بازدید 44356
به بهانه بزرگداشت یاد جوانی که چند تن را نجات داد و خود پر کشید؛

نجات با سوت، طناب و شجاعت؛ بی‌هیچ حمایت و منجی!

از این جای ماجرا به بعد رخداد شومی است که موجب شد صدای سوت و کف مسافرانی که از نجاتِ سه غریق خوشحال بودند، قطع شده و یکی دو نفر به کمک ایشان بشتابند ولی هر چه همکار روزبه تلاش کرد، نه تنفس قلبی مفید فایده افتاد و نه ماساژ قلبی، توانست نشانه‌های زندگی را به این جوان شجاع برگرداند تا تأخیر بسیار زیاد اورژانس در رسیدن به محل هم موجب شود که...
کد خبر: ۳۳۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶ 13 July 2013
نه از دریای توفانی ترسید و نه از شمار زیاد افرادی که نیازمند کمک بودند تا سرانجام چهار نفر نجات پیدا کرده و ناجی به ابدیت پیوند بخورد. اینجاست که باید گفت، خوش به حال غریق‌ها چراکه ناجی داشتند؛ بر خلاف ناجی جوان که نه امکانات داشت و نه منجی!

به گزارش «تابناک»، میانه‌های هفته گذشته در ساحل قوی انزلی، اتفاقی افتاد که بی‌گمان تا ابد در یاد مردمان آن دیار ‌خواهد ماند؛ روزبه فقیه‌کیا، ناجی ۲۴ ساله‌ای که به رغم متلاطم بودن دریا در محل خدمت، طرح سالم‌سازی دریا، مشغول به کار بود، با سر و صدای مردم متوجه شد که سه نفر در میان امواج دریا در حال دست و پا زدن هستند و هر آن ممکن است ترک نفس کنند.

چند متری آن سو‌تر از محدوده مجاز شنا، روزبه و آرمین بابلی، همکارش تن به آب می‌زنند و موج‌ها را یکی یکی قوس می‌کنند تا به غریق‌ها برسند. این را آرمین، همکار روزبه به خبرنگار «تابناک» می‌گوید و ادامه می‌دهد: روزبه پیش از این حادثه هم دختر بچه‌ای را از آب گرفته بود و البته این مورد بسیار رایج و معمولی در کار ماست؛ هر روز چندین و چند بار به آب می‌زنیم تا افرادی که در خطر هستند، نجات دهیم اما آن سه نفر در شرایط به مراتب خطرناک‌تری بودند و زیر پایشان چاله‌ای قرار گرفته بود که کار نجات را بسیار سخت‌تر می‌کرد.

او می‌افزاید: روزبه چند ثانیه قبل از من به کمک شتافته بود و بویه (نوعی گوی شناور) شنا کنان با خود به سمت غریق‌ها می‌برد و منم پشت سر او شنا می‌کردم. وقتی به آن سه نفر نزدیک شدیم، روزبه بویه را به سمت ایشان پرتاب کرد و من به کمک یکی از آن‌ها رفتم تا بتواند بویه را بگیرد و روزبه هم تلاش داشت تا بویه را به سمت ساحل هل بدهد، اما کشش دریا در منطقه چاله زیاد بود و مانع از پیشرفت ما می‌شد تا اینکه روزبه به سراغ طناب متصل به بویه رفت و بویه را شنا‌کنان به سمت ساحل کشید و من هم از پشت سر کمک می‌کردم؛ هر دو دست‌هایمان درگیر بود و تنها بار شنا را با پا زدن می‌کشیدیم.

آرمین می‌گوید: این کار را بار‌ها انجام داده بودیم اما آن روز شرایط سخت بود و شاید ده دقیقه تا یک ربع طول کشید تا بتوانیم غریق‌ها را به ساحل نزدیک کنیم؛ وقتی عمق آب کمتر شد و پا‌هایمان به زمین رسید، غریق‌ها نجات یافته بودند و من و روزبه این نجات خوب را به هم تبریک گفتیم که ناگهان متوجه شدم دستم را گرفت و بریده بریده گفت: «نفسم بالا نمی‌آید!» و بعد چشم‌هایش گرد شد و بدنش لخت شد؛ تا او را گرفتم متوجه شدم که سرش به سمت عقب افتاد و بدنش مثل وزنه سنگین شد.

نجات با سوت، طناب و شجاعت؛ بی هیچ حمایت و منجی!از اینجای ماجرا به بعد اتفاق شومی است که موجب شد، صدای سوت و کف مسافرانی که از نجاتِ سه غریق خوشحال بودند، قطع شده و یکی دو نفر به کمک ایشان بشتابند ولی هر چه همکار روزبه تلاش کرد، نه تنفس قلبی مفید فایده افتاد و نه ماساژ قلبی، توانست نشانه‌های حیات را به تک پسر خانواده فقیه کیا برگرداند تا همه این‌ها در کنار دیرکرد چهل، چهل و چند دقیقه‌ای اورژانس در رسیدن به محل، موجب شود که ناجی غریق جوان بدرود حیات بگوید.

آرمین در پاسخ به پرسشی درباره چرایی بهره‌مند نبودن از امکانات اولیه پزشکی می‌گوید: تنها ابزاری که به ما ناجیان غریق داده می‌شود، جز یک سوت، یک بویه و چند متر طناب چیز دیگری نیست و نه امکانات اولیه‌ای مانند کپسول اکسیژن، آمپول آدرنالین و هیچ چیز دیگری که توقع داشته باشید در اختیارمان نگذاشته‌اند و تنها در این موارد می‌توانیم سی پی آر بکنیم که من انجام دادم اما فایده‌ای نداشت.

بدین ترتیب فشار شدید وارده به ناجی جوان، او را از پای انداخته تا به گزارش پزشکی قانونی وی دچار ایست قلبی شده و از فرط بی‌امکاناتی، راهی دیار باقی شود؛ آن هم در شرایطی که ظاهرا مأموران هلال احمر در مجاورت طرح سالم سازی دریا بوده‌انأ، ولی هیچ کاری از ایشان در رابطه با حادثه منجر به فوت ناجی جوان دیده نمی‌شود.

اما ماجرا هنگامی دردناک‌تر می‌شود که بدانیم به رغم جان باختن روزبه، گویا همکار وی با این شماتت از طرف مسئولان مواجه شده که چرا چند متر آن سو‌تر از محدوده تعیین شده برای نجاتِ غریق اقدام کرده‌اید؟ شماتتی که معنای تلویحی آن این است که اگر دیدی کسی در حال غرق شدن است، هرچند ناجی غریق باشی و دانش نجات آموخته باشی، نباید کاری کنی، زیرا مسئولیتی در این باره نداری؛ ولو جان چند انسان خطاکار (خطای غریق‌ها شنا در دریا، در قسمت سالم سازی نشده بود) در میان باشد!

حالا این نکات دردناک را بگذارید کنار؛ بی بهره بودن ناجیان غریق از امکاناتی شبیه قایق، جت اسکی، امکانات اولیه امدادی و چه بسا آموزش‌های تکمیلی برای نجات مصدومان در شرایط بحرانی تا در نهایت امر ملغمه‌ای به وجود آید که هر چند در قالب جان باختن شمار زیادی از هم‌وطنانمان در سواحل دریا، بارها و بارها زنگ خطر را به صدا درآورده، اما هنوز از رنگ و بوی سنتی خود فراتر نرفته و جز سوت و بویه به خود ندیده است.

بدین ترتیب در مجاورت ناجیان غریق، چند تن تا آستانه غرق شدن می‌روند، ولی با شجاعت ناجیان از مرگ می‌رهند تا زمانی که ناجی به کمک نیاز داشت، حلقه نجات بگسلد و منجی یافت نشود؛ انگار کل ماجرا برای متولیان امر یک بازی بیشتر نیست؛ بازی ترسناکی که به گواه ناجیان بسیار به خوشی ختم می‌شود، ولی اگر روی دومش روی کند، بازی با جان معنا خواهد داشت و بس.

در پایان جا دارد‌ از طرف تحریریه «تابناک»، از دست دادن این قهرمان جوان را به خانواده محترم او تسلیت گفته و برای وی علو درجات را آرزو نماییم؛ باشد مرور چگونگی وقوع این رویداد تلخ، موجبات پیشگیری از تکرار آن را فراهم آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۸۸
انتشار یافته: ۱۶۵
خدا رحمتش کنه
پاسخ ها
یاسین
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
مسئول کیست؟؟
چرا امکانات صفره؟؟
یعنی هیچ ارگانی فکر جون مردم نیست؟؟
نکنه امکانات اولیه هم تحریم شده؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
ایشان بااز خود گذشتگی و عمل به وظیفه اش مورد رحمت الی است اما این کار چیزی از بار مسیولین بر نمی بردارد و انها باید پاسخگوی از دست رفتن این جوان و سایر مغروقین باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
با عرض سلام
خواهشمند است بازماندگان این مرحوم و همچنین دوستان و مسافران دریا برای شادی روح و تجلیل از فداکاری و همچنین عملی که باقی میماند مرکز اورژانس با هزینه خصوصی و امکانات خوب تاسیس کنند. نمیتوان منتظر عمل مسئولان بود و شاهد از بین رفتن جوانان دیگر برای اینکار روی کمکهای مردمی حساب کنید و تا یاد این عزیز همیشه بماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
من یه گیلانی هستم و در شهر انزلی ساکنم. میخوام از کسانی که این متن رو خوندن عاجزانه درخواست کنم حالا که خیلی از ماها نمیتونیم واسه آقا روزبه و امثال ایشون کاری بکنیم بباین و با خودمون عهد ببندیم که وقتی وارد دیار روزبه میشیم اونجا رو با زباله نابود نکنیم! فکر میکنم این کار از عهده هرکسی بر میاد. خواهش میکنم برای شادی روح ایشون هم که شده یه کم مراعات کنین و اینو به نسل بعدی یاد بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
خدا شفا بدهد
"منفی زن ها" را.
آقایان "منفی زن" از مرگ یک جوانمرد لذت بردید؟!!!!
یک وطن پرست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
جیگرم آتیش گرفت ، آخه چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روحش خیلی خیلی شاد باشه تو این ماه رمضونی !
تابناک ببخش اینو می گم ولی خاک بر سرمون ...............
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
الان خداییش این چند نفری که منفی زدن دقیقا می شه بگین با چی مخالفین شما ؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
ناشناس محترم از ماست که بر ماست اگه خانواده این جوان آروم نشینن و بلند شن و اعتراض کنن مسئولین جرات بی تدبیری رو ندارن
یادروزبه همیشه در دل همه ما زنده خواهد ماند0
ولی خواهش میکنیم در کنار سواحل دریا محل های برای نگهداری و مقر ناجیان اختصاص بدهند.حتی شده بصورت قایق های نجات با وسایل کمکهای اولیه وجود داشته باشند0
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
خدا بهش پاداشی در خور قهرمانیش بده.دوست دارم بدونم اون سه نفری که باعث مرگ این جوان شدن الان در چه حال و روزی هستن و آیا خودشونو بخاطر این ندانم کاری سرزنش میکنن یا نه رفتن یه جای دیگه دارن تفریح میکنن.چون معمولا کسایی که قانون شکنی میکنن به همه چی بی تفاوت و بی احساس هستن!!!!
روحش شاد
درود بر کسی که با هدیه کردن زندگی خود به سه نفر زندگی بخشید . روحش شاد
بی پناهی مردم در برابر مسوولین فاقد احساس مسوولیت دردآور است
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
واقعا مردم بی پناهند در همین ساحل قو فقط برای وارد شدن به محوطه دریا یک ورودی گذاشته اند و از هر نفر بدون هیچ دلیلی 500 تومان میگیرند یدون هیچ امکانات . فقط برای دیدن دریا یا قدم زدن در ساحل به تعداد نفرات باید پول بدهی .این برای تمام فصول است واز افراد بومی و ساکن نیز پول میگیرند در سراسر دریای خزر این تنها نقطه ایست که برای دیدن دریا پول میگیرند و خیلی برخورد بد و زننده ای با مردم میشود . خواهش میکنم منتشر کنید شاید رسیدگی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
عزیزم کجای کاری این 500 تومن نرخ چند سال پیشه؟! ما چند ماه پیش رفتیم فکر میکنم 2000 یا 2500 بود بعدش ما انصراف دادیم و رفتیم یه جای دیگه!
خدا رحمت كند اين جوان فداكار را و وجدان ببخشد مسولين را كه شماتت كرده اند ناجيان را
روحش شاد وراهش پر رهرو باد
ازخداوند برای خانواده اش صبر جمیل خواهانیم
روحش شاد.
فاتحه.
توی ماهواره ....... برنامه ای را پخش می کند از سواحل استرالیا، کشوری که جزیره است و تمام مرزهایش ساحل هستند و راجع به نجات غریق ها و امکانات مفصل و حرفه ای آنها، تمام امکانات اورژانسی تا قایق های تند رو و حتی در بعضی مواقع با پشتیبانی هلی کوپتر!
چرا ما حداقل نصف این تجهیزات را نباید داشته باشیم!؟ مگه برای تمام سواحل دریای خزر چقدر هزینه خواهد برد!؟
خدایش رحمت کند ولی یک روز در میان یاد دلیر مردانی که از جای جای ایران رفتند تا قهرمانانی چون روزبه راحت زندگی کنند را نیز زنده نگه دارید مهدی باکری ابراهیم همت ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
شماها عادت دارید همه چی رو به همه چی وصل کنید؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
چه ربطی داشت آخه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
آخه چه ربطی داره بنده ی خدا؟!!؟؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
حرف بدی که نزده که اینجور بی ادبانه براش پاسخ نوشتین حالا نظر ایشون هم این بوده
خیلی خیلی ناراحت شدم .
نمی خواید جمعیت رو زیاد کنید . دسته گل مردم رو پر پر نکنید خیلی غصم گرفت
روح فداکارش شاد . خداوند غرق رحمت کند این جوان عزیز رو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
چه سخته برای خانوادش. تک پسر هم بودن. خدا رحمتش کنه و به خانوادش صبر بسیاری عطا کنه.
روحش شاد
چي ميشه گفت هيچي نگم بهتره
وقتي كسي پاسخگو و مسوليت پذير نباشه ،چي ميشه گفت غير سكوت
خدا بیامرزدت قهرمان.پاداشت با خود خدا. به حق این ماه
لحظه اذان هست و دلم شکست . روحش شاد.
خدا رحمتش کنه. فداکاریش هیچوقت فراموش نمیشه . اصلا به طبیعت و دریای شمال کشور توجه نمیشه.روز به روز داره وضعیتش بدتر میشه از همه لحاظ.قدرش و نمیدونیم به خدا.به جا اینکه توریسم خارجی جذب کنیم روز به روز گردش گران داخلیشم داره کمتر میشه
این جمله چقدر سوزناک بود : تک پسر خانواده فقیه .... ای واااااااای . اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم . من کمترین دعا می کنم تا مهمان جوان برازنده امام حسین علی اکبر که درود خدا بر ایشان باد شود.
خدایش بیامرزاد
منم مادرم و فرزندی از دست دادم . بمیرم برای دل مادرش .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
الان کسی که به این نظر منفی داده میشه توضیح بده چرا این کارو کرده؟
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
والا اینا که منفی می دن برن به یه پزشکی چیزی خودشونو نشون بدن. .. واقعا حالشون خرابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
بابا جان بعضیا اشتباهاً منفی رو کلیک می کنن. به این تک و توک منفی گیر ندین. برای خود منم پیش اومده
الان دارن اذان مبگن که رسیدم به آخر مطلب
خدا از تمام گناهاش بگذره. و پاداش نیکیهاشو 10000000 برابر کنه
به اقتخارش یک دقیقه سکوت میکنیم
پاسخ ها
اقای میم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
به جای سکوت یه فاتحه بفرست
لال از دنیا نری صلواتتتتت ...
اونایی که تو دریای طوفانی میرن شنا و موجبات اذیت بقیه رو فرا هم می کنن عذاب وجدان ندارن . الان شاید این جوان زنده بود اگه نجات یافتگان قوانین رو رعایت کرده بودند . الان این پسر جوان کنار مادر بود و ....
روز قیامت همه در برابر کارهامون مسول خواهیم بود
آخه مگه واجب و حیاتیه که حتما برید دور از ساحا شنا کنید اونم تو دریای طوفانی . تا ناجیان فداکار با امکانتن کمشون دچار حادثه بشن.چقدر همه دارن تذکر می دن .
خجالت هم خوب چیزیه .
انصاف هم داشته باشید بد نیستا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
اینقدر بی حکمت قضاوت نکنیم و باعث تشدید درد خانواده نجات غریق قهرمان نشویم . ضمناً ما که راجع به دلیل و چگونگی حادثه واقف نیستیم به عذاب وجدان نجات یافتگان( کسانی که قهرمان ما برای آنها خود را به خطر انداخت) دامن نزنیم .
روحش شاد وطلب آمرزش از خداوند متعال برای ایشان وصبر جلیل برای خانواده
روحش شاد و یادش گرامی
تمام وجودم پر از غم و غصه شده، بغض گلومو فشار میده و چشمام به اشک نشسته، ما مردم سالهاست قربانی بی مسئولیتی و نادانی و نافهمی و... یک عده نامسئول شدیم دقیقا مثل قضیه اون جوان رشید و فداکار آتشفشان که بخاطر کمبود امکانات و نبود حتی یک ماسک اضافه مجبور میشه واسه نجات یک انسان دیگه از جونه خودش بگذره و این همه فاجعه های اسفباری که بخاطر خودروهای ساخت داخل اتفاق افتاده و داره میفته چه کسی خودش رو مسئول و پاسخگو میدونه البته که هیچکس چون اون چیزی که واسه نامسئولین ما کمترین ارزشی نداره جان و مال آدم هاست، این جوانمردها با دست خالی یک عده آدم رو نجات دادن و جونشون رو فدا کردن بجای تقدیر توبیخ و بازخواستشون هم کردن که چرا رفتید جونشون رو نجات دادید میذاشتید بمیرن چون اون قسمت جزء مسئولیت ما نبوده غمبارتر از خود حادثه نوع تفکر این نامسئولین هستش، تابناک شمارو به فاطمه زهرا اگر کامنت من رو هم چاپ نمیکنی پیگیر این همه بی مسئولیتی و بی امکاناتی بشو به ولله قسم خداوند روزی تمام این نامسئولین رو بازخواست و کیفر میکنه.
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من/آنچه البته بجایی نرسد فریاد است
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
اصل اول در كمك رساني ايمني ناجي است حتي 115 هم وقتي سر صحنه مي رسد اول بايد بسنجد كه اگر جانش به خطر نيفتد كمك كند.
خاطرت باشه كه قلبت سپر بلاى من بود .درود بر روح پرفتوح نماد إنسانيت و إيثار و مردانگى روزبه گيلان .من دستان فاقد إمكانات همه ناجيان شمال كشورم را إز صميم قلب مي بوسم و سعادت و بهروزى شان را إز خداوند كريم أرزومندم .
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
سلام یزدان جان
با خاندن مِصرَع اول نوشتارت بی اختیار اشکم سرازیر شد.
فوق العاده بود ممنونم
روحش شاد و یادش گرامی
باز هم مرحبا به غیرت ایرانی .چه با امکانات چه بی امکانات تعصب مردم مملکتم قوت قلبمه
متاسفانه تنها چیزی که در این مملکت ارزش نداردجان انسانهاست. از برخورد بیمارستانها با بیمار گرفته تا این مورد که از در اختیار گذاشتن ابتدایی ترین لوازم کمکهای اولیه برای این نجات غریق عزیز خودداری شده است تا زمانی که شعارمسولین ما به شعور تبدیل نشود از این اتفاقات در جامعه ما زیاد اتفاق خواهد افتاد
یاد عزیز از دست رفته در یادها جاویدان می ماند .تنم لرزید و اشکم جاری شد.خداوندا به پدر و مادر این فرزند ایران زمین آرامش و شکیبایی عطا کن.
روحش شاد
باز هم نبود امکانات جان عزیزی را گرفت
خدا بیامرزتش
حیف که نظر این حقیر هیچگاه منتشر نمی شود و برای دل خودم مینویسم اما سربسته بگویم که مسئول جان این عزیز از میان رفته تنگ نظری حاکم بر جهان سوم است که روزی بانیانش انگشت حسرت خواهند گزید اما افسوس که جوانی اینچنین دیگر بین ما نیست
کل گیلان (از چابکسر تا آستارا) مگه چندتا طرح سالمسازی داره که بهش امکانات نمیدن ؟؟

از 10-15 تا که تجاوز نمیکنه ...
که البته توریستی و طرح های پر جمعیت 6-7 تا بیشتر نیستن ...
بدروید شهید
درود بر تو قهرمان
آقا جگرم کباب شد خداوند به بازماندگانش صبر بده
خدا بیامرزدش
خدا به خانواده اش صبر دهد
خدایا به مسئولین عقل مدیریت و احترام به همنوع عطا بفرما
خدا بيامزتش تا كي از بي امكاناتي بايد كشته بديم. تا كي اين پولها كجا ميره چرا امكانات ما انقدر كم هست. خدايا خودت به داد ما برس
خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم..خدا بیامرزه .. :،(
تی یاد و نام جاویدان.
من يکي از رفيقاشم . به خدا مفت مرد امبولانس يک کيلومتر هم فاصله نداشت . واقعا چرا چرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
من شرمندم که کاری از دستمون برنمیاد. فقط میتونیم تو خونه پشت کامپیوترمون بشینیم و تو تنهاییمون با خوندن این جور خبرا اشک بریزیم. کاش کاری از دستمون برمیومد ..........
خیلی مرد بوده. روحش شاد
درود بر قهرمانان واقعی
و تاسف فراوان بر مسئولین نالایق
ملت هیچ کدام را از یاد نخواهد برد.
اين هم دليلي ديگر از هزاران دليل كه نبايد در ايران زندگي كرد و بايد رفت
واقعا يك مرد بوده در مقابل تمام نامرديها
روحش شاد و به خانواده اش تسليت مي گويم
درود بر روزبه و امثال او
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
به جای حل کردن مسئله ، صورت مساله رو پاک می کنی؟ . مگه کم هزینه دادیم که حالا یه هزینه دیگه بکنیم از اینجا در ریم . باید موند و حق رو گرفت
بابا تیریپ دمت گرم
خدا رحمتش کنه..............

تنها چیزی که تو این مملکت مفته جون آدمیزاده......
روحش شاد و یادش گرامیباد و به خانواده محترم فقیه کیا فقدان از دست دادن تنها پسرشان را تسلیت گفته و از خداوند منان برایشان صبر مسئلت منماییم و امیدوارم مسئولین محترم بتواند فردای قیامت جوابگو باشند در پیشگاه خداوند متعال
سلام ما را به سیروس برسان
روحش شاد
خدا رحمتش کند
چه افسانه ای زیبایی از خودت ساختی
بدرود دلاور
بدرود قهرمان
اینجا برا انسان ارزشی قائل نیستن ک ... .
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
بله عزیز اونجایی که تو هستی از این مسائل عادیه
دم وزارت ورزش وجوانان گرم با این همه امکانات به روز برای جوانان مردیم از این همه توجه
خدای رحمتش کند
خدا رحمتش كنه.هميشه بايد از فقر امكانات و البته بي مسئوليتي ها تو اين مملكت تاسف خورد.البته كسي از شنيدن اينگونه وقايع متعجب نميشه چون اينجا ايرانه
روحت شاد مرد
روح این جوان فداکار شاد
ایشان را باید شهید بدانند
به خانواده این جوان رشیدوشجاع تسلیت میگویم.
موجب افتخار و تسلیت است
خداوند با اولیا محشورش کند
مردم ایران را چه به شنا کردن در دریا؟ برای ما شنا در حوض آب هم خطرناک است!
این حرف رو سالها پیش زدم . در این کشور دو چیز کمترین ارزش ممکن را هم ندارند ( البته برای مسئولان) اول وقت و زمان مردم و دوم جان مردم ! اگه خلاف این رو ثابت کردید خیلی کسی هستید !
زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست.......هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود........صحنه پیوسته بجاست......خوشتر ان نغمه که مردم بسپارند بیاد.
به تموم مردم با غیرت انزلی مخصوصا خانواده معظم این شهید تسلیت عرض کرده شادی روح این جوان سغرکرده رو از خداوند متعال خواستارم.
روحش شاد.
روحش شاد ویلدش گرامی باد خداوند به خانواده اش صبر بدهد
خداوند رحمتش کنه.............
برای شادی روحش همه با هم الفاتحه اگر هم حالشو نداشتیم صلوات. خواهشا چاپ کن تابناک
یادش گرامی باد
واقعاً اندوهناک بود
روحش شاد
پهلوانان نمیمیرند...

واژه "جوانمردی" برای وصف این افراد، چقدر کوچک و حقیر است!
روحش شاد .
ولی فراق درسته نه فراغ(بنر)
خدایش بیامرزد
ایستاده مرد.
روحش شاد.
لعنت خدا به ...............
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آنچه جائی نرسد فریاد است .فقط می توانم بگویم یاد و خاطره اش گرامی و احسنت بر خانواده ای که چنین جوان فداکاری در دامان خودپرورش و تحویل جامعه داده بود
تو یک مرد هستی.
خونوادت بهت افتخار میکنن.
اون دنیا هم که بهترین جای بهشت مال تو میشه.
مبارکت باشه
خدا رحمتت کنه قهرمان روزبه
روحش شاد یادش گرامی اتیش گرفتم به خدا ........خدا صبر بده به خانواده اش
سلام خدا رحمتش کنه
دقیقا با همین مشکل رو وقتی بابام مرحوم شد تو شمال با تاخیر اورژانس و هلال احمر داشتیم که گناه رو گردن هم می انداختن و وقتی من زنگ زده بودم ومی گفتم و بابام داره می میره با ناله اونا مسئولیتاشونو به هم پاس می دادن اونجای که می خوایی از شدت عصبانیت خودتو از این بی مسئولیتی مسئولین خلاص کنی .....
و پدرمونو از دست دادیم ولی هیچ کسی کاری نکرد و این همه شکایت راه به جایی نبرد
پاسخ ها
یوسفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
خدا رحمتش کنه ! غم بی پدری سخته ! چند ماه بیشتر نیست که پدر جوانم رو از دست دادم ! عکسش روی دیوار آتیشم می زنه با اون موهای مشکی و چهره جذابش ! خیلی جوان بود و وقت رفتنش نبود ! قربانی بی کفایتی و بی دانشی پرسنل بیمارستان شد که حتی نتونستن تشخیص بدن سکته قلبی کرده یا مغزی ! وقتی هم که خواستن گواهی فوت بدن نوشتن مرگ بر اثر ایست قبلی ناشی از فوت ! خنده ام گرفته بود با اون حال پریشون ! خوب معلومه که وقتی کسی فوت می گنه قلبش می ایسته ! تا کی عزیزانمون باید پرپر بشن و کسی به فریادمون نرسه ! فقط خداست که باید بهمون رحم کنه !
روحش شاد. نجات دادن جون انسانها کار خیلی بزرگیه
دمت گرم رفیق
کاش منم اینجوری بمیرم
ای وای
روحش شاد
من نمیدونم نبود امکانات چرا ؟چه ربطی بهامکانات داره این عزیز بخاطره حماقت این ادما جانشو از دست داد . چقدر باید گفته بشه تویه محدوده شنا کنید ؟؟ چقدر شما مردم بی فکرین به خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
تو مث اينكه جاهاي ديگه دنيا رو حتي تو فيلما هم نديدي ...........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
تو چی میفهمی از فداکاری؟فکر کن غریقها خانواده خودت بودن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
چه ربطی به امکانات داره؟ واقعا واسه این طرز تفکرت متاسفم، اگه تنها یه قایق ساده داشتن بجای این همه فشار آوردن بخودشون و مصرف انرژی و توان زیاد که منجر به ایست قلبی این جوون شده راحت میرفتن بالا سرشون و نجاتشون میدادن، شما امکانات به چه چیزهایی میگید؟ اگه تو شهرتون یا روستاتون امکانات درمانی و ... نباشه مقصر فجایعی که به به بار میاد مردم هستن یا مسئولین اون شهر یا روستا؟ در موقعی که این شرایط رخ میدن هر یک ثانیه تاخیر حکم مرگ و زندگی رو واسه حادثه دیده ها داره، اصلا میدونی سالیانه چند نفر از مردممون جونشون رو بخاطر اینهمه بی مسئولیتی و بیخیالی از دست میدن؟
هنوز هم این دیار از وجود مردانی چو تو خالی نشده
با قلبی پر درد به کار بزرگت افتخار می کنم.
روحت شاد ای استوره
جالبه که واسه غیرت و شجاعتشون بازخواست هم شدن :(
خدا رحمتش کنه
خدایش بیامرزد.
اون سه نفر که نجات پیدا کردن کاش از خودشون بپرسن که چرا باید به خاطر بی مبالاتیشان و رفتن به محدوده مموعه باعث جان یک نفر بی گناه بشن
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
جالب اینکه بدونین این غریق های کمی محترم! حتی برای عرض تسلیت و تسلای خاطر خانواده این جوانمرد حاضر به حضور نشدن . متاسفم واقعا... اینه جواب رادمردی؟؟؟
بايد به عنوان قهرمان ملي معرفي شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
قهرمان ملی؟!!! به ظاهر این واقعه اینقدر واسه مسئولین، عادی تلقی شده که حتی دریغ از یه پیام تسلیت....
شجاعت وفداکاری این جوان باغیرت باعث غرور وافتخار مردم است ولی متاسفانه نوع برخورد با این نوع اقدام شجاعانه بسیار بی انصافی بود وبخدا قسم می خواهم بدانم کجا مراسم هفتم ویا چهلم این عزیز است که حضور یافته و از خانواده ومادر داغدارش تشکر نمایم
خدا روحش رو با آرامش در پناه خودش نگه داره. خدا در آخرت خیر و برکتش بده
به نظر من باید این هموطن فداکار ما باید اجازه می داد تا آن افرادی که به منطقه شنا ممنوع وارد شده بودند غرق شوند.
زیرا این همه در رسانه ها در مورد خطرات این امر خبر رسانی می شود.
امیدوارم امکانات و تجهیزات نیرو های امداد کشور به حد استاندارد های بین المللی برسد.
خدا رحمتش کند.
به خانواده داغدار این عزیز تسلیت عرض می‌گویم.
امیدوارم حوادث اینچنینی دیگر تکرار نشوند.
شنیدن این خبر واقعا باعث تاسف است. نبودن امکانات باعث تاسف بیشتر.
روحش شاد و جاودانه باد. متاسفانه فقدان اينگونه كمكهاي اوليه اورژانس مردمي كه فقط بايد توسط دولت و مديريت و تفكر مديران برنامه ريزي و اجرا شود در تمامي مراكز تفريحي، ترددي و محافل اجتماعي به وضوح ديده مي شود و وجود دارد.مثلا: تصادف در جاده هاي بزرگ و نه در كوره ره ها و يا جاده هاي فرعي، در سالن هاي ورزشي، در مدارس، در دانشگاه ها، در محل هاي مسكوني، در تمامي سواحل درياي هاي ايران، و حتي در اغلب بيمارستان ها بخصوص در شهرستانهاي درجه 1 به پايين. در هتلها و غيره. اگر قطاري در بين راه از ريل خارج شود ويا تصادف كند، با كدام مركز امداد و يا ايستگاه پيش بيني شده اي در حداقل زمان ممكن به محل حادثه مي روند و كمك مي كنند. قبول كنيم كه در حد استانداردهاي لازمه امكانات اورژانسي نداريم و روز به روز بدتر شده است. متاسفانه غرق شدن در دريا در تابستان ها بخصوص سواحل شمالي كشور از قديم بوده است اما سال به سال بيشتر و بدتر شده است. اميدوارم به گوش مسولين برسد و فقط با فاتحه خواني رفع رجوع نكنند.
روحش شاد
من خودم انزلی بودم و رفتم دیدم حتی سواحلی که طرح سالم سازی دارند از حداقل امکانات محرومند . به مسئولین نجات غریق که گفتم گفتند که به ما امکانات نمی دهند ..... بخاطر نجات جان انسان ها
چرا هیچوقت تمام جوانب را نمی سنجیم ، حیف این جوان رشید خانواده نبود؟ تمام وجودم پر از غم و غصه شد تنها می تونم بگم الهی بمیرم. به دل داغ دیده این خانواده چه می گذرد؟! چه غم جانکاهی.
چه اشکالی داره مدارس ما شنا رو از کودکی به بچه ها آموزش بدند؟

اگر اون چند نفر کمی شنا بلد بودند و آب بازی نرفته بودند این اتفاق برای اون جوون نمیافتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
عزیزم شنای توی دریا خیلی فرق داره با شنای توی استخر. اتفاقا اونایی که توی عمق دریا میرن کسانی هستن که کمی شنا بلدن و فکر میکنن غرق نمیشن!
افرادی که خارج از محدوده های مجاز در دریا شنا می کنند هم بانی این اتفاق هستند. تو رو خدا اطلاع رسانی کنید به مردم که به خاطر تفرخ خودشون جون این ناجی های عزیز رو به خطر نیندازند.
خداوند مورد رحمتش قرا بدهد روحش شاد شاد وباز هم شاد
اگر کسی یک نفر را نجات دهد اینطور است که همه مردم را نجات داده . "قرآن کریم"
من خودم نجات غرق هستم . ما در همه حال وظیفه خود می دونیم که برای نجات جان مردم اقدام کنیم . اما هیچ کس نمی تونه ما رو مجبور کنه خارج از محدوده تحت نظارتمون به نجات کسی بریم و اگر این کار رو می کنیم به وجدان انسانی بر میگرده و نه وظیفه قانونی. و چه بسا که همین وجدان باعث به درد سر افتادن ناجی و مواخذه شدن از طرف غریق و اطرافیان اون بشه که مثلا چرا زودتر نرفتی.
روزبه عزیز هم همین کار رو کرد.
موردی که می توان علت مرگ و ایست قلبی ایشون دونست فشار جسمی زیاد بوده که قلب تحمل نکرده . هر ورزشکاری به اندازه ای که تمرین کرده قلبش آمادگی فشار رو داره. برای مثال اگر به بهترین دونده بگیدکه توی شیب کوه دوی سرعت بره احتمال ایست قلبی و از بین رفتنش زیاده .
همکار روزبه باید عمل احیا را تا رسیدن اورژانس ادامه میداده . نمی دونم این کار رو کرده یا نه . ناجی به هیچ عنوان اجازه اعلام مرگ کسی رو نداره و این فقط به عهده اورژانس هست. برای 45 دقیقه تنفس مصنوعی و ماساژ قلبی خیلی سخته و حتما باید دونفره این کار رو کرد. به هر حال تقدیر این بود که این جوانمرد اینگونه جاودانه شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
90درصد ماساژ قلبی جواب نمی ده و مصدوم فوت می کنه و البته امدادگر تا زمانی باید به ماساز ادامه بده که برای خودش خطرناک نباشه
خدایش بیامورزد چه جوانی هم بوده بیچاره پدر و مادرش الان چه میکشن
روحش شاد ويادش گرامي باد
روحش شاد-جاهای دیگه دنیاهلیکوپتروجت اسکی و...با تیم پزشکی همیشه دراختیارنجات غریق هاست.
آرمین جان دست تو رو هم می بوسیم.
روزبه واقعااااااااا خدا رحمتت کنه
روحش شاد و یادش گرامی
ولی آدم از این ناراحت میشه که چندنفر که بیرون از طرح شنا می کنند درحالی که هیچ فرقی نمی کنه با داخل طرح و باعث پرپر شدن این جوان مرد شدند.
پيشنهاد مي كنم براي هر يك از قسمتهايي كه طرح سالم سازي ناميده مي شود، يك قايق موتوري با امكانات لازم از جمله جليقه نجات و كيسه هاي هوا و ساير كمكهاي اوليه در اختيار قرار دهند و هرگاه شخصي به علت رعايت نكردن قانون در حال غرق شدن از مرگ نجات يافت هزينه هاي مربوطه با محاسبه ماليات بر ارزش افزوده از شخص نجات يافته دريافت شود.
اشک توی چشمانم جمع شده
روحش شاد
روحش شاد
روحش شاد
اي بابا چه حالگيري شد. دلم كباب شد براي اين جوان رعنا. خدا رحمتش كنه و به خانواده داغدارش صبر بده. يه عقلي هم خدا به اين مردم بي فكري كه تو هر شرايطي ميرن توي اب دريا بده كه اينقدر خودشون و بقيه را به دردسر نياندازن.
خدا رحمتش کنه خدا شاهده الان سرکار اشک توی چشمام جمع شده.متاسفانه خیلی عوامل دست به دست هم میده تا ما شاهد پرواز جوانان با غیرتی همچون روزبه از بین خودمون باشیم.اصلی ترین اونها بی مسوولیتیها هست.
این اتفاق نتیجه بی فکری ما ادمها است چه مسئولین که امکانات نمی زارن چه افرادی که کلآ اصلآ فکر نمی کنن مثله اون سه نفر ایشالا خدا به خانوادش صبر زیاد بده خودشم که نمونه یه انسان با غیرت و وجوده خدا قرینه رحمتش کنه
این عزیز تک پسر نه تک گلی بود که درس ایثار به ما داد و پر کشید خدا روحش را شاد گرداند.

و اما مسئولان بی مسئولیت جواب خدا را و خانواده این تک گل را چه خواهند داد نمیدانم؟
خدا بیامرزدش، بهشت بهرش باشه امید خدا.
همه اینا درستا، نمیدونم هزینه یه جت اسکی چنده الان ولی تا همین چند سال پیش فکر نکنم بیشتر از 8 تا 11 ملیون بود. بیا فرض کنیم اصلا الان شده 25 ملیون. هزینه بویه های نجات چنده؟
ارزش جون مردم چقدره؟ والا به خدا تو همین تلافتی که میدیم کم نیست افراد متخصصی که از دستشون میدیم. اصلا متخصص هم نباشن کم نیستن کسایی که نون آور خونه اشون هستن. اصلا اینم نباشن جگر گوشه مادر و پدرشون که هستن.
یه نکته هم بگم به مردم خوبمون، شمایی که به آب میزنین یکم احتیاط هم خوبه. یکم توجه به تابلوهای خطری که نصب کردن، به اخطارهایی که میدن.
اونایی که نجات پیدا کردن و خانواده هاشون خوشحالن، احتمالا تو منطقه ممنوعه رفتن و این خطر رو برای خودشون ایجاد کردن.
روزبه فداکاری کرد و رفت، ولی میشه با یکم مسولیت پذیری بیشتر از طرف مسولین و مردم جلوی این اتفاقها رو گرفت.
روحش شاد
روحت شاد جوانمرد
خدا رحمتش کنه
برای شادی روحش فاتحه
اگه امکانات موجود بود باید تعجب میکردیم!!
ببخشید من نمی دونم طرح سالم سازی یعنی چی؟فقط یه غریق نجات و طناب واسه مشخص کردن محدوده؟
روح پاکت شاد پهلوون
تو قلب ما می مونی
خدا پشت و پناه همه نجات غریق های سواحل کشورمون
من یه مازندرانی هستم. بارها شاهد بی توجهی مسافرهای عزیز بودم.خیلی ها اساسا اخطار ناجی ها براشون اهمیتی نداره
هم جون خودشون رو به خطر میندازن هم این بنده های خدا رو
برای شادی روحش صلوات / ونامت ای جوانمرد انزلی چی در تاریخ ایران جاودانه باد
اقا روزبه با کاري که کرد به ما درس جوانمردي و از خود گذشتگي داد.
رو حش شاد
این دوستان با نظرات و احساسات منفی فکر کنن اون غریق ها از خودشون بوده. باز هم این حرفهارو می زنن. بعدش هم هنوز تو حس و حال غرق شدن نیفتادی بفهمی چه کار قهرمانانه ای انجام داده روزبه عزیز. روحش شاد.
دوباره مردونگی معنی پیدا کرد
خداوند رحمت کند
خدا رحمتش کند روحش شاد ویادش برای همیشه گرامی باد برای شادی روحش صلوات
از مسئولان خواهش می کنیم بیشتر به فکر باشند تا دیگر چنین حوادث تلخی انشالله رخ ندهد
خدا به اين ماه عزيز رحمتش كند و به خانواده گراميش صبر بده
اشک در چشمان ما جمع شد .خدا بیامرزد ایشان را .مسئولین نجات غریق باید پاسخگو باشند .فقط کافی است بگویند به ما امکانات نمی دهند تا یک جواب درست و حسابی بشنوند .
جاش تو بهشته.
طرح سالم سازی دریا یا طرح پول گرفتن از مردم برای آب تنی؟
قهرمان ملی یعنی این ، یعنی کسی قلب همه را به تپش می اندازد ، ایرانی یعنی این ، افتخار یعنی این ، مهم نیست جان چند نفر نجات یافته است مهم عمل جسورانه و با غیرت است ، روزبه جان هر چند جسمت از روی زمین رفت اما نامت تا ابد بر آسمان این مرز و بوم خواهد درخشید . درود و سپاس از ایرانیان غیرتمندی که با کامنت های قشنگ خود این حماسه را پر رنگ تر کرده اند.
سلام
روحش شاد و خداوند به خانواده اش صبر بدهد
در ضمن به آقا يسعيد اشتباهي مثبت دادم حرف و نظرش در مورد نبود امكانات چه ربطي داره خيلي بي مورد و غير عقلاني است . مي خواستم منفي بدهم كه اشتباه شد
روح اين پهلوان شاد.
آيا روزبه پهلوان ملي هست يا ... ؟
ای مرد بزرگ روحت شاد
خداییش انصافا منفی یعنی چی یعنی کار بدی کرد باید با موبایلش فیلم میگرفت تا اون چند نفر غرق بشن واسه سرگرمی ....خدا رحمتت کنه انسان بزرگ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی