بازدید 10798
هفتصد و سی و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات شدید پهپادی اوکراین به استان مرزی روسیه با خسارات سنگین/وزیر خارجه اوکراین: زمان صلح فرارسیده است/سقوط هواپیمای نظامی با ۱۵ سرنشین در روسیه

هفتصد و سی و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳ 12 March 2024

 

بین الملل تابناک: هفتصد و سی و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

رئیس جمهور رومانی: هیچ نیروی نظامی به اوکراین نمی‌فرستیم
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۲۱:۲۵

رئیس جمهور رومانی در سخنانی گفت که کشورش همچنان از اوکراین حمایت خواهد کرد ولی هیچ نیروی نظامی در اختیار کی‌یف قرار نخواهد داد.

کلاوس یوهانیس، رئیس جمهور رومانی اظهار داشت: رومانی مانند گذشته به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد ولی هیچ نیروی نظامی در اختیار کی‌یف قرار نخواهد داد.

وی در یک نشست خبری مشترک با یاکوف میلاتوویچ همتای مونته‌نگروی خود، در پاسخ به این سوال که آیا چنین سناریویی امکان‌پذیر است، گفت: نیروهای تحت امر سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نمی‌توانند به اوکراین اعزام شوند زیرا اوکراین متحد ناتو نیست. ولی اگر اوکراین در هر زمینه‌ای با یک کشور قراردادهای دوجانبه داشته باشد، این مسائل مربوط به روابط دوجانبه آنهاست.

وی تاکید کرد: رومانی سربازی به اوکراین نخواهد فرستاد. ما از اوکراین به طرق مختلف حمایت می‌کنیم و مثل گذشته به این کار ادامه خواهیم داد.

وزارت امور خارجه روسیه سفیر سوئیس در مسکو را احضار کرد
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۲۱:۲۴

دستگاه دیپلماسی روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که «کریستینا مارتی لانگ» سفیر سوئیس در مسکو را در رابطه با تصمیم پارلمان سوئیس در مورد مکانیسمی که اجازه مصادره دارایی‌های روسیه را می‌دهد، احضار کرده است.

 این وزارتخانه افزود: در همین ارتباط اعتراض مسکو را علیه تصمیم پارلمان سوئیس درباره صدور این مجوز برای مصادره اموالی که روسیه در خاک سوئیس دارد، اعلام خواهد کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: طرف روسی این اقدام مقام های سوئیسی را به شدت محکوم می‌کند و آن را نقض آشکار قوانین و حقوق بین‌الملل در مورد مصونیت دولت‌ها می‌داند.

پیشتر نشریه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده بود که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا سران گروه هفت را تحت فشار قرار داده است تا طرح استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای تامین مالی اوکراین را تا زمان نشست ماه ژوئن نهایی کنند.

انگلیس و کانادا هر دو از مصادره دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه برای تأمین ارتش اوکراین و بازسازی آن حمایت می‌کنند، اما فرانسه و آلمان هنوز در این باره ملاحظاتی دارند.

روسیه مسدود کردن حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ثروت ملی خود را غیرقانونی دانسته و هشدار داده است که هرگونه اقدام در این زمینه مجرمانه است و بدون پاسخ نمی ماند.

سقوط هواپیمای نظامی با ۱۵ سرنشین در روسیه
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۲۱:۲۳

منابع خبری روس با انتشار تصاویری از آخرین لحظات پرواز یک فروند هواپیمای ایلیوشین ۷۶، از سقوط این هواپیما در یک منطقه جنگلی در ایوانوو روسیه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در اطلاعیه‌ای در این باره، علت سقوط هواپیمای ایلوشین-۷۶ در منطقه ایوانوو را آتش گرفتن یکی از موتورها در هنگام برخاستن هواپیما اعلام کرد. 

بنا بر این اطلاعیه، این حادثه حدود ساعت ۱۳:۰۰ به وقت مسکو  ( ۱۳:۳۰ به وقت تهران) سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲ رخ داد. 

این هواپیما در زمان پرواز، هشت خدمه و هفت مسافر داشت. 

بنا بر اعلام این رسانه روس، نیروهای اورژانس در محل حادثه حاضر شده اند.

کمیسیونی از فرماندهی اصلی نیروهای هوافضای روسیه برای بررسی ابعاد این حادثه راهی فرودگاه ایوانوو شد. 

منطقه ایوانوو (ایوانوفو) در ۲۹۰ کیلومتری شمال شرق مسکو قرار دارد. این شهر فاصله بیشتری نسبت به مسکو از منطقه عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین دارد. 

 

کنترل یک منطقه دیگر از دونتسک به دست روسیه افتاد
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۲۱:۲۲

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر خود را در درگیری‌های شبانه روز گذشته از دست داد.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه کنترل شهرک نولسکوئه در منطقه دونتسک را به دست گرفته اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در نتیجه درگیری در منطقه دونتسک، ۳۵۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند.

بنا به این گزارش در شبانه روز گذشته، نیروهای مسلح روسیه موفق شدند هفت حمله ارتش اوکراینی را در منطقه کوپیانسک و یک حمله دیگر آنها را در منطقه دونتسک جنوبی دفع کتند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش اوکراین در درگیری در محور آودیوکا بیش از ۳۸۰ نظامی دیگر را در ۲۴ ساعت گذشته از دست داد. همچنین دو خودروی زرهی و ۱۳ خودرو متعلق به ارتش اوکراین در این منطقه منهدم شد.

بنا به اعلام این وزارتخانه، تلفات ارتش اوکراین منطقه دونتسک جنوبی به بیش از ۱۴۵ نظامی و در منطقه کوپیانسک به بیش از ۴۰ نظامی رسید.

وزیر خارجه اوکراین: زمان صلح فرارسیده است
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۲۱:۲۱

وزیر خارجه اوکراین گفت اکنون زمان آن فرا رسیده که به فکر صلح در اوکراین باشیم.

 دیمیترو کولبا، در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: ما برای برگزاری نشست سران در سوئیس با هدف تحقق صلح در اوکراین تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: روسیه می‌تواند در نشست دومی که درباره صلح در اوکراین برگزار خواهد شد، شرکت کند. کسانی هستند که می‌خواهند اوکراین امتیازهایی بدهد.

وزیر خارجه اوکراین هم‌چنین درباره وضعیت میدانی جنگ گفت: وضعیت میدانی باثبات است و نیروهای ما با حملات روسیه مقابله می‌کنند.

در همین حال کولبا تأکید کرد، عدم ارائه حمایت لازم از اوکراین به منافع آمریکا لطمه می‌زند.

وی گفت: عدم ارائه حمایت لازم از اوکراین به منافع آمریکا لطمه می‌زند. ما باید منتظر نتایج انتخابات آمریکا باشیم تا مواضع واقعی دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بفهمیم.

حملات شدید پهپادی اوکراین به استان مرزی روسیه با خسارات سنگین

 بامداد سه شنبه، یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراین، چهار بمب در منطقه بلگورود پرتاب و منفجر کرد که باعث تخریب و اختلال جدی در خطوط برق رسانی به چندین شهرک و روستاهای این منطقه شده است.

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود در کانال تلگرامی خود گفت: در پی انفجار بمب ها به کسی آسیب نرسیده، ولی خطوط برق آسیب دیده و برق هفت روستا شامل یاسنیه زوری، چرموشنویه، اوستینکا، لوزوویه، روونک، پتروفکا، سولوویوکا قطع شده است.

گلادکوف تصریح کرد که نیروهای خدمات اضطراری برای رفع مشکل برق مردم به منطقه اعزام شدند.

پیشتر در هجدهم اسفندماه نیز فرماندار منطقه بلگورود روسیه اعلام کرد که در حمله پهپادی روز جمعه ارتش اوکراین به روستای روژدستونکا در منطقه گریوورونسکی در این استان مرزی روسیه، دو غیرنظامی کشته و یک تن نیز زخمی شد.

گلادکوف افزود: حمله سه پهپاد کامیکازه اوکراین به این روستا همچنین به برخی تاسیاست و تجهیزات منطقه آسیب زد.

بلگورود (به روسی: Белгород) در کشور روسیه و در اوبلاست بلگورود نزدیک مرز اوکراین واقع شده است.

اسلواکی: حتی یک سرباز هم به اوکراین اعزام نمی‌کنیم

 اسلواکی با تاکید بر لزوم آغاز مذاکرات صلح میان کی‌یف و مسکو اعلام کرد که این کشور در هیچ شرایطی حتی یک سرباز هم به اوکراین اعزام نمی‌کند.

پیتر پلگرینی، رئیس پارلمان اسلواکی، دوشنبه در دیدار با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفت: ما تاکید می‌کنیم که تنها راه پایان خونریزی در اوکراین آن است که طرفین جنگ، شجاعت آغاز مذاکرات صلح را داشته باشند.

اسلواکی و مجارستان مواضع مشابهی در مورد جنگ اوکراین دارند. دولت اوکراین بخشی از کمک‌های نظامی خود را به کی‌یف قطع کرده است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه به تازگی پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد؛ اما هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.

رئیس جمهوری فرانسه در سخنان دیگری نیز از کشورهای اروپایی به عنوان متحدان کی‌یف خواست که نسبت به موضوع جنگ اوکراین بزدلانه عمل نکنند.

از سوی دیگر، استفان سژورنه وزیر خارجه فرانسه گفت: در مورد احتمال حمایت طولانی‌مدت ما از اوکراین تردید وجود دارد.

وی همچنین درباره ادامه حمایت آمریکا از اوکراین اظهار کرد: ابهام در مورد انتخابات آمریکا این سوال را ایجاد می‌کند که آیا بعد از آن واشنگتن با ما خواهد بود یا خیر؟!

سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه نیز جمعه گفت که در حال حاضر هیچ طرحی برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین وجود ندارد.

زلنسکی: پیشروی روسیه در شرق اوکراین متوقف شد

 ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین مدعی شد که پیشروی‌های روسیه «متوقف شده است» و نیروهای کشورش در ماه‌های اخیر در موقعیت بهتری قرار گرفته‌اند.

 زلنسکی دوشنبه گفت: فرماندهی و ارتش ما پیشروی روسیه را در شرق اوکراین متوقف کرده‌اند.

وی که با شبکه فرانسوی BFM مصاحبه می‌کرد، افزود: در سه ماه اخیر، اوضاع ما بسیار بهتر شده است.

زلنسکی درباره اظهارات اخیر امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه که اعزام نیروی نظامی خارجی به اوکراین را رد نکرده بود، گفت: تا زمانی که اوکراین مقاومت می‌کند، ارتش فرانسه می‌تواند در قلمرو فرانسه بماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۷
در خبرها امده تولید نفت امریکا به بالای 13 میلیون بشکه در روز رسیده. سه سال پیش امریکا بعد از روسیه و عربستان تولید کننده سوم نفت دنبا بود. ولی در این سه سال حماسه پوتین و عملیات ویژه او تولید نفت روسیه و عربستان به زیر 9 میلیون بشکه در روز رسیده. از انطرف پو تینی ها همچنان ادعای پیروزی می کنند. مانند ایران که متاسفانه قیمت گوشت به عنوان مشت نمونه خروار را به بالاترین قیمت در دنیا رساندند ولی باز ادعای مدیریت عالی اقتصاد می کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
مطالب بی ربط را سرهم می کنی و نتیجه گیری می کنی. وقتی به سخن شما می شود توجه کرد که یه سوزن به آمریکا هم بزنی اگه صدتا جوالدوز به روسیه می زنی.
کافر همه را به کیش خود پندارد و شما بایدن هستی و ما منافع ایران برامون مهمه.
ف. صفوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
میانگین قیمت جهانی گوشت قرمز، 14.57 دلار است. با نگاهی به آخرین داده ها، کمترین قیمت 3.67 دلار (پاکستان) و بالاترین قیمت 59.93 دلار (کره جنوبی) بوده است.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
این ۵۹ دلار در کره جنوبی را نمی دانیم از کجا اوردید. ولی قیمت گوسفند زنده در سئول که از گرانترین شهرهای دنیا هست ۳ تا ۴ دلار یا ۱۸۰ تا ۲۴۰ هزار تومن هست و در تهران بالای ۳۰۰ هزار تومن.
اوکراین در نیژنی نووگراد روسیه در ۸۰۰ کیلومتری مرز اوکراین پالایشگاه رو پوکونده که رویترز نوشته تولیدش نصف شده ، این بزرگترین پالایشگاه روسیه با تولید ۵ درصد کل کشوره ، از این خبرها هم بنویسید نه فقط زلنسکی فرار کرد و یا مدودوف به مکرون فحش میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
پس وزیر خارجه اوکراین بیخود میکنه که دنبال صلح است.
باید تا آخرین اوکراینی با روسیه متجاوز بجنگد و از منافع صهیونیسم جهانی و امپریالیسم دفاع کند.
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
مطمئنی اوکراین بوده؟ اعضای کوچکتر ناتو مثل اسلواکی دارن صریحا میگن که برخی اعضای ناتو (که تابلو هست منظورشون انگلیس و آمریکا و تا حدی هم احتمالا آلمان و
فرانسه است) در اوکراین حضور دارند و عملیات موشکی و پهپادی علیه روسیه را هدایت می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
رویترز منبع مطمئنی است . پارسال هم روزی سه بار تهران رو فتح شده می نوشت .
از کسانی که در سواد و ریاضی و حساب و کتاب انها 26 بیشتر از 74 هست نه تنها انتظار انصاف و مدیریت درست اقتصاد و معیشت را نباید داشته باشید بلکه هرگز انتظار نداشته باشید که سه سال در گل ماندن پوتین و روسیه در باتلاق اکراین را چیزی کمتر از پیروزی و حماسه نه نامند و قطعی بدانید وقتی 26 را بزرگتر از 74 می د انند به خود حق می دهند هر برند و بی انصافی و افترایی به کسانی که دقیقا انها را تکرار و تمجید نمی کنند بزنند. اقسوس که واژه عدل و انصاف و اخلاق را هم لوث کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
این دری وری هایی که نوشتی چه ربطی به این اخبار داشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
خدا تمام بی وطن ها رو به راه راست هدایت کنه و آی-کیوشون رو هم تقویت کنه
هفتصد و سی و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین
آی پی کانادا هنوز نرفته اوکراین با روس ها بجنگه؟
اکراین مگر نابود نشده بود. این پهباد ها از کجا شلیک می شود. اهاا. حتما از فلان ای پی! منتظر موندن زیاد برای اسانسور در مرکز درمانی باعث می شه یا کامنت حقیقت! بگذاری یا از در و دیوار و مردم عکس بگیری!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
تمام تسلیحات اوکراین که طی سال ها غرب به اوکراین انتقال داده بود نابود شده و چیزهایی که الان استفاده می کنند تسلیحاتی است که پمپاژ میشه و به محضی که این پمپاژ قطع بشه در عرض یک ماه اوکراین سقوط می کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
اگه ناتو توی اوکراین نبود الان زپرتسکی اربابت 100 تا کفن پوسونده بود
اکراین مگر نابود نشده بود. این پهباد ها از کجا شلیک می شود. اهاا. حتما از فلان ای پی! منتظر موندن زیاد برای اسانسور در مرکز درمانی باعث می شه یا کامنت حقیقت! بگذاری یا از در و دیوار و .... عکس بگیری!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
اوکراین ویران و تخریب شده ولی هنوز هم انگلیس و آمریکا به دستش سلاح میرسونند اگر حمایت شان از اوکراین متوقف شد نیرو های روسی دو هفته ای به پایتخت خواهند رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
خودتو کشتی یکم به فکر سلامتیت باش
حتی ارباب بایدنگ هم اینقدر از زپرتسکی دفاع نمیکنه معلوم نیست فاز تو چیه
شایدم از فامیلای زپرتسکی هستی
مرگ بر خونریزان غرب و شرق
دم اوکراین گرم
حالا تزارشیطان صفت میگوید عجب غلطی کردم ولی نه راه پس دارد ونه راه پیش. ودیگر نه خودش ونه کسی از نوچه هایش هدف از آغاز جنگ را موهوماتی مثل نازی زدایی نمیگوید. میگویند این 20 درصد خاک اوکراین راکه با 500 هزارکشته وچندتریلیون دلار خسارت بدست آوردیم بدین ما جنگ تموم بشه. معنی نازی زدایی راهم فهمیدیم اوکراین 20 درصد خاکشو به روسیه ببخشه نازی اش زدا میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
اون 20 درصد که بالای 95 درصدشون روس تبار هستند و اوکراین اونها را از قبل به توپ بسته بود و در همه پرسی هم با اکثریت قاطع به پیوستن به روسیه رای دادن. اون بقیه هم حزب نئونازی زلنسکی صهیونیست و حامیان اروپایی اش بساطشون جمع بشه مشکل حل میشه.
الان وقت ناهار هست. این روزها تعطیلات زمستانی مدارس و کودکستان ها هست. خیلی از والدین مرخصی می گیرند که بچه ها را اینور و انور ببرند. فود کورتها هم پر هست از این بچه ها. زیباترین صحنه ها دیدن ذوق و شوق کودکان سه و چهار ساله نشسته روی میزها هستند که والدین انها در جعبه پیتزا یا جعبه شادی غذا که در ان اسباب بازی مجانی هست را باز می کنند. این جعبه های شادی ارزانترین غذا در غرب هست که همه والدین بتوانند از
س ان بر بیایند. بعد تصور کنید کشورها و افرادی هستند که این کودکان خانواده ها را که به سن سربازی می رسند می فرستند توی باتلاق اکراین و.....ادعای پیروزی می کنند.
لعنت بر پوتین با این جنگ بی منطق مزخرفی که راه انداخت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
لعنت به امریکا که این جنگ را راه انداخت...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
آفرین روسیه که مناطق حاصل خیز متصل به دریا و دارای نفت و گاز اوکراین را بزودی به دست خواهد آورد

مرگ و لعنت بر غربگدا
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
روسیه حمله کرده نه آمریکا
امروز در ایران به مناسبت چهارشنبه سوری هم یک جنگ اوکراین روسیه داریم بلکه بدتر، بمب و موشک و ترقه میاد روی سر زن و بچه مردم توسط مدعیان تمدن و فرهنگ 2500 ساله
زلنسکی دوشنبه گفت: فرماندهی و ارتش ما پیشروی روسیه را در شرق اوکراین متوقف کرده‌اند.

وی که با شبکه فرانسوی BFM مصاحبه می‌کرد، افزود: در سه ماه اخیر، اوضاع ما بسیار بهتر شده است.


چه متاع نابی! مگه زلنسکی کوکائین نمیکشید؟ کوکائین که توهم نمیده. مشخصه یه چیز دیگه هم مصرف میکنه
عاقلانه است با توجه به شواهد صریح تاریخی و وضعیت انزوای موجود مطمین باشیم که بعد از اوکراین مقصد بعدی حمله و کشورگشایی روسها ایران خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
دوست عزیز. . منظور از کشور گشایی مگر غیر از این هست که از منابع و برگهای برنده ان کشور به نفع خودت استفاده کنی؟ خوب چه کشوری بیشترین کمک را به سوریه و حوثی ها کرد؟ ولی الان سوریه و حوثی هاهر کاری می کنند بیشتر به نفع روسیه هست
انصافا این سایت خبری تابناک خیلی نسبت به صداوسیما و خبرگزاری فارس و مشرق نیوز منصفانه درباره تحولات جهان مینویسه.
هروقت میرم مشرق میزنه روز خوب روس ها در شکار تسلیحات پیشرفته و غربی و آبرو ریزی و غرب و...
صدا و سیما هم وقتی میزنی انگار اصلا اوکراین هیچ کاری تا حالا نکرده.
اوکراین در آینده عضو ناتو میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
اگه چیزیش مونده باشه البته
نتیجه پیروی محض اکراین از غرب و افتادن در دام آنها
چیزی که ایران مدام به اکراین هشدار می داد اما گوش نکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
والا هیچ ایرانی منصفی نگفت که اکراین حق نداره از اب و خاکش که توسط همسایه اشغال شده دفاع نکنه. شما را نمی دانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
اوکراین مشرک کافر آلوده بزودی نابود خواهد شد
حملات اوکراین به غیره نظامیان در مرز مشترک با روسیه باعث تحریک روسیه برای گسترش عملیات نظامی در شمال و شمال شرق برای عمق بخشیدن به جبهه ها و اشغال مناطق زیادی از مرز خارکف با سومی می‌شود
این جنگ به بن بست رسیده، نه اوکراین قادر خواهد بود و نه روسیه. روسیه هم به اهدافش نرسید و فنلاند و سوئد یه ناتو پیوستن و ناتو بیشتر نزدیک شد. چه بهتر هر دو کشور به دور از هیاهو اعلام آتش بس کنند تا طرفین کشته ندهند هر دو ارتش بالای صد هزار نفر از دست دادند
"وزیر خارجه اوکراین گفت اکنون زمان آن فرا رسیده که به فکر صلح در اوکراین باشیم."
خوب نمی توانستی همون اول جنگ صلح کنی وتعهد بدهی که ناتو به سمت روسیه نمیاد؟
عاقبت خوش رقصی دلقک زلنسکی برای اربابش امریکا...داره سیگنال تسلیم میده...بعد از نابودی زیرساخت های اوکراین...
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
خوب. نمی شد همون اول جنگ بگیم که حوزستان و ابادان و خرمشهر نوش جان صدام و این همه خسارات و شهید ندهیم؟!... پوتینی هستید دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
08:17
صدام و زلنسکی دلقک هردوشون کافر و نوکر غربند
روسیه باید برای دادن نشانی محل استقرار سربازان غیراکراینی و اروپایی که در اکراین دارن فعالیت میکنن جایزه خوب تعیین کنه.
هدف قراردادن سربازان انگلیسی و امریکایی در اکراین کاملا مجاز و قانونی هست.
سخنان وزیر خارجه اوکراین: لطمه به منافع آمریکا و صلح
تمام حقیقت جنگ روسیه و اوکراین در همین دو کلمه است. صلح= لطمه به منافع آمریکا
الان یکسری متوهم دوباره می نویسند که پوتین در حال فرار به ونزوئلا آست?
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
البته در شورش واگنر که شماها از ارتش سری حرف می‌زدین ارباب سه روز تو آسمون می‌چرخید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
سرکوب با سرعت واگنر نشان از اتحاد روس هاست و اینکه برای نابودی کامل اوکراین اراده قوی دارند
در تداوم حملات روزافزون اوکراین به زیرساخت های نظامی و راهبردی روسیه، بامداد امروز 23 اسفند ماه چندین موج پهپاد انتحاری اوکراین پالایشگاه بزرگ روسیه در استان «ریازان» در عمق 450 کیلومتری خاک روسیه را مورد اصابت قرار دادند. تأسیسات این پالایشگاه کماکان در آتش می سوزد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی