بازدید 54339
پس از پست دادن مرتضوی به همسرش، آیا اکنون وقت جبران رسیده؟

تلاش همسر مرتضوی برای شهردار کردن متهم ردیف اول کهریزک

دولت در واپسین روزهای عمر خود است و با بر سر کار آمدن دولت بعدی، بی‌گمان مرتضوی ناچار است با سمت‌ بدرود بگوید. اکنون اگر بدانیم مرتضوی پیشتر آنچنان سابقه‌ای از خود در قوه قضائیه و قوه مجریه بر جای گذاشته که راه همکاری خود را برای همیشه با ایشان بسته، چندان عجیب نیست که بشنویم برای قرار گرفتن در جایگاه شهرداری پایتخت، تلاشی همه جانبه آغاز کرده باشد؛ تلاشی البته به کمک همسر!
کد خبر: ۳۲۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۵ 13 June 2013
دولت احمدی‌نژاد در روزهای پایانی عمر خود است و این گزاره برای نیروهایی که تنها به دلیل نزدیکی به احمدی‌نژاد و یا همراهان وی بر سر کار‌ند، معنا‌یی نخواهد داشت، جز اینکه می‌باید خانه‌نشین شده و یا پست جدیدی برای خود تدارک ببینند.

به گزارش «تابناک»، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و تعیین یازدهمین رئیس جمهور کشور، پرونده داغ ریاست صندوق تأمین اجتماعی به پایان خود نزدیک می‌شود تا مرتضوی که پس از جنجال‌های بسیار طولانی و کش‌دار، نهایتا با حکم سرپرستی وزیر تازه وارد تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر رأس فراگیرترین صندوق کشور و به دنبال آن، شرکتی به بزرگی و ثروتمندی شستا نشسته است، آخرین روزهای خوش خود را در این جایگاه بگذراند.

بنا بر این گزارش، هم‌اکنون در وضعیتی هستیم که دولت در پایان مأموریت خود است و با بر سر کار آمدن دولت بعدی، حتی اگر تغییرات زیادی به وقوع نپیوندد، بی‌گمان مرتضوی و مجموعه مدیرانی که وی بر سر کار آورده، با سمت‌هایشان بدرود خواهند گفت، چراکه نصب دادستان تعلیق شده بر رأس هرم مدیریت تأمین اجتماعی، از همان آغاز کار با مخالفت مجلسیان روبه‌رو شده و استیضاح وزیر نصب کننده را کلید زد؛ استیضاحی که با ماجرای معروف قول شرف مرتضوی به حداد عادل و برخی دیگر از نمایندگان، موقتا از دستور کار بیرون آمد ‌تا به دنبال آن، مرتضوی خلف وعده کرده و هنگامی که بار دوم در دستور کار مجلس قرار گرفت، به عزل وزیر ختم شد، ولی مرتضوی با پافشاری دولتمردان بر جای ماند.

اینها همه بدون در نظر گرفتن تقابل‌های چندباره مجلس و دولت بر سر عزل و ابقای قاضی معزول بود که گاه با تصمیماتی همچون تغییر اساسنامه صندوق تأمین اجتماعی و تبدیل آن به سازمان، پای قوه قضائیه را هم به ماجرا باز کرد و البته این بار نیز نتیجه مشابهی ‌داشت؛ محکومیت دولتمردان در نصب مرتضوی و البته استنکاف ایشان از رأی صادره که می‌توانست با عزل وی، یکی از بزرگترین کشمکش‌های دولت و مجلس در ‌تاریخ را پایان دهد.

تلاش همسر مرتضوی برای شهردار کردن متهم ردیف اول کهریزک

به نظر می‌رسد که نیم نگاهی به این همه جنجال از یک سو و نیاز دولت بعدی به آرامش از سوی دیگر، نخستین ضرورتی باشد که ایجاب می‌کند، تغییر در مدیریت تأمین اجتماعی به یکی از اولویت‌های نخست دولت بعدی تبدیل شود و البته پیش از هر کسی، این ضرورت را کسی درک کرده که به رغم همه ایرادات قانونی‌ که بر رفتنش تأکید داشته، حتی در نقش بازیگر فیلمی ایفای نقش کرده که موجب شده، رئیس مجلس و رئیس دولت رودرروی هم به جدال پرداخته و صحنه‌هایی باور ناپذیر در مقابل ملت رقم بزنند؛ اما در پایان بر پست خود ابقا شده است.

به عبارتی بهتر، مرتضوی که روزگاری مطمئن بود ‌با حمایت رئیس جمهور هم می‌تواند قول بدهد و عمل نکند و هم می‌توانست فیلمی پنهانی علیه برادر رئیس مجلس تهیه کرده و بی سابقه ترین جنجال را، بدون آن که ترس عزل داشته باشد، تهیه کند، نمی‌تواند کتمان کند که با پایان عمر دولت احمدی نژاد، تبدیل به دادستان معزول، قاضی تعلیق شده و در نهایت جنجالی ترین مدیر غیر متخصص تأمین اجتماعی خواهد شد که احتمالا تنها می‌تواند به تدریس در دانشگاه آزاد دلخوش کند که البته این گزاره نیز خود داستان جنجالی مفصلی دارد که شاید روزی گریبانگیرش شود.

این در حالی است که به تازگی نشست‌های دادگاه بررسی اتهامات وی در جنایت بازداشتگاه کهریزک به پایان رسیده و گلایه‌های پر شمار وی از دادگاه، به نوعی نشان دهنده نگرانی وی از حکمی است که به زودی صادر خواهد شد و چه بسا پیامدهای بسیار سنگینی برای وی داشته باشد.

شاید همه این افق‌های ناامید کننده باشد که وی را مجاب کرده باشد که به فکر عرصه دیگری برای ادامه حیات سیاسی خود باشد؛ عرصه‌ای که پیشتر ‌روی آن سرمایه گذاری کرده بود.

گفت‌وگوی روزنامه خورشید (به صاحب امتیازی تامین اجتماعی) با کاندیدایی که دست بر قضا همسر رئیس تامین اجتماعی هم هست! البته نمی‌دانیم که آیا این مصاحبه استفاده از امکانات دولتی و مصداق تخلف انتخاباتی خواهد بود یا نه؟!
گفت‌وگوی روزنامه خورشید (به صاحب امتیازی تامین اجتماعی) با کاندیدایی که دست بر قضا همسر رئیس تامین اجتماعی هم هست! البته نمی‌دانیم که آیا این مصاحبه استفاده از امکانات دولتی و مصداق تخلف انتخاباتی خواهد بود یا نه؟!

ماجرا به زمانی بر‌می‌گردد که مرتضوی در اوایل آغاز به کار در تأمین اجتماعی، هما فلاح تفتی، همسرش را طی حکمی ـ به دلیل آنچه مرتضوی «خدمت خالصانه» خوانده بود! ـ به سمت» مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان تأمین اجتماعی" منصوب کرد تا همانگونه که خود بدون طی مدارج مدیریتی و برخلاف قوانین کشوری بر صندلی ریاست صندوق تأمین اجتماعی تکیه زده بود، راه چند پله یکی طی کردن همسرش در مراحل مدیریتی را باز کند چراکه شاید همین منفذ، ارتباط او با دنیای مدیریت کلان پس از دوران ریاست جمهوری دهم را شکل دهد!

این گزاره هنگامی رنگ عملی به خود می‌گیرد که بدانیم همسر وی کاندیدای شورای شهر شده و نام وی بر بالای دو لیستی ثبت شده که هر دو منشأ دولتی دارند؛ لیست «زنده باد بهار» که ناگفته پیداست وابسته به احمدی نژاد است و البته ظاهرا شهردار آینده را نیکزاد، وزیر مورد وثوق احمدی نژاد معرفی کرده و لیست خود ساخته «جبهه متحد کارگران انقلاب اسلامی» که به گفته سایت الف، از سوی مؤسسات وابسته به تأمین اجتماعی تأمین مالی می‌شود.

نام هما فلاح در حالی بر رأس دو لیست در کنار نام شیخ الاسلامی (وزیری که اصرار بر بقای مرتضوی موجب عزلش از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد) نقش بسته که وی در اظهار نظری عجیب مدعی شده: «اگر همسرم شهردار شود، تهران را از صفر تا صد می‌رساند‌». (روزنامه بهار-22 خرداد 92)

تلاش همسر مرتضوی برای شهردار کردن متهم ردیف اول کهریزک

بیان چنین ادعایی، آن هم در شرایطی که معلوم نیست آیا هیچ کدام از اعضای این دو لیست به شورای شهر بعدی راه پیدا کنند یا نه، تنها می‌تواند حاکی از سهمی باشد که مرتضوی برای آینده خود از مدیریت کلان کشور و البته بدون در نظر گرفتن امکان اشتغال در قوه قضائیه و قوه مجریه، در نظر گرفته است.

این دورنمای تصور شده زمانی تقویت می‌شود که بدانیم علاوه بر بهره‌گیری از امکانات دولتی برای تبلیغ هما فلاح (سایت الف در این باره به مواردی همچون استفاده از ساختمان‌های تأمین اجتماعی، مثل شعبه شمیران، برای تبلیغ وی اشاره کرده است)، در لیست منتسب به دولت برای انتخابات بعدی شورای شهر، افرادی همچون علی ذبیحی و رحمت‌الله حافظی، مدیرعامل‌های قبلی تأمین اجتماعی و همین‌طور نرگس خبازها، دختر علی‌اکبر خبازها، رییس کانون بازنشستگی تأمین اجتماعی هم به چشم می‌خورند که به نوعی حکایت از تلاش ایشان برای کوچ به شورای شهر تهران بوده و احتمالا متضمن نقش پر رنگ ایشان برای انتخاب شهردار بعدی تهران خواهد بود!

تلاش همسر مرتضوی برای شهردار کردن متهم ردیف اول کهریزک

همه این شائبه‌‌ها زمانی پر‌رنگ‌تر می‌شوند که بدانیم هما فلاح، همسر مرتضوی، درباره حضورش در شورای شهر به بهار می‌گوید: «ما در تأمین‌ اجتماعی مشکلات بسیاری با شورای شهر و شهرداری داشتیم، سر مجوزهای ساخت بیمارستان‌ها و ساختمان‌های تأمین‌ اجتماعی. من هم به دلیل احساس خطری که کردم برای شورای شهر ثبت‌نام کرده‌ام، زیرا منابع سازمان بلاتکلیف است و با شهرداری به مشکل حقوق برخورد کرده‌ایم و تمام پروژه‌های سازمان [بخوانید صندوق!] خوابیده است‌».

او همچنین درباره شایعه شهردار شدن مرتضوی به دست ستاد زنده‌باد بهار و جبهه متحد کارگران ایران اسلامی می‌گوید: «اگر همسرم شهردار تهران شود می‌تواند مانند هر پست دیگری که قرار داشته، وظایفش را خوب انجام دهد، ولی هم‌اکنون صحبتی از این موضوع به میان نیامده است‌».


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۴۶
مگر این که از روی جنازه ما تهرانی ها رد بشه این آدم ....!
اگر این آقا خیلی خوب و پاک هستند و خوشنام چرا همسر ایشان در تبلیغاتش از نام ایشان هیچ اسمی نمیاره؟
تابناک جان خواهشا چاپ کن
يعنى مملكت بايد خيلي بي صاحب باشد كه ادم مجرم بياد شهردار بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
این آدم با اون سابقه قبلاً دادستان بوده. پس شهردار شدنش زیاد عجیب نیست
خیلی جالب و جامع بود، ضمنا خاطر نشان میکند در سطح بیمارستان ها و مراکز بیمه ای تامین اجتماعی هم با استفاده از رانت سرپرست سازمان، همه جا پر از پوستر تبلیغاتی این خانم ( همسر اقای بعید مرتضوی) است، همچنین با پیامک های سریالی به پرسنل و حتی مراجعان به بیمارستانها مرتبا از ایشان میخواهند که به ایشان رای دهند.
لطفا پیگیری نموده، گزارشی تهیه کنید و نگذارید بیش از این به خون جوانان وطن بی احترامی شود.
روكه نيست ..........
در دادستانی که خیلی خوب انجام وظیفه کرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!، خدارحم کنه به شهری که مرتضوی شهردارش شود.
همانطور که جنایت را در کهریزک از صفر به 100 رساند! این خانم بهتره روابط خانوادگی خودشو ، به جامعه تعمیم نده ، ممکنه که مرتضوی .... در خانه آدم خوبی باشه اما بحث حفظ منافع در جامعه یه چیز دیگه است ، سرکار خانم!!!
سلام با کلام :متاسفانه در ایران شاهد فامیل سالاری هستیم هرچند که مشکل داشته باشند کافی است بزرگی حمایت کند انشالا با انتخابات خدید بساط این بی قانونی برچیده شود. به امید ان روز.
خواب ديدي خيره ........
خوشم میاد که احدالناسی جرات و جسارت مقابله با مرتضوی رو نداره. یعنی مسئولین ما آنقدر..... تشریف دارند که نمی تونن مجرم رو به سزای عملش برسونن. شاید هم کاسه هایی زیر این یه نیم کاسه است که اگر این بشکند آنها هم خواهند شکست یا حداقل ترک خواهند خورد. و البته همین طور هم هست ....
...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
شک نکن
با تشکر از شما که هدف واقعی این خانم را مشخص نمودید ، واقعا" این بانو با چه رویی برای همسر خود تلاش می کند ، کسی که نه تنها خوش نام نیست ، بلکه پرونده کهریزک را نیز در کارنامه خود دارد ، خیلی جالب است هر کسی در این دولت به پست و مقامی رسید ( اغلب ) برای همسرش بدون آنکه .... داشته باشد پستی در نظر گرفت . نمی دانم واقعا" چه بر سر ما آمده ... خدا به شما توفیق الهی بدهد سایت تابناک
مردم تهران به خاطر غیرت انسانی هم نباید به این خانم حتی یک رای بدهند و همه جا باید اعلام کنند که او زن مرتضوی است. حضور مرتضوی در قدرت یعنی ادامه .... در کشور. .........................
چه شود!
نگران نباش تابی عزیز
این تلاش ها همه و همه پنبه دانه است
چه اعتماد به نفسی!
قوه قضاییه باید در صدور حکم عادلانه تاخیر نکند و به تخلفات انتخاباتی هم بدون مماشات رسیدگی کند، مردم گرچه ساکتند ولی نظارت گر اجرای عدالتند..
هزینه ای که ازجیب بیمه شده بدبخت ااقایان صرف تبلیغات کردند را اعلام کنید تاشناخته شود چهره عدالت ماعدالت مرتضوی را درتامین اجتماعی از اسانسور شخصی کمک های بلاعوض و....را دیدهایم حذف نیروهای کارامد وجذب مدیران متملق وخانم ایشان بدون سابقه مدیریتی مدیر اموزش و.... وخلاصه هرکسی که مخالف نظر اینها نظر بدهد در تامین اجتماعی محکوم به حذف است خدا عاقبت همهرا ختم به خیر نماید
دلمون خوشه گهگاهی یه اعتراضی به وضع خودمون و کشورمون میکنیم!!!!
همه ایران باند و باند بازی شده و ما هنوز دنبال یه وام 5 میلیونی میدویم
ای خدا دیگه از دست هیچکی کاری بر نمیاد خودت واسه ملت کاری بکن
«اگر همسرم شهردار شود، تهران را از صفر تا 100 می‌رساند

احتمالا تهران را هم می خواهد مثل کهریزک اداره کند.
سلام هر چند شما نظر من را انتشار نمی دهید ولی فکر کنم به عنوان یک رسانه وظیفه اطلاع رسانی دارید .2 مطلب هست که دوست دارم گفته بشه اول اینکه تمامی کسانی که با دکتر هما فلاح تفتی کار کردند ایشان را به خاطر خودشان می شناسند نه به خاطر مرتضوی .ضمنا قبل از ورود مرتضوی به سازمان ایشان رئیس اداره پزشکان استان تهران بودند بعد شدند رئیس بیمارستان .فکر کنم تنزل پست گرفتند تا ارتقاء.
مطب دوم اینکه عکس دکتر فلاح که دوستان در جراید دیگر مثل الف نوشته بودند در شعبه تامین اجتماعی تجریش زده شده خلاف واقع بود .بیرون از شعبه زده شده واگر صداقت در قلم داشتند سایر پوستر های کنارش را هم در عکس نشان می دادند.ایشان هم مثل بقیه خارج اداره تبلیغات کردند ضمنا مگر آقای قالیباف چه می کند 4 سال است از امکانات شهرداری استفاده می کند .مگر شب پرسنل شهرداری پوستر بقیه را نمی کنند از اتفاق فقط پوستر قالیباف می ماند.مگر آقای جلیلی از رسانه ملی سوء استفاده نمی کند.خواهش می کنم اگر واقعا صداقت در انتشار دارید مطلب مرا منتشر نمایید.
اينها همه شيفته خدمتند
از در بيرون مي كنيم از پنجراه ميان تو!
خیلی جالب و عجیبه...
ما اجازه نمی دهیم حتی یک نفر دیگر از جریان انحرافی رای بیاورد.
صد رحمت به سنگ پا.
واقعا جای تاسف دارد که چنین اشخاصی مدتها در مشاغل کلیدی بودند و ادعای بی طرفی و حلال خوری کردند به نظر من افرادی که برای فرار رسیدن به منافع شخصی خانواده و اطرافیانشان را به حراج میگذارند ارزش لعن هم ندارند .
آقاي مرتضوي
با اين پرونده سياه جواب خدا را درآن دنيا چه خواهي داد؟
زرشک
هر دم از این باغ بری میرسد...
بدبخت به این ملت و جوانهای تحصیل کرده ای که بیکار در کنج خونه ها دارن تباه میشن...........
همان گلی که به سر تامین اجتماعی زده بس است. نیاز به شهردار شدن ندارد.
اگه 1 اصلاح طلب اینکارارو کرده بود همسرش میتونست انقدر راحت باشه ؟؟!؟!؟!
این بود وعده های احمدی نزاد برای فامیل بازی نکردن
حداقل 200 نفر از فامیل او که قبل از رییس جمهوری هیچ پستی نداشتند به پست و مقام بالا رسیدند از خواهر و داماد و پسر خاله و ........................
تهران مگه صفره که بخواد به صد برسه؟ لابد بعد هم برای فرار از محاکمه میخواد رییس جمهور بشه اینجا که پست بعد از شهرداری تهران ریاست جمهوریه
شما که اظهارنظرها راگزینشی منتشرمیکنید که واقعا ازشما بعیده . در اینمورد خاص که اصلا جرات نمیکنم اظهارنظرکنم .
خدا به داد اين ملت و كشور برسد آقاي مرتضوي بايد الان زندان بأشد آنجا چه مي خواهد . آقا احمدي نژاد و دارو دسته بهار تقلبي بهتر مي دانند
اطلاع رسانی به موقع بود
واقعا این روزا آدم جک زیاد میشنوه:)) ...........
مرگ بر تشنگان قدرت
اين خانم چرا صلاحيتش تاييد وخانم ابتكار رد!!؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
اشتباهی منفی زدم بابااین منفی مثبتها را یه کم بینش فاصله بذارین
بالاخره مرتضوی ...... و همسر.......ش روزی در........ گرفتار خواهند شد خواسته تاریخ این است عن قریب شاهدش خواهیم بود انشا ئ الله
با سلام خدمت همه بانوی وفادار به همسر لطفا یه بار هم که شده از مردم بخاطر جنایت های همسرتان عذرخواهی کنین.
نعمت روی زمین قسمت پر رویان و .......
متاسفم
از اطلاع رسانیتون ممنونم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی