همه توان خود را به‌منظور جلوگیری از ورود تمام‌عیار جبهه‌مقاومت لبنان به جنگ علیه تل‌آویو بسیج کنند.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲ 07 November 2023

به گزارش تابناک به نقل از همشهری‌آنلاین، از لفاظی و تهدید گرفته تا تحرکات نظامی و ارسال پیام‌هایی برای ایران و حزب‌الله و رایزنی‌های دیپلماتیک، از راهکارهایی است که تاکنون مقام‌های آمریکایی برای جلوگیری از ورود تمام‌عیار حزب‌الله لبنان به جنگ با رژیم‌صهیونیستی درپیش گرفته‌اند.

این درحالی‌است که کارشناسان آمریکایی، با ارزیابی توان رزمی حزب‌الله، ورود این گروه مقاومت به معادلات نبرد در غزه را گزاره‌ای «مرگبار» می‌دانند، چراکه حزب‌الله لبنان با دستیابی به پیشرفت‌های قابل‌توجه در حوزه‌های مختلف، توانسته بازدارندگی مطلوبی دربرابر رژیم‌صهیونیستی ایجاد کند؛ موضوعی که ارتش این رژیم طی روزهای اخیر شاهد شمه‌هایی از آن در مرزهای شمالی خود بوده‌است.

نمودی از توان رزمی حزب‌الله

مایا کارولین، تحلیلگر مرکز سیاست امنیتی در واشنگتن دی. سی، در تازه‌ترین مقاله تحلیلی خود، که در پایگاه آمریکایی «نشنال‌اینترست» منتشر شده‌است، با اشاره به توان تسلیحاتی حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های محورمقاومت که طی روزهای اخیر آمادگی خود را برای ورود به نبرد تمام‌عیار با رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده‌اند، پیروزی تل‌آویو دراین جنگ احتمالی را بسیار دشوار ارزیابی می‌کند.

وی دراین مقاله با اشاره به اینکه نگرانی تحلیلگران غربی برای ورود دیگر بازیگران منطقه‌ای به تحولات غزه و «طولانی‌تر شدن بحران»، افزایش یافته‌است، تاکید کرد حزب‌الله اخیرا با سرنگون کردن یک پهپاد اسرائیلی، توانایی موشک‌های زمین به هوای خود را به نمایش گذاشته‌است؛ «بدیهی است زرادخانه تسلیحات این گروه درحال رشد و پیشرفت است».

احتمال وقوع جنگ همه‌جانبه

کارولین با اشاره به اینکه از زمان آخرین جنگ لبنان و رژیم‌صهیونیستی در سال ۲۰۰۶، این سازمان زمان کافی برای گسترش توانایی‌های خود و تامین تجهیزات موردنیازش را داشته است، تاکید می‌کند: «اکنون که تنش‌ها میان حزب‌الله و اسرائیل درحال افزایش است، وقوع جنگی همه‌جانبه «احتمال واقعی» تلقی می‌شود».

وی با طرح این ادعا که «سپاه پاسداران ایران، حزب‌الله را برای صدور بهتر اصول انقلابی جمهوری‌اسلامی به خارج از کشور تأسیس کرد»، به این نکته اذعان دارد که حزب‌الله با رویکرد مبارزه با اشغالگری «صهیونیستی» و «امپریالیستی» در لبنان، توانسته مسلمانان شیعه لبنان را جذب و خود را در همه جنبه‌های سیاسی لبنان تثبیت کند.

هراس از قدرت موشکی حزب‌الله

پژوهشگر آمریکایی با اشاره به هراس مقام‌های آمریکایی از قدرت موشکی حزب‌الله لبنان، تصریح می‌کند که «حزب‌الله توانسته زرادخانه تسلیحاتی نگران‌کننده‌ای در طول سال‌ها جمع‌آوری کند، تا جایی که وزیر دفاع وقت آمریکا در سال ۲۰۱۰ گفته بود اکنون در نقطه‌ای هستیم که حزب‌الله بسیار زیادتر از بیشتر دولت‌های جهان موشک دارد».

کارولین به این نکته هم اشاره می‌کند که به‌دنبال تحولات پس‌از ۷ اکتبر در سرزمین‌های اشغالی، حزب‌الله هماهنگی بالایی با رهبری جبهه مقاومت فلسطینی دارد.

نگاهی به تسلیحات حزب‌الله

مایا کارولین با اشاره به تسلیحات پیشرفته حزب‌الله لبنان، عنوان می‌کند: «حزب‌الله طیف گسترده‌ای از تسلیحات از جمله انبارهای راکت و موشک‌های هدایت شونده را در اختیار دارد که می‌توانند مسافتی بیش‌از ۳۰۰ کیلومتر را طی و محموله‌های ۵۰۰ کیلوگرمی را حمل کنند».

وی ادامه می‌دهد: «علاوه‌براین، سامانه‌های دفاع هوایی حزب‌الله، پهپادهای جنگی و موشک‌های کروز ضدکشتی می‌توانند این گروه را قادر سازند تا محاصره ساحلی دولت یهود را بکشند». کارولین براین نکته هم تاکید می‌کند که «حملات حماس در ۷ اکتبر در مقایسه با سیلی که حزب‌الله می‌تواند بر شهرهای سراسر اسرائیل جاری کند، مانند باران تابستانی سبک خواهد بود».

۱۵۰ هزار موشک مقاومت لبنان

کارولین با اشاره به اینکه «تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند حزب‌الله تقریباً ۱۵۰ هزار موشک دارد»، تاکید می‌کند توان تسلیحاتی حزب‌الله، «این گروه را به مسلح‌ترین بازیگر غیردولتی در سراسر کره‌زمین تبدیل کرده‌است». وی به این نکته هم اشاره می‌کند که پیشرفت‌های نظامی حزب‌الله، منعکس‌کننده سیر تکاملی گروه‌های فعال در محورمقاومت، ازجمله در یمن، عراق و سوریه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
ان حزب الله هم الغالبون
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
هیچکدام
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
مثل اینکه خوابی زدند غزه را ترکوندند، از غزه چیزی باقی نمانده، حالا هم دارند جوانان فلسطینی را شکار میکنند، فکر کنم بعد همه درگیری ها فقط زنان و کودکان باقی بمانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
با تمام وجود عاشق سید حسن نصرالله و حزب الله هستم. جانم فدای سید حسن و حزب الله
درودخداوندبرحزب الله لبنان
ناوهای هواپیمابر آمریکایی از دیروز که حزب الله از موشک ضد ناو خود و موشک ضد کشتی اش رونمایی کرده است همیشه بیدارند و انتظاری کشنده و ترکاننده ای را میگذرانند. اسراییلی ها بد تر
به کوری هر دو چشم شیطان و نوکران بیچاره اش مقاومت راه است
القصص
وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ
ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﻴﻢ ﺑﺮ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻓﺮﻭ ﺩﺳﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻣﻨّﺖ ﻧﻬﻴﻢ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻥ [ﻣﺮﺩم ] ﮔﺮﺩﺍﻧﻴﻢ، ﻭ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻭﺍﺭﺙ [ﺯﻣﻴﻦ ] ﻛﻨﻴﻢ،
خدا به حزب الله خیرو برکت دهد انشاالله
سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰
وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم وَآخَرينَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ يَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَيءٍ في سَبيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيكُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ﴿۶۰﴾
هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد!
چند تا بمت اتم باید نثلرشون کنند تا این تروریستها را به جهنم بفرستند
عالی
انشالله به مدد اللهی برفرق سر نتانیابو وطرف دارانش فرود خواهد آمد وکره زمین را را از لوس وجود شون پاک میکند....
خوب وقتی که رهبرشون بعد از سالها تهدید کردن اسراییل، می‌گوید ما جنگ نداریم و غزه و حماس خودشون میخواستند بجنگند، حالا هی بگیم که این سلاح و اون سلاح را دارند. چه فایده ؟
پاسخ ها
شاهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
کانادا چه خبر عمو
باید راهپیمایی روز قدس شرکت می کردی
گوشه گیری ریشه این تحلیلهاست
زندبادحزب الله
خدا رو شاکریم زیرا آمریکا واسرائیل هرگز فهم ودرک صحیح از اوضاع نظامی و امنیتی ایران حزب‌الله لبنان، یمن،ومتحدین عقیدتی آن نداشته ندارند ونخواهند داشت.مغزهای الکلی آنان قدرت تحلیل ندارد واین از نعمات خداست که باعث پیروزی همیشگی‌اش بوده.
ای کاش ایران به بازدارندگی هسته ای مخفیانه(مانند اسرائیل) می رسید تا دیگر آمریکا نتواند در منطقه زورگویی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
مطمعن باش رسیده رو نکرده اگرنه همچین کاری نمیکردن چون احتمال درگیری ایران هم خیلیه با دست خالی هیچ وقت ریسک نمیکنن
وقتی ازش استفاده نکنه چه فایده ای داره
انشالله پیروزی قعطی با حزب الله است.
حزب خدا غالب است
چرا با این همه تسلیحاتی که می گویید چرا فقط از ترس نگاه کردند وبرای افکار عمومی فقط با نوار مرزی اسرائیل درگیر شدند آن هم بسیار حساب شده و با اطلاع اسرائیل
خدایش روی اینها ایران نباید حساب کند
خداوندجزای الله و حسن نصرالله و گروه مقاوت راحفظ کندانشاالله
انشاالله موقعی برسد که محور مقاومت بتواند جلو کشتار مردم بی دفاع توسط رژیم صهیونیستی را بگیرد.در حال حاضر باید کشتار مردم را ببینیم و ناراحت شویم چون کاری ازمان ساخته نیست.
دفاع از خاک خود مقاومت صبر وگذشتن از جگرگوشهاشان وعزیزانشان
درود بر ایران و ایرانی حزب خدا سردار دل و فرماندش
حالا هی تحلیل کنن ?
ظالم همیشه مغلوب میشود
وقتی صحبت از حزب الله باشه همه میدانند که
پای عمل در میان است حزب الله در تمام دنیا وجود دارد
در رگ وخون انسانهای ازاده نه تنها مسلمانان
پس دنیا بداند اسراییل هر لحظه فقط قبرش را عمیق میکند
این فیلم و بازی را تمام کنید به فریاد مردم مظلوم غزه برسید... ظلم و ستم است اگر اسرائیل را موشک باران نکنید ....
حماس به تنهایی توان مقابله بااسرائیل رو داره ولی قسمت شرم آورجنگ حماس واسرائیل اینه که اگه آمریکا پشتیبان اسرائیل نبودنتانیاهوبه هیچ وجه نمیتوانست درکمال روسپیگری وتوحش ۱۱۰۰۰ انسان بیگناه غزه روبه خاک وخون بکشه وهزاران نفررو آواره وزخمی کنه ودرنهایت پستی دم ازبشردوستی بزنه.
بمب هسته ای کره شمالی
با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه ایران و پاکستان و یمن و عراق و سوریه اگر به طور بی امان به اسرائیل حمله کنند خیلی از دیگر کشورهای اسلامی که در خواب غفلت به سر میبرن هم بیدار شده و این غده سرطانی از خاورمیانه پاک میشه فقط ده کشور اسلامی برای نابودی اسرائیل در یک ماه کافیه امریکا منافع خودشو به پای اسرائیل قربانی نمیکنه فقط کافیه کشورهای اسلامی به طور مستقیم به این غده سرطانی حمله کنند
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
احساسی حرف نزنید جنگ قاعده روش استراتژی میخواهد جنگ یمن نمونه یک جنگ تمام عیار نابرابربا حمایت‌های
دولتهای غربی و خلیفه زادگان خائن عربی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
ایران را قاطی نکن هنوز آثار جنگ با عراق باقی مگه وقتی ما هشت سال جنگ داشتیم اینا اومدن کمک ودیگه اینکه اگه اینطور بشه فکر می کنی بقیه ساکت میشینند یک جنگ جهانی میشه وجز کشتار وویرانی وآوارگی هیچی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
اگر پاکستان .پاکستان خود جیره خور آمریکا است چطور می تواند . سالانه چهار میلیارد دلار آمریکا به ارتش پاکستان کمک می کند . ومصر هم همین طور . ای عربستان بی وجود که مکه را در خود جای داده سودش را می برد از همین مسلمانان . اینجا که بدانید بجای اینکه بروید پولتان را به جیب بن سلمان بریزید به همنوع خود کمک کنید که از صد کعبه بهتر است
بسم‌الله چرا از برادران حماسی‌شون دفاع نمیکنن!؟
زنده باد حزب الله
غزه انشاالله پیروز است غزه مظلوم قوی
قصابان غاصب به پایان خط رسیده اند
بزرگترین اسلحه حزب الله و جبهه مقاومت عملیات روانی و تبلیغ رسانه ای آنهاست که باعث برانگیخته شدن افکار جهانی علیه اسرائیل میشود .
ان حزب الله همون غالبون
خخخخخخ
سلام ودوردمیفرستم بتمامی دلاورمردان عرصه مقاومت بخصوص دوسیدمقاومت عزیز
حزب الله پیروز است اسرائیل نابود است
هیچکدوم
زنده وپیروز باد حزب خدا
اسراییل باید محو شود.....این غده ی سرطانی باید با بمب اتم محو گردد.مرگ بر اسراییل
اسرائیل و آمریکا دنبال بهانه هستند که جنگ نابرابر رو تبدیل به جنگ کلاسیک کنند جنگ با کشور ایران از این‌رو هرگونه حمله حزب‌الله به پای ایران می‌گذارند و ایران هم حاضر نیست در تله آمریکا بیفته و مانع دخالت حزب‌الله شده
فلسطین حدود شصت هفتاد سال داره با اسراییل میجنگند وچند وقت یکبار شدید میشه ونتیجه ای جز کشتار و ویرانی نداشته هر کشوری هم دخالت کنه یک کشور دیگه هم به طرف داری طرف مقابل می‌ره و کشتار بیشتر الان در ایران خودمون باید مواظب افغانی ها بود واز کشور بیرون بشند وگرنه بلای فلسطینی ها سر ما میاد
وقت آن رسیده که حمله همه جانبه به اسرائیل وناوگانن های حامی اسرائیل شود وتمامی کشورهای اسلامی اسرائیل راتحریم غذایی ونفتی کنند تاماشین جنگ اسرائیل وآمریکا ازکاربیفته
اینکه 10هزار فلسطینی کشته شدند ولی هنوز اونا دارند کار خودشون رو انجام میدهند و4هزار کودک یعنی باید مادران آینده چهار هزار کودک رو بدنیا بیاورند تا جبران از بین رفتن نسل جدیدشون بشه بی خیالی حزب باعث تعجب شون شده
اگه جنگ تمام عیار بشه اسرائیل پیروز میدان خواهد بود مسیولین ایران فقط به فکر مردم ایران باشید
اینها همش برای خراب کردن چهره حزب الله درعرصه جهانی هست وگرنه امریکا و اسراییل خوب میدانند که حزب الله لبنان برای انها خطری محسوب نمی شود وگرنه امریکا عمرا می گذاشت حزب الله لبنان اینقدر قدرت نظامی بگیره وهروقت هم باشه امریکا درهردولت وسیاستمداری درلبنان که باامریکا بقدرت سیاسی لبنان برسه اولین کاره امریکا ضعیف یانابود کردن حزب الله لبنان با مخالفان خود حزب الله درلبنان هست
حزب الله پیروزاست واسرائیل جنایتکارقاتل نابود است ..کاشکی میتونستم ب فلسطینیهاکمک کنم ..
ان حزب الله هم الغالبون ...همانا حزب خدا پیروز است ....البته ماهم باید مواظب خودمان باشیم اینهمه افغانی بلای مثل یهود سرمان نیارن ..اینهمه جمعیت کشورخودشون رهاکردن وکشورما رو اشغال کردن ...اونها افرادی مفت خور وناسپاسند ..وباید توکشور خودشون باشند ..حالا ک کشورشون دیگه دست امریکانیست ودلیلی ندارد ک ایرانو اشغال کنن ..علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد..
پس منتظر چی هستید کشتن ۵ هزار کودک کافی نیست مسلمانان بی عرضه جنگ با اسرائیل حتمی است بهتره ما پیش دستی کنیم بهترین کار ورود حزب‌الله هستش وگرنه تا چند سال آینده اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد
قبر شون گچی است(جان) چشم ها را باید شست دنیا را جور دیگر باید دید???????
مرگ بر آمریکا. انگلیس.اسراییل
خداوند رهبر عزیزمان را حفظ کند انشاالله
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی