بازدید 164457
وزیر خارجه جدید اوباما:

به دنبال مذاکره مستقیم با ایران هستیم

در شرایطی که با معرفی جان کری به عنوان نامزد پست وزارت خارجه آمریکا، امیدها به اتخاذ رویکردی منطقی تر در سیاست خارجی این کشور افزایش یافته، اظهارات جدید وی در مجلس سنا، نمایانگر تلفیقی از رویکردهای پیشین و جدید در سیاست خارجی آمریکاست. وی ضمن تأکید بر مذاکره با ایران، از ضرورت بازدارندگی در مقابل ایران سخن گفته است.
کد خبر: ۲۹۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۵ 24 January 2013
در شرایطی که با معرفی جان کری به عنوان نامزد پست وزارت خارجه آمریکا، امیدها به اتخاذ رویکردی منطقی تر در سیاست خارجی این کشور افزایش یافته، اظهارات جدید وی در مجلس سنا، نمایانگر تلفیقی از رویکردهای پیشین و جدید در سیاست خارجی آمریکاست. وی ضمن تأکید بر مذاکره با ایران، از ضرورت بازدارندگی در مقابل ایران سخن گفته است.

به گزارش «تابناک»، در حالی که سنای آمریکا باید به زودی تکلیف وزرای جدید کابینه باراک اوباما را مشخص کند، جان کری، نامزد پست وزارت امور خارجه، امروز با حضور در کمیته روابط خارجی سنای این کشور، دیدگاه ها و مواضع خود درباره موضوعات مختلف را روشن ساخته است.

بر اساس گزارش شبکه خبری «بلومبرگ»، جان کری در این سخنان بر نیاز به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای سخن گفته و این موضوع را از جمله «چالش های فوری و خطرناک» برای آمریکا دانسته که وی در صورت انتخاب به عنوان وزیر خارجه، آن را در صدر دستور کار قرار خواهد داد.

کری در این سخنرانی اظهار داشته: «رئیس جمهور این موضوع را با قاطعیت بیان کرد که ما هر آنچه لازم باشد برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای انجام می دهیم. و من هم امروز در اینجا تکرار می کنم: «سیاست ما، مهار نیست؛ بلکه بازدارندگی است و در تلاش های ما برای اطمینان یافتن از همکاری مسئولانه، زمان در حال سپری شدن است». 

با این حال، کری تأکید کرده دولت اوباما امیدوار است در موضوع هسته ای ایران به راه حلی دیپلماتیک دست یابد که تضمین کند همه فعالیت های هسته ای ایران تنها دارای استفاده غیرنظامی است. 
 
همچنین وی در پاسخ به سوال «رابرت منندز»، سناتور ایالت نیوجرسی در این زمینه، گفته ایران برای تطبیق دادن خود با مقررات منع گسترش سلاح های هسته ای، می تواند همان کاری را بکند که بسیاری از کشورها انجام می دهند. وی توضیح بیشتری در این رابطه نداده است.

کری در ادامه اظهار داشته: «اگر برنامه هسته ای آن ها صلح آمیز باشد، خواهند توانست آن را اثبات کنند».

با این حال، وی تأکید کرده به جز مذاکرات جاری میان ایران و گروه 1+5، ایالات متحده مایل است با ایران وارد مذاکرات دوجانبه نیز بشود. 

کری در این سخنرانی علاوه بر موضوع ایران، درباره طیف گسترده ای از موضوعات مربوط به سیاست خارجی، از روسیه گرفته تا افغانستان نیز سخن گفته است.

گفتنی است جان کری که خود از سال 2009 تاکنون ریاست کمیته سیاست خارجی سنا را بر عهده داشته، از بخت تقریباً قطعی برای تأیید به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا برخوردار است و سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه، درباره انتخاب وی به این سمت کم و بیش اتفاق نظر دارند. 

به هر حال، سخنان کری درباره ایران را باید تلفیقی از رویکردهای شناخته شده دولت اوباما در این زمینه با روندهای جدیدی دانست که این اواخر درباره احتمال مذاکره مستقیم با ایران و مواردی از این دست مطرح شده است. اما آنچه به طور واقعی تغییر یا تداوم در سیاست خارجی آمریکا را مشخص خواهد کرد، توجه به عرصه عملی و اقدامات واقعی این کشور در آینده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۶۹
انتشار یافته: ۳۱
برید سره یه میز بشینید با هم گفتگو کنید مگر قراره هر چی بگن ما بگیم باشه؟
امتیازاتی میگیرم و امیتازاتی میدهیم
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
باید فکر کرد و پیش رفت، چه معلوم داستانی جدید برای فروش بیشتر تسلیحات به اعراب نداشته باشند و ما ابزار تبلغاتی آن شویم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
با دوستان مروت با دشمنان مدارا
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
امریکا اصلا"دمبال مذاکره با ایران نیست چون از قبل دشمنی با ما داره اعراب و پول صهیونیستا را تو جیب میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
ما در طول جنگ تحمیلی با عراق هم مذاکره کردیم.
دشمن واضح تر از عراق برای ما در طول جنگ؟
ولی بازم رفتیم مذاکره کردیم.
مگه آمریگا از عراق دوران جنگ هم بیشتر دشمن ماست؟
بنده به عنوان یک نفر ایرانی مذاکره با آمریکا را اصلا به صلاح ایران نمیبینم ولی کاملا با رابطه داشتن با آمریکا موافقم...
چون از برقراری مذاکره ، (نه مذاکرهء هسته ای) غرب کاملا هدف خود را پیش میبرد
ولی با برقراری رابطه ، ایران کاملا هدف خود را پیش میبرد...
یکم تفهیم موضوع سخته ولی فقط بگم رابطه نشان از دروغ بودن ادعاهای واهی آمریکاست ولی مذاکره نشان میدهد ایران از مسائل خود کوتاه آمده و عقب گرد داشته...
درختانی که در مقابل باد خم نمیشوند، خواهند شکست.
درختانی که در مقابل بادهای روزگار از خود انعطاف نشان میدهند، میتوانند دوباره سر خود را بلند کنند و پایدار بمانند. 
عزیزان ما مجبوریم مذاکره کنیم پس چه بهتر که زودتر این کار را انجام دهیم.
آخه خوش انصاف خود سازمانهای شما گفتن ایران برنامه ای نداره بعد اینچیه؟
«اگر برنامه هسته ای آن ها صلح آمیز باشد، خواهند توانست آن را اثبات کنند».
با این همه تحریم و دشمنی مذاکره برای ما معنا نداره مذاکره کنیم که چی بشه ؟!
امیدوارم دو طرف مثبت فکر کنند به مسائل
ما افتخار نمیدیم با شما مذاکره کنیم.
CHERA BAAZI FEKR MIKONAND AMRICA BAYAD RAFTARASH RA AVAZ KONAD TA MOZAKERE KONIM?IN NESHANEYE KHOD BOZORG BINI KAZEB AST
خودتونو لوس نکنید نه ما مذاکره می کنیم و نه شما. پس لطفاً الکی دلتونو خوش نکنید. نه اعراب اجازه می دهند و نه اسرائیل چون اگه ایران با آمریکا خوب بشه هر دوشون باید برن پی کارشون.
به امید روزی که ایران و آمریکا به توافقات منطقی دست یابند تا جلو یاوه گویی های دیکتاتور های حاشیه خلیج فارس و گستاخی های باز ماندگان عثمانی و سایر کشورهای فرصت طلب که وضع موجود بهتریت حالت برای آنها می باشد بسته شود
كشور عزيز ما لياقت بهترينها را دارد از توليد در كوچكترين واحد توليدي تا تجارت بين الملل شكوفايي صنعت و بالندگي دانشگاهها رفاه مردم و طنين خوش اذان از هر گوشه اين مملكت پهناور اينها تجسمي از حال و اينده است با يك توافق ابرومند با جامعه جهاني اين بركات را بهتر حفظ كنيم نه تند روي كار درستي است ونه وادادگي عقل و خرد درسايه قدرت لايزال فقه پوياي شيعه بهترين راه براي ملت ايران انشاءاله
جان کری جان بیا و صلح نما
آهنین دست مخمل نمات سست نما

برو دنبال کارهای فقر و وطن
دورشو از منطقه میفت به لجن

گر خوری گولک نتنیاهو
میکنی مثل او تو هم عوعو
با سلام و ادب
اگر درست ببینیم این مذاکره هم مورد نیاز ایالات متحده است و هم جمهوری اسلامی ایران، نه وضع آمریکا آنقدر بی مشکل و خوب است و نه ایران آنقدر مشکل دار و بد که تبلیغ می کنند.

اگر درایت کنیم و زیرکی میتوانیم با تعادل و سلامت از این پیچ به سلامت بگذریم.
امیدوارم . . . .
دقیقابرخوردها مثل کره شمالی خواهد بود. آنگاه کره شمالی خواهد فهمید که برنامه تامین مواد غذایی برنامه ای پوشالی برای از بین بردن تاسیسات هسته ای آن کشور است. ایران نیز به زودی این سیاست مکارانه را تجربه خواهد کرد. البته تجربه این سیاست مکارانه با درایت رهبری انقلاب قبل از پیاده شدن منهدم می شود.
و اقدام عملی طرف مقابل. ما هم که داریم میگیم مذاکره نخواهیم داشت پس این تفاسیر دیگر فاایده ای ندارد
آدم باهوشیه.مطمئنا نمیتونست خیلی راحت حزب جمهوری خواه رو نادیده بگیره و براحتی بگه ما دنبال مذاکره با ایرانیم.اینطوری بختش رو برای بدست آوردن رای مثبت حزب جمهوری خواه از دست می داد.در واقع داره یکی به میخ میزنه و یکی به نعل که هر دو حزب رو راضی نگه داره.
همین جمله " کری تأکید کرده دولت اوباما امیدوار است در موضوع هسته ای ایران به راه حلی دیپلماتیک دست یابد که تضمین کند همه فعالیت های هسته ای ایران تنها دارای استفاده غیرنظامی است " نشان می دهد که آمریکا فعالیت هسته ای ایران را خواه ناخواه پذیرفته و فکر نکم سیاستدمداران ما دنبال نتیجه ای به غیر از این بوده باشند پس بهتر است ما هم از مذاکره مستقیم فراری نباشیم چون کمترین نتیجه آن حتی اگر ظاهرا بی نتیجه هم باشد کاهش حداقل 1000 تومانی قیمت دلار در بازار خواهد بود و این به نفع مردم و کشور است.
سوابق آقاي كري نشان ميدهد آدم كاركشته اي است و با برنامه وارد گود ميشود .آيا ما هم كسي را يا تيمي را آماده براي اين كار داريم ؟ يا انفعالي عمل خواهيم كرد ؟
آقای کری
شما خیلی عرضه داری مسائل داخلی خودت رو حل کن و جنبش وال استریت رو سرکوب کن
ایران عزیز اسلامی نیازی به مذاکره با شما نداره
شما چقدرساده اید
آمریکا احتیاج به همچین دشمنی دارد(ایران)
زیراارتباط با ایران به ضررشان تمام می شود ودر اقتصاد لوازم جنگ افروزی شکست می خورد ودیگر کشوری مهمات وسلاح های جنگی از این کشور ودیگر کشور های اروپایی خریداری نمی کنند
این کشورهای عربی ......چی بگم
بهترین راه حل مذاکره دوجانبه است
حرف نزدن ومذاکره نکردن روش درستی نیست ماباید حقایق خود را به جهان اعلام کنیم تاجلوی تبلیغات دشمن گرفته شود
بهترین گزینه مذاکرات رودرو وپخش مستقیم
آن ازشبکه های ماهواره ی درکل جهان است تا دنیا به حقانیت مردم ایران پی ببرد.
همون حرفی که امام راحل گفت :
رابطه ما با امریکا رابطه گرگ و میش است .
به هیچ عنوان با امریکا مذاکره نمی کنیم ، تا زمانی که خود آنها دستهایشان را بالا برده و تسلیم شوند و ایران به عنوان ابر قردت جهانی معرفی شود .
بهترین راه حل مذاکره دوجانبه است
صداقت گفتارشمازماني مشخص خواهدشدكه ازكرسي زورپايين آمده وعاقلانه ازفشارهاي بيمورداقتصادي درامورملتهابالاخص ايران دست برداري بافشاربيشترنميتوان به نتايج مذاكرات اميدواربود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی