بازدید 5406
عضو کمیسیون امنیت ملی:

در تهران، هکتار هکتار زمین‌خواری می‌شود

متاسفانه بحث زمین خواری در جمهوری اسلامی ایران یک بحث جدی است و دغدغه‌ای که رهبری داشتند این است که در تهران عدد و رقم‌های زمین خواری، عدد و رقم‌های کلانی است و هکتار هکتار و میلیارد میلیارد زمین خواری انجام می‌گیرد و تا به حال با آنها برخورد نشده است.
کد خبر: ۱۵۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲ 12 April 2011
عوض حیدرپور نماینده شهر رضا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با شفاف درباره کاهش بودجه حمل و نقل در لایحه بودجه سال 90، گفت: کاهش بودجه حمل و نقل را به صورتی که شفاف باشد در لایحه ندیدیم، ولی حقیقت موضوع این است که باید حمل و نقل را در کلان شهرها و تهران برجسته تر می‌دیدیم و انتظارمان این بود که دولت رقمی نزدیک 2 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه بیاورد تا بتوانیم حمل و نقل و به خصوص مترو را در کلان شهرها و تهران پیش ببریم.

 وی در ادامه مطالب فوق تصریح کرد: افزایش بودجه حمل و نقل آنطور که باید در لایحه بودجه دیده نشده و آقایونی هم که در این خصوص ادعاهایی دارند، فکر می‌کنم ادعا هایشان صحیح نیست و از دولت می‌خواهیم خیلی جدی حمل و نقل عمومی را برای شهرداری‌ها به ویژه 7 کلان شهرکه واقعا مشکل دارند و تهران که ام القرا است در دستور کار قرار گیرد.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه گسترش و توسعه حمل و نقل عمومی از احکام برنامه است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت،تاکید کرد: در خصوص بودجه حمل و نقل به نظر می‌رسد کاهش لایحه‌ای نداریم اما آنچه که در برنامه لحاظ شده است را در لایحه بودجه ندیدیم. امیدواریم در زمان بررسی بودجه برای سال 90، بتوانیم احکام برنامه را در لایحه بودجه اضافه کنیم.

حیدرپور با بیان اینکه نمایندگان مجلس به دنبال افزایش بودجه حمل و نقل عمومی هستند، خاطر نشان کرد: نمایندگان صد در صد به فکر افزایش بودجه حمل و نقل عمومی و درون شهری برای همه شهرها هستند چرا که این امر،امری ضروری است و باید توجه ویژه‌ای به حمل و نقل در کلان شهرها و تهران کرد و این موضوع به صورت جدی مورد توجه نمایندگان است.

 وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص گسترش فضای سبز تهران یاد آور شد: محیط زیست باید به گونه‌ای باشد که هم طراوت لازم را داشته باشد و هم اکسیژن به اندازه کافی داشته باشیم، رسیدن به فضای سبزی که اکسیژن مورد نیاز شهر تهران را تامین کند، جزو وظایف همه مسئولان ارائه کننده خدمات شهری است و رهبر معظم انقلاب احساسشان این است که این کمبود باید هرچه سریعتر برطرف شود، ما نیز باید هر اقدام قانونی که می‌توانیم انجام دهیم تا این فرمان آقا محقق گردد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با اشاره به قسمت دیگری از سخنان مقام معظم رهبری گفت: متاسفانه بحث زمین خواری در جمهوری اسلامی ایران یک بحث جدی است و دغدغه‌ای که رهبری داشتند این است که در تهران عدد و رقم‌های زمین خواری، عدد و رقم‌های کلانی است و هکتار هکتار و میلیارد میلیارد زمین خواری انجام می‌گیرد و تا به حال با آنها برخورد نشده است.

 حیدرپور ادامه داد: مقام معظم رهبری چون در جریان زمین خواری‌ها قرار گرفتند، از قوه قضاییه خواستند تا به صورت جدی با این مسئله برخورد کند و این وظیفه همه مسئولان اجرایی و قضایی کشور است که به صورت جدی این مسئله را تعقیب کند تا به نتیجه برسند.

 وی درباره راه‌های جلوگیری از زمین خواری اظهار داشت: شناسایی دقیق و اعلام به موقع زمانی که احیانا تصرفی انجام می‌شود و برخورد قضایی محکم در کوتاهترین زمان از راههای جلوگیری از زمین خواری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی