بازدید 1572

تشخیص سرطان پوست در چند ثانیه با گوشی موبایل!

به زودی با گوشی‌های مجهز به فناوری ارتباطاتی 6G‌ می‌توان سرطان پوست را در عرض چند ثانیه تشخیص داد.
کد خبر: ۱۲۳۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴ 15 April 2024


به گزارش تابناک به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه کوئین مری لندن و دانشگاه گلاسکو راه حل جدیدی برای تشخیص سرطان پوست پیدا کردند که به ادعای آنها می‌تواند حرکتی انقلابی در این حوزه تلقی شود. آنها سنسوری ساخته‌اند که برای تشخیص سرطان پوست از تشعشعات تراهرتز با فرکانس پایین (THz) استفاده کرده که دقیق‌تر از  میکروسکوپ و به همان اندازه دقیق، اما ایمن‌تر از سی تی اسکن است.

این همان فناوری است که در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند مجهز به 6G استفاده خواهد شد. در حالی که تکنیک‌های اسکن سنتی تصاویری از بافت ایجاد می‌کنند، اسکن با استفاده از تشعشعات THz به چگونگی واکنش بافت به فرکانس‌های رادیویی خاص می‌پردازد. به گفته محققان، این بدان معناست که می‌تواند حتی تعداد کمی از سلول‌های سرطانی را شناسایی کند.

آنها ادعا می‌کنند که حسگر جدید می‌تواند سرطان پوست را «در عرض چند ثانیه» و با «حساسیت استثنایی» تشخیص دهد و در آینده می توان آن را در یک دستگاه دستی گنجاند تا بیماران را راحت تر حتی در خانه تشخیص دهد.

در حال حاضر با استفاده از دستگاه‌های میکروسکوپی و اسکن‌های سی تی سرطان پوست تشخیص داده می‌شود که فرد باید به بیمارستان مراجعه کرده و زیر تجهیزات حجیم قرار گیرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار