بازدید 18600

چرا «ايرانيوم» را با حربه ای از جنس خودش پاسخ نگوییم؟!

اين در حالي است كه پاسخ كانادايي ها به درخواست ايران، مبني بر عدم نمايش مستند ايرانيوم بسيار قابل پيش بيني بود و همان گونه كه امروز می بینيم، دولت كانادا اين درخواست را بهانه كرده تا بدان وسيله به تبليغات منفي خود عليه كشورمان ادامه دهد.
کد خبر: ۱۴۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶ 22 January 2011
در چند روز گذشته، نشريات و خبرگزاري هاي كانادايي خبر داده اند كه مستند «ايرانيوم» در آينده اي نزديك در كانادا نمايش داده خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، بنا بر خبرهاي منتشره، اين مستند با محتوايي سياسي و عليه ايران ساخته شده و به ظاهر در آمريكا هم نمايش سراسري خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، از سویی سفارت ايران در كانادا نيز از مقامات اين كشور خواسته است، اين مستند به دليل محتواي ضد ايراني اش نمايش داده نشود، ولی مقامات كانادايي با واكنش تندي اين درخواست را رد كرده و با اين توجيه كه كانادا سرزمين آزادي است و در آن سانسور صورت نمي گيرد، با اين در خواست مخالفت كرده و هجمه شديدي را عليه سفارت ايران در كانادا ايجاد كرده اند!

اين در حالي است كه پاسخ كانادايي ها به درخواست ايران، مبني بر نمايش ندادن مستند ايرانيوم بسيار قابل پيش بيني بود و همان گونه كه امروز می بینيم، دولت كانادا اين درخواست را بهانه كرده تا بدان وسيله به تبليغات منفي خود عليه كشورمان ادامه دهد.

در واقع، طبيعي است كه دولت كانادا ـ که تاکنون هيچ گونه پاسخي در رابطه با قتل شهروندان ايراني در اين كشور نداشته و خود در زمينه نقض حقوق شهروندي، يكي از بدسابقه ترين دولت هاست ـ كه دست کم با بهانه هایی چون مسائل حقوق بشر، وضعيت زنان و... به دشمنی با دولت و ملت ايران شهره است، بر پایه ماهيت خصمانه خويش نه تنها با درخواست ايران موافقت نكند، بلكه تشويق شده تا زمينه را براي توليد بيشتر اين گونه فيلم ها بيش از پيش فراهم كند و با بهره برداري از درخواست ايران، دولت ايران را مدافع سانسور و مخالف آزادي بيان معرفي كند.

بنابراین، به نظر مي رسد مقامات كشورمان، با علم به مخالفت شديد دولت كانادا با سياست هاي دولت ايران، لازم بود، از كانال هاي ديگر، به ویژه در عرصه رسانه و با بهره گیری از ابزار هنر، با همكاري با كارگردانان و تهيه كنندگان مطرح، به ارایه توليداتي بپردازند كه اتفاقا چشم اسفندیار كشورهايي چون كاناداست، به ویژه که امروزه ديگر فشار سفارتخانه ها براي جلوگیری از نمايش آثار هنري ولو با جهت گيري خاص، كاربردي ندارد و اين ديپلماسي عمومي كشورها و هنر مديريت كردن مسائل مبتلابه كشور در قالبي غير رسمي و در فضايي آكنده از بده و بستان سياسي، فرهنگي و اقتصادي است كه تنش ها را در حيطه هاي گوناگون به حداقل مي رساند.

در پايان بايد افزود: مستند ايرانيوم، نخستن و قطعا آخرين اثر ضد ايراني یا ضد اسلامی نيست و در فضاي سياسي و فرهنگي حال حاضر جهان چنين آثاري به وفور در مخالفت با پارادایم انقلاب اسلامی ایران توليد خواهد شد، پس شايسته نيست كه در هر مورد، مقامات هر كشوري، مسئولان ايراني را متهم به سانسور و ممانعت از پخش يك اثر بكنند، بلكه لازم است ما در مرحله نخست با به دست آوردن مهارت در ديپلماسي عمومي و استفاده بهینه از رسانه، هنر و فرهنگ، پیش از آنکه در سطح سیاسی، منفعلانه دست به دامان مقامات یک کشور شویم، در سطح عمومی، فعالانه چهارچوب های فکری، رفتاری و مدیریتی آنان را به چالش بکشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۲
خاک برسر نویسنده بی سواد این مطلب
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
حداقل دلیلش رو میگفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
خاک بر سر تو بی ریشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
خاک بر سر تو آغداشلو و امثال شما وطن فروش ها .
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
خاک بر سر توی بی سواد بی ادب که از شدت خشم حتی نتونستی بطور منطقی دلایلتو برای مخالفت با نویسنده مطلب بیان کنی!
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
اي كاش مي توانستيم محترمانه با هم گفتگو كنيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
من با بی ادبی مخالفم ولی حقیقتا نویسنده این مطلب هم تو باغ نیست.حالا گیرم که ما هم یک فیلم بر ضد اونا ساختیم کجا نمایش میدیم؟ توی سینما های تهران یا توی سینماهای شهرستانها.عزیزم پخش سراسری توی کانادا و آمریکا و احتمالا اروپا یعنی چند صد میلیون بیننده ولی ما کلی هزینه کنیم فیلم بسازیم فقط برای پخش در داخل؟
ناشناس
| Canada |
۰۲:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
بر خود شما که میزان ادب و شعور خود را نشان دادید!
اسرائیوم
واقعا اگر در وزارت خارجه یک نفر مثل این نویسنده وجود میداشت مامشکلی نداشتیم (فعالانه چهارچوب های فکری رفتاری ومدیریتی آنان را به چالش بکشیم)
کاملا درست است ما باید با زبان خودشان با آنها صحبت کنیم وبا استفاده ازابزارهای هنری به جنگ آنها برویم نمونه اش همین سریال مختار نامه کخ خشم وهابیهارا بر انگیخته .
خاک بر سر ایرانیان بی وطنی که در کانادا زندگی میکنند و عرضه ندارند از کیان ایران دفاع کنند
یک مشت آدم مال پرست و پول پرست که حاضر شدن هویت و تاریخ و گذشته و سرزمین و میراث بزرگانی مثل داریوش را با عیش دنیا و لهو و لعب معامله کنن
واقعا از ایرای بودن این بی وطن ها متاسفم!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
گل گقتی
خروج از وطن مثله تف سربالاس
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
البته همه اینطوری نیستن...
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
آخه بدبختی که اینجور به هموطنات توهین میکنی هر چند از لحن مطلبت معلومه حد اکثر از دهت تا شهر اونورتر نرفتی و گرنه اینجور کامنت نمیدادی.مگر تو ایران میراث همین داریوش وسایر بزرگانی که میگی حفظ میشه؟ تاریخ و هویت ایرانی فقط وقتی موقع ژست گرفتنتون میشه خوب و مهمه آره؟
Sara
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
بیا انگلیس تا بفهمی ایرانی بی وطن و پول پرست یعنی چی!!!
محمدرضا
| United States of America |
۰۲:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
شما بسیار آدم با شعور و با عرضه و ادبی هستید که اینگونه یک جمع چند صد هزار نفری از ایرانیان را خطاب می کنید و هر چه لایق خود است را به آنها نسبت می دهی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
شما که گناه همه رو شستید برادر. برو غسل کن.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
راست گفتی واقعاً دمت گرم ...
و خاک بر سر ایرانیان وطن فروش و شکمباره ای که فقط از کمر به پایین فکر می کنند و دیگر هیچ !!!!!
ناشناس
| Canada |
۰۹:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
پیاده شو با هم بریم بابا !!! یعنی‌ چون تو ایران زندگی‌ میکنی‌ (نتونستی ویزا کانادا بگیری) از بقیه ایرانی تر هستی‌؟؟ یعنی‌ واقعا فکر میکنی‌ فقط خودت ایرانی‌ هستی‌ و ما ایران فروش؟ خجالت بکش....خیلی‌ از ایرانی‌هایی‌ که اینجا زندگی‌ میکنند اتفاقاّ خیلی‌ ارزشی تر و متدین تر از خیلی‌‌ها تو ایران هستند.... ضمنا جوری دم از کورش و داریوش زدی انگار ایران هیچ بزرگ دیگری نداشته و نداره .... ایران بزرگانی همچون ابو علی‌ سینا ، شیخ بهای و امیر کبیر و هزاران بزرگمرد دیگه داشته و الان هم داره...هویت ما ایرانی‌‌ها فقط تاریخ چند هزار سال گذشته نیست....هویت اسلامی و الهی هم داریم و هر کجای دنیا که باشیم ازش دفاع می‌کنیم ، و از افراد افراطی و کوته فکری مثل شما بیزاریم

تابناک جان مادرت سانسور نکن و پخش کن که اجحاف حق نشه و هر کسی‌ راه نیفته به خودش اجازه تهمت زدن به دیگران رو بده
khakhs
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
همین شما از کیان ایران دفاع کنی به همین ترتیب برای همه ما بسه! بقول شاعر: دشمن دانا که غم جان بود، بهتر از آن دوست که نادان بود!
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
ايرانيان شريف بسيار زيادي در خارج از كشور زندگي مي كنند. ولي شهره آغداشلو در پيشگاه ايرانيان از شركت در پروژه ايرانيوم شرمنده خواهد بود
ناشناس
| Canada |
۲۰:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
اگر ویزا داشتی تو هم الان اینجا بودی عمووووووو.
تو حقی نداری توهین کنی.هجرت و سفر همیشه بوده و هست وکار نا پسندی هم نیست در هیچ جای دین و شرع و عرف مسافر و مهاجر مذمت نمی شود مگر از منظر آدم های کوته فکر
ما هم باید یک فیلم درباره هولوکاست بسازیم و ببینیم آیا در کشور «آزاد» کانادا آن را هم پخش میکنند یا نه؟
پاسخ ها
Sara
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
نه عزیزم همه جا خط قرمز دارند. دموکراسی در این کشورها یعنی منفعت! یعنی اسلام ستیزی! یعنی دشمنی با ایران!
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
شدیدا با این پیشنهاد موافقم, اگر ادعای آرادی بیان هست چرا در کشورهای غربی حتی صحبت راجع به هولوکاست ممنوع و با زندان روبروست ؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
پيشنهاد بسيار خوبي است و چه پخش بكنند چه نكنند، ما برنده خواهيم بود.
وقتي روزنامه دانماركي دليل چاپ كاريكاتورهاي پيامبر اسلام رو آزادي بيان و عدم سانسور اعلام كرد، روزنامه همشهري يك سري كاريكاتورهاي هولوكاست رو براشون فرستاد تا چاپ كنند. يكي از مسؤولاشون جوگير شد و اعلام موافقت كرد. چند روز مونده به چاپ، مسؤول مافوق اون آقا اعلام كرد كه كاريكاتورهاي هولوكاست رو به هيچ وجه چاپ نخواهند كرد. اين سند دروغ گويي اونها در تاريخ باقي خواهد ماند
سلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
ما رو خیلی باهوش دیدیا!! آمریکاییه رفته در مورد سقوط ایرباس ایران در خلیج فارس فیلم مستند ساخته و با دلیل و مدرک آمریکا رو توی این سانحه رو محکوم کرده ما نرفتیم این فیلم روبگیریم تو تلویزون خودمون پخش مکنیم (توصیه می کنم ببینید حتماً)، بعد بریم در مورد هولوکاست که تویه یک جامعه دیگه اتفاق افتاده و ربطی هم به ما نداره فیلم بسازیم؟؟!! خیلی چیزای دیگه هست که در موردش حرفی نزدیم دوست عزیز.
...بله چنين است
ما در "تبليغات" خيلی خيلی ضعيف هستيم ولی در داد و بيداد رغيب نداريم. شروع به تبليغ درست و قوی بکنيم. وگرنه ديگران برايمان تبليغ ميکنند.
خوب پخش كنند مثلاً اينها كي برنامه هاي خود را بر عليه ايران پخش نكرده اند آقا اين جنگ است ما هم بايد بسازيم ماهم بايد بنويسيم ما هم بايد فيلمها قوي بسازيم دهها شبكه تلويزيوني و اينترنتي بسازيم جنگ است جنگ ايدئولوژي است جنگ است جنگ خير و شر شر با امكانات خود خود را خير جلوه مي دهد بايد كار كرد ساخت تا ماه در پشت ابر پنهان نماند وزارت فيلم سازي تاسيس كنيد استوديو بسازيد به همه جوانان و هنرمندان ميدان دهيد به آنها مساعدت نماييد تا فيلم آنهم فيلمهاي قوي با ايده هاي نو بسازند و در مقابل هاليود خاكريز اصلي جنگ نرم قد علم كنند
وقتی جواب فیلم 300رو دادند ، جواب این رو هم میدن . باید حمله کرد ،نه اینکه وایسیم فقط تز بدهیم و در نهایت سفیر و یا حافظ منافع اونها رو به وزارت امور خارجه جهت صرف چای دعوت کنیم !
باید مثل خودشون با اونها رفتار کرد . نقطه ضعف های بسیاری دارند که میشه مدام با مطرح کردن اونها خوره جونشون بشیم و راحتشون نذاریم .
"باید یه فراخوان گذاشت و همه رو دعوت کنیم ایده بدهند "
تو کدوم فضا سیر میکنی شما؟
متاسفانه هنرمندای وطن فروش ما مترصد فرصتی هستتد تا با فیلم کردن یکی از نقاط ضعف ایران تبدیل به سوژه جهانی بشن و برن همون کانادا پناهدنده بشن. اوف بر همشون
کانادا نوکر اسرائیل و مستعمره انگلیس و توسری خور آمریکاست. ببینید چه آشی میشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
از حضورتون تو اون کشور معلومه

چقدر خرج وکیل کردی؟
من با نظر نویسنده و منطق وی موافقم .مشکل در این است که بعضی مدیران و سفیران وزارتخارجه فکر می کنند در قرن 18 یا 19 هستیم که مثلا هدیه امپراطور ی نظر کشور ی را درمورد مسئاله ای بتواند عوض کند.این آقایان نشنیدند که نخست وزیر استرالیا چگونه از صاحب سایت ویکی لیکس در برابر آمریکا دفاع کرد و گفت آمریکائی ها خود مقصرند که نتوانسته اند از از اطلاعات خود محافظت کنند؟سفارتخانه های ما فقط هنرشان این است که یک یادداشت باصطلاح دندان شکن به وزارخارجه محل مآموریت بدهند و آنرا به عنوان سند اقدام قاطع به تهران اعلام کنند. سیاستی پیروز است که بتواند برافکار عمومی تآثیر مثبت بگذارد.
نه بابا! اصلا هم ضد ایرانی نیست چون آقای سازگارا توش صحبت می کنه!
در دنیایی که واقع گرایان حرف اول را میزنند و همه چیز از منظر سیاسی مورد بررسی قرا میگیرد باید سیاست را بروز کرد و چشم ها را شست
1- تعصبی برخورد نکنیم
2- حقیقت را بپذیریم
3- به اجنبی تو دهنی بزنیم
4- ولی فراموش نکنیم که دشمن ما با غرض ورزی داره گام بر می داره نه با دلسوزی
سفارت ایران با این کار اعلام موجودیت کرد ، در ضمن من متاسفم که با ‎( بی وطن ) از ایرانی های کانادا یاد شد ! ! ! متاسفم، همین پخش با تاخیر این فیلم برای کاری بود که ایرانی ها کردند ، خوبه اول فکر کنین بعد صحبت کنین .
فعالانه چهارچوب های فکری رفتاری ومدیریتی آنان را به چالش بکشیم
شرم وننگ بر این تحلیل
پارسال در دانشگاه اتاوا یک همایش برای هولکاست قرار بود برگزار بشه و اون رو به چالش بکشه ، اما دانشگاه اون رو کنسل کرد و حتی دانشجویان رو هم تهدید کرد که چنین همایشی رو نه در دانشگاه و نه در بیرون دانشگاه برگزار نکنند....رهپیمایی در دفاع از غزه هم توسط دولت کانادا بایکوت شد
ایران دراندیشه ساخت فیلم هولوکاست باشد
تاببینیم کاناداودیگرغربیان متعصب اسراییل
چه واکنشی نشان خواهنددادآیابازهم دم از
ندای ازادی وعدم سانسوردرکشورشان سر میدهندیاخیر؟؟
نقاط ضعف فرهنگی و سیاسی غربی ها خیلی زیاده ، باید روی اونها کار کرد و ما هم متقابلا درباره اونها فیلم بسازیم .
باید با تهاجم فرهنگی با اونها برخورد کرد .
اگر درخواست يا اعتراضي هم انجام نمي گرديد كه مي گفتند چرا دولت كاري انجام نداده و سكوت كرده است
ايرانيان مقيم كانادا مقصرترينند
ايرانيم با يه كم سياست صحيح اهورانيم ميشه اگه بلد باشيم
به نظرم كاناداييها اسم اين مستند را پارسيوم مي گذاشتند بهتر بود.چون در رسانه ها وتاريخ ايران ايران به معناي پارس مي باشد.البته منتشرنكنيد چون به ضررتان بوده هست خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۴
ای والله عجب تیکه ای انداختی به بعضی از این نژاد پرستا و صد البته شاهزادگان پارسی
پيشنهاد من اين است كه فيلمي درباره زندگي آريل شارون تهيه شود و بلاهايي كه بر زندگي خانواده هاي فلسطيني ها آورده به صورت رؤياهايي كه روح وي در كما (مرگ مغزي) خود آنها را مي‌بيند، نشان داده شود. فيلم سازان ايراني به جاي فيلم‌هاي زندگينامه شاهان قاجار و پهلوي، بيشتر به فيلم هاي بين‌المللي از اين نوع كه واقعيات فعلي جهان را به جهانيان نشان مي دهند بايد بپردازند و اين نوع فيلم ها بايد ساخته شوند.
شوق تحصیل آقازاده ها در انگلیس و کانادا و.....را چاره کنید روابط سیاسی را می توان یک شبه قطع کرد
به جای فحش دادن به ایرانی های مقیم کانادا، آن احمقی که در سفارت ایران نشسته و فکر می کند هنوز قرن نوزدهم است را برگردانید ایران و در ابدارخانه یکی از اداره ها مشغولش کنید و یک باسوادترش را بفرستید جایش که مفت مفت خوراک تبلیغاتی دست و پا نکند به ضرر مملکت
اتفاقا خود واژۀ اورانیوم واژه ای ایرانی-هندی است برگرفته از نام اورانیا یا وارونا که خدای آسمان و آذرخش آریایی های قدیم بود. پس خود نام ایرانیوم را باید گرفت و روی آن کار کرد تا مایۀ افتخار شود. کانادایی ها بیسواد بودند چون این که به نفع ما شد!
ماهم یک فیلم راجع وضعیت سرخ پوستان ومهاجران به آنجا تهیه کنیم
دوستان واقعیت این است که دنیای امروز توسط یک عده گردانده می شود که دارای زور وزر فراوان هستند وتصور می کنند می توانند مالک هر چیزی باشند اما واقعیت غیر از این است واین را تمام آزادگان دنیا می دانند حال وظیفه هر آزاده است که با این دیدگاه غلط که در باور آنان وجود دارد مبارزه کند مبارزه نه با دعوا نه با جار و جنجال بلکه با منطق وهوشیاری قطعا" تمام کسانی که به هر دلیلی از ایران هجرت کرده اند خود فروخته نیستند و همین ها هستند که می توانند واقعیت ایران و ایرانی را در هر کجا که هستند به رخ دنیا بکشند ومطمئا" باشید تمام جباران دنیا می دانند اینگونه فیلم ها پایه و اساس ندارد بنابراین به جای اینکه ما ایرانیان بهجان هم بیفتیم با تبلیغات صحیح و برنامه ریزی شده به مبارزه با ایشان بر خیزیم جا دارد من از تمام ایرانیان وطن پرست و حقجو خارج از کشور پوزش بخواهم به امید سر بلندی ایران وایرانی
با این کار میخواهند غرور و افتخار ملی را ازما بگیرن و باعث شه ایرانی هویت خودشو در آن کشورها مخفی کنه و ناراضایتی از سیستم حاکمه پیدا کنه
بهتره به هموطنامون که توی سایر کشور ها زندگی می کنند توهین نکنیم و همه را با امثال سازگارا و ... یکی ندانیم. شاید شرایط اونها طوریه که نمی تونند زیاد ایرانی گری کنند.
بهتر بود بجای درخواست عدم نمایش فیلم که از اول جوابشون مشخص بود به فکر ساخت مستندهای حرفه ای و زیر سوال بردن کشورهایی مثل کانادا و انگلیس و ... باشیم. کم آدم بدبخت و بیچاره توی لندن هست؟ یا توی کانادا کم مشکل و نقض حقوق بشر و .... هست؟ مگر همین مکردم یا سربازای کانادایی و انگلیسی نیستند که دارند بچه های افغان و عراقی رو می کشند و به زنان و کدکان عراقی و افغانی تجاوز می کنند؟ اینها رو نمیشه مستند کرد؟ مکستند زندگی دختر افغانی که مورد تجاوز قرار گرفته رو نمی شه ساخت؟ مستند زندگی عراقی ای که خانو.اده اش رو جلوی چشمش کشتند و سوزاندند و به خودش تجاوز کردند رو چی؟
حالا این ایرانیوم موضوع چیه؟
واقعا ضد ایرانی یا ضد امثال تابناک
شما میدونید مضمون این فیلم چی هست که دربارش بحث میکنید!
کسی می داند کانادا از کی و چرا با ما بد شد؟
ايران بايدبامستندات نسبت به محاكمه عوامل سازنده فيلم همراه بامحفوظ ماندن حق نمايش جوابيه آن درسالنهائي كه به فيلم اجازه اكران داده شده باشد
دشمنا رو با شمشیر خودشون باید کشت.
در دنیای امروز سانسور معنی نداره.
یه نفر بلند میشه یک مستند ظهور میسازه کلی پشم و ریشه آمریکایی ها رو میریزه رو آب! حالا یه کشور نمیتونه یه مستند علیه اونا بسازه؟!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی