بازدید 5251
نماینده خمینی شهر:

برخی، نمایندگی را كار پنجم خود می‌دانند

هم اکنون نماینده تبدیل به پستچی شده است. كارهای اینچنینی را باید دیگران انجام دهند/ هفته گذشته، ساعت 6 صبح، جلسه داشتیم و بیش از دویست نماینده حاضر بودند، ولی ساعت 8 صبح به بعد، این تعداد كم شد كه نشان می‌دهد، نماینده برای پیگیری كار مردم به اداره‌ها و وزارتخانه‌های دیگر رفته است.
کد خبر: ۱۳۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۳ 29 November 2010
سرویس مجلس «تابناک» ـ سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، درباره دلایل غیبت برخی نمایندگان در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی گفت: غیبت‌ها دلایل متعددی دارد؛ عده‌ای وظایف حوزه انتخابیه را مقدم بر وظایف ذاتی قانونگذاری خود می‌دانند و به دنبال پیگیری مكاتبات مردم و دیدار با وزرا و غیره هستند و برخی دیگر هم مأموریت و مسافرت هستند كه از سوی مجلس صادر می‌شود. عده دیگری هم حق دارند كه از مرخصی استحقاقی خود استفاده كنند. این چند عامل موجب می‌شود كه ما همیشه ببینیم عده ای غایب هستند.

وی درباره راه‌های برنامه‌ریزی برای جلوگیری از بروز چنین مواردی، افزود: هیأت رئیسه باید درباره مرخصی‍‌‌ ‌ها و مأموریت‌ها، تدبیر كند و با توجه به حفظ عدد 194 نفر مرخصی صادر نكند یا حكم مأموریت ندهد، ولی درباره غیبت‌های دیگر هم كه باید تدبیر شود، راهكار مشخصی هست.

ابطحی یادآور شد: در ماده 88 آیین‌نامه داخلی آورده شده است، كسانی كه غیبت می‌كنند، شامل كسر حقوق می‌شوند و بیش از سقف 250 ساعت مستعفی شناخته می‌شوند. هیأت رئیسه هم باید بر اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس ـ كه در قانون اساسی هم آمده و مجلس نسبت به آن سوگند یاد كرده ـ پافشاری کرده و به آن رفتار كند.

نماینده مردم خمینی شهر تأكید كرد: به باور من، اگر چند برخورد قاطع داشته باشیم، دیگر شاهد چنین مواردی نخواهیم بود؛ افزون بر اینكه باید برای مردم هم توجیه شود كه وظیفه اصلی نماینده چیست.

ابطحی درباره شرح وظایف نمایندگان مجلس نیز گفت: هم اکنون نماینده تبدیل به پستچی شده است، حال آن که باید كارهای اینچنینی را دیگران انجام دهند.
چرا فرماندار یك شهر این همه معاون، كارمند، راننده و نیروی انسانی دارد؟ در عین حال یك نماینده مجلس با یك مسئول دفتر چه كاری می تواند انجام دهد؟

متأسفانه، مردم كار شهرداری، شورای شهر و نهادهای دیگر را از نماینده می خواهند، حال آن که اینها مجالی نمی‌دهند به نماینده كه به كارهای اصلی خود برسد. انتظارات مردم نامحدود و اختیارات ما محدود است و این موجب می شود، شاهد چنین غیبت‌هایی باشیم.
 
وی درباره تأكید نمایندگان مجلس بر حضور در نشست های علنی مجلس گفت: هفته گذشته، ساعت 6 صبح جلسه داشتیم و بیش از دویست نماینده حاضر بودند، ولی ساعت 8 صبح به بعد، این تعداد كم شد كه نشان می‌دهد نماینده برای پیگیری كار مردم به اداره‌ها و وزارتخانه‌های دیگر رفته است؛ اگر غیر از این بود، نماینده از اول ساعت 6 به مجلس نمی‌آمد.

منبع: روزنامه «نسل فردا» اصفهان

تازه ترین اخبار مجلس شورای اسلامی را در صفحه سرویس مجلس تابناک بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی