بازدید 9299
حاشیه‌های خبر «تابناک» و تأثیر بر شیوه ارایه آمار متخلفین؛

اعلام اسامی خودروسازان متخلف کافی نیست

این مسأله اصولا پذیرفته نیست که شرکتی به آسانی و تنها با ثبت یک آگهی و فروش نمایندگی در مدت زمانی کوتاه، میلیاردها تومان از سرمایه اقشار متوسط و حتی کم‌درآمد جامعه را به جیب بزند، ولی این افراد پس از محرز شدن وقوع جرم و تخلف از سوی شرکت مذکور، بیش از سه سال برای بازپس‌گیری حق قانونی خود، دوندگی و هزینه کنند.
کد خبر: ۱۸۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۶ 11 September 2011
سرویس اقتصادی ـ هفته گذشته، «تابناک» اقتصادی در خبری با عنوان «کاسبی میلیاردی تنها با ثبت یک آگهی» از یک تخلف عمده در عرصه صنعت خودرو پرده برداشت.

به گزارش «تابناک»، این خبر با حاشیه‌های خاصی در چند جنبه گوناگون روبه‌رو شد که جالب توجه است؛ نکته نخست این که این خبر با واکنش خاصی از سوی مخاطبان سایت روبه‌رو شد، به گونه ای که افزون بر شماری از مخاطبان که از ضرر خود در این تخلف، اخبار بیشتری مطرح کردند، عده دیگری از هم‌وطنانمان اخبار و شکایاتی از تخلفات دیگر خودروسازان مطرح کردند که این مسأله جای تأمل بسیار دارد!

حاشیه نخست، واکنش متفاوت مخاطبان به خبر

در حقیقت، چرا باید وضعیت رضایت مردم ایران از صنعت خودروسازی ـ صرف‌نظر از نام و نوع شرکت‌ها ـ به اندازه‌ای باشد که یک اشاره کوچک به گوشه‌ای از ماجرا، صدای اعتراض خوانندگان را به همه جوانب بکشاند و آیا تداوم حمایت‌های دولتی از این صنایع نه چندان، رقابت‌پذیر نیست که عاملی برای احساس امنیت بیش از اندازه آنها شده است؟!

«تابناک» در این خبر از نام‌نویسی سه هزار خودروی «سی ینا» توسط شرکتی خبر داده بود که حتی قسط دوم و پایانی این خودروهای حدودا پانزده میلیون تومانی را دریافت کرد و پس از گذشت سه سال، هیچ چیزی به مشتریان زیان‌دیده خود نداد؛‌ جالب این که برخی از مخاطبین «تابناک»، دقیقا از بروز مواردی مشابه در شرکت‌های دیگر خبر داده بودند.

حاشیه دوم، واکنش سازمان حمایت از مصرف کنندگان

اما حاشیه مهمتری که در کنار این خبر «تابناک» رخ داد، تفاوت ارایه آمار در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بود، به گونه‌ای که دقیقا سه روز پس از انتشار این خبر، این سازمان در اقدامی مثبت، نام و تخلف شرکت‌‌ها را جداگانه و درصد تعداد شکایات رسیده از هر کدام، اعلام نمود.

در حقیقت، این نخستین بار بود که سازمان یاد شده در اعلام آمار تخلفات خودروسازان، رسما از شرکت‌های متخلف نام می‌برد و این در نوع خود، کاری تقدیر‌شدنی و البته غیر مکفی بود؛ البته هرچند تغییر رویه سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید کننده در معرفی متخلفین با آوردن نام، کاری شایسته تقدیر است، نباید به این بسنده شود، زیرا این تازه آغاز ماجراست و موضوع، هنگامی پایان می‌یابد که متخلفین به مجازات قانونی خود و هموطنان متضرر به حق و حقوق ضایع شده‌‌شان برسند.

همچنین این اصولا پذیرفتنی نیست که شرکتی به آسانی و تنها با ثبت یک آگهی و فروش نمایندگی در مدت زمان کوتاه، میلیاردها تومان از سرمایه اقشار متوسط و حتی کم‌درآمد جامعه را به جیب بزند، ولی این افراد پس از محرز شدن وقوع جرم و تخلف از سوی شرکت یاد شده، بیش از سه سال برای بازپس‌گیری حق قانونی خود دوندگی و هزینه کنند.

حاشیه سوم، عطف توجه دیگر رسانه‌ها

حاشیه دیگری که در کنار خبر هفته گذشته «تابناک» واقع شد، اهمیت یافتن مسأله تخلفات خودروسازان در سایر رسانه‌ها و پیگیری مسأله از مسئولان ذی ربط بود که نشان‌دهنده اهمیت و رویکرد عمومی این موضوع در جامعه و البته دوچندان شدن مسئولان در عطف توجه و اقدام نتیجه‌بخش برای پاسخ به این خواست مظلومانه ملت است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۳
چرا قوه قضائیه با متخلفان برخورد نمی کند ؟چرا حاشیه امنیت کلاهبرداران بزرگ در ایران چنین وسیع است ؟چه کسانی مانع عدالت اسلامی و علوی هستند ؟
فقط کافی یک نظر سنجی عمومی در مورد خودروهای ایرانی بگذارند اون وقت معلوم میشه چند درصد از مردم راضی هستند میبینید که فقط پیرمردها و احتمالا پیرزنها از این لگنهای ساخت داخل راضی باشند وگرنه اگر کسی از خودرو سر در بیاره جوابش مشخصه .ولی چکارکنیم که مجبوریم بخریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
لگن نفرمائيد، بفرماييد فرغون (بخوانيد) خودرو
سه سال پیش ثبت نام نمودام کسی پاسخ گو نیست این مو ضع مرا یاد جنگل میاندازد
بزن بابا بزن تا در این یکی دوتا واحد تو لیدی شل و پل تخته بشود تا هم دل تو خنک بشه هم یک ملیون بیکار جدید هم افزوده شما دنبا ل چی هستید که این همه بند کر دید 0(یکهاروز خودرو دیز ل یکروز سایبا حالا هم کلی )اگر داداش سوزه ندارید امروز که بحث بانکها خیلی داغ تر است صوابش بیشتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
بابا کارشناس!"ثواب" درسته ونه "صواب"! ضمنا کسی نگفته تعطیلشون کنید، گفتند که این خودروسازان مردم را معطل نکنند و سرکارنذارند.
ناشناس
| Spain |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
يعني چي كه ما بازحمت ده پونزده ميليون پس انداز كنيم بديم به اين خودرو سازا بعدش يه ماشين درب و داغون 20 سال پيش و تحويل بدن منت هم سرمون بذارن. به من چه كه ‌هزار هزار تا پرسنل داره. من بايد خرجشون و بدم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
كارمند اونجايي يا باج خور يا تامين كننده قطعات معيوب؟ كدام يك؟
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
انگار هیچ جای دیگه غیر از خودروسازی کسی شاغل نیست.چرا از کشاورزی و صنایع دیگه مثل خودرو سازی حمایت نمی شه؟ مثلا صنایع نساجی ما چگونه روزگار می گذرانند؟ اصلا مگر قرار است به هر قیمتی اشتغال عده ای حفظ بشه؟ چرا خودرویی که در شرق آسیا تولید می شه و مشابهس تو ایران مونتاژ (بخوانید سرهم بندی) میشه اختلاف قیمت 200 درصدی دارند؟ اونا مگه دستمزد نمی دن؟ مگه هزینه ندارن؟ همه این ها بهونه است برا پر کردن جیب گنده مافیای خودرو!!
محسن
| Netherlands |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
اولا" تعداد کارکنان مرتبط با خودروسازی در کل کشور چیزی حدود 300 هزار نفر است و نه یک میلیون نفر - ایشون احتمالا" دلالها و واسطه ها رو هم حساب کرده-. در ثانی - اگر برای تامین معاش این 300 هزار نفر دیه همون 26000 نفر کشته سالانه و هزینه درمان 120000 زخمی و هزینه های بیمه رو بهشون پرداخت کنند و بجایش خودرو سالم از خارج وارد بشه نه تنها اونها از نون خوردن نمی افتند بلکه خیلی هم بیشتر از حالا حقوق می گیرند - تعداد هموطنان کشته, زخمی و مشکلات خانواده های مرتبطشون هم خیلی کمتر میشه .
اگه دست من بود همین فردا کارخانه ایران خودرو و سایپا را میبستم و اجازه واردات خودروهای ایمن لوکس وکم مصرف اروپایی و زاپنی را باتعرفه صفر میدادم
صنعت خودروسازی ما به جایی نمیرسد جز کشتار هموطنان در جاده ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
خدا رو شكر كه دست تو نيست!!!!
با سلام و تشکر از اینکه این موضوع از طریق تابناک اعلام شده اما هنوز کافی نیست همسر من یک کارمند ساده است و خودم خانه دارم از آنجا که پول کافی برای خرید خود رو نداشتیم تصمیم به خرید قسطی خودرو گرفتیم اما هنوز قریب به سه سال است که به خودرو فیات سی ینا نرسیده ایم عاجزانه تقاضا دارم حداقل ما را به پول پرداختی برسانید. از آقای رییس جمهور عاجزانه خواهشمندم که ما مشتریان متضرر را به حق و حقوق مان برساند. متشکرم
خدا حفظتون کنه، تو رو خدا فقط امیدمون بعد 3 سال به پیگیری شماست. لطفا از وزارت صنایع و مسئولان سایپا پیگیری جدی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
وزارت صنایع هم در این باره مسئول است ، ولی گروه خودرو سازی صنعت پارس (تاپکو )، که عهده دار تولید فیات تحت لیسانس ایتالیا بوده است، ارتباطی به سایپا نداشته است.
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
سایپا که تاپکو رو خریده باید الان پاسخگو باشه پس این بیچاره ها از کی طلبشون روبگیرن؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
5 6 ماهه که سایپا تاپکو رو خریده اما متاسفانه سایپا هم به تعهدات عمل نمی کنه . ضمن اینکه کارگرای کارخانه هم سه ماه حقوق عقب افتاده دارند و صداشون به جایی نمی رسه.
واقعا متاسفم توی شرکت تویوتا یک کارگر شرکت وقتی تو خیابون ماشین کثیفی رو میبینه که تولید شرکتشونه میره با دستمال و یه سطل آب اونو تمیز میکنه ولی تو ایران نتنها میزنیم نوسرو کله هموطنانمون به اون جیزی که خودمون تولید میکنیم هم ارزش قائل نیستیم میدونید چرا؟ چون توی ایران هرکی به فکر خودشه اینو کارشناسان اجتماعی بارها و بارها گفتن ولی چون نژادمون اینجوریه نمیشه تغییر داد پس باید به این نوع زندگی ادامه داد....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
وقت كردي يكم خجالت بكشي بد نيست
با سلام پاداش 30سال کار را برای داشتن یک ماشین (سی ینا)دادم تو این مملکت کسی هم بداد نمیرسه.
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
اين كه حق شما رو خوردن صحيحه و اصلاً جوانمردانه نيست. ولي قبول كنيد كه خودتون هم اشتباه كردين كه حاصل يه عمر زحمتتون رو خرج خريدن ماشين كردين. ضمن اينكه ماشينيو كه هنوز تو بازار جا نيفتاده و ريسك خريدش بالاست نبايد مي خريدين.
من 3 سال مبلغ هفت میلیون به یکی از این شرکتها جهت خرید و اسقاط خودرو دادم آقای کلاهبردار یک سال زندانه و هیچ حرکتی هم از طرف قوه قضائیه انجام نمیشه .آقای کلاهبردار عنوان کرده تو زندان جام خوبه چند سال دیگه میام بیرون با ژول شما زندگی میکنم .اینم از قانون در مملکت ما متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
ژول نه ماشین لباسشویی
تا کی حمایت بی جون و چرا از صنعت خودرو سازی
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
تا وقتي كه آقايون جيبشون ; كه احتمالا به سياهچاله ها وصله پر بشه!
ای کاش بررسی می کردید که چرا اینهمه انواع کلاهبرداریهای کلان که افراد زیادی را گرفتار می کنند، زیاد شده است، مانند گلدکوئیست ، پیش فروش هایی مانند آتی شهر، پرونده های میلیاردی سادات خوزستان ، و یا همین خودروسازی فیات! به نظرم مجموعه ای از ناآگاهی افراد،نقص قوانین نظارتی و عدم قاطعیت در برخورد قضایی موجب افزایش این گونه کلاهبرداریها شده است.
تابناک ممنونم به خاطر اینکه که از حق مظلومین دفاع میکنی اجرتون با خدا
چرا مديران عامل اين شركتها تحت تعقيب و پيگرد قانوني قرار نمي گيرد. فقط كساني كه پوستر و اعلاميه مي چسبانند تحت پيگرد قرار مي گيرند ولي كلاهبرداران با عزت و احترام زندگي مي كنند.
پاسخ ها
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
چون شریک های بزرگی دارند که با نفوذند ومافیا یعنی همین
شما را بخدا بداد ما ثبت نام كنندگان فيات برسيد كه در دولت خدمتگذار چه بسرمان ميدهند اقاي رييس جمهور من از روساي انتخاباتي شما در يكي از استانها بودم حال از شما تقاضاي كمك رساني دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
تو حقته
ای کاش میرفتیم تو گلدکوئست دوزار شاید گیرمون میومد!
منهم جزو مالباختگان هستم و بعد از مراجعه به شرکت به من گفتند مدبر تازه عوض شده
دفعه بعد گفتند هنوز جلسه هئیت مدیره تشکیل نشده
سری بعد گفتن برو از دربون لب درب بپرس چند ماهه حقوق نگرفتند خجالت کشیدم که من چه آدم پررویی هستم که ....
سری آخر گفتند برگ انصراف بده تا بری نوبت پرداخت پول
الان هم حدود یکساله هر روز حسابمو کنترل میکنم !!!
مگه كلا چند تا خودروساز داريم؟
بابا تابناک دمت گرم

باز هم شما رسالت رسانه ایت را انجام دادی و 4 تا مشکل مردم را گفتی

شاید اینها یه کم خجالت بکشن و بعد از 3 سال که 15.5 میلیون گرفتن و نه ماشین را میدن و نه مجموع اصل و سود و جریمه و سود دیرکرد را

سایپا هم که این شرکت را خریده با بدهیهایش خریده خب بیاد طبق قرارداد یا پول را بده و یا جاش از محصولات خودش

شکایت و اعتراض این همه ادم به هرجایی که فکرش را بکنید که جوابی نداشته است تازه کلی هم تهدید شدیم که اعتراض و اغتشاش می کنید و مسئله را سیاسی جلوه میدن

ان شااله اگه یه سری دیگه این تریپ ماجراها (نه فقط مشکل شرکت تاپکو فیات که برای من هست ) را بازگو و پیگیری کنید و اخبار و لینکهاش را به اطلاع مردم و نهادهای ذیربط بازرسی برسونین و یا روابط عمومیهای سازمانهای مطبوع بخونن برای حفظ آبروی نداشته و برباد رفته خود اقدامی کنن

دمتون گرم خسته نباشین راهتان مستدام

اگر چه دیروز که با یکی دیگر از شاکیان شرکت تاپکو فیات سی ینا صحبت می کردم و از اقدامات شما می گفتم بهم گفت دلت خوشه بابا ، ببین تو تابناک کدوم مدیری گیر این شرکت افتاده که برای حل مشکل خودش داره این کار را می کنه
به این سایت سر بزنین
با نمایندگیهاش تماس بگیرین
هنوز هم با این همه رسوایی دارن پیش فروش و تبلیغاتشون را قطع نکردن
http://www.topco-ir.com/fa/home.aspx
لطفا پس از دو ونیم سال اصل پول مارابدهید .سود هم نخواستیم.جز خدا به چه کسی باید پناه ببریم.
در یک کلام باید گفت ماشینهای های داخلی نه از نظر کیفیت ونه از نظر کمیت قابل مقایسه با هیچ یک از تولیدات جهانی قابل مقایسه نیستند اما از نظر گرانی حرف اول درجهان داریم می زنیم وهیچ گونه مسئولیتی هم درقبال کار خود نداریم
همه مقصر هستند وقتی مجلس می خواست تعرفه واردات خودرو 70 درصد بشود به دستور چه کسی این قانون تصویب شده ملغی شد ؟

آیا از زیاده خواهی این افراد نبود که این قانون به بهانه حمایت از تولید داخلی لغو شد. اگر چنینی قوانینی در کشور اجرا شود خودروسازان داخلی هیچ وقت جرات کلاهبرداری و دزدی را به خود نمی دهند.
لطفا پیگیر تحویل خودرو های مگان 2000 ثبت نامی که قرار بود تیر و مرداد تحویل شود باشید!
33 میلیون دریافت کردند ولی پاسخگو نیستند!
ظلمی که خودرو سازها به مردم میکنند نیاز به توضیح ندارد صرف نظر از تحریم تمام خوردو سازها دنیا حاضرند خط تولید در ایران راه بیندازند قطعه سازها رو هم به خدمت میگیرند هیچ کس هم بیکار نمیشه اما این اتفاق هیچگاه رخ نمیده چون منافع یک عده قلیل ایجاب میکنه که خودرو به همین روش تولید بشه متاسفانه این عده زور هم دارند بنا براین خودتون رو ازار ندهید
باسلام
باتوجه به اعلام دولت در مورد اسقاط کامیونهای فرسوده جهت ثبت نام به نمایندگی شرکت سایپا دیزل مبلغ 4850000تومان بصورت نقدی و یک فقره چک 3150000در وجوه شرکت سایپا دیزل اخذ گردید ولیکن بعداز یکسال نه از کامیونها خبری هست و حتی در یک اقدام تعجب بر انگیز شرکت سایپا دیزل نیز از پرداخت وجوه دریافتی سر باز زده و این امر را منوط به ارایه شکایت از طریق مراجعه قضایی ممکن نموده است مسئولین محترم مگر یک راننده کامیون فرسوده که جز بدبخت ترین افراد جامعه است چقدر درارآمددارد تا بیش از نصف را نیز به وکیل پر داخت نمایید
خودرو سازی بنیان توسعه صنعت پارس یا همان تاپکو با ثبت نام از مردم میلیاردها تومان پول گرفت و سه سال مردم را در انتظار نگه داشت به تعدادی هم که خودرو تحویل داده متاسفانه خودروی فیات البا ترکیه است بجای فیان سی ینا برزیل که تفاوت عمده با هم دارند از اسفند ماه 1389 سایپا تاپکو را با تمام تعهدات خریداری کرده ولی پیش خریداران فیات تا کنون نتوانسته اند وجوه خود را دریافت نمایند جالب اینکه پس از سه سال به انها میگویند با ید انصراف بدهید تا بدین سان پول کمتری نصیب پیش خریداران شود شما را بخدا به داد بیش از 5000 نفر برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
اول اینکه خودروسی ینا به روز تر از آلبا هستش. دوم اینکه اسم رسمی این خودرو هم سی ینا 3 هستش که در لیست محصولات فیات معدل همون آلبا هست . سوم اینکه 3000 نفر نه 5000
اگر هزینه دزدی تو روز روشن و از جیب مردم آنم با اگهی و تبلیغ اعدام باشد کمتر کسی پیدا میشه که این ریسک رو بکنه که با لباس اطو کرده از جیب مردم بیچاره دزدی بکنه و راست راست هم بگردد .
از مقام معظم رهبري عاجزانه تقاضاداريم در اين خصوص ورود كنند و جلوي اين ظلم و كشتار برادران مومن خود را بگيرند و با دستور كاهش حداقل 40 در صدي تعرفه واردات اين صنايع كلاهبردار ظالم را مجبور به ارائه اجناس با كيفيت و به قيمت واقعي نمايند. چرا كه ما ملت مظلوم راهي غير از اين نداريم و اگر ايشان اقدامي نفرمايند بايد بشينيم و دعا كنيم تا خدا حق ما را از ايشان بگيرند
يه سوال: چرا براي يه بستني روكش طلاي 400 هزار تومني كه يه نفر با پول خودش ميخواد اون رو بخره و بخوره اينهمه غوغا و بگير و ببند ميشه و حتي استفتاء ميشه، ولي هيچكس از اينهمه كلاهبرداري و اختلاس و فساد هيچي نميگه و اينهمه ملاحظه كاري ميشه؟؟؟؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
برای اینکه خوردن طلا تو این مملکت حرومه اما خوردن پول مردم نه
وزارت صنايع مقصر اصلي است زيرا وقتي شكايت ميكني فقط شكايت را به خودرو ساز ارجاع ميدهند وپاسخ خودرو ساز را كه هميشه رد شكايت شاكي است پي گيري نمينمايند واز خودرو ساز نميپرسند چرا شكايت را رد كردي و دليلت چيست فقط وزارت صنايع رفع تكليف ميكند ضمنا الان كه با وزارت بازرگاني ادغام شد وضع بدتر خواهد شد زيرا سازمان حمايت از مصرف كننده نيز تابع اين وزارت خانه است و بقول معروف گوسفند كه بره را زير پا له نميكند پس بهتر دم نياوريم كه نتيجه اي ندارد
با اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها بهترین راه حل پرداخت یارانه مستقیم به پانصد هزار شاغل صنعت خودرو سازی و بستن دکان آنهاست تا این ملت نجیب از شر خودروهای بی کیفیت داخلی خلاص گردد و از امنیت و رفاه خودروهای روز دنیا بهره مند گردد . براستی که این کوچکترین حق این ملت نجیب است .
بايد تأسف خورد به اين وضعيت كه حتي تو تحويل خودروهاي بي كيفيت و بدون ايمني و مونتاژشده از رده خارج كشورهاي ديگه آن هم با قيمت‌ اين چنيني باز هم در حق مردم بي انصافي و جفا ميشه. ماشينهايي كه خودروسازهاي خارجي از توليد آنها براي حفظ ايمني و محيط زيستشون جلوگيري مي‌كنند!
سالانه چندصدهزار نفر كشته ميشن، چندصد هزار نفر زخمي و چندين ميليارد تومان خسارت به مردم وارد ميشه فقط به خاطر كيفيت و امنيت پايين. اگه در اين بين فرض كنيم حتي يك خانواده به خاطر نداشتن ترمز اي بي اس و يا نداشتن ايربك و يا پلتفورم غير استاندارد خودروي توليد داخلي جونشونو از دست دادند بايد به اين وضعيت واقعا گريست.
ماشين‌هايي كه بعضاً 10، 15 سال خودروسازان داخلي دست از ساختشون بر نمي‌دارند و فقط و فقط به سودشون فكر مي‌كنند و من احساس مي‌كنم كه اين مسئله غرور ما رو در پيشرفتهاي ديگر مثل صنايع و هوا و فضا، صنايع دفاعي و... لكه دار ميكنه، كساني كه شب و روز براي حفظ جان و امنيت نفر به نفر مردم تلاش مي‌كنند.
بايد اين موضوع حل بشه وگرنه به بحران تبديل خواهد شد و مطمئن باشيد كه اين مسئله چون ظلم به مردم هست اون هم از نوع مستضعف خدا خودش انتقام خواهد گرفت و قطعاً اونوقت براي بحران بيكاري كه خودروسازان داخلي اون رو هميشه سپر خودشون قرار دادند هم مكري خواهد داشت.
«و مكرو مكرالله و الله خير الماكرين».
دولت كه اينقدر روي مقاوم سازي مسكن در مقابل زلزله تبليغ مي كنه كه انصافا خرج زيادي رو هم روي دست ملت و سازندگان ميگذراه حالا كو تا زلزله بياد ولي به خودرو ساز كه ميرسه اينقدر با احتياط برخورد ميكنه حال آنكه هر لحظه ممكنه يك تصادف رخ بده و ... چرا؟؟؟؟؟
بفرمائيد اينكه نميشه هم خورو گران باشه و هم سوخت خودرو اون هم خوردويي كه دو برابر خودروهاي جهاني ميسوزونه و صد برابر هم جون مردم رو ميگيره؟؟؟
متاُسفانه بايد اين مسئله را عنوان كرد كه در كشور ما علاوه بر اينكه نظارت ضعيف است براي كساني كه خلاف اقتصادي و مالي بصورت عمده صورت مي دهند پرده داري صورت مي گيرد و همين مورد معضل جامعه شده
من که از این دولت برای حل مشکل مردم پاک نا امید شدم امید وارم مقام رهبری دستوری به مدیران شرکت سایپا بدهند تا مشکل این چهار ، پنج هزار نفر که دادشان به جایی نمیرسد حل شود . به امید آن روز
نهایت سختگیری که به این افراد میشه وقتی اسمشان می نویسند دوتا ضربدر هم جلوش می زنند ؟!!
سلام. وقتی بعد از مدت ها یه ترمز نصب نمی شه یا کیسه هوا نداره یا نرخ گمرک به بهانه رقابت ( بخوانید بی رقیب ماندن و سود بردن ) اول در مجلس حرف میشه و بعد رد میشه چه انتظاری دارید ؟
قیمت کمترین ماشین پر مصرف 8.8 تا 9 میلیون یا به خاطر فروش یه شرکت ( مدیران خودرو ) اآرم چری برداشته می شه ، باز ....
چرا مدیر عامل شرکت( تاپکو) فیات سی ینا تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار نمی گیرد . متاسفم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی