بازدید 11005
هفتصد و هفتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین

هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه

هفتصد و هفتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱ 18 April 2024

هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر فرانسوی‌ها مخالف رویارویی با روسیه هستند
۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۲۴

به گفته تحلیلگران سیاسی اکثر مردم فرانسه با اعزام نیروی نظامی به اوکراین و قرار گرفتن در جبهه مقابل روسیه مخالف هستند.

 لوران بریارد، خبرنگار فرانسوی آژانس گزارشگران بین‌المللی که در دونباس کار می‌کند، گفت: اکثر جمعیت فرانسه، علی‌رغم نفوذ تبلیغات غربی، حمایت نظامی و مالی از اوکراین را اشتباه می‌دانند و با رویارویی با روسیه مخالف هستند.

وی گفت: بسیاری از شهروندان فرانسوی، به ویژه آنهایی که در روسیه یا اوکراین زندگی کرده اند، مدت هاست که مخالف درگیری با روسیه هستند.

این کارشناس سیاسی گفت: مردم فرانسه توسط تبلیغات تلویزیونی و رسانه های مطرح کشور بمباران می‌شوند و افراد مسن به ویژه در معرض این حملات هستند که او آن را زامبی‌سازی نامید و خاطرنشان کرد که رسانه‌های آمریکایی در این امر دست داشتند.

بریارد معتقد است که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه زمانی که اعلام کرد در نظر دارد سربازان فرانسوی را به اوکراین بفرستد، از خطوط قرمز عبور کرد. این کارشناس افزود: مردم دیدند که این دیگر فقط برای انتقال پول و اسلحه نیست، بلکه فرستادن تعداد زیادی از جوانان برای جان باختن در جبهه است.

سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) در 19 مارس گفت که فرانسه در حال آماده سازی یک گروه نظامی برای اعزام به اوکراین است.

گروه۷: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند
۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۰:۰۵

وزرای دارایی جی۷ و روسای بانک مرکزی اروپا در بیانیه‌ای اعلام کردند، گروه هفت کشور صنعتی مصمم است تا زمانی که مسکو خسارات ناشی از درگیری اوکراین را پرداخت نکند، دارایی‌های مستقل روسیه را مسدود نگه دارد.

 مقامات مالی گروه هفت در ۱۷-۱۸ آوریل در حاشیه نشست‌های بهاری صندوق بین‌المللی پول موسوم به آی‌ام‌اف و بانک جهانی در واشنگتن دی‌سی دیدار کردند.

مقامات گروه هفت در بیانیه مشترکی که روز چهارشنبه منتشر شد، گفتند: «ما بر عزم خود برای اطمینان از پرداخت خسارت روسیه به اوکراین تاکید می‌کنیم. دارایی‌های حاکمیتی روسیه در حوزه قضایی ما تا آن زمان مسدود می‌ماند، آن هم مطابق با سیستم‌های حقوقی مربوطه ما.»

در این بیانیه، کشورهای گروه هفت از پیشنهادات اتحادیه اروپا برای هدایت سودهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه به نفع اوکراین و همچنین اقدامات انگلیس و ایالات متحده برای توقف تجارت جدید فلزات اساسی روسیه در مبادلات جهانی فلزات خود استقبال کرده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما به کار بر روی همه راه‌های ممکن ادامه خواهیم داد تا بتوانیم از دارایی‌های مستقل روسیه برای حمایت از اوکراین، مطابق با قوانین بین‌المللی و سیستم‌های حقوقی مربوطه‌مان، با هدف به‌روزرسانی رهبران خود پیش از اجلاس آپولیا ایتالیا در ژوئن استفاده کنیم.»

در این بیانیه آمده است، علاوه بر این، گروه هفت در حال حرکت به سمت «کاهش بیشتر درآمدهای انرژی روسیه» از جمله از طریق اجرای سقف قیمت نفت است و همچنان متعهد به انجام «اقدامات اجرایی بیشتر» در پاسخ به ادعای نقض سقف قیمت نفت است.

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: «ما متعهد به اجرا و عملی کردن تحریم‌های مالی و اقتصادی بیشتر و مقابله با تلاش‌ها برای دور زدن یا تضعیف اقداماتمان، از جمله با اقدام علیه بازیگران کشورهای ثالثی که در صورت لزوم به دنبال تضعیف آنها هستند، باقی می‌مانیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است که کشورهای عضو جی۷ به توسعه اقداماتی برای جلوگیری از دستیابی روسیه به مواد، فناوری و تجهیزات پیشرفته برای پایگاه صنعتی نظامی خود ادامه خواهند داد.

دبیرکل ناتو: اعضا کمک به اوکراین را بر دفاع از خود اولویت دهند
۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۰:۰۴

استولتنبرگ از حامیان اوکراین خواست اهدای تسلیحات به کی‌یف را بر قابلیت‌های دفاعی خود در اولویت قرار دهند.

 ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل به خبرنگاران گفت: بخشی از تلاش مهمی که اکنون در سراسر ناتو انجام می‌شود افزایش تحویل سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین است، اما اوکراین به موارد بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل است که اگر متحدان با انتخاب بین رسیدن به اهداف توانمندی ناتو و ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین روبرو شوند، پیام من روشن است: ارسال بیشتر به اوکراین.

استولتنبرگ به دانمارک به عنوان «نمونه‌ای قوی» اشاره کرد که در ماه فوریه قول داده بود تمام توپخانه خود را به کی‌یف اهدا کند.

وی از دانمارک و هلند به خاطر برنامه‌هایشان برای تهیه هواپیمای F-16 تمجید کرد و افزود که از این خبر که انتظار می‌رود کنگره ایالات متحده به زودی پس از ماه‌ها تأخیر برای کمک‌های اضافی به اوکراین رای دهد، خرسند شده است.

درخواست رئیس ناتو در زمانی مطرح می شود که کشورهای عضو در تلاش برای تحویل مقادیر کافی تسلیحات به اوکراین بدون کاهش ذخایر خود و به خطر انداختن امنیت هستند.

مقامات کی یف کمبود مهمات را عامل ضدحمله ناموفق سال گذشته و همچنین تلفات اخیر میدان نبرد می‌دانند.

حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۹:۵۵

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود اعلام کرد که بامداد امروز پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.

به گفته گلادکوف برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه نیز روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه

نخست‌وزیر اوکراین با بیان اینکه اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد، از کنگره آمریکا خواست تا لایحه کمک‌های خارجی را که مدت‌هاست مسکوت مانده است، تصویب کند.

 «دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین، در مصاحبه‌ای گفت: «با ملاحظه‌کاری، خوش‌بین» است که قانونگذاران آمریکایی بتوانند در نهایت آن لایحه داغ مورد مناقشه را که ۶۱ میلیارد دلار به کی‌یف اختصاص می‌دهد،تصویب کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است روز شنبه در مورد این بسته رای‌گیری کند, این پیشنهاد شامل تامین مالی برای رژیم صهیونیستی و همچنین هند و اقیانوس آرام است. روسیه می‌گوید هرگونه کمک تازه آمریکا به اوکراین تفاوتی در میدان جنگ ایجاد نخواهد کرد، زیرا وضعیت در خط مقدم برای کی‌یف «نامطلوب» به نظر می‌رسد.

درباره کمک‌های امنیتی ایالات متحده، نخست‌وزیر اوکراین چهارشنبه در واشنگتن طی مصاحبه با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» با اشاره به اینکه پول هر چه قدر هم زود برسد، باز هم دیر است، گفت: ما دیروز به این پول نیاز داشتیم، نه فردا، نه امروز.

او افزود: اگر از ما محافظت نکنید، اوکراین سقوط خواهد کرد؛ بنابراین سیستم جهانی و امنیت جهانی نابود خواهد شد و همه جهان باید یک سیستم امنیتی جدید پیدا کنند.

نخست‌وزیر اوکراین افزود: درگیری‌های زیادی رخ خواهد داد و بسیاری از این نوع جنگ‌ها روی می دهد و در نهایت می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.

این اولین بار نیست که اوکراین چنین هشدار نگران‌کننده‌ای در مورد عواقب شکست احتمالی خود صادر می‌کند. سال گذشته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد، اگر روسیه در مناقشه پیروز شود، می‌تواند بعدا به لهستان حمله و جنگ جهانی سوم را آغاز کند.

اما مقامات کرملین چنین ادعاهایی را به سخره گرفته‌اند و آن را ترساندن غربی‌ها می‌دانند. ماه گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پیشنهادها، مبنی بر اینکه روسیه ممکن است، روزی به اروپای شرقی حمله کند، «کاملا بیهوده» خواند و رد کرد. روسیه هرگز به کشوری در داخل ناتو که شامل لهستان هم می‌شود، حمله نکرده است. پیمان دفاع جمعی ناتو به این معناست که حمله به یک عضو، حمله به همه است.

در مصاحبه روز چهارشنبه، از نخست‌وزیر اوکراین در مورد ادعای اخیر مایکل مک‌کال، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مبنی بر آلوده شدن اعضای حزب خود به تبلیغات روسیه سوالی پرسیده شد. شمیهال گفت: ما باید درک کنیم که اطلاعات نادرست و پروپاگاندا در اینجا، در ایالات متحده بر بسیاری از مردم و در اتحادیه اروپا بر بسیاری از افراد، مانند اوکراین تأثیر می‌گذارد.

مخالفان از جناح راست حزب جمهوری خواه، ماه‌هاست که کمک احتمالی به اوکراین را مسدود کرده‌اند. برخی از این قانونگذاران با ارسال ده‌ها میلیارد دلار کمک به خارج از کشورشان، بدون تصویب بودجه‌ای برای امنیت مرزی ایالات متحده و مکزیک مخالفت کرده‌اند.

کمک نظامی ۳۱۳ میلیون دلاری دانمارک به اوکراین

 ترولز لوند پولسن، وزیر دفاع دانمارک اعلام کرد که دولت این کشور بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۳۱۳ میلیون دلار به اوکراین ارائه خواهد کرد.

به گزارش آناتولی، وزیر دفاع دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بسته کمک نظامی شامل تجهیزات نیروی دریایی، گلوله و پهپاد است.

وی با اشاره به بازدیدی که پیشتر از شرکت‌های دفاعی اوکراین در کی‌یف به عمل آورده بود، افزود: این بسته کمکی همچنین شامل تجهیزاتی است که به اوکراین اجازه می‌دهد تا خط تولید قطعات موشکی را با همکاری هلند و جمهوری چک در کی‌یف راه‌اندازی کند.

وزیر دفاع دانمارک همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت دفاعی اوکراین، یک ابتکار جدید است که این کشور را قادر می‌سازد خودش تجهیزات نظامی بیشتری تولید کند، یادآور شد: در ماه مارس از تعدادی از شرکت‌های دفاعی اوکراین در کی‌یف بازدید کردم و مشخص شد که پتانسیل زیادی برای همکاری‌های آتی وجود دارد که می‌تواند تجهیزات لازم را برای اوکراین فراهم کند؛ تجهیزاتی که به تغییر وضعیت در میدان جنگ کمک خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که اختصاص این کمک نظامی به اوکراین، سایر کشورها را تشویق می کند تا از اقدامات دانمارک در این خصوص پیروی کرده و با کمک‌های خود اوکراین را در مقابله با تهاجم روسیه یاری کنند.

به نوشته آناتولی، دانمارک در ماه مارس نیز یک بسته کمک نظامی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به کی‌یف ارائه کرده بود.

علاوه بر این، دانمارک به تازگی و پس از اوج‌گیری حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، یک کمک ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری نیز به بازسازی زیرساخت‌های انرژی در این کشور اختصاص داده بود.

به گزارش موسسه تحقیقاتی کیل مستقر در آلمان، کپنهاگ از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تاکنون جمعاً ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار حمایت نظامی به کی‌یف ارائه کرده که دانمارک را به چهارمین ارائه دهنده بزرگ کمک‌های نظامی به اوکراین تبدیل کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۳
بایدن بخوبی دست پوتین را خوانده و می دونه که تمام این تنش ها در خاورمیانه مستقیم یا غیر مستقیم توسط روسیه تشدید میش ود تا بلکه روسیه را از باتلاق اکراین نجات دهد. همین هست که بایدن تمام تلاشش را می کند که جنگ و تنش در خاورمیانه افزایش نیابد چون می داند چه کسی بیشترین سود را از ویرانی و جنگ در خاورمیانه و ملل ان می برد تا بتواند خود را نجات دهد.
همین امسال جنگ تمام می‌شود
بنده خدا چینی ها چه رو دستی از روسها خوردند. تمام امید چینی ها به تسلیحات روسی بود که یا مستقیم از روسیه خریده اند یا کپی دست دوم تسلیحات روسی ساخت چین هستند. ولی حالا وقتی چند موشک برد کوتاه امریکا براحتی می تواند کریمه را که توسط اس 400 دفاع هوایی دارد شخم بزند یا بزرگترین ناوها پیشرفته روسی مانند تشت در بستر دریا زیردریایی شدند چینی ها متوجه شدند که در جنگ احتمالی با تایوان که وسط دریا هست و به تجهیزات بسیار پیشرفته تر غربی مجهیز هست هیچ شانسی ندارند و بهتر هست که مشت خود را باز نکنند و احترام و اعتبار خود را دست خودشان نگه دارند.
ترامپ کسی است که جنگ را تمام می‌کند
الان دارم بازی پرسپولیس را نگاه میکنم اصلأ این جنگ برام مهم نیست
دانمارک حدود 80 درصد از درامد مردم مالیات می گیرد و بعد یکجا خرج کشوری دیگر درگیر جنگ میکند
دلقک صهیونیست دنیارو به گند کشید
لعنت بر پوتین که وقایع اخیر فلسطین هم زیر سر همین جانور است .
شخص پوتین که بعنوان جنایتکار جنگی تحت تعقیب جهانی است

هر لحظه دعا دعا می‌کند که بین ما و اسرائیل و آمریکا و ناتو ، جنگ بزرگی واقع شود

تا روسیه متجاوز اشغالگر از زیر فشارهای جنگ فرسایشی با اوکراین و ناتو و آمریکا نجات پیدا کند
عامل اصلی جنگ و بدبختی ملت اکراین غرب با سرکردگی آمریکای کثیف است حتی اگر همه مردم اکراین هم کشته شوند کک آمریکاییها هم نخواهد گزید آن دلقک اکراینی هم که پول یا مفت را دوست دارد دنبال تحریک جهان برای اخاذی بیشتر است اکراین تا ابد مقروض غرب خواهد شد
یکی زلنسکی و یکی هم بنیامین نتنیاهو
حالا که کم آوردند و مثل ۴PA تو گل فرو رفتند می خواهند بگویند که اگر به ما کمک نکنید و جنگ راه نیندازید تا ما را نجات دهید جنگ جهانی سوم شروع می شود

چشمتان کور و دندتان نرم می خواست با نفهمی عامل شروع جنگ نشوید
این زلنسکی داشت رقص عربی میکرد که رییس جمهررش کردند
دلقک آب تو لونه اش افتاده ، فکر می‌کنه دنیا سیل آمده بدبخت به هزیان گویی افتاده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار