بازدید 2812

تشدید برخورد با گرانفروشان مواد لبنی

برای جبران خسارت ، خریداران با طرح شکایت در سامانه 124، موارد تخلف را گزارش کنند ، در غیر این صورت امکان شناسایی و جبران خسارت خریداران وجود ندارد.
کد خبر: ۱۷۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵ 14 July 2011
مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تأکید بر تشدید برخورد با گرانفروشان مواد لبنی گفت: پرونده تخلف و گرانفروشی دو تولیدکننده بزرگ مواد لبنی که 6.6 میلیارد تومان گرانفروشی کرده اند به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر آقای نکویی‌مهر افزود : قاضی پرونده می‌تواند 2 تا 5 برابر این رقم را به عنوان جریمه گرانفروشی این دو تولیدکننده تعیین کند.

وی با تأکید بر اینکه اجحاف به خریداران محصولات این دو تولیدکننده جبران می شود ، گفت : برای جبران خسارت ، خریداران با طرح شکایت در سامانه 124، موارد تخلف را گزارش کنند ، در غیر این صورت امکان شناسایی و جبران خسارت خریداران وجود ندارد.

نکویی مهر از مردم خواست تخلف هایی را که می بینند به سامانه 124 گزارش دهند. وی اظهار داشت: در روزهای اخیر مواردی از گرانفروشی در محصولات چند تولیدکننده دیگر مواد لبنی گزارش شده که پرونده این تخلف ها نیز در حال تکمیل مستندات است و به زودی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع خواهد شد.

معاون وزیر بازرگانی با بیان این‌که در سه ماهه اول امسال 939 پرونده در زمینه مواد لبنی در سازمان حمایت و سازمان‌های بازرگانی استان‌ها به ثبت رسیده است ، گفت: مبلغ این تخلف ها 6.8 میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان تأکید کرد: در مواردی که مستندات و دلایل کافی مبنی بر بالا رفتن هزینه‌های تمام‌شده ارائه شود، در چارچوب مشخصی مجوز افزایش قیمت می‌دهیم.

نکویی مهر گفت : در مورد آن دسته از تولید‌کنندگان مواد لبنی که برد ملی ندارند به استانداری‌ها و سازمان‌های بازرگانی استان‌ها اجازه داده شده است در مورد افزایش قیمت حداکثر تا سقف 10 درصد، تصمیم‌گیری کنند و بالاتر از این سقف، حتماً باید با هماهنگی سازمان حمایت انجام شود.

وی تصریح کرد: خارج از قیمت‌های مصوب، هرگونه افزایش قیمتی با برخورد شدید سازمان روبرو می شود و تولیدکنندگان موظف به بازگرداندن قیمت‌ها به سطح قبلی خواهند شد.

نکویی مهر گفت: تمام تغییرات قیمتی که دارای مجوز هستند در سایت اینترنتی www.124.ir به ثبت رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی