بازدید 6133
۸

محاکمه عامل شهادت سرباز پلیس پایتخت

کد خبر: ۳۲۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰ 26 May 2013
عامل شهادت سرباز پلیس پس از نقص حکم اعدامش برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت. به گزارش «قانون»،در این پرونده عباس 23 ساله متهم است در تاریخ 31 مرداد ماه سال 89 پس از سرقت خودروی پلیس سرباز وظیفه‌ای به‌نام وحید را به شهادت رسانده است.

به گزارش قانون، او 14 آبان سال 90 برای نخستین بار در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد که قضات شعبه هفتم دیوان عالی کشور با توجه به نقص تحقیقات به حکم نقص گرفته و پرونده را برای رسیدگی دوباره به دادگاه بازگرداندند. با رفع نواقص صبح امروز عباس برای دومین بار در شعبه 113 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی همتیار محاکمه شد.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: «عباس سابقه دار متهم به مباشرت در قتل وحید و سرقت مقرون به آزار خودروی پلیس است. با توجه به رفع نواقص در دادسرا گزارش کارشناسان تصادفات بازسازی صحنه قتل و اعترافات متهم برای او درخواست مجازات قانونی دارم.» سپس پدر و مادر وحید خواستار قصاص قاتل فرزندشان شدند.

رئیس دادگاه در ادامه از یکی از ماموران پلیس که در صحنه حادثه حضور داشت خواست در جایگاه حاضر شده و به تشریح روز حادثه بپردازد.

افسر پلیس نیز در اظهاراتش گفت:« روز حادثه همراه سرباز وظیفه وحید از صادقیه به سمت اتوبان جناح در حال حرکت بودیم که به دو پسر جوان مشکوک شدیم در بازرسی از عباس یک چاقو کشف شد که او را برای تحقیقات بیشتر سوار خودروی پلیس کرد. در حال بازرسی نفر دوم بودم که متهم پشت فرمان نشست و خودروی پلیس را سرقت کرد.وحید با مشاهده این صحنه در خودرو آویزان شد و سعی کرد خودرو را متوقت کند، اما عباس چند بار او را به گاردریل کنار اتوبان زد که باعث شهادت سرباز کلانتری شد.»

سپس رئیس دادگاه با تفهیم اتهام از او خواست به دفاع از خود بپردازد که او با رد اظهارات افسر پلیس گفت:«آن روز مواد مخدر مصرف کرده و حالت عادی نداشتم. یک خودرو را برای رفتن به خانه‌‌مان در آریاشهر به صورت دربست گرفته و وقتی به صادقیه رسیدیم از راننده خواستم به دلیل اینکه پول زیادی همراه ندارم من را به مقابل در خانه برساند تا در آنجا کرایه‌اش را حساب کنم. راننده تصور کرد من سارق هستم به همین خاطر مقابل خودروی پلیس توقف کرد و ماموران من را به‌خاطر چاقویی که همراه داشتم سوار ماشین کردند. وقتی دیدم دستانم باز بوده و ماشین نیز روشن است پشت فرمان نشستم تا از محل فرار کنم، اما مقتول به فرمان خودرو چسبید و پس از طی مسافتی حدود 30 متر روی زمین افتاد.»

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸
قتل عمدنبوده
پاسخ ها
امین
| Netherlands |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
قتل عمی به چی میگی شما ؟؟ سرباز بیچاره رو کوبیده به گارد ریل کنار اتوبان بعد میگی قتل غیر عمد بوده !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
مصرف مواد مخدر همراه داشتن چاقو و سپس دزدي خودرو پليس و عدم توجه به فرمان پليس و در انتها قتل ! بازم ميگيد عمد نبوده ؟؟؟؟؟
اعدام
شور دیگه یعنی چی ؟!!
سریع باید اعدام بشه.
بيچاره پدر ومادر سرباز خيلي سخت بچشون به اين سن رساندند ان وقت اين اتفاق بيافتد حتماً بايد اعدام بشود همين قدر زمان هم كه گذشته دير شده
اصلا قتل محسوب نميشه بلكه به شهادت رسيدن يك مامور در هنگام انجام وظيفه بوده.من نميدونم چرا انقدر كشش ميدن اعدامش كنن بره ديگه
بايد اعدام شود بدون تعلل
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی